Ergernis en ongeloof...

Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 11:38

Soms weet ik niet hoe hard ik uit ergernis en ongeloof bij de waterkant weg moet rennen! Zelfs al ben ik er gewoon even met gezin en de hond om een balletje te gooien (voor de hond he :wink:)...

Er stond een lekker zonnetje, een prettige kabbel op het water en de wind blies precies in de ondiepste hoek aan de overkant van waar we ons bevonden aan het plasje. Ik dacht aan de huidige oever echter alleen een 'snoek'visser met ega te zien die vervolgens ook een snoekje landde met, en later zonder, schepnet (?). En dan geen rubber geval, maar een ouderwets nylon netje wat je qua formaat evt. zou toekennen aan een witvisser.

Die kerel heeft dus nog nooit de ellende gezien van een rollende snoek met dreg in een net. M'n woorden om een stapje het ondiepe oeverwater in te gaan om de snoek van +- 50cm in de nek te pakken begreep hij ook niet en hij sleepte het beestje op het droge gras om vervolgens ook niet van de term kieuwgreep gehoord te hebben. En maar wringen met z'n veel te kleine onthaaktangetje terwijl het beest z'n kaken stijf op elkaar hield. Bij m'n gedachte aan geen plat geknepen weerhaken distantieerde ik me maar..

Blij dat ik van een afstand zag dat het snoekje levend terug ging, maar m'n vrouw benoemde vervolgens het vreemde feit dat je eigenlijk zomaar zonder enige hengelsportkennis mag vissen. Tja, kinderen krijgen mag ook elke idioot, neem ons als voorbeeld was m'n antwoord...

Vervolgens kwam ik dertig meter verderop, onder zo'n beetje de enige directe boom aan het water, een kv-er tegen met volle bepakking. Hij had z'n heil naar eigen behoefte aan schaduw ingevuld in de luwte, maar de behoefte van de karper op dat watertje was 'm ontgaan!? Onbegrijpelijk wat een gemakzucht en dat met dat windje op het ondiepe, was m'n gedachte...

Nadat we het rondje in een wat snellere pas hadden gelopen kwamen we bij het kommetje aan. En ja hoor, we zagen er zo al eerst drie, en nog geen tien meter verder een stuk of vijf met de kop naar beneden scharrelen.

Tja.., die kv-er aan de overkant had alles binnen handbereik wat z'n hartje begeerde; Schaduw, koud drinken en een berg spullen. Maar volgens mij ontbrak er toch nog wat...

Oh ja.., vis :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-06-2013 12:54

Ik ben het met je eens dat je als visser aan de kant zomaar wat aan mag rommelen. Niemand die er wat van mag zeggen.
In het ergste geval kun je een stoor voor je hersens krijgen. "Waar bemoei jij je mee?".
Ik ben voorstander van uitgebreide lessen via sportverenigingen, begin bij de jeugd, maar een "oudere" visser mag er ook aan beginnen.
De situaties die je schetste zijn helaas geen uitzondering, ik kom ze regelmatig tegen.
Gemakzucht (KV-er), onnozelheid (snoek"visser"), ze zijn helaas geen zeldzaamheid.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2013 13:09

Met het gemakzucht van de gemiddelde KV-er heb ik echt geen problemen 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-06-2013 13:23

Het gaat jou geen ene moer aan hoe een ander zijn visdag wil beleven toch?
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 13:36

Helemaal gelijk Klaas, maar het stukje gaat dan ook om mijn beleving dacht ik zo!

Maar ik zal geen ergernis meer hebben omdat de één een snoek aan 't slopen is en geen tips wil aannemen. En ik zal geen ongeloof meer voelen omdat het er bij mij niet ingaat dat iemand zo z'n dag zit te verkloten terwijl hij uiteindelijk voor die vis naar de waterkant gaat.

I ROBOT 8)

En idd Sven; als ik een hengel bij me heb niet, maar soms probeer je je in de geest van een ander te verplaatsen om te helpen en vindt je helaas wat leegte :D ...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 11-06-2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2013 13:39

Najah,

Als ie aan het eind van de dag niet klaagt is het mij om het even. Doet ie dat wel, dan is een kleine:'eigen schuld' toch wel een beetje op zijn plaats. Doet ie er in de toekomst niets mee is het ook om het even, maar dan ook niet meer klagen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

11-06-2013 13:40

Klaas vd Herik schreef:Het gaat jou geen ene moer aan hoe een ander zijn visdag wil beleven toch?


Beetje hard gezegt, maar wel een kern van waarheid.
Stoor je je eraan geef de beste man een tip. Wil hij je tips niet loop je toch verder met je hond.

Ik zit ook wel eens aan de waterkant na een zware werkdag even te ontspannen. Uit de wind, in de zon, biertje erbij, chippie erbij, hengeltjes in het water en genieten van het uitzicht, de natuur en de rust.
En als ik er een visje bij vang is mijn dag helemaal perfect.

Wat zegt het dat er 3 vissen in een kom zwemmen dat dat de enige vissen zijn in het water.
Wat je niet kan zien kan er nog wel zitten.

Ik heb het alleen over de KV-er
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 13:51

3 + 5 = 8

Maar leer mij het watertje kennen :wink:

Stoor je je eraan geef de beste man een tip. Wil hij je tips niet loop je toch verder met je hond.

Bij m'n gedachte aan geen plat geknepen weerhaken distantieerde ik me maar... Blij dat ik van een afstand zag dat het snoekje levend terug ging,

Dus volgens mij heb ik dat ook gedaan. Die KV-er geloofde ik wel en daar is het bij een blik naar droog schepnet en onthaakmat en een begroeting gebleven. Zeker omdat ik al wist dat ze aan de overkant in het zicht zouden azen...

Het gaat jou geen ene moer aan hoe een ander zijn visdag wil beleven toch?

Beetje hard gezegt, maar wel een kern van waarheid.

Nogmaals
het stukje gaat dan ook om mijn beleving dacht ik zo!
Ik kan moeilijk opsommen wat er in dat zwarte gat op de nek van een ander rond dwarrelt :roll:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 11-06-2013 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-06-2013 13:58

Het gaat jou geen ene moer aan hoe een ander zijn visdag wil beleven toch?

Nee Klaas. En het gaat me ook geen ene moer aan als ik in het bos een jankend kind vind, vastgebonden aan een boom. De dokter zegt dat ik sociaal gehandicapt ben. Maar dat gaat hem dan weer geen ene moer aan. Kunnen mij al die andere mensen verrotten. Dat ze lekker de tering krijgen met z'n allen, ik voel er niks bij, wat ze ook doen. :wink:

als je alles al weet... vraag het dan niet

Probeer eens wat en DEEL je ervaring.

Als je al niet weet hoe je nootjes kan bereiden, ga op dammen


Het gaat jou geen ene moer aan, wat een ander op dit forum wil vragen/delen, toch?
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 14:01

Tja, ik heb het hier al eerder over spiegels gehad Mart. Leek mij het juiste forum voor :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

11-06-2013 14:04

Hahaha goed weer vissers .
meer woorden hoef je er ook niet aan vuil te maken.

Ruim 1 miljoen voetballers in nederland , en hoeveel prof of oud prof spelers heb je ? ( de meeste doen het voor het plezier )
Ruim 2 miljoen sportvissers in nederland , juist ja de meeste doen het ook voor hun plezier ;)

Ik moet er ook niet aan denken elke week 2 miljoen vissers aan de het water vechtend om de beste plaatsen.....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

11-06-2013 14:11

(patric) Ik heb het alleen over de KV-er


Dus dat van dat weerhaakje negeer ik even. :wink:

Jou rekenkunde is wel van niveau, maar als die beste man blij is met zijn 3 vissen en een zonnetje.
Laat hem lekker toch.

Jij had het graag anders gedaan maar laat de collega visser in zijn waarde ipv hem in een wat minder mooi daglicht zetten. Hij is ook een KV-er net zo goed als jij.

Als ik jou was zou ik me er in iedergeval niet te druk om maken en ervan te gaan leren genieten dat anderen er plezier in hebben wat ze doen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 14:15

maar als die beste man blij is met zijn 3 vissen en een zonnetje.


Die drie vissen lagen in het water en hij zat in de schaduw.

Waar halen we het vandaan mensen :-? :roll:

Als ik jou was zou ik me er in iedergeval niet te druk om maken en ervan te gaan leren genieten dat anderen er plezier in hebben wat ze doen.
Ik ga straks met plezier wat snoeken slopen en wat een ander daarvan vindt... Nee toch!

Ik probeer - sorry, wederom mijn beleving - ten allen tijde het beste uit mezelf te halen bij de dingen die ik onderneem. Had ik helaas ook al 'last' van toen ik nog onder de lat stond. Ook al speelde ik op laag niveau. Ik zeg niet dat een ander dat dan ook moet maar mag dan gerust ongeloof voelen opkomen! Irritatie betrof hoofdzakelijk de snoekvisser.

Simpel pakken wat er val te halen of je bent weg. Anders is het neuken met een slappe lul na veel te veel bier. Zonde van de moeite! Buiten dat; met voerboot en al dat spul ga je echt niet zomaar aan de waterkant te zitten, anders sleur je dat niet allemaal met je mee :wink:

Overigens vis ik veel minder dan vroeger, maar aan het water wil ik nog steeds scherp zijn. Onzin als 25 meter bij je stokken weg zijn omdat je die aanbeet niet had verwacht vindt ik dan ook onzin met hengels in het water...



maar laat de collega visser in zijn waarde


Ik schets de situatie en totaal geen namen. Ken beide niet en ook geen behoefte aan...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 11-06-2013 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-06-2013 14:44

Sven van Anrooy schreef:Met het gemakzucht van de gemiddelde KV-er heb ik echt geen problemen 8)


Ik ook niet, laat ze maar met zn allen op de makkelijk bereikbare stek vissen. Dan loop ik wel met mn trolly een paar 100 meter en zit ik lekker rustig. Bij ons hebben ze trouwens een nieuwe naam voor dat soort kv-ers: Klapstoelvissers. :roll:
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

11-06-2013 14:44

Marco Mostard schreef:Ik ga straks met plezier snoeken slopen en wat een ander daarvan vindt zal me worst wezen (nee toch!).


"IK HEB HET ALLEEN OVER DE KV-ER ZEG IK."
(je kan ook gewoon typen richting mij "sorry, je had het over de kv-er dat had ik niet goed gelezen. Maar nee hoor meneer haalt nog een keer het snkoekvisser verhaal naar boven. sjongejongejonge)
Lijkt me wel duidelijk dat mensen die vissen slopen niet horen te vissen.

Buiten dat; met voerboot en al dat spul ga je toch echt om niet zomaar aan de waterkant te zitten, anders sleur je dat niet allemaal met je mee :wink:


Is een beetje als een loze opmerking naar voetbal toe "je geeft er een schop tegen aan om er weer achteraan te rennen" "dat doe je toch niet" Als hij nou lekker vindt om op (voor hem) een mooie plek te zitten!

Ik schets de situatie en totaal geen namen. Ken beide niet eens en ook geen behoefte aan...


Ik zeg niet dat je namen noemt! Maar jij bepaalt niet hoe(serieus) iemand zijn hobby uitvoert. En de karpervissers die het minder serieus oppakken zijn niet minder waard

Je mag best vinden dat hij wel meer had kunnen vangen. Jou visie is niet slecht. Maar de zijne ook niet.
Geloof het of niet, ongeloof is geloven in ontkenning van hetgeen wat je gezien hebt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-06-2013 15:13

het mooie van vissen is dat iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben.

ook doet iedereen zn eigen ding, of aapt eigenlijk weer een ander na.. en noemt het zn eigen ding :wink:

ook wel eens meegemaakt dat er iemand bij mn stek kwam om even te melden dat ik hier niets zal vangen en veel beter daar verderop kan zitten wil ik wat kunnen vangen.ach ja... maar niet verteld dat ik ik op deze stek al wel vaker goed gevangen had..

ik vis zelf ook wel eens op een water wat ik meer als een soort mini vakantie zie. en dan gaat ook de bbq mee en wil ik ook lekker zitten.
andere keren zit ik half op de weg met mn tent waar ze met 80 voorbij rijden..of midden in de bosjes.
`t is maar net wat je doel is.

enige waar ik wel een hekel aan heb is van die bemoeials die het allemaal zo goed weten en een ander veroordelen omdat ze het anders zien of dezelfde hobby op een andere manier beoefenen.
zolang diegene niemand tot last is en geen dingen doet die schade kan toebrengen aan deze sport / hobby moet je die mensen lekker in hun waarde laten.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-06-2013 15:17

Marco neem volgende keer gewoon je hengel mee en laat je vrouw thuis kun je het voordoen hoe het moet.
Als ik eerlijk moet zijn zat ik ook nog liever onder die boom dan dat ik met een wijffie en een schijterd daar rond moest lopen.
Jealousy is a bitch :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 15:21

Patrick,

Geloof niet dat je gaat bepalen tegen wie ik wat moet schrijven, zeker niet als ik blijkbaar iets gemist hebt. Even terug gelezen en ja, je had het idd over KV-er, dus oke :wink: Maar dat plezier waar je op doelde was niet aan z'n handen in de zak en verveelde houding lezen...

[quoteLijkt me wel duidelijk dat mensen die vissen slopen niet horen te vissen.][/quote]

Blij dat we het daarover eens zijn!

Maar jij bepaalt niet hoe(serieus) iemand zijn hobby uitvoert. En de karpervissers die het minder serieus oppakken zijn niet minder waard


Dat schrijf ik toch ook niet!? Maakt mij uit wie wat in wiens ogen waard is. Het stukje betreft gewoon mijn beleving. Weet je wel, het binnen je ik houden, en ik weet wat ik zag en wat het in mij teweeg bracht. Maar niet willen vangen / serieus vissen en toch investeren in een voerboot en leuke set up, het zal wel...

Ik heb nooit rijles genomen met de intentie om het roze briefje niet te halen..

Michel,

Bemoeien? Zorg voor die snoek. Zouden meer mensen moeten doen toch?

Cees,

Jaloers op wie. Zeker in de wetenschap dat het beter kan...

Maar nogmaals, blijkbaar is begrijpend lezen voor vele een bitch en iets beleven en verwoorden hier verboden :o

Ik heb nooit wie dan ook verteld hoe ze iets moeten beleven, maar wel hoe het beter kan (snoekvisser). En die KV-er hing er zo verveelt bij dat ik na begroeting prettig door gelopen ben.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 15:35

enige waar ik wel een hekel aan heb is van die bemoeials die het allemaal zo goed weten en een ander veroordelen omdat ze het anders zien of dezelfde hobby op een andere manier beoefenen.


Tja.., die kv-er aan de overkant had alles binnen handbereik wat z'n hartje begeerde; Schaduw, koud drinken en een berg spullen. Maar volgens mij ontbrak er toch nog wat...

Oh ja.., vis :wink: !


Ik veroordeel die kv-er niet, maar ik beleef vanuit mijn stand punt. Is geheel iets anders :roll: Dat hij daar met een chagarijnig hoofd aan de waterkant wil zitten moet hij zelf weten. Maar da's niet mij manier om plezier te beleven.

Zo valt het me op dat ook hier mensen met wie je een akkefietje hebt gehad dit ook nooit meer los kunnen zien van de discussie waarin dit zich voordeed...

Trouwens leuk dat je je banner hebt verwijderd Cees.., schijterd :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 11-06-2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

11-06-2013 15:38

Blij dat we het daarover eens zijn!

eens!

Verder denk ik dat we nu wel een aardige beleving hebben bij elkaars belevingen :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-06-2013 15:42

Marco Mostard schreef:Zo valt het me op dat ook hier mensen met wie je een akkefietje hebt gehad dit ook nooit meer los kunnen zien van de discussie waarin dit zich voordeed...


:wink:

nee, geintje hoor..

ik kan enkel slecht tegen vissers / mensen die denken dat ze zelf "de shit" zijn en gaan lopen afgeven op anderen omdat ze zichzelf "de shit" vinden.

sorry als ik dat verkeerd begrepen had. :wink: <-- wink
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 16:14

Mezelf de shit vinden.., hoogstens wanneer ik er in sta :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-06-2013 22:12

Mochten jullie het nog 30 jaar kunnen opbrengen?
Dan voorspel ik dat jullie er nog heeeeeeeel veeeeeeeeel zien komen, en mogelijk nog meer zien gaan.
Maak je er in ieder geval niet druk om, 't is maar vissuhh!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

11-06-2013 22:50

Goh, geen steek veranderd sinds 2 jaar geleden, nog steeds het ouderwetse moddergooien en vooral anderen zwart afschilderen en jezelf suprieur stellen...... tot over 2 jaar
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-06-2013 23:31

Wat is een banner?