fotoreportage over Tjechen in hun thuisland karpers uitvange

Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

06-10-2014 18:12

Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

06-10-2014 19:17

tja wat doe je ertegen? :cry: ik denk vrij weinig behalve niet zelf meedoen aan het eten van karpers.
kun je hun ook niet kwalijk nemen. wij kalkoen zij karper. wij eten ook vissen waar andere vissers op andere gebieden van de wereld vast niet blij mee zijn. neemt niet weg dat het heel zonde is om te zien dat het gebeurt. :cry:
groetjess
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

06-10-2014 19:21

Ja ik heb het juist geplaatst om te laten zien dat hun een andere cultuur hebben en daar best wat meer begrip voor mag opgebracht worden, die mensen doen enkel wat ze in hun thuisland geleerd is.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-10-2014 17:36

Iedereen weet toch dat ze dat thuis geleerd is en dat het in hun land normaal is...?maar hier hebben we normen en waarden,en nemen dat mee naar een ander land en passen ons zo goed mogelijk aan,hun daarin tegen hebben er achijt aan,en ook al is het tegen de regels,buitenlanders die hier vissen,zouden een cursus moeten volgen voor ze een pas krijgen, Odat ze de regels geving weten en er niet onderuit komen...jaartje geleden zat er 1 bij dierentuin Blijdorp te vissen,had al 19 karpers in vuilnis zakken zitten LEVEND,blij dat die gepakt is,de herseloos
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

07-10-2014 18:24

Prima als men een visje wil eten, maar koop deze bij n kweker (waar onze skp karpertjes ook vandaan komen) of vang ze in eigen (thuis) land. Het loopt de laatste jaren echt uit de hand met de invasie van vissers uit het oosten. Alles wat ze vangen (wellicht met uitzondering van grondels) gaat mee. Minimummaten en maximale aantallen doet men niet aan, zeker niet wanneer er amper (toereikende / bevoegde) controle is hierop. Op de vraag waarom men massaal hierheen komt krijg je simpelweg het antwoord dat ze het thuis wel hebben gezien en hier meer en makkelijker vis vangt. Daarnaast is het ook nog eens stukken goedkoper en sinds de derde hengel vergunning is het alleen maar erger geworden.

Een aantal van mijn vaste stekken aan de ijssel zijn al maanden slecht te bevissen, aangezien hier tegenwoordig 5/7 dagen een visser uit Duitsland of verder weg zit te vissen. Pas geleden twee polen tegenover me gehad met 8 hengels, politie gebeld maar die hdb ik niet meer gezien. Er kwam even later ook n Duits gezin bij zitten met vijf hengels, waardoor er ineens 13 hengels tegenover me stonden en ik maar ingepakt heb. Een maatje vertelde aan het eind van de avond dat die lui er nog steeds zaten, nu inclusief kampvuur.

Mijn inzien mag het wel eens wat lastiger gemaakt worden voor hen om hier te kunnen vissen en mag er een verbod komen op het meenemen van meer dan 1 vis. (Mits je de soort uberhaupt mee mag nemen) en hier zeer streng op controleren en handhaven.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

07-10-2014 22:43

Het ging mij er meer om dat de agressie naar buitenlanders omtrent dit probleem zo hoog is en dat er al snel straffe taal gebruikt word terwijl het plat bezien een klein vergrijp is, en dan jutten ze elkaar ook nog op op fora zoals deze. Dat is wat ik zo jammer vind, dat er steeds minder fatsoen naar andere mensen is als ze een fout begaan maar er meteen met grof gebektheid en fysiek geweld erop gereageerd word.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

07-10-2014 23:18

Prima dat het bij hun cultuur hoort, maar je bent hier wel in 'ons' land met onze cultuur, regels en afspraken. Juist doordat mensen van buitenaf zich hier niet aanpassen, ontstaan deze problemen.

Ondanks dat wij Nederlanders (tenminste een kleine groep daarvan) ons ook niet altijd aan regels houden, troep achter laten etc etc lijkt het er sterk dat met name de import vissers er echt een potje van maken. Afval dat niet opgeruimd wordt (inclusief slacht afval en lijnen met haken daaraan), natuur die kapot gemaakt wordt, overlast die men veroorzaakt en regels die veelvuldig overtreden worden.

Buiten dat alles om, zul je niet de eerste zijn die onder bedreiging van een wapen (stok, mes of zelfs vuurwapens) zijn vis en/of soms zijn spullen moet afstaan. Commentaar op hun voorkomen kunnen deze lieden veelal niet hebben en zelfs de lokale controleurs (incl. politie) durven er veelal niet op af te stappen, want het is onbegonnen werk ...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-10-2014 07:27

Serieus antoinette,.....

Wordt eens wakker!!

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-10-2014 07:39

Ik bespeur een groen links kantje bij jouw antoinette,gewoon eruit tyfen dat volk,en je eigen mensen hier door werk gelegenheid aanbieden,grenzen dicht gooien,en alles wat er nu nog zit aan Oost Europese mensen met de bedoeling om.hier verdiend geld op te maken / op te sturen naar hun eigen land mee sturen.geld word hier verdiend en daar uitgegeven,ja hoor,de economische crisis zal door de open grenzen wel aantrekken,de crisis is verminderd zeggen ze dan,nou volgens mij zijn ze mij vergeten dan,want merk er geen donder van.Ik ben geen racist hoor,maar heb een een mening die ik mag uitten gelukkig in dit land.
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

08-10-2014 08:12

Ach antoinette heeft zo hard in de stront getrapt , dat ze door der roze brilletje het niet zo helder meer ziet .

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens rik , alleen geld het voor mij niet alleen voor de oost europeanen die eruit moeten .Maar ook voor iedereen die er een zooitje van maakt , tijd van het vingertje tikken mag onderhand wel eens voorbij zijn .
karpers 2015 : 19
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-10-2014 08:21

De GroenLinks kudde viert nog steeds hoogtij, helaas :(
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-10-2014 08:29

Antoinette,

je plaatst een (link naar een) artikel over een (hier zeer) gevoelig onderwerp, zonder er eerst bij te zeggen wat je ermee bedoelt.
Mensen vallen over dit onderwerp en gaan (blijkbaar later) offtopic.

Misschien handiger de volgende keer meteen erbij te zetten wat de bedoeling van het plaatsen van je bericht is?

Kun je tenminste ook on topic blijven, en is de bedoeling duidelijker.
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

08-10-2014 09:18

Volgens mij was het overduidelijk frenk

Als je dit toch plaatst

Ja ik heb het juist geplaatst om te laten zien dat hun een andere cultuur hebben en daar best wat meer begrip voor mag opgebracht worden, die mensen doen enkel wat ze in hun thuisland geleerd is.

Ga me hier ook verders niet over uitlaten :roll:

Aai over de bol dan maar , en niet meer doen jongens !!!!!
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

08-10-2014 10:27

Ja ik heb niks met groenlinks maar draag wel Noorse wollen sokken :lol:
Ik heb ook angst dat ik overvallen word door Oostblokkers als ik een nacht ga vissen, de criminaliteit is hier in de randstad aanzienlijk waarvan een groot merendeel Oostblokkers zijn, maar ook Marokanen en Turken.
Ik kijk niet door een roze bril maar zie wel een hoop verbeterpunten, en dat begint met begrip opbrengen voor elkaars cultuur, pas als de mensen elkaar begrijpen kan er verandering optreden.
Je ziet het hier op het forum ook hoe de haat&nijd gescandeerd word, en dan zijn het mensen met allemaal dezelfde hobby en het merendeel Nederlands. Als je al zelfs zo onverdraagzaam bent naar medestanders, dan wil ik niet weten hoe je bent naar tegenstanders.
De maatschappij word steeds extremer, en dat start met onbegrip....
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-10-2014 10:36

Je ziet het verkeerd,mensen die hier te gast zijn in ons land,die hebben zich aan ons aan te passen en te respecteren, en niet andersom.nederlnd gaat en is al behoorlijk naar de klote,en diegene die dat niet zien als Nederlanders,die raad ik aan om in de nacht eens door een Rotterdamse straat te lopen,dat wat vroeger geen probleem was,kan nu niet meer,loop eens over kruiskade heen zou ik zeggen,moet je eens kijken wie er gediscrimineerd word,je bent de enigste blanke zal ik je vertellen.En nogmaals ik ben geen racist,me beste maat is een Turk,1 die Nederlands spreekt zoals wij dat doen,en een baan heb van 40 pw.maar het is allemaal al te laat om een bezem erdoorheen te halen.bedankt groene rakkers,dat mijn kids in deze maatschappij op moeten groeien.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

08-10-2014 11:04

@Rik ik zeg niet dat wij ons moeten aanpassen aan de buitenlanders, zie dat nergens staan. Ik zeg dat we begrip moeten opbrengen voor hun cultuur, dat vind ik een wezenlijk groot verschil.
Alles begint met begrip opbrengen voor elkaar, als men elkaar beter begrijpt lopen de buitenlanders niet meer tegen een muur van onbegrip en zullen ze veel meer openstaan voor verandering.
Nu komen ze naar Nederland en zien enkel agressie (zowel verbaal als fysiek) en boosheid naar hun toe, dan kweek je al meteen een poel van narigheid en wrevel en gooien ze hun kop tegen de kribben en doen precies waar ze zin in hebben (het zijn net kinderen :lol: )
Door mensen met een houding zoals jij die hebt kweek je dus juist het tegenovergestelde, wie is hier dan niet goed bezig?
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-10-2014 11:28

Volgens mij hebben we al 40 jaar lopen pappen en nat houden zie wat er terecht van gekomen is. :evil:
Ze zouden zich moeten schamen voor d'r voorouders die dit land hebben opgebouwd.


