Bedankt KSN

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-09-2012 20:19

Vanaf 1 oktober mogen we nachtvissen, geweldige prestatie van de KSN en al die anderen die zich hier voor hebben ingezet!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-09-2012 20:34

En hoe weten we nu waar we legaal mogen in een regio,
en er geen apv van kracht zijn?
Op mijn verenigings site niets te vinden :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-09-2012 00:45

De apv staat boven de ksn mensen dus let erop.
Na vragen bij gemeente en hengelsport vereniging.

(A.p.v.) staat voor algemene plaats verordening.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-09-2012 07:19

Hiermee is de eerste georganiseerde actie van start gegaan..


http://www.hsvog.nl/kca/Afbeeldingen%20 ... vissen.pdf
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

28-09-2012 09:57

Klaas vd Herik schreef:Hiermee is de eerste georganiseerde actie van start gegaan..


http://www.hsvog.nl/kca/Afbeeldingen%20 ... vissen.pdf


Dat ziet er goed uit, complimenten!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-09-2012 11:01

Ken ik eindelijk uit de bosjes komen.
(nee niet de kast :wink: )
Vis is vis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-09-2012 11:04

ben scholten schreef:Ken ik eindelijk uit de bosjes komen.
(nee niet de kast :wink: )



Legaal achter de spiegels aan Ben! :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-09-2012 11:32

ben scholten schreef:Ken ik eindelijk uit de bosjes komen.
(nee niet de kast :wink: )


haagse bosjes ? :o


:wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-09-2012 12:13

Inderdaad vanmorgen in het Staatsblad gepubliceerd. Klaas, ik kan me nog heel goed herinneren hoeveel moeite er destijds gedaan moest worden voordat Marco toestemming kreeg om deze brochure te schrijven...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-09-2012 12:35

Al die lul avonden niet voor Nop Aart... hahahaha
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-09-2012 17:58

En overdag :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2012 12:28

Theo de Vries schreef:Vanaf 1 oktober mogen we nachtvissen, geweldige prestatie van de KSN en al die anderen die zich hier voor hebben ingezet!


Ik geloof best dat deze nachtvisvrijstelling, er voor de heren welke er ontzettend veel tijd in hebben gestoken, een juichstemming teweeg brengt.

Er wordt in z'n algemeenheid helaas wel voorbij gegaan aan het feit dat er voor een groot aantal karpervissers die zich in alle rust bezigden met het vissen overdag behoorlijk wat wateren nu weleens flink meer bezocht (bezet) zullen worden door de man met de bivvy die er zich een paar nachtjes gaat nestelen.

Ik heb het ook nooit begrepen wanneer een visser tegen me zei; 'k ga wat nachtjes vissen...

Wat doe je dan met die dagen was dan ook altijd steevast mijn vraag!? Net alsof je overdag niets vangt. Kun je ook nog een keertje de dril heel prettig volgen.

Zo begrijp ik die dwangmatige behoefte om te vissen met drie hengels ook niet. Ik zie het nu zelfs op slootjes gebeuren van 5 a 6 meter breed (gebrek aan inzicht). Laat staan wanneer menigeen die drie hengel vergunning in z'n bezit heeft.

Niet dat ik jullie pret wil bederven, maar meer is niet altijd beter. 'T zal waarschijnlijk wel loslopen, maar laat de tijd het eerst maar eens uitwijzen...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-09-2012 13:33

3e hengelvergunning is een prima idee.

Niet dat 3 hengels jouw persee meer laat vangen,maar de kansen nemen met 1 extra hengel wat toe. Maar daar hebben we het al vaak over gehad.

Er zijn wateren waar 3 hengels prima mogelijk zijn,verder is het aan je zelf wat te doen ermee,karpervisser is ook gewoon een burger met hersenen,een beetje logies nadenken kan geen kwaad. Al schijnt het voor enkele zeer lastig te zijn.

3e hengelvergunning is gewoon een mooie uitkomst,scheelt een hoop ellende voor de visser die niet meer bang hoeft te zijn voor een prent op een water waar hij/zij altijd al met een 3e hengel zat.

Verder betekend het niet dat als er een 3e hengelvergunning is,dat je ook persee met 3 hengels moet gaan zitten. Nogmaals daar komt het logies nadenken weer bij kijken. Kijk maar wat je er mee doet,maar voor veel karpervissers onder ons is het een uitkomst in bepaalde situatie's.


En met het nachtvissen,het boekje altijd blijven lezen en de gemeente blijven vragen,want die bepalen uiteindelijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Rommert Ydema
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2005 01:06
Locatie: Leeuwarden

29-09-2012 16:37

Dit is wat ik via de mail binnen heb gekregen van sportvisserij Nederland, zie met name Sportvisserij Fryslan, federatie Groningen/Drenthe en sportvisserij Oost Nederland.

Het nachtvissen met de hengel wordt in principe het hele jaar toegestaan tenzij het ter
plekke anders is geregeld. Informeer daarom altijd lokaal of nachtvissen is toegestaan
zonder extra toestemming. Uitgezonderd zijn in ieder geval de natuurgebieden waar het
nachtvissen nu ook al is verboden. Verder is het aldus het ministerie aan de
georganiseerde sportvisserij om een en ander in goede banen te leiden. Daarom zal het
nachtvissen vanaf 1 januari 2013 via een landelijke Nachtvistoestemming worden
geregeld. Deze is vanaf 1 januari te verkrijgen via de website van de federaties of de
website van Sportvisserij Nederland. Voor de federatiegebieden van Sportvisserij
Fryslân, Federatie Groningen Drenthe en Sportvisserij Oost-Nederland is ook nu (2012)
al een speciale nachtvistoestemming nodig. Belangrijk om hierbij op te merken is dat het
gebruik van een tentje of ander schuil- of kampeermiddel met deze wijziging niet wordt
vrijgegeven. Dit is en blijft de bevoegdheid van de gemeente.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-09-2012 17:23

Belangrijk om hierbij op te merken is dat het
gebruik van een tentje of ander schuil- of kampeermiddel met deze wijziging niet wordt
vrijgegeven. Dit is en blijft de bevoegdheid van de gemeente.


Laat ik nou met een ambtenaar van mijn gemeente een aantal jaar terug de vraag gesteld hebben waar, wat en hoe ivm nachtvissen en welk onderdak er geoorloofd c.q. gedoogd werd. De gemeentelijke APV bracht daar ook niet voldoende duidelijkheid in.

Na 4 a 5 mailwisselingen en ook de verwijzing naar de adviesfolder betreffende nachtvissen van de Sportvisserij Nederland kwam de beste man met een antwoord dat voornamelijk uit mijn vraag bestond :-? Ben je lekker mee als ze het daar ook al niet weten.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Rommert Ydema
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2005 01:06
Locatie: Leeuwarden

29-09-2012 18:09

Hier in friesland zijn er maar een paar watertjes waar eventueel de goedkeuring voor gegeven is, maar let op dit wil niet zeggen dat je er in mag slapen.Zie lijst hier onder:

Gemeente Menameradiel
Geen bezwaar mits vallend binnen de regels van de APV. ( mij is nog steeds niet duidelijk wat er in de APV staat)

Gemeente Gaatserlân-Sleat
Geen bezwaar, voor het incidenteel gebruik van een kleine shelter of paraplu. Clustering van meerdere schuilmiddelen is niet toegestaan.

Gemeente Tytsjerksteradiel
Geen bezwaar, echter mag de visser niet slapen in een schuilmiddel (wordt nog actie vanuit Sportvisserij Fryslân genomen richting de gemeente dit te laten veranderen).

Gemeente Skarsterlân
Gemeente verleend ontheffing voor het plaatsen van een schuilmiddel en stelt een aantal aanvullende voorwaarden:
• Schuilmiddel dient een gedekte kleur te hebben
• Voor 23:00 dient het schuilmiddel te zijn geplaatst
• Afval bewaren in het schuilmiddel

Gemeente Smallingerland
Geen bezwaar, mits het schuilmiddel niet groter dan 7 m2.

Gemeente Harlingen
Geen bezwaar.

Gemeente Leeuwarderadeel
Geen bezwaar. ( dit is maar een klein vaartje)

Gemeente Weststellingwerf
N.a.v. gebruik van een kleine vistent of grote visparaplu geen aanleiding een specifieke regeling te ontwikkelen (gedoog situatie).

Gemeente Tytsjerksteradiel is de enigste die er duidelijk in is.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-09-2012 08:30

Hoi Marco,

Kan goed zijn dat de APV afgelopen jaar pas aangepast is binnen je gemeente? Zou het nog eens aankaarten bij de ambtenaar of wethouder die sportzaken in zijn portefeuille heeft binnen je gemeente. Ga anders met de mail naar de politie en vraag het daar na wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring. Vaak hebben zij op het gebied van hengelsport wetgeving een sportvisser agent rond lopen die van de hoed en de rand weet.

Groetjes uit Spanje,
Peter
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

30-09-2012 10:25

Marco,
Ik vis meerendeel korte sessies waarvan 90% met de pen en drijvend, ik ben blij dat ik om een uur of tien mij niet meer hoef te verstoppen! Een paraplu gebruik ik wel, maar nooit een tent.
Zat jij vroeger niet op het balkon bij de Muppetshow? :P
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-09-2012 10:59

Ben effe aan het zoeken geweest op onder andere (zoekdienst van overheid.nl) kan hier per gemeente veel op terug vinden aangaande APV per gemeente.

Groet,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-09-2012 11:31

niks geregeld geen probleem. immers cq wet op openluchtrecreatie bestaat niet meer.

Sommige gemeentes hebben deze weer 1 op 1 overgenomen
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-09-2012 16:12

Klaas, ik begreep vanwege het gebrek aan info van de gemeentelijk ambtenaar dat hij er waarschijnlijk om die reden ook zelf niet uit kwam. Trouwens toen ook totaal geen respons op die folder nachtvissen van SN.

Peter, na een destijds gecrashte computer is het helaas lastig mail te gebruiken welke verloren is gegaan. Maar ik zal nog eens met het stadskantoor contact opnemen. Anders loop ik, zoals je aangaf, wel even bij een politiebureau binnen. Na afspraak natuurlijk, anders zijn ze dicht :roll:

Theo, ik ben zelf hoofdzakelijk van korte prikacties, maar een keertje of 5 per jaar plak ik er ergens wel een nachtje aan vast (was hier voorheen toch al legaal mogelijk).

Muppet? Ik kan me niet herinneren dat ik op een balkon naast je heb gezeten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-09-2012 18:14

Dat bedankje was voor je laatste zin Marco, hahaha super relaxt antwoord!

Overigens, waar was jullie HSV toen de WOR werd afgeschaft en kamperen via de APV geregeld zou gaan worden?
Of nog beter, waar was jij toen? Op de ledenvergadering, danwel een brief naar het bestuur aan het schrijven om dit verzoek te doen?

In gemeenten met een actief, door karpervissers ingefluisterd, HSV bestuur, is e.e.a. al lang geregeld destijds, en staat de uitzondering voor vissers netjes zwart op wit. En zeg nou niet dat het hier destijds niet op het forum vermeld stond...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-10-2012 14:04

Kees, aller eerst neem jij aan dat ik als karpervisser bekend ben in de gang van zaken van 'mijn' :roll: HSV. Ik heb als automobilist jaren een volvo gereden, maar denk je dat ik ooit een volvo meeting heb bezocht. 1+1= in dit geval voor mij geen 2.

Ben dus niet zo van clubjes. Mijn recente lidmaatschap van de KSN is dan ook een uitzondering. Waarschijnlijk was ik zonder zinnig magazine ook geen lid geworden en ik begrijp dat er soms onderling een biertje gedronken wordt. Altijd prettig...

Maar ik heb dus helemaal niets met de lokale HSV (ben overigens lid van 3 HSV's). Zeker niet een lokale HSV die wat karpervissen niet verder kijkt dan de lokale put, waar de laatste jaren ook nog kajakken op los gelaten worden. Tevens is een groot deel van een nabij water met een leuk bestand aan de golfvereniging verpacht en verder zijn er natuurlijk ook weer natuurlijke oevers gecreeërd. 'T is net politiek. Laat mij m'n eigen weg maar vinden in hoofdzakelijk de landelijke lijst van wateren. De illusie via bestuurlijke wegen zaken te verrichten is niet aan mij gegeven. Compromissen blijven toch een feit. En mocht het vissen ooit verenigingsloos worden verboden; ik heb reserve setjes genoeg om nog even illegaal door te gaan :D .

Weet je Kees, mijn ervaring met clubjes is helaas dat mensen zich vroeg of later achter mijn 202cm gaan verschuilen en ik door de opositie gezien wordt al diegene die de kar trekt, terwijl ik gewoon voor mijn eigen rechten op kom. Dat anderen zich hier evt. in herkennen, dat zal best wel. Maar wanneer 'the shit hits the fan', dan sta ik gewoon weer in m'n uppie. Dus daarom doe ik gewoon m'n eigen ding en zo kom kwam ik uiteindelijk ook uit bij een APV onderzoekje omtrent nachtvissen.

Een kennis kreeg een jaar of vier geleden een bekeuringvanwege z'n nachtelijke vertrek aan de waterkant en ik was destijds met de algemene BOA opleiding bezig. Dus toen die kennis me vertelde dat hij niet had doorgevraagd over de 'do's and dont's' betreffende plu of tent etc., kwam ik met m'n vragen uit bij een mailwisseling met een even onwetend ambtenaar. Anders was ik er, vanwege het spaarzame gebruik van m'n ovaltje en een hand vol nachtjes per seizoen, niet eens aan begonnen.

En wat betreft dat e.e.a. over de afschaffing WOR hier op het forum heeft gestaan. Kees, ik kan mijzelf hier misschien al een aantal jaren terug hebben aangemeld, maar uit m'n vroege sporadische bijdrage aan slechts een beperkt aantal topics kun je zien dat ik alleen zeer recent even geen leven meer heb (ziektewet) :wink:

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-10-2012 18:31

ben scholten schreef:Ken ik eindelijk uit de bosjes komen.
(nee niet de kast :wink: )



Zal je vriend leuk vinden als je halverwege de "daad" de bosjes uit loopt.. :-P :lol:
Plaats reactie