Grappen tijdens het vissen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

08-10-2012 17:07

Hallo allemaal,

Net zag ik een oud onderwerp over grappen rond de vissessie, deze kwam uit 2011. Ik dacht eraan zo iets weer (opnieuw) voort te zetten, maar dan iets anders.
Ik las daar namelijk meer grappen die je een mooie vis kunnen kosten, of die éen of meerdere van onze onderwater vrienden kunnen beschadigen of zelfs het leven kunnen kosten.

Ik wou daarom weer een onderwerpje maken waar mensen grappen posten, die de gezondheid van de vismaat/dieren of de staat van andermans eigendommen niet in gevaar brengen, waar dus de 'uitvoerder' en het 'slachtoffer' samen over kunnen laggen!

Ik las meer dingen zoals een eend in de tent en dan de tent dichtdoen, maar ik weet uit ervaring dat mensen met een 'fobie' helemaal om kunnen slaan en bijwijze van spreken hun tent uitspringen zonder de rits open te doen, tent dus uitgescheurt(laat het net een tent zijn van 400,-.

Mijn linker buurvrouw is bang voor kikkers en zulke dieren, terwijl mijn rechterbuurvrouw een klein vijvertje heeft. Haar kikkers komen dus met enige regelmaat eens in onze tuinen koekeloeren, maar mijn buurvrouw is zo bang ervoor dat ze (onbewust) dus gewoon de kikker plattrapt o.i.d

Of de spoelen verwisselen, stel je voor dat er dan net zijn/haar persoonlijk record er met de boilie vandoor gaat. Moeten ze bij jou eens doen :P, ik zou het in ieder geval niet kunnen waarderen, ookal zou mijn beste vriend die ik ken sindsdat we kunnen lopen, zo iets zou flikken haha.

Een gat graven voor de tent van een cm of 30 kan ook aardig gevaarlijk zijn, stel voor die gene breekt zijn been en moet naar het ziekenhuis, hij 3 weken in het gips en wie blijf er tussendoor bij de visspullen? :p

Bijv. Die van een projectspiegel aan de verkeerde kant fotograferen en spiegelen op de computer is wel lachen, niemand word erdoor pijn gedaan, vis beschadigt niet, en het slachtoffer zelf kan er denk ik later ook wel om lachen.

Wat ikzelf een keer gedaan heb is dat ik mijn vismaat zijn rodpod had weggezet midden in de nacht(overigens wel mijn hengels binnengehaalt en zijn hengels op mijn rodpod gelegt), en mijn vismaat wakker gemaakt, en gevraagt of hij iets gehoord had of hij mensen had horen lopen. Hij kon er de volgende ochtend wel erg omlachen. Zijn stek bleef ongedeert, en geen gevaar voor de eigendommen van een ander. Daarin tegen, was mijn voerplek dan wel weer 'verstoord', maarja, ik wou een grap uithalen en voor wat hoort wat :p
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-10-2012 11:04

dat is inderdaad een tijd geleden dat topic ;)

maar hier komen er 3 uit mijn selectie:

de ventielen van het speelgoed bootje beetje los maken en dan je maat de lijnen laten uit varen, dan zie je ze vaak hard roeien ineens en flink schelden.

ook hebben ze bij mij wel eens me tent om gedraaid zodat ik tijdens een run er niet uit kon tenzij ik me omdraaide, vond dat wel een goeie.

en we hebben het wel eens gepresteerd om iemand in diepe slaap op een luchtbed te zetten en die op het water gezet en laten dobberen..

en zo zijn er nog wel een zooi, maar deze drie vond ik nog wel de beste.
Oja joh!!!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

10-10-2012 11:16

Met de karper toernooien gebruiken we altijd een gas toeter als startsein, volgende ochtend 05.00 even toeteren bij een koppel in de tent is altijd leuk..

Veters vastbinden bij je vismaat als hij even wegdommel, visdraadjes aan ze swingers vastmaken en treken maar :wink:
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

10-10-2012 16:22

een app downloaden met bijna alle merk piepers erop en naast je maat
zijn tent gaan staan en ff lekker de app met zijn fox piepers aanzette
en dan kijke hoe snel hij eruit komt

de emmer met water voor de onthaakmat naast de bedchair van je maat
zetten is ook heel leuk
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-10-2012 10:38

R de Winter schreef:en we hebben het wel eens gepresteerd om iemand in diepe slaap op een luchtbed te zetten en die op het water gezet en laten dobberen..


Diepe slaap of lam als n aap? :o
Ik zou me ernstig zorgen maken als iemand daar niet wakker van wordt.
Niet geheel ongevaarlijke actie ook denk ik..
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-10-2012 15:02

Ja joh, lachen zo'n projectspiegel verkeerd om fotograferen! Heeft ook niemand last van :roll: :oops: :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

11-10-2012 15:36

@daaf,
Weet je er nog eentje voor olger? Voor zaterdagnacht.... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-10-2012 16:28

Paul Wijnants schreef:Diepe slaap of lam als n aap? :o
Ik zou me ernstig zorgen maken als iemand daar niet wakker van wordt.
Niet geheel ongevaarlijke actie ook denk ik..


Alcohol en vissen gaat bij ons niet samen bij ons, mocht iemand dronken zijn dan idd niet doen.
Deze persoon was broodnuchter maar had al 2 nachten niet geslapen dus zo erg is dat niet, tenzij hij/zij niet kan zwemmen :P
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-10-2012 16:48

R de Winter schreef:Alcohol en vissen gaat bij ons niet samen bij ons, mocht iemand dronken zijn dan idd niet doen.
Deze persoon was broodnuchter maar had al 2 nachten niet geslapen dus zo erg is dat niet, tenzij hij/zij niet kan zwemmen :P


Met deze info vind ik de actie al een stuk leuker :wink: , behalve als ik zelf het slachtoffer zou zijn :D :D
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-10-2012 18:17

Klassieker.
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

12-10-2012 16:48

Hmm grappen tijdens het vissen.

De buitentent van m'n toenmalige vismaat 90 graden omgedraaid vervolgens even met z'n Foxen gespeeld. Erg lollig. ook heb ik eens al z'n tentharingen uit de grond getrokken, was ook een meesterlijke zet :lol: . De sterretjes in een pvc buis onder zijn stretcher was ook een geinig gezicht ( alleen had ie toen bijna een rookvergiftiging :oops: ). Ook een complete wirwar van tentharingen en 100 meter nylonlijn aan onze 'buurman' z'n swinger, zodat je een swinger op afstand kunt bedienen, was erg leuk. De baitrunner van een andere maat losgeschroeft zodat ie van z'n hengel af flikkert bij het minste of geringste, leverde verbaasde blikken op.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik snap echt niet waarom ik nu alleen vis.... :lol: :lol:
Overigens ben ik zelf ook vaak zat teruggepakt ... de briljantste 'terugpakactie' was wel de deksel van een pan aan mijn rig vastgebonden :o :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-10-2012 17:54

Als iemand zo dronken is, dat je hem ongemerkt op een luchtbed kan leggen, dan brengt een goede vriend hem naar het ziekenhuis. Tenzij het grappig is als ie verzuipt...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-10-2012 19:14

waar dus de 'uitvoerder' en het 'slachtoffer' samen over kunnen laggen!

Ik kan hier wel een beetje om :lol:

Mijn linker buurvrouw is bang voor kikkers en zulke dieren, terwijl mijn rechterbuurvrouw een klein vijvertje heeft.

Even voor mijn beeldvorming; Linker buurvrouw wanneer je in je tuin je voor de voordeur staat of van uit je hal bekeken?

Sorry, ben vriendloos en chagrijnig (betrokken / voor alles een tijd en een plek) geboren :cry:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

15-10-2012 23:29

ik werd een keer wakker, toen hadden ze allemaal eieren in me schoenen gedaan en voor me tent gelegd :D ik had het echter door en heb toen genoten van een lekker gebakken eitje s'morgens. maar ik vond het wel een goede :D
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-10-2012 10:58

paul te wierik schreef:@daaf,
Weet je er nog eentje voor olger? Voor zaterdagnacht.... :wink:


Zonde man, lees dit nu pas. Zal voor de volgende keer vast ff nadenken :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-10-2012 15:21

Heb hem laten blanken... Alleen jammer dat olger dit al gewend was :lol: ..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

17-10-2012 18:54

Goed dat ik dit lees...volgens mij moet ik tegenwoordig op m'n hoede zijn aan de waterkant... :lol:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

17-10-2012 20:49

ach olger, jij slaapt door alles heen. verse eitjes in een pannetje onder je neus...
volgende keer laat ik je wel lopen met de onthaakmat. onder het motto, mun auto zit vol... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

17-10-2012 20:54

vindt hem super tent omdraaien!!! die moet ik zeker eens doen mijn maat slaapt altijd direct
terwijl ik altijd op blijf
de klasiekers heb ik ook gedaan touwtje aan de lijn en trekken maar :)
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-10-2012 21:47

Daarom heb ik een tent met vast grondzeil !
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-10-2012 12:34

@jeffrey:
Ja die tent omdraaien was inderdaad een super grap en zeker de moeite waard nog eens dte doen..

of water in je laarzen ook leuk ;)

@dennis:
als je grondzeil mag gebruiken is het handig ja, maar hier bij de gzh mag het niet dus dan krijg je dat soort grappen..

wat trouwens ook wel leuk is, is om de hengels te verplaatsen wel op de stek laten maar alleen de hengels weg zetten, en dan een fake run maken dan zie je ze echt rennen naar de plek maar ja daar sstaan de hengels niet meer ;)
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-10-2012 10:38

Voert er hier niemand voor of zo? Ik vis eigenlijk amper zonder (investering) en vis meestal ook nog behoorlijk dichtbij. Dan hoeft er echt niemand te komen grappen en grollen :-?

Op de bonnefooi op een makkelijk putje is 'misschien' een ander verhaal...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie