Voerplekken zinvol en hoeveel vissen komen er van af?

peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

08-03-2014 21:10

Het is fantastisch weer en het karperseizoen is begonnen. Er zullen velen al een voerplek gemaakt hebben of zijn er nog mee bezig. Maar hoeveel wordt er nu eigenlijk gevangen op zo'n plek en worden er snel de topvissen van het water op gevangen? Ben nu precies een week aan het voeren en ga eens kijken of er meteen een topvis uitkomt of dat het uberhaupt geen vis oplevert en misschien helemaal niet nodig is om een voerplek te maken..... elke vis wordt vermeld die op de voerplekken wordt gevangen alleen zonder gewicht om dicussies te voorkomen......:) en de wateren die bevist worden natuurlijk niet genoemd.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-03-2014 09:17

Oh cool,

We gaan appels met peren vergelijken om er daarna conclusies aan te verbinden?

Wel geen voerplek kan stek afhankelijk zijn.
Stek 1; voor voeren 10 vissen
Stek 2; niet voor voeren 0 vissen
=voor voeren werkt.

Week later
Omdraaien stekken zelfde laten;
Stek 1: niet voor voeren 10 vissen
Stek 2; voor voeren 0 vissen
= voerplek werkt niet.

-----
Of is conclusie stek 2 werkt niet.
Of conclusie is dat Stek 1 met weer van dag 1 werkt en niet met weer dag 2?
Of zijn dag 2 de haken bot op stek 1
Of Werkt voor voeren alleen bij een bepaalde temp?
OF
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

09-03-2014 10:30

Marc, ik denk eerder dat je verkeerde boilies hebt of verkeerde haken of een slechte onderlijn of slechte beetverklikkers of een slechte hoofdlijn of de wind stond verkeerd of er zit geen vis of je bent gewoon een prutser :lol: :lol: :lol:
Ontopic wat een topic
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-03-2014 11:43

Bij deze watertemperaturen een voerstek aanleggen hier vroor het s’nachts nog voor een paar dagen. En over welke hoeveelheden voer praten we dan lijkt me nog weinig zinvol. Ga lekker instant op de kant waar het zonnetje op staat vissen daar zal de karper al snel naar toe trekken op dagen als gisteren en vandaag.

Groet,
Peter
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

09-03-2014 12:16

Ik ga zo voor de derde keer voern en morgen vissen. Het is op een behoorlijk groot water, en mij lijkt het goed om te doen. Morgen weet ik of het eventueel gewerkt heeft. Ik voor ongeveer 500 gram per keer. En als ik wat vang weet ik uiteraard nog niet zeker dat het aan het voorvoeren heeft gelegen. Maar volgens mij heeft voorvoeren zich wel bewezen. Uiteraard heeft het op kleine putjes weinig zin, maar op groter water wel denk ik.
Gewoon, lekker vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-03-2014 13:33

pj otte schreef:Bij deze watertemperaturen een voerstek aanleggen hier vroor het s’nachts nog voor een paar dagen. En over welke hoeveelheden voer praten we dan lijkt me nog weinig zinvol. Ga lekker instant op de kant waar het zonnetje op staat vissen daar zal de karper al snel naar toe trekken op dagen als gisteren en vandaag.

Groet,
Peter


Met kleine hoeveelheden voer kan je juist prima voorvoeren. Uiteraard wel op de goede stek. Net terug van een doorwaakt en voorgevoerd nachtje :wink: en gezien de ontlasting zaten ze er goed op
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-03-2014 18:18

Voer niet te veel zonder er zeker van te zijn dat de vis op je stek ligt.

Karpers zijn bij deze koudere watertemperaturen nog niet zo mobiel, de kans is dus aanwezig dat je elke keer een groter hoopje boilies op de bodem aan het verzamelen bent. Dit kan je stek zelfs voor langere tijd flink verpesten.

Voorvoeren is dus geen garantie voor vis maar kan helpen wanneer je je andere zaken ook op orde hebt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-03-2014 08:12

1:heel zinvol
2: 5
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

11-03-2014 18:23

He dat is mooi Michel ben benieuwd of daar ook een paar targets bijzaten. Binnenkort zal ik ook gaan proberen waarschijnlijk vrijdagavond paar uurtjes na dan 2 weken gevoerd te hebben....Meestal komen dan er wel een paar mooie uit.:)
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

11-03-2014 20:38

Voorvoeren helpt zeker.

licht voer duivenvoer/hennep met wat boiliekruim werkt voor mij erg goed. Niet te gek maken! Begind de watertemparatuur op te lopen dan begin ik de grote campagnes, en dan laat ik het lichte voer voor wat het is en ga dan echt met bollen en pellets voeren.

Maar op ieder water is dat anders natuurlijk :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
jordy kerssies
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-03-2014 16:48

31-03-2014 15:27

Hallo mensen.

Ik ben van plan in de maand mei weer een keer te gaan vissen in de vecht in in een soort plas in de vecht uit komt. De plas is echter stilstaand. Nu kwam ik op het idee om in het stilstaande plasje 2 dakpannen met stroop ertussen op mij voerplek te gaan leggen. 2 weken van te voren waarbij ik dan nog wou gaan voeren met boilies. Zou die dakpannen effect hebben. En moet ik dan minder boilies bij voeren als normaal. Ik zat er aan te denken om de dakpannen om de drie a vier dagen eruit te halen en er nieuwe stroop tussen te doen.

Groetjes maar weer
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

31-03-2014 15:29

Waarom niet gewoon boilies voeren?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-03-2014 16:23

peter jellema schreef:He dat is mooi Michel ben benieuwd of daar ook een paar targets bijzaten.


mijn target is vis vangen als ik ga vissen en als ik vis vang heb ik mn target gehaald :wink:
nog sterker... daar vallen ook de Brasem en zeelt e.d. onder :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

31-03-2014 16:34

Zaterdag gevist op een voerplek (1,5 / 2 weken oud) en kreeg om 6 uur een run.
de volgende dag gingen 2 maten een stukje verderop zitten zonder te voeren en ook één run om 6 uur. Kan er dus nog niet veel zinnigs over zeggen.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

31-03-2014 16:44

Na een maand voeren door omstandigheden niet eerder kunnen vissen. Gisteren 2 uurtjes gevist. Een keiharde blank. Reden ja verzin het maar op de stek 2 meter uit de kant zaten wel constant duikeenden en gewone eenden alleen voerde ik na 10 u s avonds en hoopte dat er toch nog wat voor onze vissen zou overblijven. Nu maar een nieuwe stek gezocht en deze week voeren alleen met boilies indien de eenden en duikeenden die zo langzamerhand wel zullen wegtrekken er af blijven is succes verzekerd.....Jordy ik heb geen ervaring met dakpannen er wel van gehoord in het verleden. Maar waarom niet gewoon bolies voeren zoals Rene voorstelt. Voor Michel, ja elke vis is welkom : wie het kleine niet eert..... maar een leuke vis vangen blijft toch voor iedereen een hartewens.
jordy kerssies
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-03-2014 16:48

31-03-2014 17:12

Nou ik had op internet gelezen dat in de lente zoetigheid en niet al te calorie rijke boilies vaak goed werken. Nu heb ik vorige week ingredienten gehaald om boilies te maken en heb deze mix al klaargemaakt. Echter heb ik nu een boiliemix met kruiden gemaakt eente een mix van paprika, koriander en witte peper en eentje met kerrie en witte peper. Dus dacht om als extra zoetigheid er stroop tussen twee dakpannen bij te leggen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-04-2014 08:26

Ken 'n watertje hier in de buurt waar nu vast en zeker al een paar mensen met een emmertje over de hectare aan het voeren zijn :roll: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-04-2014 17:46

peter jellema schreef:Na een maand voeren door omstandigheden niet eerder kunnen vissen. Gisteren 2 uurtjes gevist. Een keiharde blank. Reden ja verzin het maar op de stek 2 meter uit de kant zaten wel constant duikeenden en gewone eenden alleen voerde ik na 10 u s avonds en hoopte dat er toch nog wat voor onze vissen zou overblijven. Nu maar een nieuwe stek gezocht en deze week voeren alleen met boilies indien de eenden en duikeenden die zo langzamerhand wel zullen wegtrekken er af blijven is succes verzekerd.....Jordy ik heb geen ervaring met dakpannen er wel van gehoord in het verleden. Maar waarom niet gewoon bolies voeren zoals Rene voorstelt. Voor Michel, ja elke vis is welkom : wie het kleine niet eert..... maar een leuke vis vangen blijft toch voor iedereen een hartewens.


