inbreker 17 dood gestoken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

27-10-2011 09:32

Ja, Kees. Wat zal ik er van zeggen. Eerlijk gezegd heb ik net even online de betekenis van het woord verantwoordelijk/ en verantwoordelijkheidsgevoel/ besef even opgezocht.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-10-2011 21:56

Vind het wel erg voor die jongen, 17 jaar pas, hij was notabene alleen maar aan het inbreken.
Waar haalt die bejaarde man het lef vandaan om zichzelf te verdedigen, is toch echt niet normaal meer!!
Dat hij ook nog een poging heeft gedaan om van zich af te vechten, bah kunnen niet eens meer op een normale manier bij iemand anders inbreken, moet niet gekker worden, straks moeten we ook nog betalen voor de visspullen, nu overvallen we gewoon een stel vissers, veel goedkoper, laat staan dat die zich ook zomaar mogen verdedigen, kan echt niet hoor!!!
Dan ook nog nog een topic openen op een karperforum, waar halen jullie het lef vandaan? schande gewoon. Als ik familie was van de dader, sorry ik bedoel natuurlijk slachtoffer had ik deze site aangeklaagd!!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-10-2011 22:13

sacastische bui gradus?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

28-10-2011 23:01

Okay het heeft de kranten dan wel niet gehaald, maar gisteravond hadden wij ook een indringer.
Ik kwam thuis van het sporten en m’n vrouw lag te luimen op de bank en/of met één oog naar de voetbal te kijken.

Ik zeg haar gedag en spring onder de douche , even later settel ik me in m’n pendekkie op de andere bank. Inmiddels is mijn vrouw in dromenland, op de bank met uitzicht op de schuifpui/tuin.

Ik dus op de andere bank en vanuit de tuin heb je dan geen zicht op mij, komt door de vitrage.
Vitrage is niet helemaal dicht, door de opening kan je mijn vrouw wel zien liggen als je met je neus voor de pui staat.
Lig lekker te relaxen na een pittige training met o.a reactie snelheid.

So far so good . . .
Ik sluit normaal de poortdeur (achterom) en pui als ik naar mijn nest ga, ze waren dus dicht maar niet op slot.
Op een gegeven moment wordt de schuifpui met een ruk opengedaan, ik moest even nagaan wat er nou precies gebeurde, -schuifpui gaat open, hey maar Floor ligt op de bank, die kan het niet zijn, de kinderen, nee het is 23:30 uur- (dit alles in een flits, maar voor mijn gevoel toch zeker wat seconden,stond gewoon perplex,wat nou reactie) Ik denk WTF! een indringer, ik spring op en loop met een hoop kabaal naar de pui, HEY WAT MOET DAT , GA WEG OPKANKEREN HIER !!

De “beste” man had mij dus niet gezien op de andere bank en die is zich ook de pleuris geschrokken en rende hard de tuin uit, en liet onderweg nog een halve baksteen vallen. Hij is dus niet de woonkamer in geweest en heb hem ook niet gezien.

Inmiddels vrouw ook aardig bij d’r positieven en staat ook bij de pui.

Om het verder kort te houden de schrik zit er aardig in, vooral bij mijn vrouw.
Wat als ik later van sporten was thuis gekomen of nog onder de douche stond vraagt ze zich af . . vul zelf maar in de kranten staan er vol van en er zijn zat films die daarover gaan. We weten zeker dat deze "beste"man haar heeft zien liggem

De politie gebeld en die waren er binnen 10 minuten(snel),

Inmiddels zijn de poort en schui pui op slot . . .
Dacht dat Den Haag een rustige stad was :roll:

De inbreker waar het topic over begon overleefde het niet, en dat gun ik mijn indringer ook eigenlijk wel, maar voor 99% ben ik blij dat ik de confrontatie niet aan hoefde te gaan.

Ben
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

29-10-2011 01:22

Jezus Ben, wat een idioot. De wereld kent een hoop mafkezen, en niet allemaal met de beste bedoelingen. Veel mensen trekken weg uit de volkswijken vanuit Den Haag naar vinex om weg van die ellende te zijn, maar de megaulen gaan gewoon lekker mee. Wat doe je eraan joh. Heb een rottweiler in de gang liggen, is altijd wel fijn.

Die vent gun ik gerust een baksteentje van eigen deeg op z'n muil. En een smerige ziekte in z'n maag, met de groeten uit den haag.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-10-2011 07:55

Ben,

Naar als je dat meemaakt .........

Maar Silence is golden, wat mij betreft maak ik altijd zo min mogelijk lawaai als ik iets verdachts hoor / zie. Als ze niet weten dat ik er ben, maar ik wel dat ze er zijn "Let's Rumble".
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

29-10-2011 10:19

naamgenoot.
den haag een rustige stad :o
leidseveen is als een speeltuin voor het tuig.
veel hagenezen zoals jij ook zijn den haag zelf uitgetrokken naar de nieuwbouw vinex wijken en hebben er een bord opgezet zodat het ook den haag heet.
de nieuwe burgers wonen nu in den haag zelf.
inbrekers weten ook dat die wijken lekker rustig zijn en zien het dus zoals gezegd als 1 grote speeltuin of tewel snoepwinkel.
ben blij dat je thuis was want het laat niet te raden over wat deze man van plan was.
bij gaat altijt alles op slot al ben ik thuis.
jammer maar tis nou eenmaal nodig.
veel succes met van de schrik bekomen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

29-10-2011 12:16

Hé Ben, was cynisch bedoeld hoor van dat "rustige" :wink: , na omzwervingen via de Valkenboslaan,Sinjeur Semeynsweg en Thorbeckelaan (en nog een uitstap tussendoor naar Rijswijk) woon ik nu hier. Aardig groen/geel zeg maar.
Al met al met veel plezier en de kinderen (daar zijn we eigenlijk voor verhuisd) vinden het super hier.

Maar i.i.g. bedankt en de deuren gaan hier nu ook op slot.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

29-10-2011 13:27

Ben blij dat het op zelfverdediging is gegooid door politie in Belgie !
Hier in NL zou die oude man gewoon de bak in gaan :(
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-10-2011 15:32

Oja Frank heb je daar een voorbeeld van, laat die dan zien a.u.b.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

29-10-2011 17:04

die jongen (mauro??) die er uit moet, dat hoeft van mij niet. gooi dat tuig eruit wat hier alles verneukt. terug naar thuisland of het land van vader/opa moeder/oma. dat ze het daar maar eens mooi uit kunnen gaan leggen! :x
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-10-2011 17:11

Hoe kan iemand uitgezet worden,terwijl het pleegouders heeft? laat die jongen lekker hier en kijk eens naar de Asiel centra's daar moet pas geruimd worden! Ook al die criminele hersenloze marokkanen verblijfsvergunning innemen en eruit trappen.


Vind de situatie Mauro een beetje zwakjes van de regering!

Een jongen die vloeiend Nederlands praat en een studie volgt waar je u tegen zegt word eruit geflikkerd maar voor marokkanen zijn ze bang en ook nog eens 20 gewonden Libieers hierheen laten halen om te verzorgen die natuurlijk straks wel mogen blijven! En voor 5 euro voor jou een moord plegen!

Molukkers,koerden,anti's,kaapie's die allemaal zo stoer doen,ook gewoon weg! Maar laat jongens/meisjes als Mauro gewoon met rust. Maargoed de regering voelt zich flink blijkbaar,maar als het er echt op aan komt dan hoor je ze niet!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

29-10-2011 17:26

bedankt leen dat je even duidelijk uitlegt wat ik bedoel haaha
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

29-10-2011 17:40

wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-10-2011 17:48

===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-10-2011 18:01

Hoe kan iemand uitgezet worden,terwijl het pleegouders heeft?
Leen, als je 18 jaar bent dan ben je meerderjarig volgens de Nederlandse wet. Zegenschap van ouders en pleegouders over je persoontje is dan verleden tijd. De rede dat dit punt van uitzetting nu aan de orde is.

laat die jongen lekker hier en kijk eens naar de Asiel centra's daar moet pas geruimd worden!
Asielzoekers krijgen op dit moment in vergelijking met andere Europese landen het snelst te horen of zij hier al dan niet mogen blijven. De rede dat de instroom zo laag is op dit moment.

Ook al die criminele hersenloze marokkanen verblijfsvergunning innemen en eruit trappen.
De Marokkanen die jij aanhaald hebben geen verblijfsvergunning maar zijn gewoon Nederlander.

Groet,
Peter
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

29-10-2011 18:16

Nou Douwe,

Als een agent hier in NL al op nonaktief wordt gezet als hij zijn wapenstok vastpakt .....

In Enschede betrapte een autohandelaar een inbreker op heterdaad en heeft de inbreker toegetakelt en die overleed later!
De autohandelaar werd opgesloten ....
Na een lange tijd is de autohandelaar vrijgesproken van doodslag,maar werd hem buitensporig geweld ten laste gelegd !

Gr. frank
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-10-2011 19:04

Frank,

Was is er mis mee als je buitensporig geweld gebruikt bij een inbreker en je daarvoor wordt aangehouden? Zorg als het uit tehand loopt dat je zelf ook wat verwondingen hebt of kleren kapot of gescheurd zijn. Van buitensporig geweld is dan immers geen spraken. Dat de inbreker daarbij overlijd is altijd een rede tot nader onderzoek. Je verteld er niet bij wat de uitspraak van de rechter was. Enig nuance is hier wel op zijn plaats.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-10-2011 19:07

Frank was die handelaar ook boven de 80 jaar?
Persoonlijk vind ik het logisch dat zodra je iemand doodt het bekeken wordt.
in jou voorbeeld zit een groot verschil tussen een enkele messteek en het bewust toetakelen.
Er zijn diverse momenten om te stoppen genoeg is genoeg.

Iemand schuldig verklaren en opsluiten is iets anders.
Kijk naar de hoog bejaarde moeder die haar zwaar geestelijk gehandicapt kind doodt.
Wel schuldig geen gevangenis.

Jou voorbeeld is geen antwoord op jou stelling, integendeel zelfs.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-10-2011 22:25

leen goudappel schreef:Hoe kan iemand uitgezet worden,terwijl het pleegouders heeft? laat die jongen lekker hier en kijk eens naar de Asiel centra's daar moet pas geruimd worden! Ook al die criminele hersenloze marokkanen verblijfsvergunning innemen en eruit trappen.


Vind de situatie Mauro een beetje zwakjes van de regering!

Een jongen die vloeiend Nederlands praat en een studie volgt waar je u tegen zegt word eruit geflikkerd maar voor marokkanen zijn ze bang en ook nog eens 20 gewonden Libieers hierheen laten halen om te verzorgen die natuurlijk straks wel mogen blijven! En voor 5 euro voor jou een moord plegen!

Molukkers,koerden,anti's,kaapie's die allemaal zo stoer doen,ook gewoon weg! Maar laat jongens/meisjes als Mauro gewoon met rust. Maargoed de regering voelt zich flink blijkbaar,maar als het er echt op aan komt dan hoor je ze niet!


Toch maar even Leen. De 75 Mauro's in dit land wil niemand eigenlijk weg sturen. Er zijn problemen met sommige 2e generatie gastarbeiders die de randsteden onveilig maken. Je noemt Molukkers. Nou die zijn hier sinds 1950 en dan praat je over nog latere generaties. Allemaal hetzelfde verhaal. In Nederland geboren en in bezit van een Nederlands paspoort. Die kun je helemaal niet wegsturen. Ja, als ze een dubbel paspoort hebben, maar dat mag dan weer niet. Als niemand door deze onzin prikt, dan levert het een leuk aantal stemmen op. Dat dan weer wel.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2011 07:37

Kees,

Spijker op zijn kop!

Allen,
We moeten eens stoppen met die gasten willen uitzetten, kansloze weg om in te slaan.
"Ze" verschuilen zich nog veel te vaak zelf achter het - niet nederlander- zijn / hun komaf.
"Ze" (ook al zijn ze xde generatie) zijn nog niet van plan onze waarden en normen aan te nemen, dat lijkt mij geen goed plan.
"Ze" willen alleen al onze rechten, zoals bescherming / privacy als ze inbreken / eisen respect etc de plichten & normen passen niet in hun cultuur.

De willekeur in dezen is wat mij frustreert en daar moeten we iets aan doen. Als we dan toch bezig zijn, zullen we dan ook meteen even het vergoeilijken aanpakken?
"Ze" wisten niet beter?
"Ze" kennen concept ambulance niet?
"Ze" hebben recht ..............

Onze politici hebben zwaar boter op hun hoofd. Als IK niet mag generaliseren, hoe kan het dan dat onze politici dit tot gemeengoed hebben getilt?

Als je zoals de tiener, waar dit topic over gaat, 43 zaken op je naam hebt staan ..... is er gewoon iets grondig mis met jou. Dan weet je dat er een moment komt dat er wel iemand terug vecht en tsja als dan niet al jouw vrindjes om je heen staan die jou normaal je stoere status geven en een soort van bescherming door de aantallen. Dan heb je een typisch gevalletje van bedrijfs ongeval en mag je niet zeuren ..... OOK niet als achterblijvers. Ja het is verschrikkelijk, maar waarom hebben jullie niets gedaan VOOR het zover kwam? Omdat je aan het mee genieten was van de opbrengsten waarschijnlijk.

Als we het hebben over gepast geweld om iemand je huis uit te timmeren ....... waarom zou je niet door mogen gaan tot hij het niet meer doet? Omdat je zoals Douwe zegt genoeg momenten hebt gehad om te stoppen, genoeg is genoeg? Ah een jongen met 43 zaken op zijn naam, de arme ziel heeft geen kans gehad te stoppen? Hou nu eens op Douwe, echt ophouden nu. Hij hoefde blijkbaar niet te stoppen dan kun je mij; die in zijn veiligheids gevoel wordt aangetast, die zijn gezin wil beschermen EN die wel hard werkt voor zijn spulletjes niet vragen "op tijd" te stoppen. Het bekende mes Douwe moet ook maar eens aan hun kant snijden.

Als we het hebben over zaken zoals Mauro, dan moeten we inderdaad eens stoppen met ons aan de afspraak te houden.
#Intergreer jij je een slag in de rondte, mag jij blijven.
#Kun jij je eigen broek op een eerlijke manier ophouden, mag jij blijven.
#Spreek jij fatsoenlijk Nederlands, mag jij blijven.

Maar nee, we hebben regels en daar moeten we ons aan houden. Die regels zijn zo scherp omdat anderen zich er niet aan hebben gehouden. Omdat er advocaten zijn die hun clienten perspectieve bieden die er niet zijn ...... maar ze hebben RECHT op alle procedures. Omdat er teveel mensen komen / kwamen free loaden en ja dan moeten we de regels aanpassen / aanscherpen.

Verder is het eigenlijk veel te vroeg om dit soort epistels te typen :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-10-2011 09:12

Marc als je mij aanhaald is prima maar doe het dan wel goed!

Over genoeg is genoeg tijdens een gevecht gaat over de handelaar die een inbreker zo nakijkt dat die later aan de toegebrachte verwondingen komt te overlijden, niet over het bontkraagje en messteek van de bejaarde man.
Zolang iemand terugvecht moet je wel doorgaan maar zodra iemand niets meer doet en je gaat dan door vraag je om problemen.
Dus ophouden is echt niet aan de orde hoe graag je dat zou willen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

31-10-2011 10:44

Ik heb in mijn functie het taakaccent jeugdoverlast.Heb 3 krachtwijken waar ik in moet werken , kan er inmiddels boeken over schrijven. Net als Kees heb ik andere (hardere) cijfers als die de media je wil doen laten geloven.Werk ook in de wijk waar een 93 jarige man aangerand is , de dader is inmiddels gepakt , maar voor buurtbewoners zit de schrik er nog wel voor een hele lange tijd in .
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-10-2011 11:48

toen ik klein was kreeg ik 2 woestijnratten ( lol,leuk woordgrapje, of juist weer niet... :roll: :lol: )
de dierenwinkel zei dat het 2 vrouwtjes waren,helemaal blij met mn woestijnratten kwam ik thuis,niet wetende dat de dierenwinkel niet goed gekeken had...
bleek dus een mannetje en een vrouwtje te zijn achteraf.
na een week of 4 a 6 had ik er 18 in dat bakje en begonnen ze elkaar op te eten....

moraal van het verhaal.

wij zijn allemaal woestijnratten en nederland is die veel te kleine bak. :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-10-2011 12:29

dan hoop ik wel dat je je benen heb geschoren tja.
ik ben gek op kippepootjes :D
Vis is vis