Na 7 jaar is dit mijn verhaal van een zondagmorgen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

08-07-2013 17:42

Een stukje tekst dat ik wel met jullie wilde delen. Sinds een tijdje heb ik me hier op het forum aangemeld.
Waar ik vaak interessante dingen lees en mooie foto's voorbij zie komen.
Oke maar dan me verhaal.
Sinds een maandje ben ik actief al me spullen weer aan het verzamelen. Inmiddels was het 7 jaar geleden dat ik viste op kapers. Ik miste iets in me verder prima leven en dat was toch echt me oude hobby, Karper vissen.
Ooit had ik al me spullen verkocht en oh oh wat heb ik daar achteraf spijt van. Maar goed de tijd kan ik niet terug draaien. Heb dus al me spullen weer moeten aanschaffen en een aardig setje bij elkaar gekregen.
Vorige week was het dan zover, ik had al me spullen en kon gaan vissen. De avond voor dat ik zou gaan vissen leek in wel een kleinkind. Naast me meisje op de bank lekker me tackle box aan het ordenen waarbij me meisje af en toe iets beetpakte en vroeg was dit nou weer was. Schat dat zijn boiliestoppers. En dat dan, dat is om rigs te maken. Rigs? Ja schat onderlijntjes, oh oke. En dat dan, schat dat is allemaal spul dat ik nodig heb voor me hobby. Haha.Ze was echt geïnteresseerd en ik vond het nog leuk ook om er van alles over te vertellen. Samen hebben we me nieuwe molens voorzien van nylon. En ja ik was niet vergeten hoe dat moest en heb haar de klos op de juiste manier laten vasthouden. Later op de avond me hengel netjes in me foedraal gestopt, bankstick en schepnet erin. Hoppa tas inpakken tackle box, piepers, swingers en verschillende soorten aas in me tas. Onthaakmat en wat andere spullen klaar gelegd. Alvast wat drinken en eten maken en klaar leggen in de koelkast want ik wilde de volgende morgen vroeg op pad gaan. Me meisje" schat hoe laat ga je weg dan morgen. Euhh Schat ik zet om 5 uur de wekker. Wat ben je niet goed in je hoofd het is morgen zondag. Jij spoort echt niet hoor. Oke bedtijd eigenlijk al iets te laat geworden maar goed. Proberen te slapen en je raad het al kan de slaap maar niet vatten. Val af en toe even weg maar echt slapen was er niet bij. Rond een uur of 4.30 denk ik ik ga er maar alvast uit kan ik lekker om me gemak doen.
Me meisje draai haar hoofd naar me toe. Schat hoe laat is het ik zeg het is 4.30. Het enigste dat ik nog te horen krijg is. Jij bent echt helemaal gek in je hoofd. Weet ik schat, ik hou van je en zei zegt ik ook van jou en draai zich vervolgens om. Oke ik had een mooie stek ergens bij in de buurt gevonden en een paar avonden ervoor lopen voorvoeren. Oke eindelijk alles in de auto en op naar de stek. 5.30 zat ik op me plek. De hele dag heb ik gezeten en alles geprobeerd maar niks mocht baten. Karpers genoeg op deze stek maar ze waren gewoon niet los. En het maakte ze niks uit wat voor aaspresentatie ik voor maakte. Ze hadden geen gewoon geen trek. Rond een 18 uur kom ik thuis en uiteraard vraagt me meisje en hoeveel heb je er gevangen. Helemaal niks zeg ik wat teleurgesteld. Het kon me niks schelen ik had me oude hobby weer terug en had een heerlijke dag aan het water gehad. Zo volgende er die week nog een dag die eigenlijk precies hetzelfde verliep, helaas weer niks. Nu moest ik weer wachten tot zondag omdat ik moest gaan werken de komende dagen. Yes eindelijk de zondag kwam er aan en zet me wekker weer extra vroeg. Ik heb voor me deur een prachtig mooi parkvijver water maar op de een of andere manier had ik de vorige keren gekozen om de rust op te zoeken in de stille polder. Dit keer dacht ik weet je wat ik ga gewoon een dagje voor deur zitten. De dagen ervoor heb ik om 3 stekken lopen voorvoeren. Waarbij me meisje af en toe tegen me zei, je moet er wel wat voor doen he. Ja schat er komt meer bij kijken dat klopt. Aggg als jij het maar leuk vind. Rond 5.30 loop ik met al me spullen naar het water. Ben me spullen allemaal gereed aan het maken en de eerste hengel ligt om 6 uur op een mooie plek tegen het riet aan. Ik steek een peuk op en begin aan me tweede hengel. Ik ben net me bezig met het knopen van me onderlijn en toen was echt een heerlijk geluid in de verder super stille ochtend. Piep piep piep. Het was 6.10 uur en denk dit kan vast niet er zal wel iets met me lijn aan de hand zijn. En toen ja hoor me pieper slaat helemaal op hol een keiharde run al gevolg. Ik leg me tweede hengel naast me neer en ja hoor dat gevoel de adrenaline. Na een minuut of tien beland hij in me net. Oke en nu ik zit hier alleen en ik zie niemand lopen die even een foto kan maken. Er zit maar een ding op en dat is het meisje bellen of ze naar het water wilt komen. Deze schat stond drie minuten laten in een t shirt en een joggingbroek naast me bij de waterkant. Inmiddels lage me vriend op me onthaakmat. Me meisje maakt een foto en blijft nog even kijken hoe ik me vriend gedag zeg. Oke schat ik ga weer naar bed, oke schat lief dat je even een fot wilde komen maken. Ik maakt me hengels weer klaar en leg ze weer in positie. Ik schek een bakje koffie in het zak even onderuit met een gigantische glimlach om me gezicht. Lang kan ik niet nagenieten kon me koffie niet eens opdrinken. Bammm 6.45 dezelfde hengel weer een keiharde run. Dit zal toch niet waar zijn, ja zeker wel. Ik kan me geluk niet op. ook deze vriend beland na een flink gevecht in het net. En ik bel gelijk het meisje op, schat kan je even komen. Ze zegt wat ik lig net 10 min weer in bed. De telefoon word opgehangen. Oke helaas hiervan dan ar een foto op de onthaakmat. Ik draai me om daar komt me grote liefde aanlopen om ook hiervan een foto te komen maken. Ik bedank haar en ze zegt nou nu ga ik weer terug. Nu kan ik even relaxen en een boterhammetje en een bakkie koffie drinken. Ik zit helemaal na te genieten. Ik kijk wat om me heen en prijs me gelukkig man. Ik zit heerlijk aan het wateren en verder lijkt de hel wereld nog te slapen op deze zondagochtend. Om 7.45 gaat keihard weer dezelfde pieper af. Nee dit meen je niet waar heb ik dit aan verdient. Ook deze beland in me net en bel natuurlijk weer het meisje. Ze neemt op en het enigste wat ik hoor is, ik kom er aan !!! Dat is nummer 3 in korte tijd. Me meisje maak weer een foto en zegt tegen me schat ik ga naar binnen en ga douchen en kom wel bij je aan de waterkant ontbijten want slapen ga ik nu echt niet. Sorry schat ik je zondagochtend overhoop gooi. Een uur later zit ze bij me aan de waterkant, het is dan inmiddels 9 uur. Ze kijk me af en toe aan en zegt tegen me wat heb je nou voor een grijns op je gezicht. Oh is dat zo hahaha. Om 9.30 gaat me pieper weer af maar dit keer is het me tweede hengel. Me meisje ziet het gevecht dat ik lever met me vriend. Na een kwartier ligt ook de deze op de onthaakmat. We blijven samen nog een paar uur zitten maar er kwam geen actie mee. Het maakte me niks uit ik was ultiem gelukkig. Na 7 jaar oh oh wat heb ik dit gemist.

Hieronder de foto's van de dag.
6.10
Afbeelding

6.45
http://imageshack.us/a/img407/3541/s1ib.jpg

7.45
Afbeelding

9.30
Afbeelding

De een zal het leuk vinden om te lezen en de ander zal er niks aan vinden. Ik moest dit verhaal gewoon delen.

Groetjes Roel
Carpe Diem
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

08-07-2013 17:56

Hahaha je vist toch ook voor je eigen plezier :D niet om wat andere van je denken ;)

Maar leuke visjes zeker geen slecht begin ;)

Keep up the good work ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-07-2013 21:24

Welkom terug :D
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

08-07-2013 21:35

Hij gaat lekker Roel. Vooral doorgaan :)

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-07-2013 22:15

Leuk dat je weer met plezier bent gaan vissen. Ik begrijp alleen niet dat je de 1e x een aantal maal 's avonds voor voerde en vervolgens in de ochtend ging vissen!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

08-07-2013 22:31

Waarom niet? :wink:

Sochtends zijn bij mij vaak toch de productiefste uren, ook ''vlak'' na het voeren :wink:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

08-07-2013 22:41

Een leuk en herkenbaar verhaal. Heb je haar nog een bosje bloemen gekocht?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-07-2013 22:44

Mathieu, ik wist niet dat je ook Roel heette :wink:

Maar voer ik vroeg, vis ik vroeg. Voer ik laat, vis ik laat. En dan heb ik het niet over een eenmalige voerbeurtje met wat lekkers 8) Maar je zegt het al zelf;

Sochtends zijn bij mij vaak toch de productiefste uren, ook ''vlak'' na het voeren


Dat eerste, wateren waar aastijden niet vallen te beinvloeden, daar heb ik sterk m'n vraagtekens bij. Simpelweg vraag en aanbod van aas een meermaals voorvoeren op de juiste plaats (zoeken dus) :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

08-07-2013 22:58

Ik vis zeker voor me eigen plezier Danny.
En oh oh oh wat heb ik genoten deze zondagmorgen


Danny Slaats schreef:Hahaha je vist toch ook voor je eigen plezier :D niet om wat andere van je denken ;)

Maar leuke visjes zeker geen slecht begin ;)

Keep up the good work ;)
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

08-07-2013 23:01

Ik ben bij de eerste keer s avonds heel laat gaan voeren tegen middernacht. Vroeg in de ochtend kon het niet helaas.
Vandaar

Marco Mostard schreef:Leuk dat je weer met plezier bent gaan vissen. Ik begrijp alleen niet dat je de 1e x een aantal maal 's avonds voor voerde en vervolgens in de ochtend ging vissen!?
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

08-07-2013 23:05

Haha. Wat een schat he. Ik maak het zeker nog goed met haar, maak je geen zorgen :wink:

Rinus Gaasbeek schreef:Een leuk en herkenbaar verhaal. Heb je haar nog een bosje bloemen gekocht?
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

27-07-2013 10:48

Leuk verhaal. Ik kan mezelf er goed in vinden. Na 2 jaar te druk te zijn geweest met mijn studie heb ik het dit jaar ook weer helemaal opgepakt. Wat een genot. :-)
The passion of the carp
TT Carpteam
Gebruikersavatar
Roel Veldkamp
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-06-2013 10:28
Locatie: Hellevoetsluis

27-07-2013 11:50

Thijs Mielekamp schreef:Leuk verhaal. Ik kan mezelf er goed in vinden. Na 2 jaar te druk te zijn geweest met mijn studie heb ik het dit jaar ook weer helemaal opgepakt. Wat een genot. :-)


En ohh Thijs wat heb ik het gemist. Kan je nagaan ik ben er gewoon 7 jaar uit geweest.
Het voelt goed terug te zijn kan ik je zeggen. :D
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

27-07-2013 19:27

Ik kan met je meepraten Roel. :)

Nog even een tip ten aanzien van je foto's, probeer de aarsvin van de vis plat op de vis te drukken met je hand in plaats van hem door je vingers te laten steken, zo zorg je ervoor dat deze vin niet beschadigd. ;-)
The passion of the carp
TT Carpteam
Mike Visser123
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-08-2013 20:18

24-08-2013 20:40

Mooi verhaal en mooie vangsten! Wees maar blij met zo'n vriendin! Denk niet dat ik het er levend vanaf zou brengen als ik dat bij mijn vriendin zou proberen om in de vroege zondag morgen te bellen :lol: :lol: :lol: !

Stuk voor stuk prachtige vissen, vooral die laatste!
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

05-11-2013 11:29

Prachtig verhaal hoor 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Joost Clauwers
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-04-2011 21:24
Locatie: Nederweert

11-12-2013 20:08

Leuk verhaal. Bedankt voor het delen ervan. Herkenbaar, vol goede moed en dan die eerste sessies niet vangen.
Cèst la peche
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

11-12-2013 23:28

Prachtig verhaal. En dat ook nog eens zonder vis-gewichten :-).

Maar het wordt wel tijd voor een fototoestel en een connector voor op een bankstick. Zal je vrindin ook erg op prijs stellen. LOL!
Plaats reactie