fotoreportage over Tjechen in hun thuisland karpers uitvange

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-10-2014 12:24

en wat betreft vis eten.
in Tjechie moeten ze lekker doen wat ze niet laten kunnen.
maar hier is het niet de norm en dient men zich dus aan te passen!

nog sterker mocht ik ooit in Korea komen zal ik zelfs misschien eens hond proberen ,dat is normaal daar. maar hier doe ik dat niet gezien het niet normaal is en nergens op het menu staat.
en ik hou van honden als gezelschapsdieren ,maar eten is eten.(maar dan wel waar het de norm is)
in Thailand heb ik Cobra ,Krokodil en sprinkhanen gegeten.is normaal daar.
in Spanje stierenstaart(is normaal daar)
in Frankrijk kikkerbillen, slakken en ganzenlever.(is normaal daar)
maar wat hier normaal is ,hebben anderen maar naar te leven.

simpel eigenlijk he?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-10-2014 12:34

en anders tyf je maar op

slotje graag 8)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

09-10-2014 13:01

En dat is nu werkelijk cultuur, het verhaal van Michel spreekt boekdelen, kan mijn nog herinneren hoe ik als kind de tv serie Roots zag, toen de blanken negers zochten in de bush zei mijn (antilliaanse) oom al, dat klopt niet.
Want door de ene stam in te lijven om de andere te ontvoeren konden de Nederlanders en Portugezen rustig in hun kustforten afwachten waar ze mee aan zouden komen, de slavernij raakt ons allemaal en kan daarom beter als item uit de geschiedenis gezien worden zonder te oordelen.
In de jaren 70 onstond er mede door die tv serie een hype in de VS van mensen die terugwilden, hun 'slavennaam' aflegden en naar Afrika gingen (going back to my roots)
Wat er werkelijk gebeurde was dat niemand ze serieus nam, ze vaak binnen een week leeg gestolen waren en er niet eentje werkelijk bleef, raar dat precies dat niet 's vermeld wordt......

In had ook een surinaamse oom, Benny, en die vond juist dat hij geluk had, hoe krom ook juist door de slavernij kon hij naar de dokter, was voorzien van een inkomen en leefde in NL, een glas is half vol of halfleeg en Michel heeft gelijk, de echte anti zwarte piet activisten zijn de werkelijke rascisten.
De VN medewerkster die al gauw een mening klaar had en wist te melden dat onze Sint een perverse versie was van de Amerikaanse kerstman snapte het helemaal niet, het is namelijk omgedraaid, een van Belgische afkomstige reclameman verzon de Kerstman in de jaren 20 voor Coca Cola, gebaseerd op jawel, onze Sinterklaas.
Kennis is macht en feitenkennis is belangrijk in dit soort discussies helaas, maar het mooie is dat het weghaalt van de werkelijke ellende, het beroven en soms verkrachten van weerloze bejaarden in hun eigen huis is een bijna geheel arabisch gebeuren, verkeersongelukken met dodelijke afloop met teveel alcohol is bijna een oost europeese aangelgenheid geworden.
Pinpasfraude ditto, wie er niet moet kotsen van die laagschedelige volle maan koppen die weer lachend de rekening van een bejaarde staat leeg te plunderen moet zich al niet in zo'n discussie mengen, het is om van te walgen hoe respectloos dit allemaal is.
Wil je hier een eind aan maken moet je man en paard noemen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

09-10-2014 14:07

Rik koster schreef:Iedereen weet toch dat ze dat thuis geleerd is en dat het in hun land normaal is...?maar hier hebben we normen en waarden,en nemen dat mee naar een ander land en passen ons zo goed mogelijk aan,hun daarin tegen hebben er achijt aan,en ook al is het tegen de regels,buitenlanders die hier vissen,zouden een cursus moeten volgen voor ze een pas krijgen, Odat ze de regels geving weten en er niet onderuit komen...jaartje geleden zat er 1 bij dierentuin Blijdorp te vissen,had al 19 karpers in vuilnis zakken zitten LEVEND,blij dat die gepakt is,de herseloos


De mensen hier hebben vooral normen en waarden als het om ons troetel diertje gaat... maar we vinden het geen probleem een stuk staal in zijn bek te trekken..
Moet jij even komen kijken wat er hier bij ons aan de kust allemaal gebeurd het aantal staande wand vissers is niet op één hand te tellen en neem maar van mij aan dat lang niet iedereen een vergunning hier voor heeft.
En ja, zijn zijn rasechte Hollanders allemaal en wie denk je dat er verantwoordelijk is voor het bijna uitsterven van de paling in Nederland is...ja dat zullen dan wel weer die klote buitenlanders zijn die de glasaal op de Saragossazee weg vangen, toch?
En voor alle duidelijkheid vind ook ik dat wanneer je ergens naar een ander land verhuist je mag verwachten dat je je aanpast aan de gewoontes en cultuur van het land maar we moeten ons zelf niet Roomser voordoen dan de Paus..

Gr,

Mark
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-10-2014 14:15

Precies, we hebben al stront genoeg om op te ruimen.
Maar waarom moeten we de stront van de buren er dan ook bij krijgen?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-10-2014 15:31

mark,ben ik het mee eens,maar een stuk staal in een vis zijn bek raggen is een legale bezigheid in ons land,karper mee nemen niet,en wil je perse karper eten,ga je naar de markt toe,verkopen ze ze ook.(helaas komen die ook gewoon uit onze wateren veelal vandaan dat terzijde)

ps : dat die uitsterft heeft denk ik ook flink te maken met dat de paling niet zo makkelijk zichzelf voortplant,en het ook niet in gevangenschap lukt,en ze perse een flink tyfus end moeten zwemmen,en bij andere vissen is dit vele malen makkelijker om zich voort te planten,anders hadden die hetzelfde gehad,dat weet ik zeker!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2014 17:56

Leuk dat je me aanhaalt Michel, maar mijn vraag is waarom wij hier zo overgevoelig op reageren. Daarop geef je geen antwoord. Je toont alleen aan dat de agressieve en discriminerende reacties van sommige blanke Nederlanders inderdaad buiten alle proporties zijn. Het gaat om een kleine groep die kennelijk nog worstelt met het eigen verleden. En wij kennelijk ook nog met het onze. Boycot AH...

Ps. Glasaal wordt weggevangen door Spanjaarden die ze exporteren naar Azië. Gevolg is dat er minder glasaal doortrekt naar Nederland en de vangsten hier afnemen.

michel Tja schreef:even een boekje opendoen...

Ik ben zelf half Surinaams maar blank(ben ook 3x er geweest gezien mijn opa daar een huis had en nog woonde toen hij nog leefde).mn zus (zelfde ouders) lijkt op een indonees.mijn vader is donker ( geen Neger,of mag ik dat ook niet zeggen?)
iig als er iemand gek was in mijn jeugd van zwarte piet dan was het mn vader wel.zelf heb ik 2x meegelopen met de optocht van Centraal naar Leidseplein als zwarte piet zijnde.
ook kwam ik elk weekend in de Amsterdamse poort voor boodschappen en mijn vader zat in het bestuur van het kwakoe festival.

ik kan zeggen (uit eigen ervaring) dat de meeste Surinaamse mensen totaal geen probleem hebben met zwarte piet. de mensen die dat wel hebben zijn over het algemeen zelf een stelletje racisten.
ik zag een van die drammerts op AT5 nog een keer vermelden dat Kwakoe van en voor de zwarten is en niet anders :roll: . ze vergeten alleen dat buiten de creolen in Suriname er ook Javanen,Hindoestanen,Indianen, Chinezen en ook blanken wonen en die zijn allemaal niet zwart en wel surinamers.lekker vriendelijk en gastvrij he. (overigens is niemand zwart maar eerder bruin) ook zijn de tegenstanders vooral bouterse aanhangers (paarse petten maffia) en hun doel is ontwrichten of gewoon NL tot last zijn en ik denk dat 95% van de Surinaamse gemeenschap van zwarte piet houden en die kleine groep ook een stel zeikerds vinden.
ik ben nu 33 jaar en al sinds ik een baby ben bevind ik mij tussen zowat alle nationaliteiten en pas sinds een jaar of 3 a 4 kan zwarte piet ineens niet meer?
die mensen overgieten zichzelf met zelfmedelijden en prediken zelf haat.
ik heb weinig tot geen begrip voor ze. al helemaal omdat het een kinderfeest is wat totaal geen kwaad in de zin heeft.

in Suriname komt zwarte piet gewoon en in de antillen ook, maar hier moeten we maar buigen voor een kleine groep die denken dat ze nog in de slaventijd leven.

overigens ben ik van mening dat het verleden niet verlochend mag worden en van mij mag de gouden eeuw de piraten eeuw genoemd worden. niks om trots op de zijn, maar dat was nu eenmaal hoe het ging in die tijd. en niet alleen de NL-ers, de Engelsen, Belgen, Fransen,Spanjaarden ,Portugezen deden alleemaal eraan mee.
maar betekend dat dat ik mij als (halve) Nederlander mij schuldig moet voelen>?
NEE!

ook wil ik even kwijt dat Zwarte piet voor zover ik weet geen slaaf was,misschien ervoor wel ,maar vrijgekochte slaven waren die dankzij de goedheiligmag hun vrijheid verkregen hadden en met plezier voor hem werkten en vrij waren om te gaan en staan waar ze wilden.
de kleding komt ook niet overeen met slavernij en het waren geen Surinamers maar Moren.

die Quincy Gario moet gewoon zn smoel houden en lekker op een hutje op de hei gaan wonen als hij zo een tere ziel heeft. zielige aandachtstrekkers en kinderfeest verpesters.
nu zeker alle liedjes aanpassen en wie van zwarte piet houdt als racist bestempelen zeker?

Nee dus!
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

09-10-2014 18:33

[quote="Kees Ouwehand"]

Ps. Glasaal wordt weggevangen door Spanjaarden die ze exporteren naar Azië. Gevolg is dat er minder glasaal doortrekt naar Nederland en de vangsten hier afnemen.

Is deels een reden maar de Nederlandse beroepsvisserij is voor een zeer groot deel ook schuldig door overbevissing en door alle strategisch doorgangen naar zee te blokkeren met fuiken.
De nakomelingen van paling afkomstig uit Hollandse wateren zullen altijd terug keren naar de Hollandse wateren en de nakomelingen van Palingen uit bijv Denemarken zullen weer terugkeren naar Denemarken.
Kortom als het overgrote deel van paai rijpe palingen onderschept worden voor ze uberhaupt de zee kunnen bereiken zullen er geen nakomelingen zijn om terug te keren, de nakomelingen van de Deense palingen zullen nooit deze kant op komen,is genetisch bepaald.

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-10-2014 19:50

Kees Ouwehand schreef:Leuk dat je me aanhaalt Michel, maar mijn vraag is waarom wij hier zo overgevoelig op reageren. Daarop geef je geen antwoord. Je toont alleen aan dat de agressieve en discriminerende reacties van sommige blanke Nederlanders inderdaad buiten alle proporties zijn. Het gaat om een kleine groep die kennelijk nog worstelt met het eigen verleden. En wij kennelijk ook nog met het onze. Boycot AH...


daar zit wat in wbt het worstelen met eigen verleden.toch vind ik zelf dat iedereen een verleden heeft en iedereen bagage meedraagt,dan nog is dat geen reden om een traditioneel en naar mijn idee onschuldig kinderfeest om zeep te helpen.
De manier waarop geprotesteerd wordt door de tegenstanders is vanaf het begin al agressief,geen ruimte voor een dialoog en ik zie ze zelfs een optocht met geweld of agressie verpesten en allemaal huilende kindjes voor me.. waaronder ook veel surinaamse trouwens.
De meeste van de klagers woont hier al 30 a 40 jaar en nooit hoorde ik zoveel gedoe hierover als nu. ook is dat volgens mij omdat het de trend is geworden dmv social media je wil op de leggen aan de massa en juist het anders zijn maakt de mens intressant vind ik,slechte ontwikkeling als je mij vraagt.
Wat ik ook eerder aanhaalde is dat veel van de anti pieten brigade zelf niet vies zijn van discrimineren.nog sterker in suriname kunnen ze er ook wat van. djoeka,tata,witmans,koelies etc.allemaal leuke benamingen voor andere rassen.Ook vind ik dat mensen niet het alleenrecht moeten hebben of toegewezen moeten krijgen als het om discriminatie of slachtoffer van discriminatie of slavernij gaat.
Juist door dit op te rakelen als kleine groep en het gros van de mensen je wil proberen op te leggen werkt juist dit gedoe racisme in de hand en misschien willen de klagers dat juist om zichzelf zielig te kunnen vinden en er lekker op los te kunnen discrimineren en zichzelf in een slachtoffer hoekje plaatsen.
Die paar blanken ertussen hebben naar mijn idee een plaatsvervangende schaamte door de indoctrinatie dat blanke Nederlanders nooit zouden mogen discrimineren en altijd maar bang zijn voor racist uitgemaakt te worden.
Bij andere culturen of mensen van andere afkomst wordt zo vaak openlijk gediscrimineerd en bij bepaalde volkeren is het gros openlijk nationalist.bijv de turken

iig het Sinterklaasfeest is naar mijn idee allang verpest zowiezo hier in/rond Amsterdam en ik baal ervan dat deze mensen dit voor elkaar hebben gekregen en vooral de manier waarop.

en sinds mensheugenis zijn er slaven geweest en volgens mij van alle kleuren soorten en maten.niet alleen met kroeshaar,gouden oorringen,Spaanse inquisitie kleding,en hoed met veer. :D

vroeger was het leven en laten leven,nu is het bemoeizucht,opdringerigheid en discriminatie (en niet alleen door blanken :wink: )
verder moet iedereen gewoon het verleden laten rusten.Duitsers haten we toch ook niet meer? :roll:
we moeten juist samen er iets van proberen te maken ondanks dat iedereen anders is en geef elkaar de ruimte ervoor.en wij willen zwarte piet! 8)
ze hoeven Sinterklaas niet leuk te vinden,maar veel mensen hechten waarde aan deze traditie en die hoort behouden te blijven in de huidige vorm.

@Rik,
op afgelopen dierendag tijdens het offerfeest (weer een andere traditie) zijn in de megastallen van ons land duizenden dieren geslacht voor onze consumptie :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2014 21:15

Sinterklaas is afgeleid van een heidens gebruik waarbij demonen vrouwen en kinderen de stuipen op het lijf joegen. Er zijn veel culturen waar iets dergelijks voorkomt. Die demonen zijn Zwarte Pieten met een roe om je af te ranselen geworden. De laatste jaren is Zwarte Piet aardiger geworden. Hij heeft geen roe en je gaat niet langer in de zak. Het feest veranderd met de tijdgeest. Waarom we zo hechten aan zwarte schmink en kroeshaar is mij niet duidelijk, maar er zit geen kwade bedoeling achter. Anderzijds heb ik geen bezwaar bij een creatieve aanpassing van Zwarte Piet. Zolang het niet storend is tenminste. Ik ga er niet om meppen of zo. Een van de onbenulliger probleempjes vergeleken met de andere.

Terug naar een demoontje?

Groet, Kees
Bijlagen
image.jpg
(53.54 KiB) 1988 keer gedownload
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

09-10-2014 22:00

De origine van de goedheiligman heeft weinig te maken met demonen, er is een vergezochte Germaanse oorsprong, van de dondergod Donar die over de daken reed en daarmee donder immiteerde om regen af te dwingen, zijn zoon Oel keek dan door schoorstenen om te kijken of er wel geofferd werd voor zijn vader en kreeg daardoor een zwart gezicht.

De meer aannemelijke versie is de Bisschop van Myra, 4de eeuw NC, die bij zijn aantreden een sneeuwwit paard kreeg en moorse slaven had.
Die redde prostituees door goud te schenken zodat ze konden trouwen en stond bekend als begaan met het lot der kinderen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2014 22:25

Jij zal het weten Rick. Lees nog eens "oorsprong Zwarte Piet".
Bijlagen
krampus.jpg
(240.58 KiB) 1967 keer gedownload
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

09-10-2014 22:37

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet

Over de herkomst van Zwarte Piet zijn de meningen verdeeld. Feitelijke documenten zijn onbekend. Vast staat dat de knecht die later de naam Zwarte Piet kreeg, in 1850 is geïntroduceerd. Voor die tijd had de folkloristische Sinterklaas in Nederland en België voor zover bekend geen helper.

Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:

hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;
hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht;
hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten;
hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint;
hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool);
hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden;[9]
hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen.

Voor geen van deze verklaringen zijn directe bronnen te vinden.

Een recente suggestie (2012), dat Zwarte Piet werd gemodelleerd op een Saraceen, werd door John Helsloot van het Meertens Instituut ontkracht.[10]

Volgens historicus en sinterklaaskenner Frits Booy is van alle bestaande theorieën niet één discriminerend van aard.[2]


Iemand die zwarte Piet racistisch of discriminerend vindt heeft dus een probleem.
Ik heb liever dat die persoon een probleem heeft dan ik.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

09-10-2014 23:00

Oh oke, maar ik had het over het ontstaan van de Sint eigenlijk.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

09-10-2014 23:13

Ze moeten gewoon van het sinterklaasfeest een cultureel erfgoed maken, ben je van al dat gedonderstraal ook af. (dit meen ik serieus)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2014 23:18

Dacht ik al Rick.

Het is onbekend, maar ik associeer met overeenkomsten in culturen waarbij demonische figuren een rol spelen waarin Zwarte Piet zou passen. Zolang niks bewezen is ben ik daar vrij in. Allen zijn we erover eens dat er geen link te vinden is met slavernij. Zelf als je dat perse zou willen wordt het lastig dit overeind te houden. Maar dat flauwe schoorsteen verhaal kun je ook vergeten. Dat is een recent verzinsel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

09-10-2014 23:56

Als voormalig geschiedenis student weet ik hoe moeilijk het is sagen legenden en wat werkelijk gebeurde wat dan weer uitgelegd kan worden als een godendaad te duiden, het is niet te doen eigenlijk, maar leuk is het wel.
Wat wij vaak vergeten is dat in de eerste eeuwen na Christus slaven de normaalste zaak van de wereld waren en door hun werk goed te doen ook status kregen, de meest recente slavernij is natuurlijk mensonterend, maar ik geloof oprecht dat geen kind onder de 10 jaar de link legt tussen slavernij en zwarte piet.
De slaven van nu zijn schatplichtig aan hypotheken en persoonlijke leningen :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

10-10-2014 00:00

En oja, even weer on topic, voor beter begrip en ook voor een zeldzaam getalenteerde auteur, Karpers voor de Wehrmacht van Ota Pavel, ISBN 90 6010 309 2.

Leest en verrijkt uw geest! 8)
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-10-2014 10:21

Kees Ouwehand schreef:Allen zijn we erover eens dat er geen link te vinden is met slavernij. Zelf als je dat perse zou willen wordt het lastig dit overeind te houden.


dan is mijn vraag: waarom zou deze dan veranderd moeten worden?
en waarom worden mensen die deze traditie in de huidige toestand willen behouden door de anti pieten enclave als halve racist bestempeld?

omgekeerde discriminatie en psychologische oorlogsvoering over de rug van het plezier van kleine kinderen.

er is naar mijn idee maar een groep die zich moeten schamen en dat zijn die anti pieten flapdrollen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-10-2014 11:01

Wat er moet veranderen is de gefrustreerde agressieve manier van reageren. Voor het veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet is geen speciale reden en maar een klein draagvlak. Wellicht kunnen we hierna eens overgegaan tot luisteren, zonder ons aangevallen te voelen en over te gaan tot een tegenaanval.

En dat sluit dan aan met dit onderwerp. Tel eens tot 10, verdiep je in de oorzaak en zoek een oplossing.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-10-2014 11:23





het wordt zo gebracht dat mensen die voor zwarte piet zijn de racisten zijn en agressief zijn ,maar kijk eens hoe de tegenstanders vanaf DAG 1 zich opstellen.

luisteren naar deze mensen?
agressie ? wie ?

juist!

zoals ik eerder aangaf, respect is een wisselwerking en als het niet gegeven wordt hoef je het ook niet terug te verwachten.

nog eentje dan...


stoer man, een kinderfeest saboteren.hier winnen ze wel zieltjes mee denk ik.
en die prem kan ook de pot op van mij,alhoewel ik voor die aflevering van DWDD nog waardering voor hem had.

ik wil best luisteren sta ook best open voor verandering, maar als dit de wijze waarop is kunnen ze van mij de pot op! :wink:

en als ik over een jaar of 3 a 4 met mn zoontje langs de weg sta en deze mensen komen met agressie de boel verpesten dan kan ik alvast vertellen dat ik allerminst blij met de situatie zal zijn en hopelijk niet mijn zoon zn eerste trauma bezorgd heb.

en ja dit zijn filmpjes van POW ,maar zij zijn zowat de enige die niet enkel handelen in het "politiek correcte straatje"
die knakker van der Laan had die zeikerds allereerst al niet zoveel ruimte moeten geven,dus naar mijn mening is het vooral zijn schuld dat het zo ver gekomen is.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 10-10-2014 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-10-2014 11:38

Prima demonstratie van hoe het dus niet moet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-10-2014 11:56

ik neem ook wel eens aanstoot aan dingen, maar dat is geen vrijbrief om met veel agressie mensen mijn wil op te leggen.
maar ik heb het nog nooit zo hoog op laten lopen en zie daar ook totaal geen reden toe. iedereen is anders namelijk en vrij om te zijn wie je bent.
Ik laat die mensen in hun waarde en zij moeten zelf weten hoe ze hun leven invulling geven.en het is fijn als ik dat ook gewoon kan doen.

nu is het zo dat een zeer kleine groep op zeer agressieve wijze mensen hun wil proberen op te leggen en dit kinderfeest is 1 van de dingen die Nederland uniek maakt en veel mensen willen absoluut niet toegeven eraan. en ik geeft ze groot gelijk.
misschien als het vanaf het begin anders gebracht was en deze mensen zelf ook open zouden staan voor enige repliek dan was deze hele discussie ook zeer waarschijnlijk anders gelopen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-10-2014 12:55

Ik eet geen zwarte pieten meer ,
en alleen nog gekleurde drop
Wat een zinloze discussie
Gr
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-10-2014 13:55

Afbeelding
Oja joh!!!