Marktplaats

Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-09-2012 12:14

....als je de rubriek karpervissen mag geloven heeft iedereen "goud" te koop. Toch moet 't weg...
Rara politiepet..... :o
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

28-09-2012 13:15

verklaar je nader ?

TE dure spullen ? je kan vragen wat je wil maar tis wat een gek er voor geeft ....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-09-2012 15:08

Dan kan de advertentie beter sluiten met: "ik zoek een gek". Hengels/molens/tenten en wat al niet meer seizoen(en) gebruikt en 80% vd nieuwprijs vragen..... Je zou bijna denken dat Patty Brard met camera op de loer ligt :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

28-09-2012 17:22

Dat viel mij ook op. Niet dat ik wat nodig heb. Maar ff kieken vind ik erg leuk.

Maar de prijzen wat er gevraagd worden zijn soms te gek voor woorden. Het ziet er niet uit of kwaliteit is als de action. Maar keihard er neer zetten dat het in 5 jaar maar 3x gebruikt is.
En of voerboten die een nieuwwaarde hebben van +- €450 verkopen voor laagste bod €350 euro en die al een paar jaar in gebruik is. En het stomme is mensen bieden er op. Maar heb t gevoel dat de biedingen van hun zelf af komen. Maar goed ik heb er maar 1 woord voor.

Schandalig!!!!!
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

28-09-2012 18:17

Hoe kan je dat nou schandalig vinden? Is volgens mij gewoon een kwestie van vraag&aanbod..
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-09-2012 18:22

Als vraag & aanbod in jou beleving betekend Peppi zoekt Kokki heb je wat mij betreft gelijk :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-09-2012 21:02

Kennelijk betalen mensen ervoor.
Tis niet verboden.
Mp kan heel leuk zijn maar ook zo irritant.
Verkoop zelf ook wel eens wat en wat erg opvalt is hoe asociaal mensen kunnen zijn.
Ik koop ook wel eens wat op mp en als ik de verkoper dan contact begin ik netjes met hallo en eindig altijd mvg: ben scholten
Meeste doen alleen dit : wat wil je ervoor hebben
Hoe vaak ik nu al iemand me adres heb gegeven of afgesproken heb en er niemand verschijnt.
Ow zo irritant.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

28-09-2012 21:59

Precies Ben. Of je krijgt een onbehoorlijke sms. Wees dan een persoon en bel dan ff als je zo netjes wilt zijn.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

28-09-2012 22:37

Ik Handel zelf best veel via marktplaats (meestal verkoop)!
Ik ben het ondertussen een beetje zat aan het worden dat als je netjes een mail stuurt naar een bieder en dat je gewoon geen reactie terug krijgt.
ik heb dan zoiets van: reageer gewoon effe! ook al heb je geen interesse meer!
En wat Ben al zegt: Het is gewoon ontzettend irritant als je een afspraak hebt met iemand en diegene komt niet opdagen! (ook weer een ochtend die ik had kunnen gebruiken om te vissen, maar thuis ben gebleven omdat er iemand zou komen :roll: :evil: )

Ik heb ook regelmatig spullen te koop die nog NIEUW zijn en die ik op marktplaats zet voor de helft van de prijs!
gewoon omdat ik er geen hoofdprijs voor hoef en je er andere mensen gewoon heel blij mee kan maken :D
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-09-2012 23:14

Waar ik me aan erger is dat mensen dingen op Markrplaats te koop hebben staan,waarop je dus een mail stuurt omdat je geboeid ben. En vervolgens nooit een reactie krijgen! 2 dagen later kijk je en is de advertentie omhoog geplaatst!

En ik bied behoorlijk serieus,soms zelfs de vraagprijs.

Zo is er overal wel wat over te klagen.......Mens moet klagen

Maar als iemand zijn spullen voor behoorlijke bedragen te koop zet,moet die gene zelf weten! Als hij het toch verkoopt aan iemand die het wil,tja schandalig of niet,maar dan is de koper een sulletje om het maar even zo te zeggen,en de verkoper koning ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-09-2012 23:27

Het ergste vind ik bv dat er 15 euro word geboden en dat iemand dan 15,50 bied.
Ow ja voor die 0,50 cent gaat ik wel overstag :-?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

29-09-2012 08:34

Wel eens bedacht om aan je bod een tijdslimiet te hangen? Of alleen per mail te bieden. Weet je iig dat jouw bod niet gebruikt word als "uithangbord" voor een betere prijs.
Verder is "vandaag & gisteren" een redelijke indicatie voor de intenties van de verkoper. Staat 't er langer op zijn ze waarschijnlijk op zoek naar een Kokki met een pot met goud. Hou 't lekker, zou ik zeggen....
Keer een discussie gehad met een maf die voor een bepaalde hengel 150 wou hebben. Niet voor rede vatbaar. Nog geen maand later stond de advertentie er in iets andere vorm weer op en half jaar later weer. Prijs was inmiddels gezakt naar 100. Die had 'ie ook op dag 1 kunnen beuren..... Ipv mijn set van 2 naar 3 uit te bereiden, werd 't van 2 naar 0. Dankzij zijn ads van 150 mooie prijs van 125 kunnen maken...... :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
ive vannietvelt
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-09-2011 19:38

29-09-2012 08:44

Ik had laatst een voorwerp op marktplaats staan en heb ze via mail vijf keer verkocht.
Vijf personen gingen ze komen halen, ni dus !!!
Zit je lekker te wachten op het afgesproken uur en dan komt er niemand opdagen pfff.

Dan heb ik zo'n zin om een lekker bedankt mailtje terug te sturen, maar ja dat helpt ons ook niet vooruit he. Een beetje beleefdheid zou niet mis staan.
Gewoon effe een mailtje van sorry ik kom toch niet, zou zeker leuk zijn :-)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2012 11:33

Tijd terug via Markt Plaats 3 fluo oranje ouderwetse Monkey Climbers Bodies besteld voor de vraagprij incl. verzendkosten. Vervolgens niets ontvangen. Nogmaals gemaild en de verzender had ze wel verzonden (?). Drie weken later, nadat ik 'm ook nog had gevraagd bij TNT te informeren, bleek hij twee van de drie MCB's terug ontvangen te hebben met een kapotte envelop en hij zou ze weer toesturen.

Toen crachte onze computer, was ik alle info kwijt en ik wacht nog steeds op het pakketje.

Ook twee het zelfde type hengel gekocht bij twee verschillende aanbieders. Ik stel altijd de vraag of het product nog conform de advertentie is (nieuwstaat ?) en na toezending bleek bij hengel twee op de lak behoorlijk wat blazen te zitten. Ja, zo was de hengel toen ik 'm kocht en toegezonden kreeg was het antwoord van de verkoper.

..En aangezien jij die hengel zo ontvangt vindt je normaal om die stok dan als nieuwstaat aan te bieden was mijn reactie. Kon hij niets mee...

MP aankopen oke. Maar alleen nog maar in m'n eigen regio, zodat ik het product zelf kan beoordelen voor de aankoop!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

29-09-2012 12:11

Gebruik ook vaak marktplaats maar de bedragen die mensen soms bieden voor je spullen slaan nergens op.
300 euro voor 3 Century fbs van een jaar oud en dat soort dingen. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen die wel naar waarde bieden en heb ik de stokken nog voor een goede prijs verkocht.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-09-2012 17:12

Het is maar wat een gek er voor geeft ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2012 17:40

En gekken genoeg. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

29-09-2012 20:35

Uhm Marco dat met die hengels vind ik persoonlijk erg tricky... Neem aan dat je daar niet minder dan €100 voor betaald hebt... Voor dat soort bedragen ga ik altijd persoonlijk kijken. En hoe kreeg die gozer t voor elkaar. Want de 12ft hengels moeten met speciaal transport, tnt neemt ze niet zo maar mee ivm de lengte. En dat geeft ook zn nodige kosten plaatje mee.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-09-2012 23:50

Persoonlijk al tijden gestopt met het kopen via MP.
De prijzen die ze vragen voor de producten, zijn ver van realistisch. Constant dezelfde verhalen bij goedkope voerboten( ik doe hem weg omdat ik zelf met de Zodiac vis en ik het zonde vindt om hem hier op zolder te laten staan, of iets in die trant)
Nog een vaak gebruikte is: ik heb al heel veel 30erg binnen gehaald met deze set, maar ik heb helaas geen tijd meer om te vissen, vervolgens vragen ze 95 % of zelfs meer de de winkel prijs.
Wordt er niet goed van, ik koop alles wel lekker nieuw!!!
....................
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

30-09-2012 09:12

Ik verkoop af en toe weleens iets via markplaats en heb al vaak gehad dat mensen een goed bod doen waar ik vervolgens hun via een e-mail laat
weten dat het akkoord is dat ik niets weer hoor. Meestal een dag of wat later krijg ik bericht van marktplaats dat de bieder zijn bod verwijderd heeft.
Als je dan geen interesse meer hebt beantwoord dan even de mail is wel zo netjes lijkt mij.

Ook al een paar keer gehad dat je een afspraak met de koper maakt en diegene komt vervolgens niet opdagen. Vervolgens hoor je er ook niets van
weer. Of je krijgt op het laatste moment een mailtje dat ze er toch maar vanaf zien.

Als ik iets koop op markplaats dan is het altijd in de regio aangezien ik de staat van het product wil kunnen beoordelen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2012 16:45

Bas Timmermans schreef:Uhm Marco dat met die hengels vind ik persoonlijk erg tricky... Neem aan dat je daar niet minder dan €100 voor betaald hebt... Voor dat soort bedragen ga ik altijd persoonlijk kijken. En hoe kreeg die gozer t voor elkaar. Want de 12ft hengels moeten met speciaal transport, tnt neemt ze niet zo maar mee ivm de lengte. En dat geeft ook zn nodige kosten plaatje mee.

Bas,

Voor 100 euro haal ik wel een nieuwe stok, (liefst voor minder :wink: ) zelfs een keer een aanbieding van 3 stokken voor 105 incl. verz., maar da's een ander verhaal. En lekker vissen dat ze doen!

Het ging in het MP verhaal om twee Wychwood Rogue 2lb hengels, welke ik ook voor barbeelvissen op de Waal wilde gaan gebruiken. Nieuwprijs 90 euro ex verz. Nu tweede hands per hengel / aanbieder (2 pers.) +- 55 euro incl verzenden. 110 euro voor twee hengels. De ene verkoper had nog zo'n kunststof Fox hengelkoker en de ander verstuurde de hengel in een pvc buis. Beide hengels stonden in de zelfde week op MP (verkopers uit diverse regio). Ik weet niet meer welke bezorgdienst is gebruikt, maar het was een reguliere bezorgdienst voor een zacht prijsje. Heb de tweede verkoper ook op die bezorgdienst gewezen.

Ik heb de witte lakblaasje op die ene stok uiteindelijk aardig weg weten te poetsen en op de matte blank valt het nu amper op. Ze vissen trouwens ook op karper prettig en op barbeel heb ik er helaas nog niet mee gevist. Maar m'n MP aankoop beleid heb ik ondertussen al wel aangepast.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

01-10-2012 15:11

marktplaats = marktplaats.., een ideaal medium om goederen te kopen of verkopen. Net als een rommelmarkt, als het te duur is koop je het toch niet?

Gezond verstand blijven gebruiken, en te dure advertentie's negeren.
Daarbij altijd even de verkoper bellen, om duidelijk de afspraken vast te stellen.

Groeten een zéér tevreden marktplaats-gebruiker.
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
maick frielinck
Berichten: 145
Lid geworden op: 16-10-2011 18:35

02-10-2012 15:44

David van den Berg schreef:Ik ben het ondertussen een beetje zat aan het worden dat als je netjes een mail stuurt naar een bieder en dat je gewoon geen reactie terug krijgt.


ik heb precies hetzelfde, ik word er spuugzat van! afgelopen week 3 biedingen gehad, overal op gereageerd, maar nog geen enkel antwoord terug!

P.S. deze is ook leuk;
http://link.marktplaats.nl/597848974
vissen in 2012:
schub:20
spiegel: 3
graskarper: 1
brasem: 1
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

02-10-2012 17:37

Iets gratis willen maar als het van X2 is hoeft ie het niet... Sukkel
Tight Lines !
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-10-2012 18:25

Dion van der Does schreef:Iets gratis willen maar als het van X2 is hoeft ie het niet... Sukkel

Sorry maar die snap ik even niet.
....................