inkoop conditie's

Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

10-01-2013 18:05

Dus gemiddeld heeft een winkelier in de hengelsport, uitgaande van 20 openingsdagen per maand, € 13.000,- dus € 156.000 per jaar?!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-01-2013 23:03

Kosten!!!! volgens die berekening dan :wink:
En dan nog wat overhouden om te leven :lol:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-01-2013 23:04

200% op voer.... doe ik toch iets verkeerd :lol:
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

10-01-2013 23:09

Dat is toch je ondergrens Jacco?

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
langoor marco
Berichten: 43
Lid geworden op: 25-02-2012 21:59

10-01-2013 23:22

Hallo mensen

Het begint ergens op te lijken de discussie.

Maar laten we er eens van uit gaan dat remco er helemaal naast zit.

Ik verneem uit de reacties dat er hier genoeg mensen zijn die iets verkopen of zelf voor zich werken.

Vertel mij dan eens wat de marges wel zijn ik zou het gewoon graag eens willen weten.

Want ik weet ook dat mensen gewoon ook wat moeten verdienen. Maar wat kosten sommige dingen nou inkoop gewoon normaal als je een simpele zaak zou hebben.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-01-2013 23:30

Hoeveel verdien jij Marco ?
En Bjorn en Remco ?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

10-01-2013 23:44

Beste Marco,

""Maar wat kosten sommige dingen nou inkoop gewoon normaal als je een simpele zaak zou hebben""

Ik wil de onschuld van je vraag wel begrijpen maar zie niet het nut ervan. Waar wil je naartoe? Wat is je bedoeling?
Volgens mij heb je nu al meerdere reacties gekregen, van mensen die er dagelijks mee te maken hebben, die duidelijk maken dat het niet zo simpel is deze vraag te beantwoorden. Ten tweede moge het zo langzamerhand ook duidelijk zijn dat wij geen van allen een ton per jaar verdienen en kan je ook vertellen dat wij gemiddeld een uurtje of 80 in de week werken. Geen problemen mee maar wanneer je het resultaat (dat wil ik ook nog wel uitleggen... marge is in % en daar heb je niets aan, resultaat is in € en daar moet je alles van betalen) per uur berekent wordt je daar niet vrolijk van.

Toch aardig van ons dat we nog zoveel tijd besteden om jouw vragen netjes te beantwoorden hé :)
Ondanks mijn 2 vragen stop ik nu echt met reageren in dit topic. Anders komt er nog een uur in de week bij. HHHAhahaaa

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

10-01-2013 23:49

Mijn inkomsten bestaan uit verhuur van goederen en mijzelf als persoon, dat is weer even heel iets anders dan de verkoop van goederen ;-) Een groot voordeel daarvan is natuurlijk dat ik mijn eigen salaris mag bepalen :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-01-2013 00:11

Illusies. Je zal toch marktconform moeten blijven om klanten te krijgen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-01-2013 01:27

Bjorn Schoemacher schreef:Mijn inkomsten bestaan uit verhuur van goederen en mijzelf als persoon, dat is weer even heel iets anders dan de verkoop van goederen ;-) Een groot voordeel daarvan is natuurlijk dat ik mijn eigen salaris mag bepalen :D

Maar dat vroeg ik niet, hoeveel verdien je daar nou mee ?
Of is dat soms geheim.
Je wil wel graag weten wat een ander verdient maar jij wil het zelf ook niet kwijt.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-01-2013 09:48

Heren praten nooit over wat ze verdienen, en ik hoef helemaal niet te weten wat iemand verdiend dat heb ik volgens mij ook niet gesteld in mijn antwoorden toch?
langoor marco
Berichten: 43
Lid geworden op: 25-02-2012 21:59

11-01-2013 11:06

Hallo Allemaal ,

hierbij zal ik even antwoorden op de vraag van Bert.

Ik heb de afgelopen anderhalf jaar een in komen gehad van 1450,- netto per maand.

Maar ik zit nu vanaf decdember thuis omdat er geen werk meer was en dus mijn contract af liep en het nier verlengd werd naar vast contract.

Bert ik heb niks te verbergen kerel zou niet weten waarom maar ik red me prima zorgen dat je in de goede tijd goede afspraken hebt gemaakt zodat je lage maandlasten hebt. En ik kan je nog vertellen als het zo zou moeten zijn mijn ouders zitten goed in de slappe was dus mijn huis zal ik nooit uit hoeven. Maar dit doet er niet toe.