Geef je altijd na 2 uurtjes een voerplek al op?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

04-04-2014 21:47

Geef je altijd na 2 uurtjes een voerplek al op?
Ja Daaf, er zal toch binnen 1 uur of 1,5 uur een aanbeet moeten komen als je goed voert. Vroeger was het dat je binnen een minuut beet kreeg.Vorig seizoen was de snelste aanbeet (toen mijn target) binnen 3 min. Naarmate het seizoen vordert gaat het toch wel iets langer duren gebeurt er echter niets binnen die 2 uurtjes dan ben ik weg! Zondagavond gaan we er weer voor na 1 week voeren :D !
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

04-04-2014 21:52

Dat is wel heel snel. :o Hoe weet jij hoe laat de karpers langs komen? 5 minuten nadat je gevoerd hebt, of 3 uur nadat je gevoerd hebt? Of verwacht jij dat ze er al liggen als je gaat vissen?
Gewoon, lekker vissen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

04-04-2014 22:45

Werkt voeren? Ja. Heb ik net een stukje op mijn blog gezet.

Ik vis niet meer dan 2-3 uurtjes per keer (geen tijd), dus de beten moeten in die korte tijd komen.
Komen ze na drie minuten? Nee. Het wordt wel even wachten.
Heeft het zin te wachten tot de beet komt? Ja. Ik heb stekjes gemaakt en heb er twee afgevist vandaag. In twee uur tijd. Gaat nog eens een half uur observeren aan vooraf. Resultaat: Een afschuwelijke misser (niet opgelet), een karpertje en een mooie zeelt.

Keiharde blanks, ach wie kent ze niet. Hoeveel komen er vanaf? Weet ik veel. Ik ben al blij dat ik kan vissen. Ik ben eruit, zie veel natuur en vang wel eens wat. Ik ben een blij mens. :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-04-2014 10:24

@Peter,

Ik houdt het, in het geval van een aangevoerde stek, zelf meestal ook op slechts enkele, zeg twee a drie uurtjes vissen.

Een idee hebben van de aas-tijd ter plaatse is meegenomen, maar een 'stek' naar je hand zetten is ook mogelijk en dan heb ik het niet eens over echte hangplekken van karper. Ik heb hier op de kanalen voldoende karper 's overdag gevangen om me zeker niet aan 'nachten' gebonden te voelen.

Ik begrijp de drang ook niet om die nacht te moeten 'pakken'. En instant hele nachten 'vissen' doet me meer denken aan uren maken bij gebrek aan beter (reunie / gezelligheidsvissen is een ander verhaal), en dan ook nog het bijkomende gezeul met een berg nachtelijke materiaal, wat zeker mijn hobby niet zal worden.

Tegen dat kontje thuis, slaapt het een stuk prettiger :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

06-04-2014 22:55

Net terug sessie van half 9 tot kwart voor 10. Paar piepjes op de ene hengel. Waarna de andere met een noodgang een run produceerde. Mooie dikke spiegel net over de 15 kg grens.Zitten toch op de stek.Snel weer gevoerd en naar huis. Verder voeren tot komende donderdag en dan hopen dat de betere vissen tussen haakjes volgen. En Marco vooral dat laatste stukkie vindt ik ook heel belangrijk!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-04-2014 07:17

Marco
Het zal beslist opgaan voor jou wateren. Maar op de wateren die ik bevis zal jij weinig vangen met jou aanpak. Al is je stek nog zo goed. De eerste aanbeten komen toch echet in de nacht.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

07-04-2014 10:57

peter jellema schreef: Mooie dikke spiegel net over de 15 kg grens.Zitten toch op de stek. /Knip/ en dan hopen dat de betere vissen tussen haakjes volgen.

Waar vis jij? Gigantica? :wink:
Gewoon, lekker vissen.