Geflest :) ? zoja waarmee

Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-11-2011 20:20

Hallo lezers,

Afgelopen week ben ik zo dom geweest om is gena**t te worden via marktplaats.
Een pieperset van ron thompson stond op marktplaats,
Titel was nieuwe piepersets van ron thompson dus ik vragen is dat echt nieuw?
Tuurlijk vertelde die hond me in zijn mail.
Ik krijg mijn pakketje binnen zit er een gaar afgeragd set wat ik zowiesow nooit langs de waterkant zal zetten...
Was maar 80 eurie maar toch fuckt up.
Gozer zegt dat ik hem probeer te naaien en geen geld terug..

Ik hoop hem ooit eens tegen te komen en die piepers door strot te beuken maar goed met een beetje mazzel krijg ik mijn zin nog :)

Nu de vraag aan jullie,
Zijn jullie ook eens benadeelt via internet voor vis spullen en waar zijn jullie de boot mee ingegaan?
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-11-2011 21:03

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

03-11-2011 21:10

Mag je nog blij zijn dat je geen set piepers opgestuurd hebt gekregen :roll:

Heb ik in de tijd van de pagers al eens zien gebeuren. :lol:
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-11-2011 21:24

Die piepers wil ik echt niet had ie net zo goed niks kunnen sturen,
Was meer voor een inpuls aankoop,
Heb zelf Knucklehead Blw450 in gebruik maar ontvanger stoort soms wel eens.

Overgens is er ook een ander topic actief maar daar word over een andere adverteerde gesproken.
De grappenmaker die mij heeft geflest heet Sander Van den Bosch.

Maar goed zal mezelf aansluiten bij ander topic :D
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 06:54

Vincent die piepers van Ruben hoef je inderdaad niet waren hooguit geschikt om te koken.

Zo werdt er ook verdient aan doosjes vol met wegwerpaanstekers, lol.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

04-11-2011 07:58

Ik ben nog nooit geflest via MP, ik heb onlangs nog een zodiac boottas gekocht vrijdag 's avonds laat geld nog over gemaakt, en de tas was dinsdags netjes binnen, kreeg zaterdags al een verzend bewijs. Verder in het verleden objectieven gekocht voor mijn camera ook allemaal netjes binnen gehad. Als het over grote bedragen gaat, ga ik het wel afhalen, want dan wil ik het eerst zien.

Trouwens ik heb ook nog nooit problemen gehad via vraag/aanbod hier.

Maar ik denk dat je in de toekomst wel voorzichtiger zal gaan zijn.

Je kent het spreekwoord over die .... toch wel. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

04-11-2011 08:13

Ben voor 600 euro geflest met molens uit de UK via ebay.
Wat een ramp gvd :evil:
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

04-11-2011 08:20

Bojan van der Linde schreef:Ben voor 600 euro geflest met molens uit de UK via ebay.
Wat een ramp gvd :evil:


Hier geldt voor mij ik koop niet via dat soort sites, het houdt bij mij, bij MP op, en als ik dan toch iets wil kopen dan alleen via een officiele webshop, van een bestaande winkelier. Zoals Lesley of Luton of een andere winkel.

Ik ben zo wantrouwend als een gek, als het om mijn zuurverdiende centjes gaat.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

04-11-2011 09:43

ik heb bij recht geleerd dat als je producten via internet koop jet het altijd binnen 7 dagen mag terug sturen en dan ook je geld terug moet krijgen. ik weet niet of marktplaats er onder valt maar anders kun je geld via het herroepingsrecht terug vorderen!. vooral als je met je mails kunt aantonen dat je binnen 7 na levering al hebt aangegeven de set terug te willen geven.. mocht het niet via herroepingsrecht lukken dan zou ik er bedrog van maken. je kunt er dus denk ik wel een jurdischezaak van maken!!. veder heb ik neit heel veel verstand van recht hoor dit heb ik net ff opzocht in mijn wetbundel

succes!!

mvg stefan broks
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

04-11-2011 10:14

Ik zal vandaag nog even proberen via de bank het geld terug te vorderen.
Thanks stefan dat is een antwoord waar ik hopelijk wat mee kan.
Overgens heb ik echt vaak zaken gedaan via marktplaats of andere sites maar nog nooit was ik geflest

Heb echt van alles al gekocht molens hengels en piepers:) enzv.
Wilde ook een keer mijn hengels uitbreiden naar 3 stuks mooie stok gevonden op internet,
Gebruikt maar zeer netjes ik vragen aan die man is hij echt nog in topstaat,, natuurlijk.
Kom ik bij die gozer aan ligt daar een hengel vol met krassen en happen uit het handsvat enzv.
Heb hem toen even de waarheid vertelt maar is toch zonde van de tijd en benzine geweest...

Zijn toch rare mensen wat zou zo een gast denken dat ik blind ben ofzo :evil:
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

04-11-2011 11:53

Vincent. Geld terug vorderen gaat je denk ik niet lukken. De andere persoon zal daar ook mee moeten instemmen..

Zelf wel eens gehad dat ze een paar extra foto's doormailen. Besluit je om de 200 km erheen te rijden om vervolgens een oud en afgeragt produkt te kunnen kopen. Met een paar zeldzame boeken gehad. Bumper en versnellingsbak voor de auto. Zodiac....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-11-2011 11:58

stefan,


Deel gemist denk ik?

2 particulieren, dus geen consument, dus geen consumenten recht.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2011 14:25

Nou, Stefan voelde toch wel aan dat Marktplaats daar mogelijk niet onder valt. :lol:

Probleem is juist dat je bij dergelijke handel geen recht hebt. Dus moet je voorzichtig zijn. Als je ziet hoe makkelijk mensen geld overmaken in de gedachte dat ze daarvoor krijgen wat ze verwachten, dan ontbreekt dat besef bij velen. Daarbij worden de misverstanden die ontstaan ook erg snel als oplichting gezien. Kennelijk zijn we hier verwend en daardoor te goed van vertrouwen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

04-11-2011 19:16

Weet niet welke "nieuwe"Ron Thompsons je wilde bestellen via MP, hier heb je ze ook nieuw voor 2 tienen per stuk.

http://www.vanstekelenburghengelsport.n ... 65&from=-2
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

04-11-2011 23:55

Sorry hoor het zal wel aan mij liggen maar als ik een aankoop doe via marktplaats dan wil ik voor ik mijn flappen trek het spul eerst in mijn handen hebben gehad en getest alvorens ik de deal sluit.

Klein spul wat niet echt aan de prijs is koop ik gewoon in de hengelsportzaak.

Sommige willen gewoon genaait worden.
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

05-11-2011 09:20

En soms kom je erachter door leergeld te betalen...... altijd (laten) ophalen kan je zien wat je koopt.... heb ik geleerd door 3 shimano's te kopen die helemaal naar de kl*te waren.....
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

05-11-2011 14:07

@Bojan,bij E-bay kun je toch een zaak aanspannen,heb ik ook al eens gedaan,en natuurlijk altijd betalen met PP of creditcard,dit i.v.m. verzekering,groeten Henk
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

07-11-2011 10:24

Iemand heeft mij een keer proberen op te lichten. Aangegeven dat hij het had verstuurd en het weer retour was gekomen en dat hij het weer had verstuurd. Persoon was altijd de track en trace code kwijt. Hij nam nog wel zijn telefoon op en was ook gewoon vriendelijk, maar zijn verhaal werd erg ongeloofwaardig. Na veel gedoe ben ik eens gaan uitzoeken wat je kunt doen.

1. Aankaarten bij marktplaats, die houden zulke zaken bij.
2. Aangifte doen bij de politie (digitaal), indien er meerdere zaken tegen de zelfde gebruiker zijn gaan ze daadwerkelijk wat doen.

Met 1 en 2 kwam ik niet verder.
Ik heb mijn verhaal met alle gegevens die ik had op http://www.marktplaatsoplichting.nl/ fora geplaatst.
Die mensen gaan dan de verkoper benaderen, ze gaan er dan wel vanuit dat je digitaal aangifte hebt gedaan. Dankzij de druk van hun had ik binnen 2 dagen het geen in huis waar ik 2 maanden van te voren al voor had betaald.

Later kwam natuurlijk het excuus van de verkoper. Het leuke was dat wanneer je zijn naam googelde dat de link van marktplaatsoplichting boven in google stond met daaronder het advocatenkantoor van zijn vader. Lekkere reclame voor dat advocatenkantoor. Als met al opgelost, ik rij nu liever een stukje als ik wat van marktplaats wil hebben.

Je zegt nu dat het om een x bedrag gaat. Wie weet heeft hij wel 10 anderen op dezelfde wijze opgelicht. x * 10 = ?. Ongeacht het bedrag zou ik aangifte doen.
Jum jum vissie!
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-11-2011 15:10

Hey Ben, Het ging om een type wat al lang bestaat maar vond ze wel leuk.
Ook kwa kwalitijd doen ze volgens mij niet onder aan de gemiddelde pieper.

Ron Thompson Digitronics leuk draadloos setje (Dacht ik).

Maar helaas ben ik door zo een trieste bloedhond belazert :)
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

10-11-2011 10:22

het kopt dat het particulieren zijn!! maar vervallen deze rechten dan allemaal? als ik met mijn zatte kop mijn ferrarie voor 5 euro aan jou verkoop kan ik dit voglensmij gewoon terug laten draaien!!. mijn maat heeft een auto gekocht en die beste man heeft daar een andere km teller in gedraaid mijn maat heeft gewoon het recht om deze koop te laten ontbinden. dit is denk ik een iets anders verhaalt maar komt wel aardig overeen.

maar ik kan wel even een mailtje sturen naar mijn docenten recht? dan weten we het zo?
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-11-2011 10:48

Ik zeg doen,dan weten we gelijk wat wel of niet kan.
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

10-11-2011 12:16

Volstrekt geen relevante opmerking..
als u met u zatte kop de auto ook op zijn naam hebt laten registreren,staat dat los van de verkoop prijs.
knoeien met kilometerstanden is oplichting,dus een strafbaar feit.

http://www.politie.nl/hollands-midden/p ... plaats.asp
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-11-2011 13:24

Oplichting is altijd strafbaar. Net als diefstal. Probleem zit hem dan ook meer in het aantonen van oplichting. Gaat hier over wettelijke verkoopvoorwaarden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

11-11-2011 11:14

alsk ik met mijn zatte kop mijn ferrarije voor 5 euro verkoop valt dat niet onder het kopje misbruik maken van de omstandigheden? ik krijg niet zo heel breed het vak recht. maar ik ga hem zometeen even een mailtje sturen hoe en wat!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-11-2011 14:20

Als je de juiste rechtsbijstandverzekeringen hebt zal dat wel prima zijn, maar de advocaat die je nodig hebt om je gelijk bij de rechter te halen is waarschijnlijk duurder dan een nieuw setje piepers...