ERWIN : toch fijn dat je nog eens hebt gereageerd hahaha.

De rede dat ik deze dingen vraag is omdat het nou al een hele tijd door mijn hoofd zweeft om zelf iets op te zetten at betrekt tot hengelsport ( karper ).

Als ik iets van marges zou weten zou dit beter voor mijn onderzoek kunnen werken dan weet ik waar ik op moet rekenen.


mvg Marco
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-01-2013 11:11

Waarom begin je gewoon niet klein en ga je lokaal wat aas verkopen? Dit kan je gewoon vanuit je schuur doen en dan als je een beetje naamsbekendheid hebt, wat meer handel als tackle erbij enz. Enz. Aas kan je klein inkopen en je kan het lang genoeg bewaren. Maak jezelf bekend door regelmatig langs de waterkanten te fietsen enzo....
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

11-01-2013 11:45

Eigen zaak?...

beetje winkelpand op goede locatie ca. 50duizend per jaar huur. zeg 1000 per week. duizend per maand voor verlichting electra water en verzekeringen... .

Alleen dat al maakt dat je als je de deur opendoet op maandagmorgen je al 1250euro moet VERDIENEN om uit deze kosten te komen en geloof me er zijn er nog veel meer...(kosten) Of doe jij het voor niks?ohja 21%btw over je omzet moet je ook nog even afdragen he... Dat gelul over marges slaat hier nergens op wat mij betreft. De klanten bepalen wat ze willen betalen. En het is logisch dat door de bank genomen klein spul veel meer marge oplevert dan grote aankopen. Reken maar uit hoeveel haakjes je moet verkopen elke week om rond te komen...

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar zo simpel als ik het stel moet je wel rekenen...
Elke maandagochtend weer!
Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

11-01-2013 11:52

Kleine aanvulling nog dan... wt zou het kosten om je winkel in te richten? Nee niet de stellingen die je ook moet kopen...
Ik bedoel je voorraad. 4 merken end tackle minimaal en zeker 2 merken voor de rest. Je moet wat kunnen laten zien toch? Hengels, molens, stretchers... je zet zo voor een ton handel neer...Kost ook geld... moet ook betaald worden...


Uiteindelijk is het niet zo simpel... ofwel... mits je genoeg klanten hebt...

1 dingetje nog... In de winter is je omzet ietsjepietsje lager dan in het seizoen... Maak je benodigde omzet per week maar vast 2x zo hoog...

Gelukkig doe je het alleen (of heb je ook personeel nodig) En je hebt er 6 dagen per week voor. Kun je op zondag mooi je boekhouding doen...

Nuja...
Succes is een keuze!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-01-2013 12:29

Even een vlug rekensommetje

Loonkosten 2 full-time werknemers per jaar 60.000 euro (en dan is het echt geen vetpot)
Huur pand 10.000 euro per jaar. (en dan zit je al spotgoedkoop)
GWL 5.000 euro
Afschrijving winkel inventaris (stellingen, kassasystemen, dingen die onverkoopbaar zijn door beschadiging of over datum etc) 5000 euro

En dan heb ik het nog niet eens over reserveringen, transportkosten, diefstallen, boekhouders etc..

Zit ik al op 80.000 euro per jaar aan kosten minimaal.. (denk dat 100.000 euro eerder gehaald zal worden)
Met een kleine marge moet je verdomd veel omzetten..

Alleen al vanuit dit oogpunt en rekening houdend met dat de wintermaanden bijna niets verkocht wordt, kan ik me niet voorstellen dat er zo weinig marge gemaakt word door winkeliers..

Ik heb inderdaad niet zicht op de werkelijk kosten en de informatie die ik had is misschien niet correct, als dat zo is, dan heb ik niets gezegt en bij deze mijn excuses.
Graag zie ik het tegendeel bewezen worden.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-01-2013 16:00

Ja das makkelijk lullen!
Ik verdien een ton per jaar, bewijs jij maar dat het niet zo is :wink:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-01-2013 16:03

Ik verdien het ook, maar krijg het niet.. :(

En dan hebben we het over een "lopende" winkel..
Een opstartende winkel zal nog veel meer kosten hebben zoals leningen etc van een bank..
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-01-2013 16:06

jacco noordermeer schreef:Ja das makkelijk lullen!
Ik verdien een ton per jaar, bewijs jij maar dat het niet zo is :wink:


Alsin netto winst of bruto omzet? :D
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

11-01-2013 21:05

Moet niet gekker worden, jij vraagt om hier even de prijsopbouw op het internet te laten plempen om vervolgens daarmee zelf aan de slag te gaan? Hoe handig is dat trouwens, om je eigen verdienmodel openbaar te maken nog voordat je met ditzelfde model aan de slag gaat. Het zal wel aan mij liggen.......... :roll:
langoor marco
Berichten: 43
Lid geworden op: 25-02-2012 21:59

11-01-2013 22:51

Nou ruben ik kan je dit snel zeggen als dhr kamp een vraag stelt waar die denkt het antwoord op te weten.

Dan ben ik wel zo iemand en ben niet bang om dat te zeggen. En wat betreft dat ik wil weten wat iets nou inkoop kost is toch mijn probleem lees dan gewoon niet.

Het is gewoon een vraag en mensen die mij wijzer kunnen maken daar heb ik iets aan.

Ik ben ook gewoon nieuw schierig want ik zou gewoon wel eens willen weten wat er nou tussen zit op een artikel kopen doe ik het toch want ik heb het gewoon nodig

Gr marco
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

17-01-2013 17:39

Hallo,

Ik heb wel een concreet getal, zelf ondervonden!
Ik had 6st banksticks bestelt bij een bepaalde hengelsportzaak,
Merkeloos geloof ik, van die zwarte met een goud kleurig kopje.
De baas was niet aanwezig, dus werd de rekenmachine gepakt,
Toen ik ze ging ophalen, ik had geen prijs afgesproken,
De prijs bij mijn lokale zaak betaal ik gewoon, ik vertrouw erop dat ze me niet oplichten.
Er werd €3,90 ingetypt, keer 1.3 dit kwam dus neer op ongeveer 5 euro per St.
Ik heb dit netjes betaald. Het gaat hier dus om 30% winst. Even later in de zelfde zaak hoorde ik dat ze ze verkochten voor €7,- nu, omdat dat een redelijk prijs voor dit product was, en het nog steeds onder de advies prijs was. Het verkocht goed. Niks mis mee, lijkt me. Hieruit kan ik opmaken dat 30% winst vrij standaard is, Echter op een grote lading (hij had niet alleen voor mij besteld) kan er veel verdient worden.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

17-01-2013 18:16

Normaal gesproken kan ik me aardig inhouden, maar zo komt dus het domme gelul in de wereld.

Beste Patrick,
In inkoopboeken staat de prijs ex BTW. Deze prijs dus maal 1.3 doen is geen 30% winst want de BTW moet er nog af. Ik zal het simpel voor je houden en nog een beetje afronden ook. Die 10% die overblijft, in jouw geval dus een paar euro, is geen winst want daar moeten alle kosten nog mee betaald worden. Ga het je nog gekker vertellen... hij houdt er in dit geval nog niet eens zijn uurloon aan over. Voordat je dit soort onzin op een forum kalkt is het verstandig eens vooraf te informeren en niet "hieruit kan ik opmaken" want dat kun je dus niet!
Dit even ter verdediging van alle hardwerkende zelfstandige waarvan gedacht wordt dat ze bakken met geld verdienen.
Nou ja, een klant minder, maar het lucht wel op.

Mvg ERwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

17-01-2013 21:21

Erwin, ik probeerde dit ook al toe te lichten...

Tip voor degenen die het echt willen weten... schijf je in bij de KVK. Ga daarna in gesprek met potentiele leveranciers en groothandels waar je zaken mee zou willen doen... Zonder kvk nummer en serieuze plannen zal geen enkele GH deze info loslaten

Succes...
Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

17-01-2013 21:55

Ik ook maar even dan.

Zeg Marco staar je nou niet blind op de marge van één artikel, relevant is om inzicht te krijgen in de marge mix en kruis-subsidie in jou toko. Omzet is zaligmakend zeg ik!!
Winst= marge x omzet-----> exploitatie overzicht en dan krijg je een geheel ander plaatje.

Een kleine winkelier heeft het in de regel zwaarder om zijn hoofd boven water te houden dan een winkelketen, de reden hoef ik waarschijnlijk niet uit te leggen.

Groet, Peter

ps Marco als jij echt geïnteresseerd bent wil ik voor jou best een exploitatie overzicht doen toekomen, dan heb je beetje een idee hoe de opbouw is.