Karpervissen=kan het een obsessie worden of is het dat al?

Plaats reactie
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

09-03-2002 10:09

Hoi beste medekarpervissers,

Kan karpervissen een obsessie worden,voor mij word het dat wel, ik zou wel elke dag naar het water willen!!!!!!!Wat zijn jullie meningen hierover, en wat blijft ons toch aanzetten om die hobby voort te doen?het gewicht?Ik zie het als een passie maar het word steeds meer een obsessie!

MvG CC alias Dominique
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

09-03-2002 11:15

Worden?!?!? Het is al een zware obsessie!

Maar dat vind ik helemaal niet erg :smile:!

Wat maakt het vissen nou zo leuk? Voor mij: de combinatie van kamperen en jagen. Lekker in de natuur, doen wat je het leukste vind om te doen... Karpers verleiden tot een aanbeet. En als die run dan gaat, of het dobbertje vertrekt schuin richting bodem, dan pompt de adrenaline door je aderen en voel je je gelukkig.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm jam jam jam!

En wat nog beter is: over 50 min wordt ik opgehaald om, juist, te gaan karperen!

Mzzl,

Michiel
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

09-03-2002 19:05

Ik vis al acht jaar op karper, maar het is pas sinds een jaar of twee een echte obsessie geworden.

Sinds ik ben afgestudeerd heb ik meer tijd, meer middelen (auto) en meer financiën.
Als je niet meer afhankelijk bent van een fiets en een kar, kan je je visgebied verruimen en andere (vaak uitdagendere) wateren opzoeken. Dit was voor mij het punt waarop het karperen meer werd dan een gewone hobby.

Ik ben trouwens blij dat ik vijf tot zes jaar rustig heb gevist op kleine vijvers met nauwelijks twintigers, hier heb ik gedurende een lange tijd veel van geleerd. Drie jaar geleden wist ik nog niet eens wat Cassïën was. In alle onwetendheid ben ik gegroeid tot de visser die ik nu ben...

Met nostalgische groet, Mark
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

10-03-2002 18:04

Ik ga nog naar school en dat zal nog wel minstens (hopelijk) een jaar of 5 zijn. Spijtig genoeg kan ik tijdens de school niet veel gaan vissen, af en toe de zaterdagmorgen. En je kan er zeker van zijn dat ik ook ga. In de vakanties zul je mij alle dagen tegenkomen aan het water, als het niet om te vissen is dan is het wel om een andere jonge visser te helpen en hem wat tips te geven.

Straks zomervakantie, alle dagen zul je me zien!!!!!!

Piotr
Gast

15-04-2002 19:25

hoi allemaal,

ik ben nu al een goeie 2jaar opnieuw aan het karpervissen.ik heb het van kleinsaf mee en vraag me niet van waar!:-)en als je mij toen (in het begin van die twee jaar)en nu nog ziet vertrekken met m'n fiets en al dat gerief,kan je wel zeggen dat karpervissen een obsessie is.

vele groetjes :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johnny uitblk op 2002-04-15 19:27 ]</font>
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

16-04-2002 11:36

op de fiets al je spullen meenemen veroorzaakt altijd een hoop LOL!!!
als je dan een krantentas hebt met daarbovenop nog een stretcher en een vuilniszak met kleren voor als je een nachie gaat vissen word je altijd prachtig nagestaard. Ik vraag me soms wel is af wat ze nou zouden denken?????

Niels
Arjen Lans

03-05-2002 12:17

Kom ik net terug van een nachtje, blijkt mijn vrouw bevallen te zijn van een zoon. Ik wist niet eens dat ik zwanger was....

Hoe moet ik nou en de kleine en de vissen voeren?
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

03-05-2002 12:39

Op 2002-05-03 12:17, schreef Arjen Lans:
Kom ik net terug van een nachtje, blijkt mijn vrouw bevallen te zijn van een zoon. Ik wist niet eens dat ik zwanger was....

Hoe moet ik nou en de kleine en de vissen voeren?


Dat jij zwanger was?? LOL

Gefeliciteerd!!! met de kleine dan :smile:
Arjen Lans

03-05-2002 13:13

Kun je nagaan hoe geobsedeerd ik ben. :smile: We hebben trouwens ook al een naam voor je kleine: Cyprio
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

03-05-2002 17:33

Vissen een obsessie??
Ja en nee. Voor mij is het iets dat mij tot rust brengt, back to nature, alle dagelijkse sleur verdwijnt als een zonnetje dat de donkere buien doet verdrijven. Al het moois dat onze mooie flora ne fauna heeft te bieden kruipt als een worm door het natte gras over mijn netvlies. Je ziet vaak de meest prachtige schepseltjes die een "normaal" iemand niet ziet, want je moet een beetje vreemd zijn om dagen buiten te bivakkeren om een vis te vangen en vervolgens die vis weer terug te zetten, na al die moeite die je ervoor hebt gedaan. Tenminste zo denkt een leek erover. Catch and relaise staat gelukkig nog steeds als een ongeschreven wet bij ons karpervissers. Nee een obsessie kan ik het niet noemen, eerder een soort meditatie, die mij terug brengt in de tijd, herrinneringen passeren de revue en doen mij dromen, dromen over vissen, wateren en mooie ochtend gloren. Dan denk ik vaak over hoe het allemaal begon, toen men nog over aardappel en deegballen praatte, de tijd vliegt, en voor je het weet zit je helemaal klem in het monotone moderne vissen. Nou voor mij niet, geen obsessie, mijn enigste obsessie is mijn ergenis hoe er nog veel te veel vissers zijn die niet weten dat wij als visser te gast zijn bij moedertje natuur. Die slordig omspringen met hun kostbare vangst en het niet begrijpen dat er ook vuilnisbakken bestaan. Wees zuinig met wat je hebt, want voor je het weet mag je niet meer vissen op je watertje, en mede ook je mede vissers.
Vissen is mooi, vangen nog mooier, maar te gast zijn in de natuur, das pas mooi. Staar je niet blind op al die grote vissen en geniet van je hobby, onthoud, het is een hobby, geen must!!!
mgv. Ed
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

03-05-2002 18:06

Ed beter kun je het niet verwoorden!
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

04-05-2002 18:05

nou wat heet een obsessie??????
voor mij wel!
nou als je minimaal 2dagen in de week wil vissen kun je denk ik wel spreken van een obsessie.
Ik ben persoonlijk een echte kanaalganger dus ik moet het hebben van de nachtjes omdat ik een uur rijden van het kanaal woon!
Maar goed je kent het wel die drang naar karper!
En ik moet zeggen dat die drang alleen nog maar groter wordt.
misschien komt het wel omdat je steeds meer ervaring krijgt en dat je weet dat de kans dat je wat vangt steeds groter wordt.
Maar voor mij is en blijft het hobby nr1

TIGHT LINES Jordy
Plaats reactie