Snoek!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

13-03-2014 23:45

Maandag jl. Was ik op de Haagsche markt.
Ik kom er vaak, want voor verse vis pak ik de fiets en haal die vis van de markt.
Maar wat ik maandag jl. op een Viskraam zag liggen slaat echt alles.
Er Lagen wel 7a 8 grote snoeken. 1 schatte ik op plm.125 cmtr helemaal dik van het kuit, want ik drukte op de buik en het kuit schoot er uit!!!
Ook hele grote schub en spiegel karpers van plm.100. Cmtr.
En wij karper en snoekvissers maar voorzichtig onze vissen beschermen. De vraag is dan wel; voor wie!!!om dan dikkere vissen voor de handel kunnen af leveren??
Is daar dan echt niks aan te doen???
Mvgr. Aaron Fresco
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-03-2014 08:25

ben benieuwd hoeveel van deze vissen nu afgenomen worden op een dag?
als er klanten voor zijn is er aanbod..
misschien moeten we een leugentje de wereld in helpen en landelijk vermelden dat al onze vissen niet voor consumptie zijn en je er ziek van wordt. :D

of met een aantal vissers met spandoek voor die marktstal gaan staan en demonstreren tegen de verkoop van snoek en karper.
zodoende krijgt deze meneer negatieve aandacht en wie weet laat hij het de volgende keer uit zn hoofd deze vissen te etaleren en te verkopen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-03-2014 09:33

michel Tja schreef:ben benieuwd hoeveel van deze vissen nu afgenomen worden op een dag?
als er klanten voor zijn is er aanbod..
misschien moeten we een leugentje de wereld in helpen en landelijk vermelden dat al onze vissen niet voor consumptie zijn en je er ziek van wordt. :D

of met een aantal vissers met spandoek voor die marktstal gaan staan en demonstreren tegen de verkoop van snoek en karper.
zodoende krijgt deze meneer negatieve aandacht en wie weet laat hij het de volgende keer uit zn hoofd deze vissen te etaleren en te verkopen.



Wordt een groot spandoek Michel . Moet in ongeveer 36 talen :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2014 10:44

Aaron, is toch niets nieuws op de Haagse Markt, is al jaren zo. Alleen zijn de afmetingen meestal een stuk kleiner daar klein lekkerder is dan groot, maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Een deel van de beroepsvissers hebben volledig visrecht of een zegenvergunning voor bepaalde wateren, met name van de Rijksoverheid, en kunnen dus legaal ook karper en snoek verkopen aan o.a. de marktkooplui.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

14-03-2014 14:13

Hallo Aart,
Natuurlijk weet ik dit als Hagenaar ook al jaren.
Maar als je er 6 meter snoeken ziet liggen, waarvan 1 meer dan 1.20 en karpers waarvan 1 van plm.1.03 mtr schieten de tranen je in de ogen. Ja, er lagen ook enige kleine vissen, maar groot brengt meer op.
Ik wilde het voor de zoveelste keer weer onder de aandacht brengen!
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Plaats reactie