Filmpje online krijgen

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-06-2013 00:05

Nou zijn we het toch eens. :D Dat artiesten en producenten verschillend denken over hun verdien model snap ik, maar is inderdaad een andere discussie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

25-06-2013 00:06

Nogmaals, dat kan jij wel vinden maar het zou toch van de gekke zijn dat JIJ gaat bepalen of iemand betaald krijgt voor zijn werk, simpelweg omdat jij er een mening op na houdt? Als je het vergelijkt met het normale bedrijfsleven is het helemaal zo bijzonder niet wat Armin verdient, krijgt en bezit. Grote zakendeals worden ook besloten met peperdure cadeaus, verblijf in de duurste hotels en bussiness class vliegen krijgen de grote heren ook cadeau, is dat dan gelijk een excuus om iets gratis tot je toe te eigenen? Of dacht je dat de directeur van bijvoorbeeld de Albert Heijn in Amsterdam Noord woont op drie hoog?
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

25-06-2013 00:27

Het is mijn mening. Ik denk totaal niet te bepalen of iemand wel of niet betaald krijgt voor zijn werk. Dit is alleen mijn manier van denken over dit onderwerp. Ik vind het namelijk van de gekke dat deals in het bedrijfsleven besloten worden door peperdure cadeaus te geven. Ik werk in een TBS kliniek. Als je het hebt over anti-sociale persoonlijkheidsstoornis dan zitten er meer in het bedrijfsleven dan bij ons in de kliniek. Het gaat uiteindelijk allemaal om persoonlijk gewin. Dat vind ik simpelweg erg jammer.
Here, fishy fishy fishy!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

25-06-2013 00:32

Zo anti-sociaal is het volgens mij niet als je een goede deal kan sluiten en zo honderden al dan niet duizenden mensen aan het werk kan zetten die zo op hun beurt hun gezinnetje weer kan voorzien van voedsel. Ach en zo'n mooie Rolex of wat dan ook verdienen ze ergens wel terug lijkt mij...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-06-2013 08:31

Roy, ik denk dat jouw grootste probleem is dat jij een mening hebt over zaken waar jij de achterliggende feiten niet van kent.
Jij denkt dat men in het zakenleven elkaar constant rolexen etc toestopt maar dat denk jij om welke feiten?

Jij werkt in een TBS kliniek, waarvan men zou kunnen beargumenteren dat dit een nutteloze bezigheid is. Er worden mensen geschikt voor de maatschappij verklaard, terwijl ze op het eerste de beste fietstochtje hun begeleidster verkrachten / vermoorden. Je hebt geen idee hoeveel geld en leed ons als maatschappij dit kost. Stel we kunnen het eens worden over de nutteloosheid van een TBS kliniek, en jij werkt daar dan is dat toch ook alleen maar voor persoonlijk gewin?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

25-06-2013 10:56

Marc, het blijkt dat jij absoluut geen verstand hebt van wat wij in de kliniek betekenen voor de maatschappij. Heb je überhaupt wel eens gekeken naar de statistiek wat betreft recidive? Ga dan maar eens vergelijken tussen een reguliere gevangenis en een TBS kliniek. Nederland heeft zo ongeveer het laagste recidive cijfer als je dit ook nog eens mondiaal betrekt. Het is ook onzin wat jij zegt over het verkrachten/vermoorden van een begeleid(st)er. Alle TBS klinieken tezamen hebben gemiddeld 30.000 verloven per jaar die zonder problemen verlopen. Maar dat zie je niet in het nieuws. Het is namelijk alleen interessant wanneer er iets negatiefs gebeurd zodat al het kuddevolk weer lekker boe kan roepen richting TBS klinieken. Heb je enig idee wat de criteria zijn voor een patiënt die op verlof mag?
Jij beschuldigd mij van iets te roepen zonder daar de achterliggende feiten van te weten, maar zelf doe je niets anders.

Wat ik weet over de top van het bedrijfsleven is dat zij over lijken gaan. Duizenden mensen worden in China mishandeld of plegen zelfmoord omdat zij moeten werken in verschrikkelijke omstandigheden, terwijl ze in de top elkaar de baantjes toeschuiven en lekker bonusjes uitkeren. Ik heb het hier trouwens over het produceren van Apple producten, wat onlangs in het nieuws is verschenen.

Het enige waar wij het over eens zijn is dat het ontzettend veel geld kost. Dat is zonde. Er moet bezuinigd worden en dat gaat ook gebeuren als je het nieuws de laatste hebt gevolgd. Een TBS behandeling is duurder, maar biedt uiteindelijk meer perspectief voor de maatschappij.

ps. overigens denk ik niet dat er constant 'rolexen' worden uitgekeerd. Ik haal die informatie uit het stukje van Bjorn.
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

25-06-2013 11:50

Zo fantastisch positief zijn die statistieken toch niet Roy? 40% pleegt (volgens het meest recente onderzoek-2012) een TBS-waardig delict binnen 25 jaar na afloop TBS-maatregel. 17% binnen 2 jaar. Volgens dit onderzoek lijkt het er op dat op lange termijn de cijfers weer gunstiger zullen uitpakken. Oftewel dat de TBS-behandelingen succesvoller zijn (geworden). Maar me dunkt dat dit pas zeker is als er harde cijfers te verwerken zijn.
De meerderheid blijft op het rechte pad en dat is natuurlijk zonder meer positief. Maar die 40% vind ik toch nogal een risico. Want het gaat dan om hele serieuze vergrijpen. TBS krijg je niet voor de kat z'n ..., daarover zijn we het denk ik wel eens.
Wat is een aanvaardbaar risico en moet je die 60% laten bloeden voor die 40%? Ik weet het niet.

(Roy, mocht ik e.e.a. verkeerd geïnterpreteerd hebben, excuses)

Maar goed, filmpjes uploaden? Geen idee hoe je dat doet... :oops:
Ik weet het ook allemaal niet...
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

25-06-2013 12:29

Het laatste onderzoek wat ik heb gezien gaat over de eerste helft van 2013. De cijfers waren hier 70% om 30%. Ik vind dat een serieus percentage. Het laat nogmaals aantonen dat TBS niet 'nutteloos' is, om maar even de woorden van Marc te gebruiken. Zeker, wanneer je dit vergelijkt met de recidive cijfers van een reguliere P.I. (20% - 80%).

Overigens is niet elk TBS delict moord of doodslag. Er zitten mensen bij ons die bijvoorbeeld een schuurtje in de fik hebben gestoken in psychotische toestand waar verder niets of niemand bij gewond is geraakt. Ik wil delicten zeker niet bagatelliseren, maar niet iedere patiënt voldoet aan het stereotype beeld wat half Nederland heeft van een TBS'er. Je krijgt namelijk TBS op basis van een psychisch onderzoek wat bijvoorbeeld gedaan wordt in het Pieter Baan Centrum.

Vergeet overigens niet dat TBS verlengd kan worden en daardoor een veiligere maatregel is dan een gevangenisstraf. Tevens wordt er in 90% van de gevallen TBS met een bevel tot dwangverpleging opgelegd.
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

27-06-2013 18:22

Voor de geinteresseerde onder ons het betreffende filmpje , leuk onder het discusieren :lol:

http://karperfilmpjes.nl/2013/06/27/fra ... aar-water/
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl