Filmpje online krijgen

Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-06-2013 21:06

Ik krijg het niet voor mekaar .
Youtube en facebook blocken hem vanwege muziek dat niet gebruikt mag worden ( toestemming bijv. )
Iemand tips ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-06-2013 21:13

Ook niet op CarpBoard Jeffrey.

Huisregel 2y over licenties en copyright schendingen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

17-06-2013 05:55

Maar ik vind het maar vreemd omdat sommige wel mogen en de andere weer niet .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-06-2013 07:48

Er zijn artiesten die hun muziek aanmerken als 'mag niet onder filmpjes etc' hier vind kijkbuis iets van.
Dus dat het soms willekeur lijkt klopt, aangezien het initiatief bij de muzikant (of wat daar voor moet gaan) ligt.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

17-06-2013 09:40

Gewoon kut dus .
En op een " eigen site " zetten .. als karperfilmpjes ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

17-06-2013 09:50

Karperfilmpjes upload ze niet op eigen server, ze voegen gewoon de code van het filmpje mee in volgens mij...

En als je copyright van de artiest in je filmpje vermeld?
En anders denk ik dat je toch andere muziek eronder moet zetten...
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-06-2013 09:09

Verder iemabd nog ideën ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-06-2013 09:16

Ja hoor, de eigenaar van de muziek om toestemming vragen? Rechten op de muziek kopen?

Dat jij graag spullen van anderen jat om jouw filmpje leuker te laten worden is tot daar aan toe. Maar dat je het kut vind als de eigenaar van de muziek dit minder leuk vind, zegt e.e.a. over jou.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-06-2013 10:24

Als je je video opent op Youtube zie je onderaan de video een paar icoontjes waaronder een potloodje, toverstafje en een muzieknootje. Als je die laatste aanklikt kan je de originele muziek verwijderen en er gratis, rechtenvrije muziek onder zetten.

Welke muziek heb je er onder staan dan? Ik jat gewoon muziek die ik er onder zet om mijn video leuker te maken en heb daar eigenlijk nooit last mee...
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-06-2013 23:16

Marc dank je erg hulpvol .

Bjorn het zijn 2 liedjes door mekaar van armin v b.

Helaas . Dank voor de antwoorden .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
barry rijkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-06-2013 18:00

22-06-2013 00:45

gewoon op vimeo.com droppen daar kan het wel zonder problemen.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-06-2013 09:44

En de koelkast gaat naaarrrr ... barry !
Thanks man .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

23-06-2013 22:54

Marc Schrikkema schreef:Ja hoor, de eigenaar van de muziek om toestemming vragen? Rechten op de muziek kopen?

Dat jij graag spullen van anderen jat om jouw filmpje leuker te laten worden is tot daar aan toe. Maar dat je het kut vind als de eigenaar van de muziek dit minder leuk vind, zegt e.e.a. over jou.


Wat een bullshit zeg. Hij mag dus geen mening hebben over zijn visie van muziek gebruik? En trouwens; wat zegt dat dan over hem? Dat hij graag illegaal download? Wie ben jij om daar iets over te zeggen?
Ik zou het zelf ook kut vinden wanneer een filmpje wordt geblokkeerd omdat een gierige geldwolf met (de inmiddels) verdiende miljoentjes op de bank moeilijk doet omdat ik zijn of haar muziek gebruik in een filmpje waar een vis voorbij zwemt. Muziek is universeel en zou vrij om te gebruiken moeten zijn. Geen restricties, geen limieten, maar vrijheid. Als artiest moet je niet gaan zeuren omdat je een paar euro minder verdient doordat mensen je tracks downloaden. Je bent artiest. Ga optreden voor je geld. Overigens hebben ze het verlies wat ze draaien op muziek verkoop al lang verrekend met de prijs om op te treden. Een jongen als Armin van Buuren vraagt rustig 50.000 euro per avond. Als je dan twee of drie boekingen hebt loopt het aardig binnen.

ps. dit laatste is niet van toepassing op wat jij zei, maar het ergert me mateloos dat mensen zo'n probleem kunnen maken over geld. Ik moest het gewoon even van me af praten ;). Bedankt voor het luisterend oor alvast.
Here, fishy fishy fishy!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

24-06-2013 00:09

Als een probleem maken over geld niet zo'n punt moet zijn, waarom koop je dan niet gewoon lekker de rechten om die muziek te gebruiken? De muziek is nou eenmaal het "eigendom" van de artiest en die bepaald lekker wat je er wel en niet mee mag doen.

