webstite maken?

Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-03-2002 13:06

hey karpervissers ik heb plannen om zelf een karper site te maken maar weet niet hoe ik dat precies moet doen en of ik iets moet aanvragen zoude jullie mij kunnen vertellen hoe ik dat moet doen?

strakke lijnen

><> penvisser_kevin ><>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-03-2002 15:50

Bonjour,

zoals de meesten weten heb ik zelf een site die afgelopen zondag vernieuwd is... deze vernieuwing heeft ons 2 maanden gekost om alles over te zetten en te maken. Dus ik raad je aan om direkt de pagina te maken die jij wilt hebben en niet in stappen steeds je uitelijk veranderen want dat kost iedere keer weer meer tijd!
http://www.hollandsekarpers.com
Het maken van een website kost heel veel tijd en vergt echt dat je veel online bent.
Het beantwoorden van vragen, link aanvragen, ingestuurde foto's, artikelen enz. is ook iets dat tijd inneemt.

Zelf vind ik zoals bart al zei dreamweaver het beste programma om te gebruiken... kost alleen wel een bom geld maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om eraan te komen.
Frontpage vind ik zelf niet lekker werken.

Het vinden van mensen die eventueel voor je site artikelen willen schrijven of foto's in willen sturen kost inderdaad erg veel tijd maar gelukkig hebben wij het nu voor elkaar. We hebben zelfs Herwin Kwint(bekend van het magazine KARPER) bij de rotary letter.

Als ik eens ga kijken hoe vaak ik online ben voor de site dan kom ik toch zeker op zo'n 12/13 uur per week. Dat is best veel om alleen een site te updaten.

Als je echt wilt beginnen met het maken van je eigen site moet je je afvragen hoe je wilt beginnen... klein of groots? Hier moet je dan weer keuzes maken zoals: het nemen van een gratis websiteaccount bij tripod ofzo, of je eigen domeinnaam met ruimte krijgen. Bedenk goed wat je wilt want een goede domeinnaam kost geld maar levert meer bezoekers op doordat mensen het makkelijker kunnen vinden.

Stuur mailtjes naar zoveel mogelijk site's om je link erop te plaatsen en zorg dat je site goed in orde is... netjes verzorgd, veel informatie (niet van andere site's overgenomen want dat gebeurt de laatste tijd steeds meer). Als je nieuwe dingen plaatst en probeert krijg je veel meer bezoekers dan als je site doorsnee is en lijkt op iedere andere karpersite.

Ik ben bezig met een artikel dat gaat heten "je eigen website... hoe maak je die nou?". Dit artikel zal zeker op mijn eigen site komen te staan en met een beetje geluk ook op andere website's.
je ziet hem vanzelf wel verschijnen.

Ik wens je veel suc6 met het maken van je eigen site... maar bedenk goed wat je met je vrije tijd doet!!! het kost je niet alleen je vrije tijd maar ook kostbare vistijd en ik kan hier goed over mee praten.

Tight Lines, Frank Avezaat
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-03-2002 19:56

Ik heb zelf ook een site http://piotr.leuk.net
Ik heb deze gemaakt met Frontpage, wel met enige hulp van mijn broer. Ik vind het best wel een handig programma maar ik weet niet of het beter is dan Dreamweaver want ik hoor hier voor de erste keer van het programma.

Ik steek niet zoveel tijd in mijn site maar ik heb dan ook niet zo een site als al die andere. De site gaat enkel over mij, met foto's, verhalen,.... Dit komt vanwege tijdgebrek. In vakanties heb ik tijd genoeg en meestal vernieuw ik mijn site dan ook elke vakantie.

Veel succes ermee!!!

Piotr
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-03-2002 21:06

hey bedankt voor jullie tips ik wil een normale site maken niet zo'n groote als dit want daar heb ik de tijd niet voor maar we om te beginnen maar eens klein beginnen maar jullie zijde al dat je dat met frontpage kan maken maar moet je dat programma kopen downloaden? kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?

b.v.d

><> penvisser kevin ><>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-03-2002 10:41

Hoi Kevin,

op veel computers is frontpage automatisch te vinden. Ga gewoon ff naar zoeken en dan frontpage... dan zie je vanzelf of hij op je pc staat.

Als je met het maken van je site vragen hebt kan je mij wel mailen als je dat wilt.
hollandsekarpers@wanadoo.nl

Ronnie, bedankt voor je positieve reactie over mijn site.

Piotr, ga zo door en je komt er wel.

Tight lines, Frank Avezaat
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-03-2002 16:53

Ehm voor de die-hard website ontwikkelaar is Dreamweaver tog wel een stuk beter dan frontpage,vind ik zelf. Een site zoals deze gaat niet alleen heel wat tijd inzitten, maar ook heel wat kennis.
Als je nog nooit ee site hebt gebouwd, zou ik beginnen met Frontpage, dit is makkelijk te begrijpen en wordt met Microsoft Office 97/2000 meegeleverd. Je kan me altijd mailen voor vragen:
oneill1980@hotmail.com
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

26-04-2002 15:14

Heey hallo allemaal ik ben zelf ook een web-site aan het maken met dreamweaver. Vorig jaar had ik een web-site met frontpage gemaakt daarmee leer je het principe van een site te maken vrij snel, maar ik vond op een gegeven moment dat je niet heel veel opties had dus daarom ben ik vorige week met dreamweaver begonnen, in het begin vindt ik het eff moeilijk maar elke keer als ik er mee werk ontdek je weer een stukje over het programma. Maar voor iedereen die wil beginnen met een (kleine) web-site zou ik aanraden om met microsoft frontpage te beginnen.Als je het eenmaal door hebt dan leer je steeds meer dingen te maken met het programma.

Maar ik zou zeggen bouw ze nog he allemaal houdoe

Stefan, lees de huisregels van het forum eens.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2002-04-26 16:58 ]</font>
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

26-04-2002 19:35

Ik wil hier toch even op reageren er zijn blijkbaar een aantal voor en tegenstanders v dreamwaver en gewoon 'handcoding' van HTML. Zelf maak ik al sits sinds mijn 13e.

Als beginner zou ik echt heel simpel beginnen in frontpage of composer om een beetje 'feeling' te krijgen hoe het werkt om een website te maken.

Als gevorderde zou ik echt zeggen gebruik gewoon notepad! of als je linux gebruikt vi ofzo. Gewoon HTML coden is echt doodsimpel, ik durf te beweren dat ik dit veel simpeler vind dan Dreamwaver. Persoonlijk vind ik alles van Macromedia rotzooi! Dus ook Flash! Het is wel leuk voor animatietjes maar maak er #$%$ geen hele sites mee alsjbelieft. Sites worden tegenwoordig flitsend gemaakt en totaal NIET overzichtelijk.

Zelfgemaakte HTML source is vaak maar een paar kB groot ten opzichte van bestanden die voortkomen uit Dreamwaver of Frontpage die al snel op rustig honderd kB zitten.

Alsjeblieft let bij het maken op een site dat hij vooral overzichtelijk is en de bestandsgrootte niet al te groot. Er zijn immers nog steeds veel meer modem gebruikers dan breedbandgebruikers!!

Bovendien als je een beetje HTML kan kun je er zoveel mee, dit forum dan niet maar er zijn tal van forums waar je HTML kan en mag gebruiken.

MVG,
Erik
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

29-04-2002 11:26

Ja,Erik ik heb net een paar website's met frontpage gemaakt en nou wilde ik met dreamweaver beginnen. Dat likt me nog een beetje leerbaar. Maar met een gewone html code lijkt me nog veel moeilijker. Jij hzecht wel dat het doodsimpel is maar ik snap er niks van.

P.S.
Kun jij me hier mee helpen ?
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

29-04-2002 12:22

Persoonlijk vind ik HTML code zelf maken makkelijker dan Dreamwaver, maar dit is een persoonlijke voorkeur. Ik wil je best helpen, als je vragen hebt mag je me altijd e-mailen: snuit2000@flashmail.com

Om te beginnen met HTML code zelf schrijven heb je aan notepad genoeg en aan een website waar de beginselen staan om hoe te beginnen. Deze website: http://www.website123.nl/ is heel aardig om een idee te krijgen hoe je redelijk professioneel een website kunt maken en deze: http://home.wanadoo.nl/snelhtml/ is heel goed om html zelf onder de knie te krijgen. Verder kun je op http://html.pagina.nl/ een hele hoop links vinden met goede html sites.

Veel succes,
Erik
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

29-04-2002 16:15

Ja Erik ik heb eens op de site's rondgekeken ik ga aan een html pagina beginnen ,,, maar ik wil eerst dan wel eens een goed programma ervoor hebben web je een voorkeur en waar kan ik het pogramma vanaf halen.

B.v.d. Stefan Meulendijks
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

29-04-2002 20:19

Een goed programma waarvoor? Als je HTML code zelf gaat aanmaken heeft een standaard windows systeem waar je mee op internet kunt alles overigens een standaard linux systeem ook en de mac ook. Je moet gewoon notepad openen als je dat kent tenminste. Het staat waarschijnlijk onder bureau-accesoires onder de naam kladblok ofzo. En anders kun je bij start> uitvoeren het oproepen door 'notepad' in te tikken en op enter te drukken. Je typt daar vervolgens de HTML code en je slaat het op als een html bestand.

Dit doe je door bestand > opslaan als en dan bij Opslaan als Type 'Alle Bestanden(*)' te selecteren en als bestandsnaam wat je leuk vind gevolgt door .htm of .html

N.B. De eerste pagina van je website waar de bezoeker in het begin terecht komt moet je altijd index.html noemen of index.htm wat je zelf het makkelijks vind.

Succes,
Erik
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

30-04-2002 20:12

Bedankt voor de tip maar ik had nou al een note-pad geopend, daar moet je een stuk typen maar ja als ik er zo maar wat neer zet dan werkt dat niet dus wat moet ik in dat bestand op slaan. En ik heb al een kleine website gemaakt met frontpage http://www.geocities.com/stefanzeilberg
maar ja daar kende ik nou al alles en dus nou hoorde ik iets over het maken van een site met aleen een note-pad en ik dacht dat is wel een uitdaging. maar hoe moet ik dan verder als ik een note pad heb geopend ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2002-04-30 21:16 ]</font>
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

01-05-2002 12:38

Daar moet je al je HTML code typen en vervolgens opslaan als een html bestand dat heb ik hierboven al uitgelegd.
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

03-05-2002 12:40

Heel belangrijk is dat je gewoon veel oefent en veel uitprobeert. Je hoeft niet per se iedere site online te zetten. Ik schat dat maar 1 op de 10 sites die ik maak daadwerkelijk online komt :smile:
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

29-05-2002 19:43

Ja bedankt allemaal ik heb nou een tijdje niks van me laten horen omdat ik een nieuwe karpersite heb gemaakt alleen ik zit nog met een probleem, dat probleem had ik bij de vorige site ook al. Ik krijg de plaatjes nooit goed online. Kan iemand me helpen hoe ik dit het beste op kan lossen ?
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-05-2002 20:24

dat de plaatjes niet goed online komen te staan is bij iedereen een bekend fenomeen.
dat komt omdat als je je site maakt met een programma wat de html omzet voor je,
je de foto's in dat programma laad,
dat programma geeft dan de 'path' op die foto te vinden is.
Als jij dan je die .html / .htm files upload naar de server waar je hem wil hosten,
dan is dat 'path' er helemaal niet.
want die .html file load nog steeds die fotos van c:sitefotosfoto.jpg of zoiets
terwijl het alleen fotosfoto.jpg moet wezen
(*zo doe ik het dan altijd, dat houd je site veel over zichtelijker.

Dus voordat je je .html file upload naar je host,
edit hem dan eerst nog een keer, en haal overal de harddisklinks weg.
dat houd in, alles weg halen zoals:
c: etc etc.....
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

30-05-2002 08:02

Heey Cristiaan bedankt voor de tip. Zo had ik er nog niet over gedacht maar dat was inderdaad het probleem, bedankt voor de tip, het werkt.

m.v.g.

Stefan
Rik Schaap

30-05-2002 08:35

Goedesmorgens,

Ik zag deze topic en denk ik reageer fkes. Ik heb een eigen online verkoopsite voor vinyl(singels, LP's etc) welke ik zelf heb gemaakt met Frontpage. Voor iemand die nieuw is met webdesign moet je de html in eerste instantie ver weg alten. Een programma zoals frontpage is zat om mee te beginnen. Als je dat eenmaal onder de knie hebt kan je je verdiepen in html scripts. Dreamweaver heb ik ook geprobeerd en is naar mijn idee grafisch beter onderlegt en met name voor het ontwerp van flashsites een uikomtst ivm de directe import mogelijkheden. Wat echetr niet inhoud dat je dat bij frontpage niet kan... Kortom voor een beginner raad ik ten sterkste aan frontpage door de duidelijke lay out en het vrij simpele bouwen. Op het internet zijn er ook gratis web design programma's. Deze vind ik tot nu toe erg matig. Ze zijn leuk maar zodra je iets professioneler wilt zit je toch met een probleem. De meeste programma's geven je namelijk niet de mogelijkheid je ontworpen pagina over te zetten naar frontpage en hem dan verder uti te breiden. Het programmaatje wwar ik ooit mee begonnen ben is trellix (van tripod) en ik moet zeggen voor een absolute beginner is dat erg leuk. Mocht iemand ooit vragen hebben over web-site design gewoon posten in de meeste gevallen kan ik wel helpen(gaarne geen vragen mbt html scripts..daar heb ik geen verstand van...) wel kan ik zo'n beetje frontpage dromen Tevens maak ik flash banners voor sites(redelijk simpel) mocht je er eentje willen stuur me maar een mailtje en ik maak er 1 voor je.

vr gr

erik lambooy
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

30-05-2002 11:30

maar flash heeft niets te maken met html,
flash is een geheel opzichzelf staand iets.
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

30-05-2002 11:44

Beste naamgenoot,

Ik respecteer het feit dat je geen html wilt 'hand-coden'. Echter breng mensen niet in verwarring. HTML is geen script! HTML is een language. Hyper Text Markup Language om precies te zijn. En dat dit moeilijk is is absoluut een fabeltje. Zoek gewoon een goede site waar het duidelijk staat uitgelegd er staan er honderden op internet. Verder is het een kwestie van typen en HEEEL gestructureerd werken als je een grote site hebt. En langzaam aan steeds meer 'tags' leren te begrijpen en gebruiken.

Groetjes,
Erik
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

30-05-2002 13:06

Ik moet je totaal gelijk geven erik (*laatste erik :grin:)

HTML is niet moeilijk, zoveel verschillende codes zijn er niet (*als je het simpel wil houden)
als je wat profesioneler wil gaan (*als dat al kan met html :razz:)
dan is het wel iets moeilijker.
je kan als je je site mooi wil maken, er flash dingen bij doen,
of het mooiste is (*vind ik) je flash totaal bouwn in flash, maar dat is ieder z'n eigen mening
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

30-05-2002 15:12

HTML is de basis van een goede sites dingen als flash en mooie plaatjes die gaan er om heen. Zelf houd ik niet zo van het gebruik van flash op een website.
Het nadeel van 'flash' gebruikers is dat ze vaak de efficiëntie van een site vergeten en alleen nog maar kijken hoe mooi het wel niet is. Althans dit zijn mijn ervaringen.

Flash is leuk als banner of als een animatiefilmpje maar verder zou het niet gebruikt moeten worden op een website naar mijn idee.
Rik Schaap

30-05-2002 17:05

Weer fkes reageren....

Flash is inderdaad gewoon een add-on. het is gewoon een type animatie. Ik gebruitk het op mijn site alleen voor een banner aangezien ik bovengenoemde 100% gelijk geef dat je door flash het zicht op de layout van je site wel eens kwijt kan raken. Ik ken genoeg sites die het allemaal over de top heb getrokken. Ik zal het anders formuleren.. :smile:
Wat ik bedoel met het voordeel met frontpage (of dreamweaver ) tegenover html is dat je niet boeken hoeft na te pluizen of constant tekst in te voeren, simpel door het drag en drop systeem te gebruiken. Mijn mening( dit is alleen mijn menigng en iedereen mag hierover verschillen dus val niet allemaal tegelijk over me heen) is dat het veel beter is om gewoon met een drag en drop programma te beginnen als beginner. Je kan van alles proberen zonder tekst te hoeven in te voeren. Niet goes? gewoon delete en je probeert wat anders. Het is de meest simpele manier om wat ideetjes uit te proberen. Dit topic begon omdat iemand wat advies vroeg over hoe te beginnen met het opbouwen van een eigen site. Uit de berichten daaronder maak ik op dat hij nog geen ervaring heeft. Ik zou als zo iemand nooit met html beginnen. Dit word volgens mij ook door geen enkel beginnersboek etc geadviseerd. Begin simpel en inderdaad(hier geef ik jullie volledig gelijk in ) daarna eens te kijken naat html aangezien je daar gewoon meer mogelijkheden hebt.

Ik heb hieronder even een link gezet naar mijn site. Ik heb deze met frontpage gemaakt puur alleen met drag & drop. De flashbanner heb ik zelf gemaakt met flash. Het is een hele simpele zite, dit om de reden dat het een gratis provider is en alle ruimte nodig heb voor het plaatsen van mijn lisjte. Dit is niet bedoelt als reclame voor mijn site(dan zou ik wel ergens anders adverteren..:smile: maar alleen om te laten zien wat mogelijk is met alleen drag en drop. Ik weet het...het kan allemaal beter en duidelijker en de layout zou ook wat anders kunnen maar daar heb ik geen tijd voor en zo werkt het ook!

http://www.angelfire.com/music4/erik45toeren

vr gr

erik lambooy