ondergang karperclubnederland

Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-01-2014 20:47

Inkoppertje Michel! Komtie dan: "Enige controle", jawel, op zich goed geformuleerd. Jij weet net zo goed als ik dat binnen de KSN de democratie al jaren geleden de nek om is gedraaid. Ik ben er nooit achter gekomen of dit nu bedoeld of onbedoeld is geweest, maar ik weet nog heel goed dat er 2 mensen, waarbij ondergetekende, tegen het voorstel stemden om de algemene ledenvergadering los te koppelen van de voorjaarsmeeting, met het argument dat "men" waarschijnlijk niet de moeite ging nemen om flink te reizen naar een "kale" ledenvergadering. Het voorstel werd uiteraard op democratische wijze aangenomen, zodat we toen al niet helderziend hoefden te wezen om te weten wat er op de volgende ALV zou gaan gebeuren.

En aldus geschiedde, naast het bestuur en de commissieleden (want die deden naast de ALV zelf ook vergaderen en hapjes en drankjes tot zich nemen, waar ik overigens niks van zeg want vrijwilligers mogen best gekieteld worden) was er anderhalve man en een paarde(n)kop aan gewone leden op de volgende vergadering af gekomen.

De besluitvorming vindt dus plaats door het kleine clubje incrowd, en mensen die binnen dat clubje tegengas ergens aan geven, worden genegeerd of afgeserveerd.

Uiteraard zul je nu tegenwerpen dat "men de keus heeft om te komen", maar je weet zelf ook wel dat men voor dat uurtje vergaderen niet vanuit heel Nederland komt afreizen.

Sorry voor offtopic, maar het jeukte te erg bij de woorden van Michel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-01-2014 20:50

Gerrit Tabak schreef:hier kan de voormalige crew helemaal niets aan doen, achteraf gezien is er voor dat hele gedoe maar 1 iemand verantwoordelijk, die deed alles toch op zijn manier. en ben bang dat die prijzen nooit uitgegeven zullen worden.

Laat staan dat hij de mensen die zich jaren hebben ingezet niet eens een bericht heeft gedaan dat de site stopt. laat staan een bedankje.


Dit is dan ook wel heel triest zeg!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-01-2014 10:45

Kees, democratie is een heel lastig begrip. Wat ik er nog van weet is dat destijds de aanleiding tot dit voorstel was dat veel leden niet naar de landelijke meetings kwamen omdat zij die ALV in die meeting maar niks vonden en daarom gewoon wegbleven. Het is een feit dat in vrijwel alle verenigingen de ALV maar door enkele procenten van de leden worden bezocht.
En, neem nu Europa, ook aan de Europese verkiezingen neemt slechts een grote minderheid van de kiesgerechtigden deel. En die grote minderheid bepaalt dus wel feitelijk alle regels die we vanuit Europa opgelegd krijgen waardoor we zelf op een aantal gebieden zo goed als niets meer te vertellen hebben. Het interesseert de meeste mensen gewoon niet en daar is m.i. maar verrekte weinig of niets aan te doen...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-01-2014 11:11

Dat klopt wel Aart, maar jij weet ook wel dat er gewoon 200 man op zo'n ALV konden zitten, vroeger...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!