Verder is het erg oppervlakkig om te denken dat al die inkomsten netto, rechtstreeks in de portommonee gaan van de artiest. Beseft je wel hoeveel mensen er voor zo iemand werken en die daar ook hun gezin van moeten onderhouden?
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

24-06-2013 11:16

Bjorn Schoemacher schreef:Als een probleem maken over geld niet zo'n punt moet zijn, waarom koop je dan niet gewoon lekker de rechten om die muziek te gebruiken? De muziek is nou eenmaal het "eigendom" van de artiest en die bepaald lekker wat je er wel en niet mee mag doen.

Verder is het erg oppervlakkig om te denken dat al die inkomsten netto, rechtstreeks in de portommonee gaan van de artiest. Beseft je wel hoeveel mensen er voor zo iemand werken en die daar ook hun gezin van moeten onderhouden?


Armin zit aangesloten bij een boekingskantoor. Zij krijgen een klein percentage van zijn inkomsten. Arnon heeft een eigen platenmaatschappij (Armada) en verdient daar geld aan. Armin maakt (vrij) commerciële muziek en verdient geld aan onder andere airtime op de radio, online track verkoop en wat dacht je van zijn muziek die gebruikt wordt in films, series, reclames etc. Daar verdient hij ook bakken met geld mee. Ik loop zelf al een aantal jaartjes mee in de EDM industrie om te weten dat artiesten als Armin het tegenwoordig beter hebben dan vroeger. De prijs die hij vraagt is absoluut afgestemd op hoeveel mensen er voor hem werken. En dan heb ik het alleen over "losse" boekingen. Armin heeft namelijk ook zijn eigen thema avond in de Pacha op Ibiza. Mensen betalen graag 80 euro P.p. om hem te zien. Ik denk dat hij daar het meest aan verdient. Hij betaald namelijk niets zelf. Hotels, vliegreizen etc. Alles wordt voor hem betaald.

Hij leeft het leven van een rockstar. Hij heeft miljoenen op de bank. Vervolgens gaan zeuren omdat de huidige generatie muziek download? Het gaat d'r bij mij niet in...
Here, fishy fishy fishy!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

24-06-2013 11:29

En toch speelt jouw mening / gevoel geen rol in deze, of wou je soms zeggen dat jij ook altijd gratis tankt omdat de directeur van Shell ook multi-miljonair is?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2013 15:38

Illegaal downloaden bestaat in Nederland niet hoor. Downloaden is hier niet verboden. Gaat om aanbieden van muziek waarbij de copyright rechten geschonden wordt. Dat mag nu eenmaal niet. Heeft helemaal niks met de artiest zelf te maken maar met de wettelijke regeling omtrent schending van copyright en bescherming van de inkomsten van producenten en artiesten. Sites als YouTube volgen de wetgeving in zijn algemeenheid om niet het risico te lopen van schadevergoedingen of plat leggen van hun site. In andere woorden, bescherming van hun voortbestaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-06-2013 18:07

Lastige discussie mannen, waardoor al heel snel dingen er bij de oren bijgesleept worden.
Ik zeg nergens dat wie dan ook illegaal download :-).
Roy springt als een bok op de haver kist, terwijl ik alleen maar uitleg hoe e.e.a. werkt en ik bied zelfs een oplossing. Dat het niet de oplossing is die de TS wil, daar kan ik niets aan doen.
Dat Roy mij daarna opeens aanvalt met allerlei veronderstellingen, tsja dat zegt dan weer meer over hem dan over mij :-).

Ik ben het overigens niet eens met Roy m.b.t. zijn visie op de muziekindustrie etc. maar gelukkig ging het hierbij niet om het eens te zijn /worden maar blijkbaar wilde Roy ff wat stoom afblazen. Dat is denk ik goed gelukt :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2013 23:32

Nee Roy heeft het daarover. En dat verhaal slaat nergens op.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

24-06-2013 23:34

Marc Schrikkema schreef:Lastige discussie mannen, waardoor al heel snel dingen er bij de oren bijgesleept worden.
Ik zeg nergens dat wie dan ook illegaal download :-).
Roy springt als een bok op de haver kist, terwijl ik alleen maar uitleg hoe e.e.a. werkt en ik bied zelfs een oplossing. Dat het niet de oplossing is die de TS wil, daar kan ik niets aan doen.
Dat Roy mij daarna opeens aanvalt met allerlei veronderstellingen, tsja dat zegt dan weer meer over hem dan over mij :-).

