mes...

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-09-2014 23:19

Voor de mensen die er het geld voor over hebben,er is ook een apparaat die de zogenaamde ko gas kan opmerken waarna je een alarm krijgt,kosten wel geloof ik boven de 100 euro.ik denk als je enkeltje onder een plu slaapt dit gas geen effect heeft...?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-09-2014 07:30

M'n eigen gas blijft soms aardig hangen hoor.., Mostardgas :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-09-2014 08:00

Hier nog 1,volgens het vrouwtje gaat dat zelfs in me slaap door whaha
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-09-2014 09:42

Volgens mij komen ze toch meestal eerst bij je kijken. Er zijn er maar weinig die een tentje durven te besluipen zonder dat ze weten wat ze aantreffen.
Zelf vis ik meestal alleen en op plekken die alleen met de boot te bereiken zijn. Een stuk minder risico, maar als het fout gaat dan gaat het waarschijnlijk ook goed fout. Hoop het nooit mee te maken en kan ook niet inschatten wat ik doe. Ben wel voorbereid maar alles hang van het moment af.
Let op slagboom !
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

05-09-2014 19:08

Hollandse Herder, buitengewoon effectief.
Gewoon, lekker vissen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

06-09-2014 01:12

Je kunt natuurlijk altijd met een bankstick of een mes naast je bed gaan vissen met het idee dat wanneer je s,nachts overvallen wordt de overvaller wel even overmeesterd, maar ben er van overtuigt dat mocht het daadwerkelijk gebeuren het zeer slecht voor je zal aflopen..
Ik denk trouwens ook dat de meeste op moment supreme in hun vodden zullen schijten, zeker als er 3 gewetenloze Oostblokkers verspreid om je bivy heen staan :-?
De één heeft een mes de andere een honkbalknuppel en nr 3 heeft net met busje gas in je tent staan spuiten dan ga jij even (waarschijnlijk totaal gedesorrienteerd)met je bankstickie of je mesje om je heen slaan/steken...tuurlijk.
Ik zou me lekker door het gas laten bedwelmen en blijven liggen en bidden dat ze me verder met rust laten, ben in het normale leven echt geen schijterd hoor maar wil wel nog eventjes mee. :roll:

Gr,

Mark
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-09-2014 12:45

Door de jaren heen is uit, door mij zelf vergaarde, statestieken gebleken dat het zoeken van een stek op een doodlopend pad (niet per definitie doodlopend water) je de beste bescherming geeft. Open front van bivvy of plu naar het pad toe opstellen wegens overzicht. En dan komt het belangrijkste;

Je vismaat de tip geven 100 meter eerder plaats te nemen...

Daar kan geen mes tegenop :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-09-2014 14:33

Vuisten, ellebogen, knieën, benen wapens die ik altijd bij mij draag en niet verboden zijn en waarmee ik geoefend ben :lol: Het afpakken van een wapen en die tegen je gebruikt wordt kan zo voorkomen worden. Plus maar dat is mijn persoonlijke mening is dat wanneer je face to face staat met iemand in een vreemde situatie er sneller de verkeerde beslissingen worden door de aanvaller of verdediger ;)
Ik persoonlijk zou in een hachelijke 1 op 1 situatie indien mogelijk altijd de aanval openen op de benen. We leven helaas in een land waar het rechtssysteem niet helemaal van deze tijd is en wanneer je iemand op zijn bakkes timmert en degene hier letsel aan overhoudt je in 9 van de 10 gevallen met de gebakken peren komt te zitten. Bij een aanval op de benen worden veelal de aanvaller(s) een stukje trager en hierdoor heb je meer tijd. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik zou dit enkel doen als de andere partij niet gewapend is.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

07-09-2014 18:53

Stoere praat Michel, maar je richt precies niks uit als jij nog bezig bent uit je slaapzak te wurmen en die lui je de hersens intimmeren als je een foute beweging maakt.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-09-2014 21:26

Antoinette den Os schreef:Stoere praat Michel, maar je richt precies niks uit als jij nog bezig bent uit je slaapzak te wurmen en die lui je de hersens intimmeren als je een foute beweging maakt.


Euhm ik vis niet 's nachts :D en daarnaast toen ik nog wel "nachtviste" ( kutwoord ) sliep ik altijd met de slaapzak over mij heen in plaats van er in. En stoere praat? Het enige wat verkeerd is, is dat dit soort lui niet in hun eentje durven en dat er altijd wapens of iets anders aan te pas moet komen. Mijn "stoere" praat gaat over 1 op 1 situaties laat ze mij die kans maar geven ;)
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

07-09-2014 22:47

Ja dat gespuis zal overdag niet snel iemand beroven, vallen ze veel teveel op, nee de nachten zijn daar uitermate geschikt voor om met een clubje maten, vredelievende vissers een hoop ellende te bezorgen (helaas) (fijn he dat lid zijn van de EU?) (not)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

08-09-2014 12:26

ondanks vele jaren training in diverse sporten waar michel het waarschijnlijk ook over heeft, blijft het zo dat ik toch liever een voorwerp heb om me mee te verdedigen/de aanval in te zetten.

Inderdaad omdat je als je net wakker wordt, niet helemaal helder bent, alhoewel adrenaline een hoop doet voor een mens. 1 op 1, 2 op 1 zonder wapens is iets waar ik ook niet voor weg loop. Helaas hebben ze altijd wel iets bij zich. Ik heb de training om me te verdedigen tegen diverse wapens, maar mijn leraar vertelde altijd: probeer bij het herkennen van een wapen, altijd het gevecht te vermijden.

Hij was buiten sensei, ook rijkspolitie. Hij wist ook dat wat hij ons leerde, vaak in de nederlandse wet tegen je gebruikt wordt.

Gebruik het alleen als je denkt ernstig letsel aan de confrontatie over te houden, of erger was zijn credo.

Je weet uiteraard nooit wat je doet als er zich zo'n situatie voordoet. Dat is zelfs met jaren training niet te voorspellen, omdat je zoiets gelukkig niet met regelmaat overkomt.. :wink: