Supersessies

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-02-2002 20:13

Hebben jullie al ooit zo'n sessie gehad waar de vonken vanaf vlogen?
Of zo'n sessie die zo speciaal was dat je binnen 10 jaar nog precies weet wat er allemaal gebeurde?

Ik heb ooit een sessie in het voorjaar gehad op een vijvertje in mijn dorp, die qua produktiviteit echt top was.
Mijn vismaat en ik waren ongeveer de eerste vissers op die put van dat jaar, denk ik. Het was al twee weken echt lente, en we besloten een namiddagje school te skippen. (De enigste keer dat ik in het secundair onderwijs spijbelde, een half dagje voor het goede doel.)
Alles was van te voren besproken. Om half én aan het water, en om kwart voor vier weg, zodat het niet opviel dat we niet naar school waren geweest. Een goede drie uur vissen dus.
Resultaat: ik 21 vissen: 18 karpers, twee zeelten en een grote voorn. M'n vismaat 14 karpers.
Het waren geen grote karpers, maar het was één van die dagen dat ik karpervissen als SPORT heb ervaren. Twee hengels die gelijktijdig afliepen was meer regel dan uitzondering.

Dit is echt gebeurd (geen oeverpraat :smile: ) en ik kan jullie verzekeren dat het nooit meer zo hard is gegaan dan toen. Jammer dat ik toen geen vangstgegevens bijhield, en zaken zoals temp., windrichting enz.

Een supersessie hoeft niet per sé super te zijn op het gebied van vangsten, dus als je ook een sessie hebt meegemaakt die voor jou super was, ...neerpennen die handel! (aub :grin:)

Greets, Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-02-24 20:14 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

24-02-2002 20:35

Hé Mark,

leuk idee, maar is dit niet zo ongeveer het zelfde als de topic "memorabele vangsten"?

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-02-2002 20:45

Je kan het idd. vergelijken, maar als je zegt memorabele vangsten, dan denk ik eerder aan "speciale" karpers, zowel qua groote of soort.

Ik hoop toch op wat reaktie...

Met niet- verwarrende groet, Mark
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

24-02-2002 21:22

Ik heb ook een keer zo'n supersessie gehad, op een klein watertje idereen ving gemiddeld 1 karpertje met boilies, ik viste met particles en ving er gem 2 a 3. Een avond besloot ik een volle emmer met particles, zo een vier kilo op stek te dumpen en de volgende ochtend te vissen. Die ochtend had ik zo'n 17 aanbeten, echt een gekke huis dus.

Hetzelfde op een ander watertje geprobeerd toen. resultaat 8 vissen in 2 uur, daarna viel het stil.

Nu vis ik alleen niet meer op van die watertjes dus met een vis per keer ben ik al blij en met twee vissen is het al een supersessie.

Niels
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

24-02-2002 22:51

tja, ook ik ken die supersessies. opmerkelijk is bij mij dat ik er tenminste 3 in gedachten heb met elke keer dezelfde vis in de hoofdrol. deze vis kwam iedere keer samen met nog tenminste 4 anderen, en heeft van mij ook een koosnaampje gekregen omdat deze vis voor mij heel veel heeft betekend. het gaat om een schub die kwam in een van de zwartste dagen van mijn bestaan, en hielp mij bij zijn eerste vangst weer op geng, helaas waaren de foto's zeer matig, nat als van de andere gevangen vissen die dag, 5 in getal, varierend van 11 tot 19 pond, en dan de vis in kwestie op 24 pond.

ook de tweede vangst kwam de vis niet alleen, 7 runs, 5 vissen, tussen de 11 en 21 pond, met weer deze vis op nu 23 pond. de foto's waren helaas de grootste bagger die ik ooit gezien heb...net niet zwart, met wat vage contouren.

targetten dus, op deze vis. na weer een lekkere sessie, ik had alweer 4 runs gehad, kwam ie weer, nu op 23.5. de rest van de vissen varieerde tussen de 11 en 22 pond.

tijdens al deze sessies was het totaal gewicht iedere keer net onder de honderd pond, dus dat is bij mij het streven voor een absolute topsessie, meer als honderd pond.... of het moet een gemiddelde van 20 pond = met meerder vissen worden.

wellicht komt het verhaal jullie al enigzins bekend voor, ik zal een hint geven, 'mijn' vis heeft als naam 'MIKE' meegekregen

_________________
groetjes Da Fox

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Vaags op 2002-02-24 22:53 ]</font>
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

27-02-2002 12:02

Hoi allemaal

Is het iemand al opgevallen dat hoe vaker je gaat vissen, hoe meer topsessie's je gaat hebben? Als je wat meer vist(vroeger gold dat voor mij) ga je zo 2-3 maal per jaar een topsessie krijgen. Als je op de juiste tijd daar bent, dan ga je veel vissen vangen. Afhankelijk van het water waar je vist komen er dan 4-36 vissen uit. Vang je maar weinig vis, dan is vaak het gemiddelde "lekker".

Ik heb 2 verschillende verhalen voor je

Op een vijvertje in Brunssum viste ik eens 2 sessie's overdag met partikels. S'avonds werd gevoerd(kilootje of 2) met partikels(1ste maal pinda's en kikkererwten, 2de maal kikkererwten en boilies). Voor het eerst werden de hengels ver uit elkaar geplaatst. Dag 1 leverde 16 runs(15 verzilverd), terwijl andere vissers blankten!! Dag 2 maakte het nog gekker met 23 runs(20 verzilverd). bij mij kwamen meer vissen op de kant als alle andere vissers bij elkaar(inclusief witvissers). Kikkererwten waren huizenhoog favoriet, en waren na die 2 dagen nergens meer verkrijgbaar :smile:

Op een dressuurwater waar ik graag eens mag komen viste ik voor het eerst na een gedegen voercampagne. Bij binnenkomst even praten met een karpervisser uit Rotterdam leerde mij dat hij in 800 uur vissen nog geen stoot gezien had. Dat zag er niet best uit!!

Eenmaal op de stek aangekomen was het duidelijk dat meneer teveel in de tent zat. Anders had hij moeten zien dat het daar sprong dat het een lieve lust was. Ik heb allang niet meer zo stilletjes mijn spul opgezet. Hengels erin, en zenuwachtig op het stoeltje achter een struik gaan zitten. Eerst even een peukje dampen. Fout!! Run!! Zwaar verbaasd help ik mijn eerste run om zeep. Los verdorie :smile:. Zij vissen op het kanaal als ik ze bel. Ze pakken gelijk in, en komen foto's schieten.

In drie uurtjes vissen 3 runs, inclusief foto's maken. Ik moet naar huis, mijn broertje helpen, die is aan het verhuizen. Ik heb al mijn spullen al opgeruimt, en kijk nog eens over het water denkende wat een sessie. Daar draaid een vis op de stek, en die kop zal ik nooit vergeten!!! als ik hem had kunnen ruilen met die 38ger, had ik het gelijk gedaan!! Met pijn in mijn hart verdwijn ik naar huis. Vertel nog even aan die Rotterdammer wat ik die 3 uurtjes aan actie gezien heb, en het is de laatste maal dat ik hem daar zie.

mvg

Roger Feijen
Pieter de Jongh

27-02-2002 20:54

Eerst 3 nachten geen beet,
Kleine verandering, tussen 17.30en 4.15
14 runs met 10 vissen w.o. 32.5/30/25.5/24/
en een echte meerval van 71 cm.
Om 7.30 gekeken na nog een beet waarom de ander niets meer deed, kabeltje eruit van de versterker en vis vast in de bomen. Dus eindelijk 2.5 uur voor j.l. gevist.
En dit afgelopen mid-week in Frankrijk.
Totaal dus 16 runs binnen 13uur in februari.
Ga maar wat bijslapen.
groeten pieter
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

27-02-2002 21:38

he pieter,

Was dus mooi in frankrijk.......
Had Rob ook nog wat??

groeten edwin
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-02-2002 01:28

He Pieter,

dat belooft dus wat :smile:

ene dinsdag weg?
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-03-2002 04:00

Ik heb 1 keer echt een supersessie meegemaakt. Het zal een jaar geleden zijn denk ik. Ik ging voor het eerst met home-mades vissen op een water waar ik voorheen alleen met ready-mades viste. Dit water werd al bijna nooit bevist en als er al gevist werd dan was het met ready-mades. Ik had met de home-mades 4 dagen gevoerd, de dag voor ik er ging vissen niet. Normaal met de ready-mades waren 3 karpers op 24 uur echt een uitzondering. Die sessie had ik 14 uur gevist en kreeg 12 runs, hiervan heb ik er 10 weten te verzilveren. Wat echter wel ongewoon was, van de 10 karpers waren er 8 boven de 20 pond. Ook de zwaarste karper van het water zat er tussen, deze had zich als eerste gemeld. Sinds die ene sessie gebruik ik alleen nog maar home-mades en het bevalt prima.

Op naar de volgende supersessie, (kwa vangsten dan) want elke sessie is voor mij een supersessie.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

01-03-2002 09:08

mag het ook een supersessie zijn wat betreft andere vissoorten want een echte superkarpersessie heb ik namelijk in mijn ogen nog niet meegemaakt... mijn maten wel... die hadden de nacht na het paaien binnen 10 uur 12 runs!

Maar ik zelf zat voor het eerst op de rivier en had een weeklang iedere dag 2kg. duivenvoer met boilies gevoerd.
Binnen 1 nacht tijd (8 uur) ving ik het volgende:
- 2 karpers (16 pond schub en 7 pond OVB spiegel)
- 14 brasems
- 2 kopvoorns
- 2 windes
- 1 snoekbaars van 67 cm.
- 1 ruisvoorn van 44 cm.
- 44 muggensteken!!!! :(
En dat allemaal op boilies... op die muggensteken na dan uiteraard. Ik heb die nacht geen minuut kunnen slapen want het liep bij mijn maat ook storm en we stonden vaak synchroon te drillen.


_________________
wie niet vist weet niet wat ie mist!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2002-03-01 09:09 ]</font>
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

01-03-2002 11:57

Ik heb denk het record met muggenbeten of moet ik murzen zeggen. Ik had in mijn boxer geslapen en mijn hele lichaam was evenvol bezet, ik heb echter enkel mijn gezicht geteld en hier zaten een dikke tweehonderd steken op na 4 dagen vissen. Het thuisfront herkende me niet eens meer.

Niels
elvin souverein
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: houten
Contacteer:

05-03-2002 16:02

Ok ik en drie van mijn maten hebben het alleen recht om op een redelijk grote bedrijfs vijfer te vissen. toen we daar voor het eerst een nachtje gingen vissen hebben we iets mee gemaakt wat ik daarna ook nooit meer heb meegemaakt. overdag vingen we normaal al 5 a 6 vissen per persoon niet zwaarder als 24p. die nacht hebben we geen oog dicht gedaan het was af en toe zo erg dat we alle vier tegelijk een vis aan het drillen waren we hebben die sessie in totaal 49 vissen gevangen varierend van 5 tot 22p een vis "de blinde" hij is aan een oog blind hebben we in totaal 4 keer gevangen twee keer s'nachts op de bollie een keer met de pen en een keer met de korst.

t klinkt misschien een beetje ongeloofwaardig maar het is echt waar.

MVG

Elvin
er is maar een vraag die echt belangerijk is..... BIERTJE??????
Remko de Boer
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Lichtenvoorde

17-03-2002 07:43

Ok, ff vertellen :smile:...

Het is al wat jaartjes geleden, maar wel een sessie om aan terug te denken.

Het begon met een winternachtje aan het Twenthe kanaal. hier visend kom je allerlij volk tegen; sommige met prettige ontmoetingen, sommige met minder prettige :smile: :sad:...

Ok, die dag (erna) kwam ik er dus een tegen. Hij vertelde op een gegeven moment van een water (ik had er wel eens wat van opgevangen) waar het meer dan behoorlijk vangen zou zijn. Bij het horen dat hij bij tijd en wijle de hengels indraaide, omdat het te bont werdt, kon ik nog maar net m'n lachen inhouden.

Enige maanden later toch maar eens het water bezocht. Ok, ziet er mooi uit (en GROOT!). Hier massa's vis vangen? I don't think so Tim!
Ok, plan gesmeed en voeren maar. Twee dagen lang op 4 stekken (twee man) 2,5 kg duivenvoer gedonderd (er moest bij de vermoedelijke aanwezigheid van brasem wel wat voor de karper over blijven, toch?).

Twee dagen later was het zover; de auto wordt ingeladen en daar mee bezig ziet m'n maat me twee volle emmers (totaal 20 kg) duivenvoer in de auto tillen. Hij kijkt me verdwaast aan waarop ik reageer met "beter wat teveel, dan te weinig".

Aan het water aangekomen, wordt ons al snel duidelijk dat we een goede kans maken op vis. Bij het naar het water dragen van de spullen draait er tot twee maal toe namelijk karper op mijn stek.
Ok, aan de slag. Hengels, rodpods en tent worden opgezet, de boot wordt opgepompt en we beginnen. Mijn hengels eerst, omdat ik dichtbvij vis (m'n maat zit tot ruim 150 mtr ver te vissen, zodat we elkaar geen vis wegvangen en we snel een beetje zicht krijgen op het nieuwe water).
Ok, nu de zijne. Nope, sorry.., run! Na enkelijke seconden lost de vis, shit!
Ok, de hengel er maar weer vlug in. ik in de boot, naar de stek. Lood en haak erin, 1/3kg duivenvier erop en weer terug. M'n maat legt de hengel neer en spant de lijn terwijl ik nog naar de kant toe roei. M'n maat draait zich net om, als er opnieuw lijn genomen wordt (op DEZELFDE hengel notabene). Hij schrikken, korte verwarring, ikke roeien als een malloot.
Ok m'n eerste (17,1 pond), leuk begin. Wisten wij veel dat het de zwaarste van de sessie zou zijn!? Ook m'n andere hengel bleef niet lang zonder actie en voor we weer aan mijn eerste of zijn stokken konden beginnen, was de tweede losser een feit.
Uiteindelijk is het een gekke nacht geworden met een hele berg runs (27 in totaal; zonder dat geroei waren het er ongetwijfeld meer geweest), maar met veel te veel lossers (13).
Het voer ging op en vanaf dat ogenblik ook geen run meer gehad. we vingen vissen zo licht als 5-6 pond tot ongeveer 12 pond met uitschieters van 15 en 17 pond :grin:.
Maar wat een nacht (jaja, tussendoor een keer de mogelijkheid gezien om koffie te maken en maar twijfelen of het verstandig was nú een peuk te draaien :smile: ).

Best voor herhaling vatbaar (maar niet te vaak, het is best slopend)

Oh ja, aan de overkant zat er ook een. Hij had één run en vond dat geweldig (hij stond te juichen op de kant, maar naar wat ik kon beoordelen was het niet veel bijzonders :smile:)

Groeten, Remko

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Remko de Boer op 2002-03-17 07:49 ]</font>
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

17-03-2002 12:43

Twee sessies springen eruit:
1. Een dagje van 08:00 tot 17: 00 uur instant vissend aan het Twenthekanaal tegenover de Akzo in maart 1996 of 1997. Keiharde zuidwestenwind op de kop.
Met z'n 2en (instant) 31 runs onder de eigen kant, vissen tot 22 p. grotere vis verspeeld.

2. Twee jaar geleden in een ondiep polderwater. Na drie dagen voeren en na een zware westerstorm maar eens gaan indalen.
Van 19:00 uur tot 22:30 uur: 7 runs, 7 vissen.
Lichtste: 19 p spiegel, zwaarste: 28p rijen.
Daarna op die stek geen ene beet meer.
Bewaarzakkentekort.....

Marck
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

17-03-2002 22:09

Mark, volgens mij is die plaats waar ik het heb meegemaakt dezelfde als die plaats waar jij het hebt meegemaakt.

Het was één van de eerste keren dat ik met boilies begon. `s Morgens aangekomen en met de feeder begonnen(ge zult wel weten waar) en de ene karper op de andere, ongeveer een stuk of 15. `s middags geen beet meer en ik besloot enkele boilies uit mijn viskoffer te nemen en eens te testen in het grote open stuk. Ik voerde er geloof ik 12, en na 5 min kwam de eerste er al uit. die middag had ik er ook nog 8 gevangen. maar ook geen echte grote.

Dat zijn er in totaal 23!!!!! Dit heb ik naderhand ook nooit meer meegemaakt.

Piotr
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

21-04-2002 16:31

Samen met me vismaat, een paar dagen vissen, totaal 4 dagen...
We zaten op een vijver midden in een woonwijk, waar werd gezegd veel karper zat..
Wij boilie eraan, klein maatje, heledag niks gevangen..
Toen bedachten we ons dat we nog zeepieren meehadden, en deze eraan gedaan, deze pieren verkopen en kennen ze niet in overijssel, resultaat 84 karpers, niet zwaarder als 5 pond maar wel een spectakel van op en top adrenaline..
Ander soort aas doet soms wonderen :smile:
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

21-04-2002 17:05

Ik draag 3 sessies heel dicht bij mijn hart eigenlijk...

1. Ik was toen nog een jaar of 14 en viste veel op een klein putje bij ons in de buurt waar het altijd redelijk druk was en er altijd wel mensen 2 of 3 karpers wisten te vangen op een dag. 's ochtends om 5 uur begonnen en om 12 uur gestopt. Ik had 20 karpers tot een pond of 12 en mijn vismaat had er 12 ook tot een pond of 12. Eén van die spiegels hebben we diezelfde dag 3 keer terug gezien en volgens mij ook een aantal van de schubs, maar dat weet ik niet zeker. Overal beschuldigingen gekregen van andere vissers omdat hun niks vangden :smile: Overigens de 2 dagen daarvoor hebben we ook totaal 13 en 15 vissen weten te vangen.

2. Ik viste die nacht in mijn eentje (één van mijn eerste nachtvissessies) midden in de nacht begint het enorm te stormen en verschrikkelijk onweer en ik krijg een beet, ik heb echt immens snel gedrild en binnen 10minuten had ik een 27 ponder op de kant liggen en net na dat ik de vis had afgezakt hield het op met stormen :smile:

3. Deze sessie heb ik vorig jaar 's zomers gehad voor het eerst op het HD in mijn eentje 5 nachten lang. De eerste 4 nachten ving ik op een gigantisch aantal brasem, windes en 2 zeelten geen karper. Het was lekker weer en ben gebleven anders was ik waarschijnlijk wel verdwenen. De laatste nacht ving ik (naast brasen) vier 12 ponders, één 8 ponder en mijn eerste dertiger.. 33 pond precies en 93cm een prachtige spiegel.

MVG,
Erik

_________________
Vissen is Filosofie op zijn best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Erik van Uijtert op 2002-04-21 17:07 ]</font>
Plaats reactie