Foto van jou eerste karper!

Plaats reactie
Mark Arenders
Berichten: 40
Lid geworden op: 04-05-2013 19:31

11-06-2013 16:26

Plaats hier de foto van jou allereerste karper, klein groot maakt niet uit als het maar de eerste is!

Zeg ook ff de lengte en gewicht :)
Mvgr, ;)
Mark Arenders
Berichten: 40
Lid geworden op: 04-05-2013 19:31

11-06-2013 16:29

Dit is mijn allereerste karper!

Afbeelding
Mvgr, ;)
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

11-06-2013 16:37

Oww dan gaan we echt 20 jaar of meer terug .. ik ving mij allereerste karper op een klein hengeltje toen ik misschien 5-7 jaar was. Deze was misschien 10cm groot en een spiegel... jammer dat ik daar geen foto's van heb... :cry:
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

11-06-2013 16:43

Afbeelding
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-06-2013 17:37

Een goudkarpertje op de vaste stok, foto?? dat bestond toen nog niet :oops:
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

12-06-2013 13:15

Dat moet dan ergens voor 1826 geweest zijn cees :)

Mijn eerste karper(tje) heb ik ook niet op de foto, was nog heel jong, ving hem volgens mij op een vlokje, vistte niet gericht op karper, gewoon op witvis.
Wannie Wedduh?!
sietse popping
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2008 09:30
Locatie: Gelderland

12-06-2013 13:15

Mijn eerste karper toen ik er ook gericht op ging vissen was meteen een dikke vis, ik weet nog hoe ik toen naar mijn hengel liep en zag dat de hele lijn op het water lag (geen swinger). Daarna hangenn!! Het is me nog steeds een raadsel hoe ik het beest heb kunnen landen.. :) Gelukkig heb ik hem wel netjes terug kunnen zetten en nog deze foto kunnen maken. Ik was letterlijk en figuurlijk zo blij als een kind!! Jammer genoeg geen idee hoeveel hij/zij woog...



Afbeelding
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

12-06-2013 13:48

Foto van mijn eerste karper heb ik niet meer maar ik weet nog wel precies als de dag van gister waar en hoe ik deze heb gevangen.

Het was een mooie dag en op één van de siervijvers waren ik en een maat van mij aan het karpervissen. In een dunner gedeelte van de vijver had ik tussen de plompen gevoerd met mais. Ik kwam 5 minuten later kijken omdat ik dacht wat in het water te zien zwemmen en daar zag ik twee (toendertijd in mijn ogen) bakken van karpers mijn mais op smikkelen. Snel prutste ik mais aan m'n haak en legde ik hem heel soepen en voorzichtig bij de karpers in de buurt. Zonder te twijfelen draaide de spiegel zich en slurpte ook mijn maiskorrels er bij op, HANGEN.

Nog nooit had ik de kracht van een karper gevoeld maar nu wist ik het en was ik ook verslaafd aan het karpervissen. Een perfecte spiegel karper van 10 - 15 pond kon ik enkele minuten later in mijn net verwelkomen. Wat jammer is , is dat nu deze vissen echt te vaak gevangen zijn en helaas kapotte bekken en verwondingen hebben.

Maar de herinnering blijft altijd !!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

13-06-2013 09:06

Ik was een jaar of 8-9 toen ik veel aan het pickeren was, een vismaatje van mij had een kennis die veel karperde, op een dag zijn we eens gaan kijken en zagen toen allerlei toeters en bellen zoals tentjes, piepers, stretchers etc..
Hij had een vis bewaard voor ons en we keken onze ogen uit.
Mijn vismaat ging dat jaar gelijk over op karpervissen, voor mij was het financieel niet echt haalbaar en heb een half jaar later voor mijn verjaardag een karperstok etc gevraagd..
Was ondertussen 9-10 jaar en had 1 karperhengel als bijlegger naast de picker.. Mijn vismaatje zat altijd op de betere stekken, en ving ook regelmatig een karper..
Na 7-8 maanden ergens eind van het seizoen in september/oktober ofzo, kreeg ik dan mijn eerste aanbeet ooit!!! :)
Een schubje van precies 10kg.. Mijn visseizoen was helemaal geslaagd!! :)
Jaar erop had ik een 2e hengel en ben ik echt gericht op karper gaan vissen en vanaf dat moment ook verslaafd geraakt..
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-06-2013 13:31

Foto: nee, niet meer, verdwenen na talloze verhuizingen. Verhaaltje, ja.

Ik was een verwoed zeelt visser (typisch zeeltwater in mjn omgeving) in het begin van de seventies. Ik ving ze op de vaste stok, toen nog vissend met bamboe, ik ving er elke avond wel een paar, eerst pieren zoeken enzo, je weet wel.
Ben uit nieuswgierigheid ook met mais gaan vissen, hielp ook, maar ik kreeg bijvangsten: grote voorn en even later ook ... karper. Was net overgestapt op een 4,5 meter van mijn eigen zakgeld gekochte insteekhengel van wel 25 gulden! Ik was toen ruim 14 jaar.
De eerste karper was bij de sloot van de Kennedyschool in Presikhaaf, Arnhem. Ik had een vuilniszak om op te zitten met daarin spulletjes (brood, potje pieren, mais, handdoekje, doosje met haakjes, dobbers, lijn, lood). Ik ging alle boortjes af en gooide in elk gaatje tussen het kroos. Lekker makkelijk met een dobbertje met een centraal gat, en een stopje (stukje elastiek geknoopt) bovenop.
Er was een open stuk met een grote plakkaat. Ha, misschien we twee stuks, moet lukken. Paar korrels mais erbij en na drie keer mis geslagen te hebben, snapte ik er niets van. Dobber onder, aanslaan, niets.
Nog een keer. Ik heb het geweten. Hengel krom, dat was geen zeelt! De vis zwom van links naar rechts in het open stukje tussen de kroosbedden in en het kroos lag eigenlijk bijna alleen aan de oppervlakte. Door vol te houden en aanmoediging van mijn visvriend en buurjongen heb ik het eruit gekregen. Zonder net (zeelt visser, je pakte de vis met je handen toen) en na de vis moegestreden te hebben, gevangen.
Ik heb in mijn enthousiasme de plastic vuilniszak gevuld met wat water, de vis erin gedaan en thuis laten zien (200 meter verderop) en weer in hetzelfde water teruggezet. Ik weet nog: schubkarper, 73 cm
Kort daarna mijn eerste uitschuifbare (zee)hengeltje van glas gekocht met molentje (mitchell) en vissen op karper. Pa maakte steunen van metaal, ik gebruikte wakertjes van zilverpapier in een glazen potje. Het bleef niet bij die ene eerste karper!
38 jaar later nog steeds verknocht, minder fanatiek, maar vooral relaxed vissen. Niets moet meer. Plezier gaat nu voorop.
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

16-06-2013 21:58

ik weet nog dat ik de allereerste karper gevangen had zonder het echt te weten. Ik pakte mijn hengel op van de steun om opnieuw een boilie eraan te hangen. geen piep ofzo van de beetmelder. Ik probeerde mijn lijn in te halen maar om een of andere reden ging dat zeer moeilijk. Ik dacht eerst dat er wat met mijn nieuwe shimano molens was. na enkele minuten zag ik dat er een karper aanhing :o het rare was dat hij niet eens tegen trok ofzo. ik heb helaas geen foto.
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Plaats reactie