Ons wereldje

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2014 08:06

Een paar weken terug een presentatie gezien van een bekende karpervissende Hagenaar die met zijn persoonlijke fotograaf de wereld afreist om andere te verheerlijken met zijn foto’s. Tijdens de voorstelling keek ik de zaal in en stond verbaast van blikken waar het kwijl bij een aantal haast uit de mondhoeken liep. Dat we zover gezakt zijn in onze beleving die de hobby ons schenkt blijft me verbazen. Is dit de trend die we de komende jaren inslaan hoop het niet. Met 500 foto’s minder en een echt achtergrond verhaal waar de spetters van afvlogen zou ik een prima avond gehad hebben. Nu was het de muziek en zijn vriendin die me wakker hielden en met een kater(niet van de drank)achter liet.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-01-2014 08:10

Misschien jouw wereld, niet de mijne.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

02-01-2014 08:56

nu pas in de gaten peter
de bladen staan toch al jaren ook vol met zulke foto's
de meeste filmpjes toch ook niet anders
voor de beginners lijkt het wel of je alleen maar grote beren kan/moet vangen
daarom vang ik alleen maar brasem en zeelt :wink:
ik vis voor me zelf en niemand anders
inderdaad lees of zie ik ook graag dingen met een mooi verhaal erbij , kleine of grote karper
het hoe ernaar toe werken om die ene te vangen doet mij meer, of het plezier wat je beleefd met je hobby
maar goed das mijn persoonlijke mening

carp greats
jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-01-2014 10:52

@Peter Ik zou me er niet zo druk om maken; jannes zegt het al:
jannes hooijer schreef:ik vis voor me zelf en niemand anders
jannes


Dat zo'n presentatie doet lijken alsof het alleen maar om grote karper gaat, tja. Leuk om te zien (die vriendin misschien ook), maar verder.

Wat is nu de beleving van diegene die de presentatie geeft, kun je denken. De beleving van het vissen is voor mij belangrijker. Die beleving schrijf ik soms op en schrijf dat op mijn blog, verder niet. Fotoos maak ik ook al vaak niet meer.
Te gevoelig voor anderen (stekkenpezers). Als ik het maar weet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

02-01-2014 16:30

Niet naar de "tentoonstelling" gaan is ook een optie hoor Peter :wink:
Is i.i.g niet aan mij besteed.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

02-01-2014 17:08

Tsja, smaken verschillen en hierover kan eindeloos gedebatteerd worden. Iedereen die een lezing geeft doet dit op zijn/haar manier.

Ik geef regelmatig een presentatie en door de jaren heen heb ik gemerkt wat 'het publiek' het liefste ziet. Dit zijn geen foto's van alleen maar 30 kg vissen, maar alleen maar knollen... dat schiet ook niet op.

In mijn beleving is een mix tussen humor, avontuur, mooie film/foto beelden het beste. Hoe iemand dit de mix brengt... daar valt of staat het vaak mee :wink:

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2014 18:04

Michel,

Ken je al jaren als een kerel die de lachers waar ik me zelf ook onderschaar al snel op zijn hand heeft. lardeer je dat met de tal van mooie vissen en je avonturen dan is de avond ook voor mij geslaagd. Hou daarbij je ego op het bestaande niveau dan blijf je voor mij een toppertje.

Wat ik helaas van mijn Haagse dorpsgenoot niet kan zeggen. De tijd van alleen maar grote vissen laten zien waarbij vele namen van BTW om je oren vlogen is toch niet iets wat een beetje gevoelsmens kan boeien. Blijkt het straks in Zwolle op Carp toch anders te liggen dan constateer ik dat de nivellering ook in de karpervisserij is toegeslagen. Al ben ik misschien een eenzame roepende in de woestijn wilde het toch even kwijt.

Je dienaar, :wink:
Peter
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

02-01-2014 20:02

Cut the crap , over wie hebben we het ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-01-2014 20:13

Pilaar@Otte

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-01-2014 20:20

http://www.deksn.nl/actueel/agenda/?page=detail&id=65

Jammer dat Peter zijn mening niet op die avond tegen Ardy zelf heeft gegeven. :lol:
Gebruikersavatar
Geert Rooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-10-2012 19:33

02-01-2014 20:33

Alleen de foto op de betreffende link is al veelzeggend genoeg. Walgelijk dus!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2014 21:08

Sorry Michiel zie nu dat ik de i in je naam vergeten ben te vermelden.

Groet,
Peter
John v\d Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-11-2011 17:55

02-01-2014 21:40

Peter,

Selecteer de presentatie waar je naar toe ga.
Ik ben deze avond thuis gebleven.
De 17-01-2014 heb ik echt alles opzij gezet (zelfs de verjaardag van mijn vrouw) :oops:

Zie je over een paar weken.

Gr JOHN
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2014 23:25

John,

Een regioavond is voor mij meer dan een presentatie. Lekker met bekende bomen over je visserij en andere zaken te samen met de Brabantse gezelligheid blijft toch altijd trekken?

17 januari zal zeker in vergelijking een verademing zijn. Zou maar lief zijn voor je jarige schatje. :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

03-01-2014 15:16

Michel Hollaar schreef:http://www.deksn.nl/actueel/agenda/?page=detail&id=65

Jammer dat Peter zijn mening niet op die avond tegen Ardy zelf heeft gegeven. :lol:





vind ik leuk :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 18:09

PJ, misschien had je gehoopt dat het een sarcastisch, gekscherend plaatje was, maar bleek uit zijn woorden helaas zijn waarheid..!?

Toen ik die foto zag, wilde ik 'm eerst plaatsten als 'over de top' topic, maar zag 't buitje al hangen (heb wel een regenpak hoor :D ); Hoe durf jij een Carp God te bekritiseren :evil: Weet je, die foto is misschien lang niet zo bedroevend als de mensen die er zich serieus door aangetrokken voelen. Rambo op visjes, manmanman :-?

Ook erg jammer dat de KSN zich niet wat serieuzer neemt betreffende deze foto en dus verder bijdraagt aan de freak show die het kv-en geworden is.

Ja, kom maar (alsnog :D ). Misschien liever alleen leden die 't mondje houden...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2014 19:34

Ach Marco, wat Andy zijn uiterlijk aangaat heb ik een mening die er niet toe doet.

Enkel het niveau van zijn presentatie was niet erg hoog moet toch mogelijk zijn dat hier te uiten? Dat er zijn die het niet met me eens zijn prima moet ook kunnen. Over het hoe en het waarom kan je discussiëren dacht dat ik dat nadien ook gedaan heb. Dat er niemand is die onderbouwt waarom het wel degelijk een meer dan boeiende inhoudelijke lezing was heb ik tot nog toe gemist. Verder zeg ik er maar wijselijk niets over.


Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 20:04

Dorpsgenootje :D ...

Ach Marco, wat Andy zijn uiterlijk aangaat heb ik een mening die er niet toe doet.

Laat ik vooropstellen dat zijn fysiek er beter uitziet dan het mijne, hoewel beide wat aan de verkeerde kant van het spectrum én de een zal waarschijnlijk eerder doodgaan aan huidkanker :P

Dat uiterlijk maakt me ook geen moer uit, evenmin wie op 't plaatje staat, maar dat gehele macho plaatje met die vlammen als achtergrond... Dacht dat het juist om het vissen gaat en vooral beinvloedbare jongeren bepalen de toekomst. Tja, sobere plaatjes verkopen waarschijnlijk niet zo goed.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-01-2014 10:52

Het Wereldje is een afspiegeling van de huidige maatschappij.

Veel verschillende personen die het Karpervissen op verschillende manier beleven.

Je bepaalt zelf naar welke lezingen je gaat, welke verhalen je leest en welke sites je bezoekt.
Ben je van mening dat bovenstaande lezing de maatstaf is voor de hedendaagse Karpervisserij, dan heb je geen reëel beeld. Persoonlijk ben ik er ook geen fan van. Daarom zoek ik mijn lezingen uit op de persoon die komt vertellen en probeer ik voor onze regio personen uit te zoeken die de beleving en het avontuur op een mooie manier kunnen overbrengen op het publiek.

Lees ook regelmatig dat bepaalde personen vinden dat de jeugd verpest word door grote vissen lezingen en verhalen. Er is geen een blad wat een goed geschreven verhaal zal weigeren.
Een betere wereld begint bij jezelf, dus schrijf een verhaal vol beleving en avontuur of zet een lezing in elkaar die vol staat met het avontuur op de manier hoe jij dat beleeft. Daardoor laat je de jeugd zien dat er meer is. Bereik je meer mensen/jeugd mee dan via internet lopen zeuren dat het wereldje zo verziekt is....

Bedoel hier niet de topicstarter mee maar gewoon in zijn algemeen.

Wees trouwens blij dat we niet allemaal dezelfde voorkeuren hebben. Zou anders erg druk worden aan sommige wateren waar je nu nog rustig kan vissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-01-2014 11:33

Joery, dank voor je inhoudelijke reactie.

Er is geen een blad wat een goed geschreven verhaal zal weigeren.


Klopt, alleen heb hier al eerder aangegeven dat door de overkill aan karperbladen het niveau er duidelijk onder te lijden heeft. Tal van bladen gaan door onderlinge concurrentie om leden te winnen helaas meer op een programma als RTL boulevard lijken.

Groet,
Peter

PS, reacties zijn er niet om personen op hun ziel te trappen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-01-2014 12:29

Het huidige plaatje is vaak letterlijk en figuurlijk 'n opgeblazen boel (...).

De media hyped het spannende, en niet per definitie het reële. Maar waarschijnlijk is het geschapen beeld van groot, groter, grootst, al de realiteit geworden voor wie niet verder kan/wil denken. Commercie wint het meestal van de pure vorm...

Eerlijk gezegd heb ik zelf weinig interesse in vangstverslagen en foto's van een ander en hang ik veel meer naar leerzame technische info. Die verhalende combinatie is zeldzaam en de gedeelde info is vaak gemeengoed. 'Denk dat het info aspect helaas ook al ver uitgediept is, daarom resteerd bij mij het Visblad en nu nog het KSN magazine.

Ik merk aan bepaalde vissers die ik door de jaren heen aan de waterkant tegen ben gekomen, dat het reclame sprookje helaas zo makkelijk wordt geloofd. Of het nu gaat om de klinische belofte van geluk bij de vangst van grote vis, BTW wateren, duur materiaal, voerboten, boiliemerken etc.. Er heerst al lang het idee dat alles te koop is.

En dat is het ook. Ik ken er helaas alleen een minder flaterende term voor :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Geert Rooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-10-2012 19:33

05-01-2014 15:21

Het meest verontrustend vind ik eigenlijk nog dat de KSN een podium bied aan mensen die een dergelijk beeld van de karpervisserij neerzetten. Brood en spelen dus............ook inmiddels in de karperscene en de KSN werkt er vrolijk aan mee.
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

07-01-2014 14:10

"ons wereldje"

Hoe graag ik ook vis, ik durf het maar amper aan collega's op werk o.i.d. te vertellen. Vol goede moed altijd gedaan, immers; je schamen voor je hobby moet je niet doen! Vertellen dat je vist is nog niet zozeer het probleem; dan krijg je vaak te horen "dat je dat kan doen joh, de hele dag aan de waterkant niets doen."

Maar wanneer je verteld dat je op karper vist komt daar vaak nog een schepje bovenop:

Ik werk in een bepaald "milieu" waar nauwelijks tot niemand op karper vist. Wanneer je daadwerkelijk verteld dat je hobby karpervissen is, zie je gelijk al iedereen zijn mening klaarhebben. En die is vaker negatief dan positief.

"Ach, die gekke gecamoufleerd geklede lui die in hun tentje vol met bier en bbq's en boomblasters en die keiharde piepers de rust van de rest wegnemen? Afval achterlatend en geen respect voor de natuur hebben, en de hele dag op een stretcher liggen. "

Een stereotyperende uitspraak, maar ik kan ze eerlijk gezegd gewoon geen ongelijk geven. Wanneer je te maken krijgt met afval achterlaten, stekken pezen, kilorace, of zelfs in mijn tent niet kunnen slapen door andere karpervissers dan begint het wel te irriteren.

Als je daarbij ook nog eens van dit soort rambo foto's als reclame, en al die gekke ongein erbij optelt dan begin ik mezelf bijna op mijn achterhoofd te krabben.

Gelukkig is het ook wel zo als in andere takken: De een verpest het altijd voor een ander, en de slechte vallen altijd op tegenover de goede. Daarbij weet ik dus ook dat het wel goed kan, met respect en vooral veel plezier. Want daar is een hobby voor! PLEZIER maken; iets wat bij veel karpervissers ontbreekt!

Elke knol van <10kg krijgt een kus van me, en geniet ik oprecht van. Laat mijn stekken altijd brandschoon achter (zelfs schoner dan dat ik er kwam), en geniet enorm van mijn omgeving. Dat is mijn wereldje!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 19:12

[quote="Bob van den Meiracker

Bij thuiskomst word de animo voor mij hier aan de slag te gaan steeds minder en nachtvissen is hier bijna verplichte kost geworden.
Dan blijkt de cultuurshock toch wel groot, geconfronteerd met de 'verplichte' boilies, de rukbunker, het targetvissen, die lelijke bultruggen, de steeds idiotere fotografie, het (verbale) geweld….etcetc.

De massa bewonderd de Nieuwe Kleren van de Keizer, maar ik weet wel beter. 8)[/quote]

Voorop gesteld dat het me fantastisch lijkt om in Canada te vissen (karper en daar wel ..Steur)
Toch komt het bij mij over dat hier echt niet meer met plezier te vissen is in jouw ogen.
Vind ik wel heel erg een voorbeeld van halfvol of half leeg. :roll:
Je kan voor jezelf toch goed genoeg bepalen waar je een grens legt?
foto,s wel/niet -Lezingen wel/niet- publiciteit wel/niet (jouw filmpjes op you-tube)
enz, enz
Oke , het is niet meer hetzelfde als 25jr geleden, daar heb ik ook wel "last" van, maar om nu
te beweren dat karpervissen anno 2014 geen plezier meer op kan leveren vind ik de plank mis slaan
Ach man..Ga toch vissen !!
dave staal

07-01-2014 19:36

Vis zelf zo'n 25 jaar.
Het 'wereldje' hoe het hier door sommige wordt omschreven ervaar ik helemaal niet zo,
klinkt als een bejaarde tehuis 'vroeger was alles beter' pfff ,als ik er zo tegen aan keek
zou ik me spullen verkopen en gaan mountain biken :wink: .

Vraag me soms ook af of het 'sfeertje' wat in 'ons wereldje' volgens sommigen aanwezig schijnt te zijn niet juist door de grootste klagers erin wordt gebracht. Afgunst?
viewtopic.php?f=42&t=61954 ,om een spiegeltje voor te houden :oops:

Al dat negatieve gelul,ga wat leuks doen , vissen in Canada of zo :lol: