Gezocht voor tv-pilot: visser die weleens alleen vist

Ruben Altena
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2013 00:09

17-03-2013 00:13

Ik ben een vreemde eend in de bijt hier, want ik vis niet. Maar ik zoek wel een visser. Ik ben bezig met de pilot voor een nieuw televisieprogramma en daarvoor ben ik op zoek naar een visser die wij eind maart overdag of 's nachts kunnen filmen als hij gaat vissen (liefst op karper). Ik zoek iemand die de stilte en de rust (naast de actie) van het alleen vissen waardeert. Mocht je je hierin herkennen of iemand weten die aan deze omschrijving voldoet, zou je me dan kunnen mailen op ruben@nachtzonmedia.nl. Ik leg graag meer uit over wat we precies van plan zijn.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

17-03-2013 00:18

Ik vis altijd alleen, zowel hier als in Frankrijk.
Daarom heb ik ook geen zin in camera's.... :wink:

Succes.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-03-2013 08:35

precies de meeste die alleen vissen willen er inderdaad geen camera's bij, want dan vist hij niet meer alleen....

En waarom moet het alleen op karper zijn,... dit omdat hun de meeste spullen hebben en als ze alleen zijn makkelijker te beroven zijn door jou???

je zou zo en zo meer kans maken door gewoon karpervissers te vragen in het algemeen en niet alleen, ik vis zelf ook in de nachten met zijn 2en maar er zit wel dik 50 meter tussen ons in dan.

Ook zou het wel fijn zijn om hier alvast wat uit te leggen, anders blijf je het steeds uit leggen mocht je toch iemand vinden?

vind het een vaag iets en wens je veel succes?

Gr.
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

17-03-2013 08:55

Google zijn naam even en je zult zien dat er niets aan de hand is, hij is inderdaad aan Nachtzon verbonden en de info over hem is heel open.
Dat is beter dan hier gelijk allerlei griezel scenario's te suggereren.
Of je eraan mee wilt werken is altijd nog aan jezelf.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-03-2013 12:23

Ik kan helaas niet. Er past veel in m'n kano, maar een cameraman erbij...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-03-2013 12:41

Ik ben bang dat de karper weer het slachtoffer gaat worden van allerlei niet ter zake doende plaatjespraktijken, dus ik zie er (hoewel ik altijd alleen vis) maar van af.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

17-03-2013 18:39

Voor degene die hier uiteindeljk aan mee gaat werken, zorg dat je een goede onthaak mat gebruikt, scheelt weer paginalange discussies;)
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-03-2013 06:45

Ik ben niet zo mensen schuw. Ik wil dat wel doen.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

18-03-2013 11:28

wa schuift da :P
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Ruben Altena
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2013 00:09

18-03-2013 11:59

Bedankt voor alle reacties. Ik ben trouwens niet alleen op zoek naar karpervissers, iemand anders raadde mij aan op zoek te gaan naar karpervissers. Dus als je vist op andere vis, wees ook welkom om te reageren of te mailen. Ik hoop dat er nog iets van de romantiek van het staren naar een dobber o.i.d. te zien is als we gaan filmen. Als je gewaarschuwd wordt door electronica als je beet hebt, lijkt mij dat minder spannend, voor op televisie, maar eigenlijk ook in het echt. Ik hoop van harte dat de vissen niet het slachtoffer worden van ons gefilm, ik zal zorgen dat we daar op letten. Maakt dat de zaak nog anders voor jou, Henk ter Maat?

@Kees: we kunnen ook zelf een kano huren natuurlijk. Past er nog wel een vrouw bij je in de kano?

@Ron: Je moet het een leuke uitdaging vinden en niet voor het geld doen.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

18-03-2013 12:20

Ruben Altena schreef:Als je gewaarschuwd wordt door electronica als je beet hebt, lijkt mij dat minder spannend, voor op televisie, maar eigenlijk ook in het echt.


Echt? Kijk hier maar naar.
http://boustails.blogspot.nl/2012/11/de-grootwaterexperience.html

Check even deze 3 youtubekanalen voor inspiratie van Filmpjes:
http://www.youtube.com/user/Boustails
http://www.youtube.com/user/rodericklangeveld Tip: At your surface
http://www.youtube.com/user/carpmarkmarkcarp?feature=watch

PS. Ik heb je een PB gestuurd
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-03-2013 12:43

herman hulsman schreef:Google zijn naam even en je zult zien dat er niets aan de hand is, hij is inderdaad aan Nachtzon verbonden en de info over hem is heel open.
Dat is beter dan hier gelijk allerlei griezel scenario's te suggereren.
Of je eraan mee wilt werken is altijd nog aan jezelf.


ik zat maar te dollen herman mag dat niet dan :P

ennuh je kan wel googlen op zijn naam maar wil dat zeggen dat het dan betrouwbaar is???
kijk je nooit umberto stegeman en dat soort shit of geloof jij gewoon alles wat op internet staat??

Gr.

ray
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

18-03-2013 19:02

Umberto Stegeman is nieuw voor mij :lol: !
Is dat de non-caucasische variant van..?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-03-2013 19:07

Haha zie het nu ook pas haha kom ik daar nou bij... Bakkie koffie teweinig op denk ik.


Misschien is umberto wel een bruine kale undercover journalist haha.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-03-2013 21:28

Vergeet je breekstaafjes niet voor op je pennetje, mocht 't een heeeeeeeeeeele lange zit worden Klaas (er moet wel gevangen worden he) :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

18-03-2013 23:17

Zo kan het ook:
Uit het grijze verleden toen er nog geen elekrieketijd bestond gebruikte men ook wel de ‘Stoffotonic’ (afgeleid van het bekende duo, stoffer en blik, u kent ze wel)
Zoek een flinke platte kiezelsteen en leg deze op de molenspoel.
Onder de molen plaatst men nu een ijzeren blik of emaillen bord met knikkers of bestek.
Vroeger deed men de beugel open, maar met een baitrunner systeem gaat het ook.
Volgt er nu een run, dan zal de kiezelsteen met veel lawaai op het blik of bord vallen.
Veel succes!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

18-03-2013 23:29

R de Winter schreef:ik zat maar te dollen herman mag dat niet dan :P

ennuh je kan wel googlen op zijn naam maar wil dat zeggen dat het dan betrouwbaar is???
kijk je nooit umberto stegeman en dat soort shit of geloof jij gewoon alles wat op internet staat??

Gr.

ray


Alles Ray, zelfs hier op het Carpboard :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-03-2013 10:12

ben blij toe herman dat dit nog mag :D
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-03-2013 21:08

Jij zoekt iemand die de stilte en de rust (naast de actie) van het alleen vissen waardeert.
En,
Ik hoop van harte dat de vissen niet het slachtoffer worden van ons gefilm, ik zal zorgen dat we daar op letten. Maakt dat de zaak nog anders voor jou, Henk ter Maat?

Het maakt de zaak niet anders voor mij, het één staat haaks op het ander.
Voor de vis is het beste dat het zonder allerlei plichtplegingen direct in zijn element word teruggezet, ik maak voor mijzelf ook geen foto's of filmpjes omdat ik en de vis er niet beter van worden.
Ik behandel het beest zo goed mogelijk en daar hoor jij of wie dan ook gewoon niet bij, ik kies dan toch voor de romantiek.
Foto's en film zijn de oorzaak dat juist die romantiek ver te zoeken is in de huidige scene, ja zo erg is het al geworden..de "scene" romantiek word enkel nog gerelateerd aan het aantal foto's en filmpjes die men kan vertonen.
Alle media aandacht heeft het dier niet veel goeds gebracht, schijnbaar iedereen kan karpervissen zelfs diegene die geen weet heeft van water, behalve het chloorwater in een zwembad.

Je bent waarschijnlijk een heel aardige gast, maar wanneer je bij me zou komen met je hele cameracircus dan maakt dat jou gelijk kansloos. Ik zou mogelijk reageren met; misschien moet jijzelf eens iest gaan doen zonder lekker makkelijk op een goedkope manier jou materiaal bij een ander te halen en de beleving compleet te missen daar waar het feitelijk en juist om gaat..het is mij nét eventjes té paradox.

No hard feelings, en sterkte met je zoektocht want ik weet zeker dat er een berg publiekelijke karpervissers op jou zitten te wachten. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

20-03-2013 05:48

Henk,

Sla je nu niet een beetje door? Je drukt de topicstarter nu wel erg in een bepaalde hoek met je vooringenomen mening. Je trekt een conclusie op basis van je negatieve perspectief, het zou handiger zijn om eerst te achterhalen welke insteek de t.s. heeft in dit verhaal. Misschien wil deze wel juist de romantiek van het ouderwetse vissen laten zien. Aangezien dit de manier is waar jij je hier nogal op laat voorstaan zou je een kans als deze misschien eerder moeten aanpakken dan afwijzen. Je weet dat karpervissen grotendeels kopieergedrag is en zou daarom meer bereiken met het uitdragen van "jouw" manier van visserij dan het schoppen tegen de door jouw vervoeide manier.

Mvg Ruben
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-03-2013 08:53

Het blijft een feit dat een niet visser, de filmmaker, moeilijk het 'visgevoel' kan interpreteren en juist op film kan vastleggen. Ik vraag mij ook sterk af of de uitgenodigde visser een vinger in de uiteindelijke productie heeft en zo nog enigzins de beeldvorming van hem zelf als ook het 'algemene' beeld van een karpervisser naar de buitenwereld toe, indien nodig, kan bijstellen!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-03-2013 10:10

Ik stel dan ook voor dat de filmmaker pertinent niet met tenten, verklikkers en stretchers aan de gang gaat maar iemand ziet te vinden die het avontuur, de rust en de passie voor het daadwerkelijke vissen nog heeft in plaats van het intiefen en met allerlei tierelantijntjes, tv'tjes en ander vermaak (omdat vissen op die manier zooooooo saai is) in de trekhut gaat liggen slingeren..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-03-2013 10:15

Een (oval) plutje en beetmelders moet wel kunnen, want we hoeven niet terug naar de oertijd :D Verder wel mee eens!

Overdag wat uurtjes met 't pennetje lekker basic en verder 's avonds op de steunen wat meer 'high tec' :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 20-03-2013 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

20-03-2013 10:20

Voor mij hoeft dat nooit zo, karpervissers op tv. Komt vaak niet over zoals de visser het voelt. Soms ook wel, maar dat is dan ook weer niet altijd positief. En de pest is, dat ik ook karpervisser te noemen ben.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-03-2013 10:21

Ruben, ik sla niet door.
Als één van de weinigen niet..maar de schuld daarvan ligt wel bij mij.
Groet'n Henk..

still growing Old.