Vakantie geboekt op de Eemhof

Plaats reactie
sem franx
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-08-2014 22:04

11-08-2014 12:21

Hoi,

Ik heb gisteren een vakantie geboekt op de eemhof ! We hebben een huisje aan het water en ben van plan mijn hengels mee te nemen.

Hoe zijn de vangsten en met wat? :oops:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-08-2014 13:07

Sem,

Deze vraag hoort thuis in de map Vissen in... Nederland
Daar vind je ook -redelijke- recente info.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-08-2014 20:35

Kijk eens kinksboven onder navigatie en gebruik dan de zoekfunctie; Eemhof

Voer iig wat voor en vis (met je lichtste karperhengels!) zeker niet alle dagen door, en/of pak je penhengel en zoek het buiten het water achter je huisje.

Formaat vis wat ik ving was beperkt, maar met de pen zorgde het zeker voor een glimlach op mijn smoel en elke vis achter het huisje gevangen sowieso ook bij onze koters :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

26-08-2014 08:27

Dat vissen op een vakantie park lijkt me ook wel wat,is weer een andere manier om het vissen te beleven.
Soort van BTW kan best leuk zijn. :P 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-08-2014 13:31

Wanneer je m'n posts betreffende btw's goed gelezen zou hebben, dan geef ik ook aan dat wanneer ik nog slechter ter been zou worden (of iemand invalide is) en ik avontuurloos door het leven zou willen gaan of de zekerheid van grote vis wil hebben (lijkt me hetzelfde), dat ik dan misschien ook van een betaalwater gebruik zou maken :wink:


De laatste keer dat ik tijdens de zomervakantie (eigenlijk sowieso wegens div. omstandigheden) echt lekker vrij ochtendjes gevist heb, bijv. in de vorm van meerdere stekken voorvoeren, veel km's maken richting openbaar water en afromen, dateert al weer van 2007 in midden Frankrijk. Dus wanneer de jaarlijkse gezin-. combi visvakantie, waar niet alleen ik naar toe leef, wegens het weer voor de zoveelste keer achtereen wederom in duigen dondert en je de vrouw en koters niet wil dwingen om aan het water weg te regenen, dan moeten er helaas compromissen gemaakt worden.

Zwaar klote is in mijn optiek dan zeker een understatement wanneer er uiteindelijk een last minute huisje op een park geboekt moet worden, maar een egoistische klootzak ben ik als visser waarschijnlijk al vaak genoeg geweest.

Dit jaar zijn we als gezin helaas op dezelfde wijze een midweekje op CP de Peel terecht gekomen ('n mooier non CP park viel wat mij betreft geheel onvrijwillig af wegens geen speeltuin/zwembad voor de kinderen), en na er met de pen op CP toch een vis gevangen te hebben, geheel een gave bek, maar met een S bocht in de rug, was ik op dit kniebadje zoals verwacht, meteen klaar. Zelfs de vismethode (penvissen) kon hier geen glimlach op m'n gezicht toveren. Gelukkig had ik me voorbereid en heb nog een ontspannen middag met klein succes op een ander water in die regio twee lijnen nat gemaakt.

De druk was eindelijk van de ketel en de rust in m'n kop liet me badderen met vrouw en kids. Er was namelijk gevoelsmatig weer eens echt gevist :D!

Dat ik een gedreven visser ben (al vissend of niet), die tijdens elke vakantie, ook die ene vliegvakantie, een stok en wat tuig mee neemt om welk vistype dan ook een pak op hun donder te geven, dat mag de buitenwereld me best kwalijk nemen. Niet dat dat boeit, want zelfinzicht in de behoefte naar een zon, ski, cultuur, zuip, kite, surf of 'all of the above and more' vakantie, daar wordt vaak aan voorbij gegaan wegens gebrek aan zelfreflectie. In mijn optiek siert de dwang om per definitie te vissen mijn vissershart, omdat het nu eenmaal niet iets is wat ik zomaar doe zoals menig midzomer camougast.

Buiten dat; Wanneer er op de aan mij bekende Centerparcs nu juist ergens niet voor betaald moet worden.., dan is het wel een hengeltje uitgooien!

Vangse Dave... :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

26-08-2014 18:02

Helemaal goed lekker eruit en ook nog gevist..... :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-08-2014 18:14

Ondanks alles toch nog gevist en blij dat ik thuis was dekt de lading beter :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie