Visma?

Plaats reactie
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

23-03-2012 10:13

Gisteren op de visma geweest en..... geen visspulletjes gekocht :-?
11 € parkeergeld tientje intree en 10 € voor een broodje en een drankje,
Het is triest om te zien dat elk jaar de Visma minder en minder word.
6jaar geleden liep je schouder aan schouder door de drukte,
En van gekkigheid wist je niet wat en waar je moest kopen.
Nu is het jammerlijk genoeg een stille boel.
Ik als karpervisser moest me best doen om iets te willen kopen..

Moest het even kwijt.
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

23-03-2012 11:18

Dat is mij ook al jaren bekend.Gewoon schandalig.ik vind het altijd op een botenbeurs lijken.Ik ga nooit meer daarheen.Ging vorig jaar voor mijn frankrijk sessie erheen om nog wat mooie dingetjes te scoren maar ik had alleen een broodje unox voor 3,50 gescoord.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

23-03-2012 17:49

Kwam net terug wel wat dingetjes gekocht.

3.00 voor een 0.5L flesje cola :o
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

24-03-2012 16:14

nog nooit zoeen slechte editie gezien,wat een aan fluiting was het om te zien.
allemans vriend.......
Gerrit Hees

24-03-2012 16:23

En daar begint het terugkerend ritueel weer na een beurs.. Het eeuwige gezeik over dat het tegen viel, te duur was etc etc.

Wat verwacht je? Het is ook een beurs alle soorten visserijen dus niet alleen de onze.. De entree prijs weet je al van te voren. Parkeren doe je je zelf aan. Ahoy is top te bereiken met het openbaar vervoer en anders is parkeren bij Zuidplein ook altijd goedkoper dan bij de Ahoy.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2012 21:41

Mens is er om te zeiken!

Ga anders voortaan lekker naar die geile ''Only Carp'' beurzen. :roll: Ownee ook dan is er wat te zeiken,het is nooit goed voor sommige.

Ben blij dat er nog een beurs is voor allerlei visserijen. Zou anders zeer eentonig worden op heb gebied van de sportvisserij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-03-2012 23:45

denk niet dat het daar aan ligt leen al ben ik niet geweest dit en ga ook morgen niet.
visma was altijd een leuke drukke beurs waar ik elk jaar wel heen ging.
echter vorig jaar viel de beurs zo tegen qua bezoekers maar vooral qua bezetting van firmas.
hele stukken waren leeg en afgezet.
dat heb geen karperbeurs is spreekt mij juist aan.
dit jaar is het mij totaal ontgaan dat de visma er weer was.
komt het door reclamegebrek komt het door de economie?
geen idee maar feit is dat het minder is.
Vis is vis
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-03-2012 09:14

Vincent de putter schreef:Gisteren op de visma geweest en..... geen visspulletjes gekocht :-?
11 € parkeergeld tientje intree en 10 € voor een broodje en een drankje,
Het is triest om te zien dat elk jaar de Visma minder en minder word.
6jaar geleden liep je schouder aan schouder door de drukte,
En van gekkigheid wist je niet wat en waar je moest kopen.
Nu is het jammerlijk genoeg een stille boel.
Ik als karpervisser moest me best doen om iets te willen kopen..

Moest het even kwijt.


volgende week weer een vis hengelsport beurs dé noordelijke.
zaterdag 31-maart en zondag 1-april.(geen grap)
kun je ook weer je doekoes kwijt aan de unox broodjes en entree ,eventueel voor de dorstige mens een 1/2 litertje sap voor 3€.
om de slechte smaak van deze beurs of je broodje unox weg te spoelen.
en dan gaan we weer vissen en moeten we weer een poosje wachten tot de volgende beurs.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-03-2012 11:57

JAHOOR daar gaan we weer :P

doe ik er ook nog ff een schepje boven op hehehe..

het is al een tijdje een flutbeurs, maar je ben er zelf bij dat je er heen gaat en parkeergeld moet betalen...
Het eten is ook duur daar, maar ga eens naar een leuke festival, moet je kijken wat je daar betaalt.. de entree is al meer dan een dagje visma..

Daarbij is het inderdaad niet alleen voor onze visserij, maar voor elke visserij.. ik heb de beurs al 3 jaar geleden afgezworen, ook al had ik dit vele jaren nog eerder moeten doen..

De tijd dat je met een theelepeltje rondliep om boilie voer en alles te proeven, je nog leuke kleine dingen bij de stands kreeg, de prijzen echt veel verschilde met de winkel prijzen, enz enz.. die is dus allang voorbij.

We betalen ook niet meer met de gulden he mensen ;) het is nu eenmaal niet meer wat het was, maar er zijn nog genoeg andere beurzen. Ga daar eens kijken...

Ok,.. die in noorden (ben ff naam kwijt) is beetje ver rijden voor sommige,.. maar ik ben er een keer geweest en het was gewoon een gaaf dagje uit met wat vrienden onder elkaar ook al zat ik dus ook 3 uur in de auto..

Maar goed, we blijven hollanders en die zeiken nou eenmaal veel...


Ik ga in ieder geval me spullen pakken en ga lekker nog van het mooie weer genieten langs de water kant..

MZZL!
Oja joh!!!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-03-2012 12:44

Helaas mensen, ik heb niks te zeiken.. :wink:
Was zelf al jaaaaren niet meer geweest. Ben nu met iemand geweest die al een 10tal jaren niet meer gevist had, en het weer een beetje wil
oppikken. Heb er uren rondgelopen, en hem e.e.a uitgelegd. Van bekkensperder, tot vliegvismateriaal, tot een aaspomp aan toe.
You name it, en het was er wel. We hebben een leuke dag gehad, en hij vond het leerzaam, en het geeft hem weer wat handvatten.
Vissen leer je door.... juist ja!!! Voor veel mensen blijft het gelukkig een recreatiesport

Viel me trouwens wel op dat het tegenwoordig veeeeel kunstaas voor de roofvis is.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-03-2012 12:54

er zijn dus ook nog mensen die er soms een gezellige dag van maken en veel plezier hebben het bestaat nog steeds.
en ja als je alles al heb en je bent verwend dan ga je gewoon niet meer.
en geef je geld uit aan andere zaken die je geweten voeden en je wel lekker bij voelt.

gewoon doen waar je zin in heb als je het geld heb of toelaten wil.

Maar voor iedereen zijn eigen belevenis greets de kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

25-03-2012 20:52

ik ben vanmiddag op de visma geweest het viel inderdaad tegen het word steeds minder vooral de karpervis spullen er is meer snoek spul als je karper spul wil kan je veel beter naar de carp event tt of naar de carp zwolle maar heb tog nog een mooi optonic setje gekocht 3+1 heel blij mee
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-03-2012 22:27

ik voeg het er als overdaad maar ff aan toe, voor de karpervisser is er Utrecht, Assen, Hoogeveen en Zwolle en daar bovenop nog eens de vele opendeurdagen en dan willen we nog gaan vissen ook toch?
Gebruikersavatar
Dennis Arentshorst
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-07-2010 20:09
Locatie: Geleen, Limburg

26-03-2012 09:14

Ik ben zaterdag ook geweest. Met de bedoeling wat leuker spulletjes te kope, maar vooral op de eerste plaats een dagje plezier met 3 generaties. Ben samen met mijn pa en mijn zoontje van 4 gegaan die er ontzettend van genoten heeft.

Ik heb zelf alleen een bedchair gekocht, maar ik was van plan meer uit te geven. Helaas. Verder veel boten en het is te merken dat roofvissen erg hot aan het worden is. Vooral het forelvissen.

Wat ik wel heb gemist was de lezingen. Voorheen waren er doelgerichte lezingen waar ik niks van heb meegekregen.

Voor mij wel een gezellig geslaagd uitstapje, maar geen geslaagde beurs.
Beter 1 karper in het net, dan er geen.
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

27-03-2012 15:09

Haha leuke reacties!!
Mijn mening is dat het een slap aftreksel is van wat het ooit is geweest.
Hoppa, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar het mag wel :)
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
rob van dijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-04-2010 22:39
Locatie: Gouderak

28-03-2012 23:58

Visma is zoals velen zeggen achteruitgegaan, ze zijn de grootste visbeurs van europa? (telt Carp Zwolle niet mee zeker!) Ben er geweest viel voor mij erg tegen. Wel een leuk gesprek gehad met de jongens van Rotterdam Visaas, die hebben er een klant bij! Toch heb ik me best vermaakt daar was dat echter wel in de Ierse Pub :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-03-2012 14:47

Rob, op de Visma komen in 4 dagen inderdaad meer bezoekers dan op Carp Zwolle in 2 dagen.
En de grootste qua oppervlakte is de Visma zeker.
rob demin
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-01-2007 18:33
Locatie: zoetermeer

05-03-2016 11:43

Visma vrijdag op de beurs geweest was waren
niet veel mensen :o maar ook niet veel bijzondere stents
wel veel op het gebied van roofvis het seizoen is al afgelopen
iedereen was aan het dumpen :evil:
heb ook niet veel dobbers gezien jammer dat dat achteruit gaat :(
ik zelf ga er meer zin in krijgen om weer mooie dobbers te maken :D
ik zou zeggen op naar het voorjaar ga lekker vissen met een dobber :wink:
Bijlagen
P1040578.JPG
(97.39 KiB) 1822 keer gedownload
Nog steeds op zoek naar mooie handgemaakte dobbers??
Of wil je van alles weten over penvissen?

Neem dan ook eens een kijkje op mijn website,

www.dobberrob.nl
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

05-03-2016 14:05

Mijn mening:

Waarom ga je naar zo'n beurs:
- een dagje uit
- op zoek naar nieuwe dingen
- op zoek naar koopjes
- mensen ontmoeten
- enzovoorts

Voor een dagje uit is het best leuk en dagjes uit kosten gewoon veel geld.
Nieuwe dingen zie je er misschien wel maar het meeste kan je tegenwoordig op internet al vinden.
Op zoek naar koopjes is leuk maar dat valt volledig weg tegen de overige kosten.
Mensen ontmoeten is leuk.

Vroeger ging ik elk jaar naar de Visma. Vaak zocht ik dan net de derde hengel van 2 hengels die ik al had of dat ene molentje wat de hengelsportzaak in de buurt niet (meer) had. Tegenwoordig kan je alles op internet vinden.

Drie jaar geleden was ik er weer eens een keer. Toen met mijn zoontje. Gewoon even wat samen doen. Hij vond het te gek en ik baalde van alle dure kosten overal.. Niets was nieuw en ik had meer het idee dat het voor winkeliers een uitgelezen kans was om hun restjes kwijt te raken.

Voor mij niet meer. Maar ja ik ga ook niet naar andere beurzen. Het trekt mij gewoon niet. Twee jaar geleden nog naar Utrecht op de beurs geweest. Daar zag ik vooral veel boten en tentjes en dat is niet mijn visserij.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-03-2016 16:45

Ik ga niet meer zo naar die grote beurzen, de Carp Zwolle beurs ook alleen als ik wat moet hebben of gewoon omdat ik niks te doen heb en gebeld word om mee te gaan :). Voor de "nieuwe" dingen kom ik in ieder geval niet.

Na het overlijden van een vriend, tevens vader van een vriend van mij, die op alles viste, trekt ook dat al minder (Carp Zwolle en Visma). Nu staan er weer een paar kleine minibeursjes op stapel. Ben bij een tweedehandsbeurs geweest in Huissen van de Welkoop (in februari), 13 maart ga ik naar een beursje van KH Baits, waar ik wel eens wat Boilies of particles koop in Oosterhout. Klein, bescheiden, aanspreekbaar en twee leuke lezingen (over karpervissen en ook barbeelvissen, wat mij enorm interesseert).

Het hoeft niet groot,en het hoeft geen uren te duren. Parkeren is gratis, in Oosterhout zit een bar ernaast voor normale prijzen, en je kunt een praatje maken met die of gene. Nee, het is niet alleen karper wat de klok slaat, maar wat geeft het? Ik ben er effe een uurtje of wat ertussenuit :) En ik kan de eigenaar spreken over wat aas- en andere ideeën. Altijd goed.
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

05-03-2016 18:56

Ik kom altijd alleen bij carp zwolle maar dat is meer om jaarlijks "grotere" dingen te kopen maar niet voor nieuwe dingen...
Je brengen om het jaar het zelfde ding weer uit en roepen dat het helemaal nieuw is :P
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

05-03-2016 22:56

Visma bewust overgeslagen, ooit geweest maar niet mijn ding. Vandaag heerlijk dichter bij huis in Beilen op bezoek geweest. Ik kom er wel vaker ofcourse, maar deze "Carp Beilen" is gewoon een topinitiatief van Kikkert en Post. Druk was het maar niet irritant, zeer ongedwongen sfeer, geen geduw en getrek en heerlijk de tijd genomen om her en der te babbelen, waar op Carp Zwolle soms geen tijd voor is. En daarnaast echte kortingen :wink:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-03-2016 23:55

Hé dat is bij de Tacklebox. Wil ik toch wel een keer heen. Zal ik volgende keer in de gaten houden :)
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

06-03-2016 00:18

Is meestal in het weekeinde van de eerste week van maart :)
theo fiets
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-07-2008 11:29
Locatie: made

07-03-2016 20:17

het bier was goed
Plaats reactie