Voorbeelden te over dat het gewoon niet werkt waarom dan blijven proberen?
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

08-10-2014 11:57

Begrip helpt niet, grenzen dicht wel.
Hoeven ze zich ook niet meer aangevallen te voelen, makkelijk en definitief toch?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-10-2014 12:05

Antoinette den Os schreef: Ik zeg dat we begrip moeten opbrengen voor hun cultuur, dat vind ik een wezenlijk groot verschil.
Alles begint met begrip opbrengen voor elkaar, als men elkaar beter begrijpt lopen de buitenlanders niet meer tegen een muur van onbegrip en zullen ze veel meer openstaan voor verandering.


begrip,respect,fatsoen = een wisselwerking en werkt 2 kanten op. :wink:

wordt ik niet met respect en fatsoen behandeld,dan hoeven ze het ook niet terug te verwachten.

aangaande dit topic zouden bezoekers eerst begrip en respect voor onze cultuur,normen,waarden moeten tonen dan worden ze door het gros van de mensen ook zo behandeld,dat weet ik zeker.je hebt natuurlijk altijd een paar eikels ertussen zitten. maar dat is overal zo.

hetzelfde vind ik ook wanneer wij als Nederlanders ergens op bezoek komen. daar scheelt het ook erg aan vind ik.

ik heb geen problemen met mensen die vis eten. nog sterker ik eet zelf ook heel graag vis,geen karper. maar een paling of snoekbaars of zelfs rivierkreeft gaat er graag in.
als er in andere landen andere normen gelden heb ik daar geen enkel probleem mee.
maar hier wordt vis uitgezet welke zich niet of nauwelijks voortplant in ons land en waar wij ook deels contributie voor betalen en als sportvis graag op vissen.
dus het beroeps en de mensen zie hier op bezoek zijn moeten met hun fikken van onze vissen afblijven! :evil: 8)

hetzelfde geldt voor mensen die overzetten en/of doorverkopen aan mensen met prive wateren.
Kielhalen die schobbejakken ! :lol:
Laatst gewijzigd door michel Tja op 08-10-2014 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-10-2014 12:14

Antoinette het ligt in onze cultuur dat we geen begrip hebben voor andermans cultuur wat nu?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-10-2014 12:22

Antoinette den Os schreef:Nu komen ze naar Nederland en zien enkel agressie (zowel verbaal als fysiek) en boosheid naar hun toe


plaats een een nieuws artikel waarin staat dat een groep Nederlanders een enkele marokkaan in elkaar getrapt hebben. :wink:

ik heb overigens niks tegen marokkanen,heb er ook een paar in mn vriendengroep en zijn echt relaxte gasten.ik noem alleen wel het beestje bij het naampje en die maten van mij hebben ook een hekel aan dat kutvolk lol. :D (dwz de niet welwillende vervelende jeugdige types die niet zo lief zijn tegenover anderen en het over het algemeen verpesten voor de rest.)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

08-10-2014 12:34

Toch als je nu kijkt naar de termen die hier in dit topic gebezigd word, heb ik sterk de indruk dat sommigen meer een kuddedier zijn dan daadwerkelijk er verstand van hebben.
Groen links krijgt de schuld van de import van buitenlanders, wat heeft Groen links hier überhaupt wat mee te maken? het kabinet Balkenkots en Rutte die hebben er aan meegewerkt voor het overgrote deel om de grenzen open te stellen en beiden willen het braafste jongetje van de klas wezen en doen hun opperste best om Brussel zijn gat te likken.
Ik ben er ook niet blij mee met zoveel instroom van Oostblokkers, maar daar verander ik niks aan al zou ik naakt op het binnenhof van Den Haag gaan protesteren, ik zou enkel uitgelachen worden. En dus kun je er maar beter mee leren omgaan en kijken hoe je dan kan zorgen dat die mensen zich wel aanpassen en o.a. de vissen laten zwemmen.
Dat bereik je als je je gaat verdiepen in de cultuur van die mensen, dan weet je hoe ze denken en voelen over bepaalde zaken, en dan kun je in discussie met ze gaan en hun bijleren dat hun gedrag ongewenst is.
Maar nee, nu als die Oostblokkers hier komen is er al een muur van haat&nijd naar ze, waarom zouden die Oostblokkers dan wel hun best doen? als ze toch als voetveeg behandeld worden?
Nederland is een kweekvijver van rassenhaat.....
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-10-2014 12:43

Rik koster schreef:Ik bespeur een groen links kantje bij jouw antoinette,gewoon eruit tyfen dat volk,en je eigen mensen hier door werk gelegenheid aanbieden,grenzen dicht gooien,en alles wat er nu nog zit aan Oost Europese mensen met de bedoeling om.hier verdiend geld op te maken / op te sturen naar hun eigen land mee sturen.geld word hier verdiend en daar uitgegeven,ja hoor,de economische crisis zal door de open grenzen wel aantrekken,de crisis is verminderd zeggen ze dan,nou volgens mij zijn ze mij vergeten dan,want merk er geen donder van.Ik ben geen racist hoor,maar heb een een mening die ik mag uitten gelukkig in dit land.



Eeeh rik, niet om het een of ander maar je vergeet een belangrijk ding, wij nederlanders zijn ook niet vies van geld versienen over de grens. Als bijv smit tak aan de andere kant van de wereld een boot van de zeebodem kan liften zijn we er als de kippen bij, lokale bedrijven brood uit de.mond stotend dit geld voor heel veel nederlandse bedrijven overgens. Waar denk je dat dat geld heen gaat? Juist nederland. Economie is een stuk ingewikkelder als jij het voorsteld. Oostblokkers die in nl werken horen ook een nederlands loon te krijgen, zij doen vaak werk waar wij nederlanders te beroerd voor zijn, en werken harder. Echter praktijken en constructies waarbij zij worden uitgebuit en met een lager salaris arbeid verrichten mag van mij worden aangepakt.
En aanpassen in het buitenland zijn we ook niet goed in. Ook wij hokken samen in wijken, of lappen tijdens vissen de franse regels aan ons laars en zijn verbolgen als een fransman geen engels kan
Grenzen dichtgooien? Yeah right wat doet dat voor onze economie denk.je?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-10-2014 12:49

Antoinette den Os schreef: willen het braafste jongetje van de klas + Nederland is een kweekvijver van rassenhaat.....


het braafste (jongetje?) van de klas.

hier zeg je wat..

de Nederlander is jaren lang bang gemaakt of bang geweest als racist bestempeld te worden en alleen het woord bruin gingen bij bepaalde mensen als de haren overeind staan. je mocht en kon niks zeggen wat niet conform "braafste jongetje" van de klas was. ondertussen groeide bij veel mensen onbegrip waarom bepaalde mensen voorgetrokken werden/worden en zij maar moeite moeten blijven doen om uberhaupt gebruik te kunnen maken van bepaalde privileges. goed voorbeeld is de top600 van Amsterdam (ondertussen top 6000 waarschijnlijk)
dit zijn 600 recividisten vooral van marokkaanse afkomst die dankzij hun criminele bezigheden in de top 600 terecht waren gekomen.
burg. Cohen of van der Laan ondertussen hielden altijd maar deze mensen de hand boven het hoofd en ipv hard straffen waar de meeste om vroegen kregen en krijgen deze mensen een baan en een woning aangeboden omdat ze zo zielig zijn.
nou... ik vind ik er niks zieligs aan.
wat pas zielig is ,is dat mensen hier met diploma welke nooit iets crimineels gedaan hebben moeilijk of niet aan een baan komen en gemiddeld 12 jaar moeten wachten voor ze aan de beurt zijn voor een sociale huurwoning....
is dat gerechtigheid ? die zelfde top 600 heeft schijt aan alles wat nederlands is en willen zich vaak niet aanpassen. profileren zich als zeer onbeschoft zijnde en krijgen dus zomaar werk en woningen aangeboden welke aan het "beschaafde en brave" volk aan hun neus voorbij gaat ( van elke cultuur en nationaliteit natuurlijk)

dit soort dingen helpt niet echt mee kan ik je vertellen.

kweekvijver van rassenhaat?

als er al 20 tot 30 jaar door de VOLKSVERTEGENWOORDIGERS niet geluisterd worden naar de wil van het VOLK.(ook hier geldt alle nationaliteiten en culturen) dan krijg je dit.

ik ken veel surinamers die A: wilders stemmen (snap zelf eigenlijk niet eens waarom :roll:) en B: een pleuris hekel hebben aan dat kutvolk dat altijd maar ontzien wordt. ( de nietwelwillende al qaida/hamas steuners,9/11 juichers aka wannabe 2pac tony montana figuren)

keihard straffen en ophouden met pappen en nathouden zou een begin kunnen zijn. maar dan moeten ze eerst eens gaan luisteren naar het gros van het volk.
zelfde als met dat zwarte pieten gedoe..
5000 tegen en 2 miljoen voor en wat doen ze??????
precies!

en zo kweek je rassenhaat. :wink:

xxx :D
Laatst gewijzigd door michel Tja op 08-10-2014 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2014 12:50

Stekken pezen versus stekken claimen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======