Hulp bij voerboot (omgeving Drachten)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

23-03-2014 19:37

Ik zit al een tijdje te broeden op de vraag of een voerboot wel of niet een goede investering voor mijn visserij zal zijn. De voors en tegens tegen elkaar afstrepen doet op zich wel de balans uitslaan naar wel aanschaffen, maar de prijs voor een goede boot is een grote drempel.
Een voerboot moet voor mij sowieso voorzien zijn van dieptemeter en het liefst met een (extra) voerbak met vijzel. De Powercatcher van Bosveld heeft deze opties en ook qua degelijkheid spreekt deze mij erg aan. Voordat ik een dergelijke investering doe, wil ik graag eerst eens een proefsessie vissen, of toch op zijn minst eens met een boot met dieptemeter een testvaart maken hier in de buurt, om te kijken of het überhaupt wel wat voor me is.

Daarom de vraag of iemand van het forum in de omgeving Drachten bereid is om mij in de gelegenheid te stellen dit uit te proberen met zijn/haar voerboot. Dit hoeft uiteraard niet meteen een boot met dezelfde opties te zijn, maar wel graag met dieptemeter; er zijn veel zandwinningen in de buurt hier en een boot met dieptemeter helpt je dan natuurlijk enorm op weg, in plaats van alles met de marker te moeten peilen, wat ik nu doe.

En ja, ik heb gekeken naar de mogelijkheden voor bv. een dag huren, maar de leveranciers daarvan zitten hier allemaal dusdanig ver uit de buurt, dat ik praktisch een tank leeg rijdt om zo'n ding te halen en terug te brengen. Laten bezorgen/ophalen kan ook, maar dat doen dezelfde leveranciers alleen tegen km. vergoeding, wat dus helemaal in de papieren begint te lopen.
Een goedkoop exemplaar via marktplaats heb ik aan gedacht, maar aangezien ik - als ik investeer - een goede en betrouwbare boot wil, dan weer met een bootje zit dat ik dan eerst maar weer moet zien te verkopen.

Het is een behoorlijk pittige vraag, dat weet ik, aangezien het toch wel een duur stukje speelgoed is wat ik vraag om te mogen lenen, maar ik hoop dat iemand bereid is er aan mee te werken.
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

25-03-2014 20:13

Hallo menno,
kun je niet aan de winkelier vragen van de hengelsportzaak of je hem mag uitproberen?
groeten Merijn
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

25-03-2014 20:24

Hoi Merijn,

Als ik bijvoorbeeld de powercatcher zou willen aanschaffen, dan kan ik alleen een proefvaart maken bij de bouwer zelf. Dan vind ik het waarschijnlijk een mooie boot, want dat is het ook, maar dat zegt nog niks over of ik het in de praktijk ook handig/functioneel/genoeg toegevoegde waarde vind hebben, om de investering te rechtvaardigen.
Dus dat is een beetje het probleem: zo'n proefvaart zegt mij niet genoeg, ik wil het in de praktijk ervaren hoe het is in met zo'n ding te vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-03-2014 21:46

Neem eens contact op met cor hendriks heeft hij maakt ook de pearl boten voor bfp en is de Man om een boot custom.made voor je af te leveren. Daarnaast woont hij vlak bij emmen dus redelijk bij jou in de buurt.
Mvg martijn
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

26-03-2014 17:01

hoi menno, ik weet niet of mijn winkelier dan zo bijzonder is maar ik zou het denk ik best kunnen regelen dat ik er een keer een dagje mee mag vissen.
groeten Merijn
paul huizing
Berichten: 51
Lid geworden op: 08-05-2008 17:43
Locatie: Aqua mkII

02-04-2014 09:13

Hoi menno,
Ik heb zelf een Navigator met fishfinder lowrance x4.
Hij bevalt heel erg goed.goed bereik zowel dieptemeter als de boot.
Hij is ompleet water dicht.Na een sessie gewoon de boot afspuiten met de tuinslang.ideaal.
Hij is zeer wendbaar en ligt heel goed in het water.Kan gewoon met hoge golven.meeste boten beginnen te dijnzen met hogere golven.Maarja bekijk de reviews maar van de navigator.of kijk even op de website van global fishing.
Het enige nadeel in jou geval is dat hij geen vijzel heef.

Gr Paul
Plaats reactie