Ik ben het overigens niet eens met Roy m.b.t. zijn visie op de muziekindustrie etc. maar gelukkig ging het hierbij niet om het eens te zijn /worden maar blijkbaar wilde Roy ff wat stoom afblazen. Dat is denk ik goed gelukt :-)


Het stoom afblazen is zeker goed gelukt. Ik loop er al een tijdje mee rond, dus ik was blij dat ik even m'n hart kon luchten. Bedankt KWO :)

Anyway, het is nooit mijn bedoeling geweest om je persoonlijk aan te vallen. Het kwam er wellicht wat bot uit en daar wil ik m'n excuses voor maken.

Over mijn muziek visie; tja, ik loop zelf al een langere tijd rond in de house industrie. Ik produceer zelf ook muziek en heb bij meerdere platenmaatschappijen m'n muziek uitgebracht. Ik werd er alleen schijt ziek van dat er zoveel mensen mee profiteren van mijn muziek. Bij een redelijk goed contract krijg je 50/50. Oftewel, 50% van de opbrengst gaat naar mij, 50% naar de platenmaatschappij. Echter, komt er dan ook nog een organisatie als BUMA/Stemra om de hoek kijken die mee willen profiteren van mijn omzet en dit vervolgens verkopen onder het mom van "bescherming van de artiest". Geldklopperij als je het mij vraagt. Ik hoef niet beschermd te worden, want ik doe met mijn muziek wat ik wil. Ik geef tegenwoordig dus alles gratis weg. Ik maak m'n inkomsten met optredens. Dit doen alle andere artiesten ook, want je gaat mee met het moderne tijdperk. Het jammere is echter dat bijvoorbeeld een man als Lars Ulrich (die extreem multi miljonair is) zo moeilijk doet over downloaden. Ik zie het alleen maar positief. Downloaden betekent dat meer mensen de mogelijkheid krijgen om mijn muziek te beluisteren. Ik hoef overigens ook niet per se geld te verdienen met wat ik het leuk vind om te doen. Ik doe dat voor mijn eigen plezier, en niet voor mijn eigen gewin.
Here, fishy fishy fishy!
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

24-06-2013 23:35

Kees Ouwehand schreef:Nee Roy heeft het daarover. En dat verhaal slaat nergens op.

Groet, Kees


Zou je dit willen onderbouwen voor mij, Kees? Want ik zie niet waarom mijn verhaal 'nergens' op zou slaan daar ik wel degelijk feiten benoem.
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2013 23:40

Heb ik al gedaan Roy. Downloaden mag.

Overigens, lees voorwaarden Vimeo:

http://vimeo.com/help/guidelines

Als ze werkelijk massaal copyright schenden is de site geen lang leven beschoren.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

24-06-2013 23:47

Kees Ouwehand schreef:Heb ik al gedaan Roy.

Overigens, lees voorwaarden Vimeo:

http://vimeo.com/help/guidelines

Als ze werkelijk massaal copyright schenden is de site geen lang leven beschoren.


Ah, ik zie het. Dat stuk was me even ontschoten. Het gaat mij ook niet zozeer om het feit of illegaal downloaden nu wel of niet mag, maar meer de mening die de artiest daarover heeft. Zoals ik al zeg heeft een man als Armin al lang zijn schaapjes op het droge en hoeft hij de rest van zijn leven niet meer te werken voor z'n geld. Nou zal wellicht Armin er geen uitgesproken mening over hebben (althans niet dat ik weet), maar een man als Lars Ulrich wel. Het is kwalijk en zonde als je het mij vraagt.

ps. daar komt ook het stukje BUMA/Stemra bij kijken. Zoals ik hierboven al heb beschreven ter bescherming van de artiest. Zij bepalen dus of er rechten worden geschonden of niet. In mijn ogen bepaalt de artiest wanneer er rechten worden geschonden aangezien hij het geproduceerd heeft.
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-06-2013 23:54

Moet de artiest zelf weten. Gaat hier om YouTube die een beleid voert om zichzelf te beschermen tegen problemen met auteursrecht. En dat is niet voor niks.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

24-06-2013 23:58

Ik ga deze discussie opgeven. Ik denk niet dat je begrijpt waar ik op doel. Misschien leg ik het verkeerd uit, maar ik denk ook niet dat het karper forum een geschikte plek is om deze discussie te voeren. Ik snap overigens het beleid van YouTube wel aangezien er de laatste tijd wel vaker moeilijk wordt gedaan over het schenden van auteursrechten (lees: Apple vs Samsung). Het is voor YouTube simpelweg uit zelfbescherming.
Here, fishy fishy fishy!