'Het Heilige Beest' Alijn Danau's nieuwe boek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-02-2013 01:37

nou sorry hoor,maar een pikkie van 15 die 2 weken daar op stek 17 bivakkeert pakt ook gewoon zijn 30 kilo vissen !!


Zegt een puber van 23!!!

Voor die jongen van 15 vindt ik het ontzettend leuk en hij heeft het reuze naar zijn zin gehad die afgelopen twee weken. Passie en plezier daar gaat het om begrijp dat nou eens.

Groet, Peter

ps en ga nou niet zeggen op de rivier of groot water vangt hij geen 30 kilo vis want daar moet je ontzettend goed voor zijn, jij zal ongetwijfeld heel goed zijn met je levenslange ervaring.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-02-2013 06:59

5-2-12.25-2013

Allemaal onzin en onwetendheid, daar reageer ik op.

Niet de helft over reenbow
jij weet niet of passie ontbreekt

Je weet niks

en ik hoef het boek ook niet, maar ik hoef geen 1 boek

Suc6 bij je promotionele activiteiten. Wacht in spanning jou boek af. de mijne is bijna klaar btw.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-02-2013 11:49

HAHAHAHA OEEEEH wat een tere zieltjes zeg !!

@ Peter.

ondertussen ben ik 26.en vissen deed ik al vanaf dat ik 6 jaar oud was.
karperen en dan zeer fanatiek tot op de dag van vandaag van mijn 12de.
vis ervaring zat om er een mening over te geven,dus kom niet met het slappe excusses levens ervaring aub.

over dat jochie van 15,dat was een voorbeeld.om je te zeggen dat iedere flapdrol die daar gaat vissen een dikke beer kan pakken.

@ Klaas.

onzin ??

de helft of niet,gewoon veeeeeel te veel.een paar bladzijdes had me niet geboeit.
ik weet niet of passie ontbreekt ??
ga godverdomme eens terug in je tijd ouwe,en pak die glashengel en een korst,dan weet je weer wat passie is.
op een voorgekauwde stek aankomen,met alle dieptes en obstakels op een kaart in je klauwen gedrukt krijgen,en elke visje dat er zwemt is e bezichtigen is het almachige reenbow foto album boek. NEE DAT IS PASSIE ???

maar ik weet niks ?

succes met je boek kerel
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

07-02-2013 19:04

Ik heb het boek ook besteld via deze site, iemand een idee wanneer het op de mat komt?
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

07-02-2013 22:02

Hoi Bjorn,

Afgelopen week (maandag en dinsdag) zijn de adressen van de mensen die betaald hebben verstuurd (naar Alijn).
Hij gaat de boeken opsturen. Als de post z'n werk doet komen de boeken morgen, zaterdag of maandag binnen.

Gr. Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

07-02-2013 22:07

Mooi werk! Dank u!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-02-2013 23:04

Het beest schijntheilig verklaard waar er pegels moeten rollen..
Hoe meer er rollen hoe heiliger.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-02-2013 23:12

Weet je waarom ik jou nou zo'n klootviool vindt, punt A omdat je het boek zit af te zeiken omdat in jou ogen het hele boek betaalwater gericht is.
Punt B je moet de vissers die op betaalwateren vissen in hun waarde laten, niet iedereen vist graag op open zee(of en en)
Punt C jouw verbale communicatie staat mij niet aan.
Punt D jouw naam is gekoppeld aan een bedrijf dus geef een voorbeeld functie.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-02-2013 23:21

A. ik heb gezegd dat ik ieder zijn visserij respecteer lees maar terug.
B,ik laat iedereen in hun waarde,ik geef slechts een mening wat op een forum moet kunnen,want jij heb ook een mening.
C,verbaal ben jij tegen mij begonnen,want ik had een discussie met Klaas ik Citeer ZEGT EEN PUBER VAN 23 en JIJ ZAL ONGETWIJFELD HEEL GOED ZIJN MET JE LEVENSLANGE ERVARING.

verder zeg ik niets bijzonders,en ga gewoon de discussie aan met Klaas.en dat jij me een klootviool vind kan ik best mee leven.
ik hoef niet met iedereen vrienden te zijn in deze wereld,maar een normale discussie voeren moet kunnen op een forum.

Groet Rik
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

07-02-2013 23:29

Beste Rik in mijn ogen ben je ook nog een puber in een gevorderd stadium, maar denk alleen nog maar aan punt D dan kan je de rest vergeten.

Groet, Peter

ps wijsheid komt met jaren
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-02-2013 23:36

is prima Peter,als deze discussie aan de waterkant had plaats gevonden had het waarschijnlijk beter over gekomen als via het internet.
hier mis je een bepaalde "klanktoon" zodat ik mischien wat bot over kom.
no hard feelings verder,slechts een menings verschil.

mvg
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-02-2013 00:02

duidelijk
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

08-02-2013 06:57

Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-02-2013 12:25

Leuk topic...

Blijft wel een feit dat menigeen met passie en plezier een paar seizoenen vist op dikke biggen en vervolgens achteloos het slagveld verlaat voor de volgende heugelijke gebeurtenis in het leven. Enig idee van de sobere start van ons aller hobby in vergelijk met de banaliteit van 30kg vis uithangborden vandaag de dag mag hierin wel worden meegenomen, maar gebeurt vaak niet...

En of dit gebrek aan besef nu op een openbaar of betaalwater plaatstvindt, vind ik niet relevant.

De een gaat nu eenmaal graag speervissen in een aquarium en wie weet is mij dit lot, vanwege het gezinsleven, op een bepaald moment ook beschoren. Ik weet wel dat ik altijd zal blijven hunkeren naar puurheid.

Wat betreft Alijn's boek;

Deel 1 en 2 via via gelezen, maar kan mij inhoudelijk niet veel meer herinneren. Deel drie is me onbekend. Wel een voor mij een leuke schrijfstijl en vermakelijke humor. Vind ik zeker ook (misschien meer) van Kwint en de Baets.

Blijft altijd een aardige uitgave zo'n boekske, zeker wanneer info (voor mij een belangrijke) alom te vinden is...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-02-2013 15:14

Punt B je moet de vissers die op betaalwateren vissen in hun waarde laten, niet iedereen vist graag op open zee(of en en)


Polen die legaal vis meenemen moet je ook in hun waarde laten. Net als vissers zonder onthaakmat en vissers die veel te dicht bij obstakels vissen. Het gaat tenslotte om het plezier en dat beleeft iedereen op zijn eigen wijze. Zolang er maar niks illegaals gebeurt.

Alijn Danau kan nog zo leuk schrijven, ik zal dat boek niet kopen. Heilige beest? Heilige euro's...

het zou me niets verbazen als in 2014 een onderzoek onder bezoekers wordt gehouden de uitkomst is, dat 80% op een btw gevist heeft of overweegt te boeken.


Oh, dan is het goed. Kan ik in vrede boeken, want de rest doet het ook...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-02-2013 15:44

ik kan het me
bijna niet voorstellen dat er vissers zijn die dit boek niet kunnen waarderen.


Die zijn er Leon. Staat er ééntje op de foto links...
Kan Alijn's schrijfstijl wel waarderen hoor ("Karper en andere muzen" cadeau gehad en een stukje in gelezen... Integra en Solar Clubmix als ik het me goed herinner... Pfff...), maar hetgeen waarover 'ie schrijft zegt mij niks.

Ik snap heel het ophef over betaalwaters niet,..ik betaal 7 vergunningen en op bepaalde wateren zowel afgeloten als open vang ik dezelfde zogenaamde SKP vissen.


Die vissen zijn er niet in gepleurd om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen. Overigens viste ik enkele jaren terug op een paar kanalen in de regio. Leuke schubs gevangen tot 12 kilo. Nooit behoefte gehad aan meer spiegels (was 3% ongeveer).

7 Vergunningen betalen is totaal iets anders dan een stek boeken voor een bepaalde tijd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-02-2013 20:28

Ook jou zal ik maar even in z'n waarde laten Mart, wat jij schrijft slaat kant noch wal.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-02-2013 08:53

Moet ik nu blij zijn Peter? Nou ja, bedankt dan maar dat je mij in m'n waarde wil laten.
Dat wat ik schrijf kant noch wal raakt, zou je dat eens toe willen lichten? Kan ik wellicht nog iets leren, wie weet zelfs m'n mening bijstellen.
En je verschuilt je constant achter "je moet iedereen in z'n waarde laten". Heb ik nieuws voor je: dat moet helemaal niet. Soms zelfs beter van niet.

Ik zie er maar weinig verschil in,een water met een (natuurlijk) bestand aangevuld met gekochte vis
van een beroepsvisser/kweker waar voor ik een vergunning moet kopen of een water voorzien van
van gekochte vis waar ik tegen betaling een weekendje kan vissen.


Leon,

Dat verschil hoeft ook niet heel groot te zijn. Maar als een vereniging de lokale put vol ramt met karper, omdat de lokale karperpro's geen staart meer vangen, ga ik er ook niet vissen. (En ja, dan ga ik naar de alv om er m'n vraagtekens bij te zetten.)
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-02-2013 09:16

Passie en plezier daar gaat het om begrijp dat nou eens.


Als het daarom gaat, waarom hollen de karpervissers dan achter elkaar aan naar Frankrijk, liefst naar een btw met dikke vis garantie? Waarom zitten er dan hele hordes te vissen op de lokale putten waar de dikste vissen zwemmen? Terwijl er volop ander water in de buurt is waar je in alle rust ook je vis kan vangen, zij het van een wat minder gewicht. Omdat het om passie en plezier draait?

Het draait om geldingsdrang. Laten zien hoe goed je bent. Hoe fantastisch je kan vissen. En dat bewijs je enkel met zware vissen. Al noemen we dat tegenwoordig "mooie" vissen. Als je daar gelukkig van wordt, prima. Ik gun iedereen zijn of haar geluk. Maar verschuil je dan niet achter mooie praatjes, omdat je diep van binnen weet dat er iets mis is met je beleving. (Ik zeg niet dat dit allemaal van toepassing is op jou hè Peter, laat dat duidelijk zijn. Ik ken jou enkel van dit forum en heb geen idee hoe je de karpervisserij beleeft.)
Ik weet het ook allemaal niet...
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-02-2013 10:13

Ik vergelijk het altijd maar een beetje met naar de meisje van lichte zeden gaan, wie in het wild niet kan scoren of aan zijn trekken kan komen....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-02-2013 10:39

Die laatste twee postings zijn er wel een paar waar spijkers, koppen en raak slaan in de bewoording voorkomen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 11:29

Bjorn Schoemacher schreef:Ik vergelijk het altijd maar een beetje met naar de meisje van lichte zeden gaan, wie in het wild niet kan scoren of aan zijn trekken kan komen....


Internet staat er vol mee :wink:

Het veroordelen van btw heb ik al lang achter mij gelaten, iedereen moet gewoon doen wat hij zelf wilt. Het enige waar ik mij wel druk om maak en heb gemaakt is het fijt dat een flink deel van alle btw onttrokken zijn uit de lijst van openbare wateren. Niet allemaal!, ook een flink deel is altijd al prive geweest. Maar die ex openbare wateren, waar ook de lokale bevolking zijn gang kon gaan is nu niet meer toegankelijk zonder er dik voor te moeten betalen en dat is jammer.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-02-2013 11:46

ik laat mij niet graag vertellen hoe en wat ik moet doen.ook kies ik graag zelf mn stekken uit en doe graag mn eigen ding zonder bemoeienis van derden.
buiten dat is er totaal geen eer te behalen bij als je op bepaalde BTW`s gaat zitten naar mijn idee.en het ergste vind ik de bedreiging voor de "vrije visserij".

zie bijv. topic over haaien visserij.
eten de mensen geen haaienvinnensoep meer, dan zullen ze uiteindelijk stoppen met vissen op haaien want er valt niks te verdienen.

door te vissen op BTW en daar grof geld voor te betalen zullen er naar mijn idee in de toekomst alleen maar meer bijkomen,moeten de locals dan gaan betalen,sommige grote vissen van open water worden doorverkocht en misschien wordt uiteindelijk vissen op open water wel verboden want overal zijn BTW`s en mag je daar nog enkel je hobby beoefenen...
als iedereen nou stopt met die BTW`s te spekken.gaan ze allemaal over de kop en worden dezelfde wateren op een gegeven moment weer vrij gegeven misschien.moeten er alleen een paar dingen aan de denkwijze en handelswijze van de hedendaagse karpervisser veranderen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 12:05

Je kan het ook anders bekijken.
Zorg dat je weer ongestoord op openbaar kan vissen, dat je niet bij terugkomst je banden moet vervangen, de ramen moet dicht tapen omdat de glas splinters zo slecht de regen tegenhouden..
Als je weer ongestoord kan vissen gaan mensen vanzelf weer hun horizon verbreden.

Zelf al 3 x ellende gehad met als top punt een totaal gesloopte auto,(schade 12.000 gulden)
Ik heb daar niet zo veel moeite mee, kans is minimaal maar toch, dit soort dingen houden mensen nu eenmaal weg van onverlaten paadjes ed.
Je wilt nu eenmaal vissen, en dat doe je liever op een veilige plaats, dan is een omheining en controle op wel zo prettig, dat je daar extra voor betaald so be it.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-02-2013 12:21

Je wilt nu eenmaal vissen, en dat doe je liever op een veilige plaats, dan is een omheining en controle op wel zo prettig, dat je daar extra voor betaald so be it.


Daar kan ik heel goed in komen Jacco. Maar ik vraag me af in hoe verre dit voor de meesten een hoofdrol speelt in de keuze voor een btw.
Ik weet het ook allemaal niet...