Beterschaps post Bart

Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 13:07

Bedenk dat je een simpele klap op de kanus ook kan geven terwijl je er even niet aan dacht dat je een bierglas in je hand hebt. Zou kunnen toch? In dit geval maakt drank echt meer kapot dan je lief is, dat is duidelijk.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-12-2013 13:43

Bier drinken met de andere hand lijkt me werkbaar. Elke ochtend in de spiegel een gezicht met een jaap zien lijkt me minder.

Maar idd, het kan het ongelukkige geval zijn. Betwijfel of dit grijze gebied voor de ontvanger van belang is...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

14-12-2013 14:48

Ook dat is weer een insinuatie Kees.
Ik begrijp dat jij deze man kent en waarschijnlijk ook
van dit bericht geschrokken bent, maar om dit gebeuren
een zogenaamde positieve draai te geven als zijnde een ongeluk?
Daarmee zit je op hetzelfde spoor als de mensen die de dader aan de galg willen hebben.
Van een agent verwachtte ik toch een objectievere mening.
Hoe en waarom zullen wij nooit weten dat geeft ook niet.
Laten we hopen dat alle betrokkenen er van geleerd hebben.
Misschien het beste om persoonlijke meningen stil te houden
en deze topic verder te richten op het hopelijk spoedige herstel van het slachtoffer
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 16:39

Een insinuatie van wie? Of heb je de betekenis van dat woord niet helder voor ogen? Juist omdat ik weet hoe het soms gaat, roep ik dit. Vaak is het 2 vechten, 2 schuld. Vaak ontstaan er gevolgen die de dader nooit heeft gewild. Juist daar waar emotie en drankgebruik hand in hand gaan.

Omdat we niet weten hoe het precies is gegaan, is het juist daarom zaak niet direct van alles te gaan roepen.

Overigens neem ik het niet voor de dader op, die heeft in ieder geval straf verdiend. Naar gelang de feiten en omstandigheden zal die hoger of lager uitvallen. Het feit dat hij alweer op vrije voeten is, zegt me overigens wel iets.

Met objectieve groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-12-2013 17:03

Zie Kees zijn opmerking niet als een positieve draai maar hoewel klein een mogelijkheid? Die na opgebouwde spanning en de nodige drank op heeft plaats gevonden? Vandaar zijn en mijn eerdere reactie Drank maakt meer kapot dan je lief is. Terugdraaien kan helaas niet meer voor beide partijen. Het recht zal dan ook zijn loop krijgen. De tijd deze diepe wonden zo heb ik begrepen voor beide partijen voor een belangrijk deel mag helen is een wens die ik voor 2014 wil uit spreken.

Groet,
Peter
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

14-12-2013 17:26

Kees Verheij schreef:Het feit dat hij alweer op vrije voeten is, zegt me overigens wel iets.



Wat zegt dat jouw dan Kees?

Mij namelijk helemaal niks. Tegenwoordig laten ze wel heel snel iemand lopen. Als je bv ziet zo een Badr, zijn "tegenstander" is blij dat ie nog leeft.

En zo zijn er talloze voorbeelden van mensen waarvan je denkt, he.... Is ie nu al weer buiten?

Nee..... Ik kan er niks mee.


Ps. Hiermee wil ik niet zeggen dat deze vrije loop al dan niet terecht is. Maar meer in het algemeen, dat als ze iemand laten gaan, dat dat dan iets betekend.
Zit hier wel vis?
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

14-12-2013 17:45

Dat zegt toch niets. Volgens mij komt het heel vaak voor dat mensen in vrijheid de rechtszitting mogen afwachten. Dat betekent geenszins dat je er ongestraft van afkomt.

Uiteraard wens ook ik Bart een spoedig herstel.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

14-12-2013 19:42

Heel veel beterschap Bart, een laffe daad van de desbetreffende persoon, al weet ik niet wat er gebeurd is. Ruzie komt altijd van twee kanten, maar op deze manier los je dit niet op.
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

14-12-2013 19:43

Nou denk dat hier geen geval is van 2 man 2 schuld....
lees hier tussen een bericht namens Jan junge dat er helemaal niks aan de hand was totdat er zomaar een glas werd stuk geslagen en er mee werd gestoken...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=657725644271619&id=100001025698830&__user=707823511

zie bericht Rob schneider
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-12-2013 19:48

Ik was er niet bij en heb het verhaal net als jullie vanaf internet. Vanuit het niets... Moeilijk te geloven, maar dat was het hele verhaal sowieso al, dus alles is mogelijk. Voor de duidelijkheid: Ongelofelijk dat dit gebeurd is, met name omdat ik de dader wel redelijk goed ken, maar niet op deze wijze.

Wat betreft op vrije voeten...dit had ik gezien de berichtgeving niet verwacht, want daar klonk het te ernstig voor. Ik neem aan dat er getuigen zijn geweest, dus het zal wel duidelijk zijn of gaan worden.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

14-12-2013 19:53

Alcohol is een bitch, ben er al een tijdje van af en het scheelt een hoop ellende! Trieste zaak dit, hopen dat Bart snel opknapt en dan de betreffende dader zijn verdiende loon krijgt.
Mvg, Janieck
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-12-2013 20:43

Ze kunnen je oa langer vasthouden uit belang van het onderzoek, de veiligheid van de dader of het slachtoffer en vluchtgevaar.
Geen van alle ter sprake lijkt me, meneer mag zich voor de rechter verantwoorden en daarmee is het basta.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-12-2013 08:51

Beterschap Bart, ............................
Vissen is een hobby, geen religie!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2013 11:54

Geen van alle ter sprake lijkt me, meneer mag zich voor de rechter verantwoorden en daarmee is het basta.


Gerechtelijk wel...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-12-2013 17:50

Ik was er helemaal een beetje beroerd van dat uit gerekend deze persoon tot zoiets in staat bleek te zijn. :evil:
Maar ik denk dat er genoeg over de dader gezegd is nu hier en op de sociale media..
De dader heeft zich zelf al genoeg geschaad met zijn zeer laffe aktie, zal erg lastig worden om ooit zijn gezicht nog ergens te kunnen vertonen binnen het karperwereldje en zeker niet op de voorgrond zoals hij nogal graag deed..
Wel wens ik je familieleden heel veel sterkte toe, die zullen moeten leren leven met het feit dat een naaste tot zo iets gruwlijks in staat is.


Bart ook ik ken je niet persoonlijk maar van mijn kant ook een spoedig herstel toe gewenst en dan doel ik niet alleen op je verwondingen maar vooral dat je er geestelijk weer helemaal boven op mag komen.
Dit geld uiteraard ook voor de je familie leden.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

15-12-2013 21:50

Een week geleden, op zondag morgen, krijg ik een telefoontje van Bart van Vugt.
Compleet verbaasd luister ik naar zijn verhaal en geef hem de gegevens waar hij mij voor belde.

Om iedereen een klein stukje duidelijkheid te geven over het voorval van afgelopen week zal ik zonder namen te noemen jullie enig inzicht geven in de situatie die is voorgevallen.

Na een zeer geslaagde avond die in het teken stond van het skp benedenrivieren zijn de 3 betrokkenen een afzakkertje gaan halen in een naast gelegen café.
Wat zich daar heeft afgespeeld kan ik niet bevestigen, ik was er niet bij tenslotte.

Helaas gaan er wel de nodige spook verhalen de rondte aangezien de dader (die nu wel bekend is) geregeld aan mij of aan mijn bedrijf wordt gelinkt.

Op Face book werden uitlatingen gedaan over mijn bedrijf of mij als persoon die mij enorm aangrepen.
Ieder oplettend mens kon zien dat de dader een vriend van mij was. Al meer dan 20 jaar om precies te zijn.
Maar de laatste jaren besefte ik mij maar al te goed dat dit mij of mijn bedrijf eerder schade dan voordeel opleverde.
Ik heb mij dan ook steeds meer gedistancieert van dit persoon hoe moeilijk dat ook was.
Een vriendschap beeindigen in het voordeel van je bedrijf is een lastige keuze, en daarvoor koos ik er voor om langzaam aan steeds meer afstand te nemen.

Afgelopen week, na het incident, besefte ik pas hoe één persoon een ander kan breken.

Ik heb niets met het incident te maken gehad maar de link aan je bedrijf gaat al snel zijn eigen leven lijden op internet...

Tot vandaag viel het mij enigzins mee wat er geschreven werd maar het kon zo omslaan besefte ik mij maar al te goed!.
En ineens kwam er die kentering...
Een aantal personen nagelde mijn bedrijfsnaam aan de schandpaal en ik kon er niets aan doen.
Er was maar één persoon die iets kon doen om dit te stoppen, Bart zelf.
Vandaar dat ik hem gevraagd heb om te reageren op facebook.
Even later is zijn reactie te lezen:
Bart van Vugt Ten eerste: Allemaal super bedankt voor jullie lieve woorden en steunbetuigingen. Doet mij erg goed. Ik meng me niet graag in deze discussie, maar als ik zie dat er iemand bij word gehaald die mij vanaf dag 1 alle hulp en steun heeft geboden. Dan vind ik dit zeer onterecht. Jacco, nogmaals via deze weg bedankt voor je steun en luisterend oor. Jongens, stop aub met deze onzinnige discussie.
2 uur geleden · Vind ik niet meer leuk · 42


Bart, nogmaals hartelijk dank hiervoor en heel veel sterkte gewenst in het herstel!.

Hopelijk is hier nu eindelijk duidelijkheid over en houd het speculeren op!.

Naast Bart en een getuige ben ik gevoelsmatig het 3e slachtoffer van dit incident.
Ik heb heel wat dingen mee gemaakt in mijn leven maar deze week slaat echt alles.
Zo machteloos heb ik mij nog nooit gevoeld en dat gun je niemand!.
Ik hoop dan ook dat vanaf nu alles een stuk helderder is en dat iedereen weer vooruit kijkt en er met de kerstdagen voor de deur nog eens aan terug denkt hoe het met Bart gaat.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

15-12-2013 22:08

Jacco het kan niet de bedoeling zijn dat jij de dupe word van deze laffe eenmansactie. Dat mensen de link leggen tussen jou en Klaas is ergens logisch maar het doet me goed te horen dat jij ook al langer de indruk kreeg om afstand van deze man te nemen. Goed dat je het met deze post duidelijk hebt gemaakt.

Gr.
©
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-12-2013 22:23

Sterkte jacco..
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2013 22:38

Jacco, de inleiding tot Bart's commentaar had je wat mij betreft wat summierder mogen houden, want van mij part waren jullie nog hartstikke goed bevriend. Je draagt simpelweg geen verantwoording voor een ander z'n daden! Maar ik begrijp je frustratie wegens reacties van weinig nuancerend volk. Komt goed :wink: ...

Netjes Bart!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

15-12-2013 22:49

Marco, dit stuk wat jij aanhaalt is dan ook het meest pijnlijke voor mij naast het incident met Bart uiteraard.
Het heeft mijn complete week bepaald, ik kwam niet toe aan dingen die ik echt wilde doen, en heb er lang over na moeten denken om juist dat stukje een plaats te geven.
Eerlijk?, ben er nog niet helemaal uit..
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-12-2013 23:15

Ten eerste Bart veel sterkte toegewenst! ik ken je niet maar toch een goed herstel toegewenst.

Jacco, ik vind inderdaad niet terecht dat je naam aan de schandpaal werd gehangen! Helaas denken mensen daar niet over na en nemen de emoties het over. ik vind het netjes dat je hier wat dingen verduidelijkt en ik hoop dat je imago geen schade oploopt of heeft opgelopen! al denk ik dat het een goeie zet was om hier even te reageren.

ik ben tevens met mensen eens dat er gestop moet worden met speculeren, er waren maar weinig mensen bij en wat daar gebeurd is blijft waarschijnlijk ook daar, of 1 van de betrokkenen moet een boekje open doen. ik ken de dader niet persoonlijk, maar laten we ophouden met speculeren daar heeft helemaal niemand iets aan.

Bart nogmaals ik hoop dat het je goed gaat! en goede zaken met je bedrijf

J
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-12-2013 23:33

Ik heb lang gewacht met reageren omdat ik net als iedereen niet weet wat er precies gebeurd is en iets had van 'waar twee vechten hebben er twee schuld', maar als Jacco hier nu ook al publiekelijk afstand neemt van Klaas dan geeft dat toch te denken.
Vandaar, Bart, beterschap en veel sterkte de komende tijd, maar ook sterkte voor andere slachtoffers zoals familie van zowel Bart als ook Klaas, die hebben hier ook niet om gevraagd.

Voor wat betreft het sociale media gespuis, die vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als Klaas, mogelijk nog een graadje laffer omdat ze al dan niet anoniem iemand hetzelfde aandoen als Klaas gedaan heeft, karaktermoord noemen ze dat.
Het zou de redactie hier sieren als ze de accounts van deze lui als ze die al hebben zouden verwijderen, net zoals dat van Klaas verwijderd is.

Jacco, ik weet dat het moeilijk is, maar kop op, zoals Marco zei, het komt goed.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2013 23:39

Tja, 't blijft 20 jaar Jacco, niet vreemd dat het lastig te plaatsen valt.

Afgelopen paar jaar is een 25 jarige vriendschap wegens gebrek aan een spiegel, onoprechtheid en misbruik van m'n vertrouwen naar z'n grootje gegaan. Mocht ie nu, na een maand of 10, voor de deur staan, dan weet ik niet of ik 'm in de kou zou laten staan...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

15-12-2013 23:45

Marco de vraag is meer of ik het mij kan veroorloven...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-12-2013 23:47

Zeg ik..Het hele verhaal kent alleen maar slachtoffers !!

publiekelijk afstand doen van een vriendschap is niet niets.
Ach man..Ga toch vissen !!