Gesprek met een snoekvisser (op normaal stemniveau!)

Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-11-2013 11:59

Pieeep,pieperdepieeeep,piepiep...

Ik wist niet dat je zover lag zei de snoekvisser.
Had je even kunnen vragen was m'n antwoord.
Had je me even kunnen zeggen retourneerde hij.
Wie was er nu hier al aan het water en wie kwam later bij vroeg ik!?
Hij keek me denkend aan...
Trouwens weinig snoekvissers 's nachts voegde ik toe, dus dan leg je je legale derde hengeltje wel eens wat verder schuin weg, maar er zitten zelfs een slider en een toploodje op voor de zekerheid...
Hij dacht nog wat meer, maar het muntje leek te vallen!
Diepduikende plug vroeg ik 'm (we frommelde het spul ondertussen over een meerpaal heen los)?
Ja, ja (roodwitte bomber oid)...
Wat gevangen vroeg hij?
Wat brasem en jij?
Nee, dit was m'n eerste stop.
Oke, vangse!
Ja, vangse...

Dan parkeert iemand dus z'n auto aan het smalle kanaal (25m) op vijf meter van de jouwe, ziet twee nachtelijke onderkomens staan, keek blijkbaar m'n vismaat aan, welke vertelde naar de man te hebben geknikt, en loopt vervolgens een goede 20 meter verwijderd van m'n naar rechts wijzende hengeltoppen (twee stuks, eentje stond voor m'n neus ivm meerpalen) naar rechts en vraagt zich niets af, terwijl een later arriverende Belgische witvisser gewoon eventjes komt informeren en ik ook aanbied die derde stok in te halen. Was niet nodig, want op mijn vraag antwoorde hij niet met de feeder te vissen en de 11 meter vaste stok wenste hij ook niet geheel te gebruiken.

Toen 'ie uitgevist was is ie nog even voor een praatje langs geweest :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-11-2013 12:23

Heel herkenbaar voor mij, voor velen helaas niet :oops:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

19-11-2013 12:54

Tja, rekening houden met een ander is ook niet zo moeilijk als het je aangeleerd is!
Helaas gaat die kennisoverdracht weleens verloren :(
Ach man..Ga toch vissen !!
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

20-11-2013 12:44

Als we elkaar met respect behandelen ,krijg je dat ook terug!en het visplezier neemt ook ineens toe.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

21-11-2013 22:33

Inderdaad. Vooral ook in het buitenland kan het handig zijn om niet meteen al te territoriaal te zijn. Spreek bijvoorbeeld zelf de franse taal zo goed als niet, maar door na te denken en je als gast te gedragen vis je prettiger en relaxter. Levert soms zelfs lol en een bak aan info op. Tevens zorgt het voor minder controle heb ik het gevoel(vooral als je op dagzones wil (alleen)overnachten, wel zo handig!).
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-11-2013 10:40

Rekening houden met elkaar... Ja, het zou allemaal zo mooi en harmonieus kunnen zijn...

Laatst bijna een kitesurfer om zeep geholpen. Kilometers vrij strand, maar als je eenmaal op snelheid bent ga je niet meer stoppen omdat je een paar vissers ziet natuurlijk! Laat mij nou niet overhead werpen. Ik kijk tijdens de worp min of meer naar rechts. Ik sta tot net over m'n knieën in het water, haal uit alsof m'n leven er vanaf hangt en zie net na het lanceren van 190 gram klapankerlood iemand met een doodswens en een vlieger vanaf links in beeld surfen. Hoe ik 'm niet geraakt heb weet ik niet meer. Ik was er wel even niet goed van, voor hetzelfde geld is het kassa.

Kitesurfer heeft niet eens wat in de gaten gehad. Totaal geen besef. Terwijl 'ie mij op zeker gezien moet hebben, of blind moet zijn.

Volgende keer laat ik de boel vliegen. Spoel opnieuw vullen met nylon kost een tientje. :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2013 10:47

:D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie