Goede grote voerboot?

Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

13-06-2013 12:31

Hoi, sinds dit jaar vis ik op een groot water dat voor mijn Trend micro net iets te onstuimig is. Ik vis hier vaak op afstanden van meer dan 250 meter. Wie kan mij tips geven over een goede grote voerboot (hij moet tot 300 meter redelijk goed zichtbaar zijn) waar ik twee hengels tegelijk mee kan uitvaren en ook nog een behoorlijke hoeveelheid voer in kwijt kan? liefst een beetje een snelle boot met goeie accu's. En dat alles voor een redelijk prijs uiteraard!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-06-2013 08:22

Wat je een redelijke prijs vind weet ik niet, maar lijkt me sterk als je bij baitboats-rotterdam niet slaagt.

Die catamaran met lipo bijvoorbeeld.


Ik vaar btw liever 2 keer en drop met mijn anna 3 hoopjes voor op 3 verschillende plekjes.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

15-06-2013 08:37

Zover ik kan vinden heb je geen redelijke prijzen (in mijn ogen) je zit met grote boten rond de €1100 standaard, zonder Fishfinder lampen ed.

Probeer eens een powercatcher of Ana Catamaran zoals Klaas aan gaf. Of laat je informeren in Rdam http://www.baitboats-rotterdam.nl/ Fishfunhttp://www.fishfun.nl/site/ of Visvinder oost http://www.visvinder-oost.nl/ Ze zijn ook super goed zoals ik overal hoor en lees.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

16-06-2013 15:54

Met redelijk bedoel ik een goede prijs/qualiteit verhouding. Zo heb ik gehoord dat de vipers vrij veel stroom verbruiken en snel door de accu's heen zijn. Dit zoek ik dus niet. Ik hoor veel goeie verhalen over de "big dropper", iemand hier ervaring mee?
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

16-06-2013 16:19

een paar keer op en neer varen om bij te voeren vind ik geen optie omdat het teveel stroom verbruikt en de vis onnodig laat schrikken. Ik vis namelijk op dat water tussen de 275 en 350 meter uit de kant het water is kristal helder en de vissen zijn bijzonder schuw. Ik wil dus gewoon 1 keer varen de lijn droppen, en dan gelijk flink voer droppen zodat ik alles 24 uur of tot een aanbeet kan laten liggen zonder iets te verstoren. Die flinke berg voer is nodig om de karper op de stek te houden omdat op het water weinig natuurlijk voedsel te vinden is. De vis trekt dus rond op zoek naar voedsel, is het voer op dan is de vis weg.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-06-2013 17:04

Navigator al eens bekeken?
De standaard maverick kost 600 euro en kan ruig water makkelijk aan.
Echt een topding
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-06-2013 15:27

Monster baitboot heb ik goede ervaringen mee. Kun je met gemak een paar kg voer in kwijt..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-06-2013 18:40

Hier ook 100% navigator. Wind of hoge golven no problemo. Gewoon een stabiele boot met 3 kilo voer capaciteit.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-06-2013 12:11

Navigator - maverick .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
yannick martin
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2012 21:52

23-06-2013 14:38

EDDY BROECKX VOERBOTEN
hebben ook zeer goede reputatie
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-06-2013 09:43

de carpmadness XXL is echt een bak van een voerboot.

Heb deze gezien in duistland (ebay) en daar worden ze al voor 500 euro verkocht.
Let wel op dat ze je geen bouwpakket sturen, want dat hebben ze bij iemand die ik ken wel gedaan.

Bereik van dit ding is echt ver en hij is echt XXL dus voldoet zeker aan je eisen.
Ook de voercapaciteit is ruim voldoende.
Maar je wil de boot nog blijven zien op 250 meter!!!! uhm je kan ook een verrekijker nemen :D

Hier in nederland zijn ze duurder, maar hoe het zit met garantie ja dat is even lastiger want dan moet je hem naar duitsland sturen.
Maar dat kan je best vaak doen aangezien ze dus in nederland veel duurder zijn dan die 6-- euro ;)

Succes.

http://www.ebay.de/itm/Carp-Madness-Fut ... 4172a7fb3d
Oja joh!!!
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

25-06-2013 18:00

ook duits en groot... 6 kilo voer kan erin.

fischfeeder. niet goedkoop maar wel echt goed spul
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

25-06-2013 19:36

yannick martin schreef:EDDY BROECKX VOERBOTEN
hebben ook zeer goede reputatie



Inderdaad, super boten die wel een golfslagje kunnen hebben hoor!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-06-2013 09:07

Hubert Gillissen schreef:een paar keer op en neer varen om bij te voeren vind ik geen optie omdat het teveel stroom verbruikt en de vis onnodig laat schrikken. Ik vis namelijk op dat water tussen de 275 en 350 meter uit de kant het water is kristal helder en de vissen zijn bijzonder schuw. Ik wil dus gewoon 1 keer varen de lijn droppen, en dan gelijk flink voer droppen zodat ik alles 24 uur of tot een aanbeet kan laten liggen zonder iets te verstoren. Die flinke berg voer is nodig om de karper op de stek te houden omdat op het water weinig natuurlijk voedsel te vinden is. De vis trekt dus rond op zoek naar voedsel, is het voer op dan is de vis weg.


In dit geval zou ik er voor kiezen om gewoon de rubberboot op te pompen en deftig maar vooral verspreid te gaan voeren. Jouw idee om veel voer te brengen is uiteraard goed, maar met een voerboot komt dat veel te compact te liggen. waardoor je bij iedere vis die jij er af haalt de overigen verjaagd. Als ze rond zwemmen om te azen, doe daar dan je voordeel mee door veel maar vooral verspreid te voeren. Zoeken zijn ze al gewend en als jij verspreid voert kun je wellicht meer vissen van die kant halen.
-
Misschien moet je zelfs eens bij jezelf ten rade gaan en bedenken waarom jij perse op die afstand wilt vissen als de vis blijkbaar rondjes zwemt om vreten te zoeken? Waarom zouden ze dan niet ook aan jouw kant zoeken? Waarom zou je dan niet met de werppijp een mooie stek aan kunnen leggen die ook gewoon met inwerpen te bereiken is?
-
Stof tot nadenken?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

27-06-2013 13:41

[/quote]
In dit geval zou ik er voor kiezen om gewoon de rubberboot op te pompen en deftig maar vooral verspreid te gaan voeren. Jouw idee om veel voer te brengen is uiteraard goed, maar met een voerboot komt dat veel te compact te liggen. waardoor je bij iedere vis die jij er af haalt de overigen verjaagd. Als ze rond zwemmen om te azen, doe daar dan je voordeel mee door veel maar vooral verspreid te voeren. Zoeken zijn ze al gewend en als jij verspreid voert kun je wellicht meer vissen van die kant halen.
-
Misschien moet je zelfs eens bij jezelf ten rade gaan en bedenken waarom jij perse op die afstand wilt vissen als de vis blijkbaar rondjes zwemt om vreten te zoeken? Waarom zouden ze dan niet ook aan jouw kant zoeken? Waarom zou je dan niet met de werppijp een mooie stek aan kunnen leggen die ook gewoon met inwerpen te bereiken is?
-
Stof tot nadenken?[/quote]

Het gaat om een privé meer en rubberboot of zwemmen is niet toegestaan. Je mag op dat water maar vanaf één kant vissen, je mag ook niet om het meer heen lopen om te voeren. De reden om zo ver te vissen is de diepte van het meer. Het water is meteen aan de kant van waar je mag vissen erg diep. Als je één meter uit de kant gaat is het al zeven meter diep, twee meter uit de kant al zo'n twaalf meter van daaruit loopt het vrij rustig af naar het diepste punt van zo'n 20 meter. Het is dus niet alleen diep langs de kant waar je mag vissen maar het loopt ook erg steil af, kortom niet te bevissen op de "normale" manieren. De vis houdt zich dus ver van de kant waar de vissers zitten op. Op het warme, minder diepe gedeelte ( +/- 2,5 tot 5 meter diepte) van dit meer en dat is gewoon ruim 200 meter uit de kant. In het voorjaar zijn juist de ondiepe stekken bij het riet en andere waterplanten in trek, zeg maar tot 1,5 meter diep en die liggen nog verder weg. Dan praat je al snel over 300+ meter. De plas is ovaal en ongeveer 500 meter breed en 350-400 meter lang. Om het voer beter te verspreiden wilde ik eventueel een vijzel o.i.d. op de boot laten zetten om zo flink aan te voeren op die afstand maar toch alles een beetje verspreiden.

De boot die ik momenteel op het oog heb is een Spektrum DX6. Ik bestel hem alleen niet bij Baitboats Rotterdam maar in Duitsland. Daar kost dezelfde boot (andere naam maar dezelfde specs.) 200 euro minder! Klik maar eens op onderstaande links en verbaas je over het prijsverschil!

http://www.baitboats-rotterdam.nl/index2.htm
http://fish-master.de/Index.php/futterb ... treme.html
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-06-2013 11:22

Als ik de prijs van de Fish-Master zie zou ik voor een Big Dropper gaan,een kennis van mij heeft een FM en is er zeer ontevreden over,is al meerdere keren ermee terug geweest,het schijnt dat er internet wel wat reviews te vinden zijn over de FM,groeten en wijsheid met de keuze,Henk
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

05-08-2013 20:21

Navigator, Big Dropper, Fischfeeder...
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-08-2013 13:11

Ik zou gaan praten met de beheerder/eigenaar of wat dan ook. Leg hem het volgende uit:

Wel voerboot en geen rubberboot is de minst logische regel die ik kan bedenken. Zeker op die afstanden. Tussen jou en de visplek ettelijke meters waar er iets fout kan gaan. Dan zou ik maar wat graag die rubberbats hebben de vis op te halen c.q. uit een benarde positie te redden..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

13-08-2013 11:31

v-drone, beste wat er is
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-08-2013 11:53

Leg eens uit waarom dan :roll:
Behalve dat dat ding een golf veroorzaakt waar je op kunt surfen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

14-08-2013 10:57

hoe dat deze gemaakt en alleen de beste onderdelen zitten ir in.vb gps die zeer nauwkeurig is en de humminbird dieptemeter.deze onderscheid zich toch van al de rest?romp uit polyester dus kan altijd rerapareerd worden.lipo batterijen worden er gebruikt langere ontlading dan loodbat en lichter in gewicht.dit zijn al en paar kleine dingen die ik opnoem.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

14-08-2013 11:42

Damn met die v-drone zou je wel wat jaloerse blikken en praat van andere vissers krijgen.

Maar de prijs 1700 voor een kale boot of 2800 , 3400 of 4700 met de opties van dieptemeters enzo..... pfff

Daar in tegen hier kun je tijdens het blanken wel de eenden en meerkoeten verschikkelijk mee irriteren :lol: :lol: :lol:



sorry moest je filmpje er wel bij zetten .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

14-08-2013 17:57

deze is het oude model bij het nieuwe model is het scherm even groot als de koffer zelf.
met camerabeelden live te volgen vanuit de boot.en is voorzien met een katrol met kabel van 8 meter.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-08-2013 18:26

kris loos schreef:romp uit polyester dus kan altijd rerapareerd worden.lipo batterijen worden er gebruikt langere ontlading dan loodbat en lichter in gewicht.dit zijn al en paar kleine dingen die ik opnoem.


Mijn boot van polycarbonaat kangeen eens kapot , reparatie niet nodig .
En alle opties kunnen ook op de mijne dus daarin onderschijd de drone zich niet.
Enig puntje zouden de lichtgewicht accu's kunnen zijn maar daar weegt de prijs absoluut niet tegen op .

Dus prijs kwaliteit gezien zijn er zeker betere boten verkrijgbaar .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl