Iemand ervaring met de nylon lijn van Proline

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

13-07-2014 20:39

Ik heb eens een vraagje wie van jullie kan me het verschil vertellen met Shimano technium 0,35mm en de Proline E-xtreme HQ 0,35mm?
Vis ongeveer 12 a13 jaar met de Shimano lijn en ben wel in voor iets anders.
Ik nl. dat deze op een gegeven moment ontzettend gaat kinken.(vis meestal tussen 80 en 180 meter)
Vandaar deze vraag.
Heb je evt. andere suggesties altijd welkom.
Ben benieuwd.

Groeten,

Marcel
Hell was full, so I came back.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

15-07-2014 14:10

Ik vis momenteel met de 0,35. Nu aantal sessies mee gevist en opzich nog geen klagen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-07-2014 15:26

hoi marcel,

ik heb jaren met shimano gevist en op den duur was ik er ook klaar mee, want hij begon heel erg te kinken toen ik een voerboot gebruikte.. en nee hij was niet verkeerd opgespoeld, want ook bij de nieuwe lijn gebeurde het weer.

Toen ben ik overgestapt naar de proline, maar daar heb ik paar keer mee gevist en vond het een niet sterke lijn, heb 1x vast gezeten en bij de eerste ruk was hij al door midden,.. kon zijn dat hij op een scherp iets brak maar goed het viel me wel op dat het heel snel brak.. en ik heb er 2 vissen op verloren waarvan 2x op de knoop.. daarbij vond ik ook dat de proline snel vies was en natuurlijk kan je hem schoonmaken maar daar had ik geen zin in..

Nu vis ik met de strategy edge st en ik ben daar heel tevreden over, vind het een mooie zwarte strakke lijn die enorm sterk is maar toch een dunne diameter heeft,.. ook met uitvaren geen problemen met kinken en ook de werpeigenschappen doen het goed,.. nu maak ik wel altijd ff de lijn nat met het ingooien dus droog durf ik niet te zeggen..

maar goed ik vis nu al weer een tijdje met deze lijn en blijf er ook wel een tijdje mee vissen.. de proline hoef ik zeker niet meer,.. en de shimano blijf ik goed vinden en zal misschien nog wel keer terug komen mocht ik de edge niet meer willen, maar dan wel op aparte spoelen en als ik niet uitvaar..

succes.
Oja joh!!!
Plaats reactie