Een mooie herinnering.........

Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

31-07-2011 18:33

Beste mensen,

Misschien een beetje vreemde vraag. Ik sta op het punt om 3 nieuwe hengels te laten afbouwen. Maar dan echt iets persoonlijks ivm ziekte van mijn vader. Ik heb wat geld van hem gekregen en daarvan wil ik iets van emotionele waarde kopen. Het leek mij mooi om 3 mooie hengels te laten afbouwen.

Nu de vraag, vaak zie je merkjes van de bouwers of types op de hengels. Is het ook mogelijk om dit er niet op te hebben en mooi eigen logo en naam op te hengel te laten zetten? Hebben mensen hier ervaring mee?

Zo kan ik toch iets heel persoonlijks laten maken. Hoor graag van jullie.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 31-07-2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

31-07-2011 18:38

je hebt zelf al eens mooie stokken laten maken dries.
jij moet het toch wel weten wat wel,en niet kan.
neem aan dat je zoiets met een hengelbouwer bespreekt,dat heb je toch ook met je 2 andere stokke besproken? of zit ik er naast.

gr harold
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

31-07-2011 19:08

Eigenlijks is dat nooit tersprake gekomen materialen was allemaal wel besproken met kleur wikkelingen, logo kwam er gewoon op met het type hengel. Lijkt mij dat de hengelbouwer zijn handtekening erop wil hebben. Zal zeker informeren maar was nieuwschierig of dat ook mogelijk is. Wil hier echt wat persoonlijks van laten maken met een eigen naam op de hengel en een eigen logo.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

31-07-2011 19:31

denk dat het je wel lukt dries.
gewoon je wensen doorgeven wat je wil,succes ermee kerel.

(ps laat nog f wat weten of het iets moois is geworden).

gr harold
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

31-07-2011 19:45

Dries, allereerst sterkte met je vader..

Misschien zou je je vader kunnen vragen zijn naam te schrijven en dat door de hengelbouwer over te laten zetten op jouw nieuw af te bouwen hengels, dan is hij er altijd bij....tis maar een ideetje...veel persoonlijker kan het niet worden denk ik

Sterkte!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

31-07-2011 20:13

Zo dat vind ik een prachtig mooie tip Peter! Dat maakt het nog persoonlijker. Dank je wel.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-07-2011 20:38

Hmzz dit is wel heel toevallig

Dit wil ik namelijk ook doen,aangezien mijn vader ongeneeslijk ziek is. Paar weekjes terug kwam ik op het idee om een foto'tje te laten plaatsen(Uitverkleint) en naam in het zilver boven de reelhouder,waar normaal altijd andere dingen staan (Vlaggetjes of symbolisch wapens/tekens)

Zie meerdere ideeen graag tegemoet.

Goed topic dit Dries! Sterkte en wellicht heb je wat aan dit idee
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

31-07-2011 20:38

Ik heb ooit door Ray van de Bos een netsteel laten bouwen waarop een RVS bus met ingegraveerde voornaam en geboortedatum (01-08-2007 :wink: :lol: )
Maar een handgeschreven iets is natuurlijk heel erg mooi!!!!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

01-08-2011 08:12

Dries,

Je kunt álles wat jij wilt op je computer zetten en dat in de vorm en het formaat dat jij wilt in bijv. een Adobe photoshop document zetten. Dat document mail je in PDF formaat naar de plaatselijke 'copyshop' en laat het 'overhead-sheet' uitprinten op zelfklevende vinyl stickervellen. Heb je voor een paar euro's een A4tje vol logo's die je hengelbouwer op de blanks kan plaatsen alvorens ze af te lakken.
In dit viewtopic.php?f=38&t=30774&st=0&sk=t&sd=a&hilit=sic topic over mijn zelfbouw-hengels staat er ook nog ergens wat info over. Succes ermee. Groet,

John
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-08-2011 10:02

John dank je. Hoopte al op een reactie van jou. Had jou topic al even doorgelezen en idd ik zag het staan dat het met een laserprinter moet. Gelukkig kan ik heel goed met photoshop en Illustrator overweg. Hoop dat ik mijn vaders handschrift goed kan inscannen en kan bewerken in photoshop. Fijn dat je af en toe hier nog even bent!

Nu de bouwer nog, de stok moet mooi sober afgebouwd worden en niet teveel poespas, zal eens kijken qau matrialen wat de bouwers te bieden hebben. Na de stokken van Tino en Henk te hebben gezien denk ik aan Rod Visions, maar misschien laat ik mijn eigen stokken strippen en een 3e geheel nieuw erbij laten afbouwen bij Bart. Ben er nog niet over uit. De stok qau afbouw en materialen heb ik al in de kop zitten.

Is dit mogelijk in zilverdruk? Anders moet het maar in het wit, maar zilver geeft toch iets extra's.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 01-08-2011 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

01-08-2011 10:22

Sterkte Dries!

Het is zeker mogelijk. Heb dit vaker op internet gelezen, omdat ik het ook wilde gaan doen (naam van me dochter in de hengels)

Er zijn legio mogelijkheden, maar denk dat

Of de naam volledig Of de handtekening (met geboortejaar bijv.) het meest persoonlijkst is!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-08-2011 14:22

Het is dus wel mogelijk. Zal wel een sticker gaan moeten worden bij een drukkerij vandaan. Een sticker van een laserprinter kan na verloop van tijd gaan verkleuren (lijmlaag volgens mij) werd mij verteld. Ik kies er dan ook voor om de sticker bij de drukker te laten afdrukken.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

01-08-2011 14:36

Dries volgens mij heb ik ooit iets gelezen over speciaal papier wat ze ook in de modelbouw gebruiken, alleen moet ik dat even opzoeken, maar ik sta op het punt om naar de waterkant te vertrekken dus dat hou je even te goed van me.

Vorig jaar heeft een maat van mij mijn hengels opnieuw gelakt, en ik had hem gevraagd om dan ook maar mijn naam op de hengels te zetten, dat heeft hij gedaan, met bladgoud en daarna er over heen gelakt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

01-08-2011 15:55

Wat Jan bedoeld is decal papier, je print hierop een logo, embleem of een naam.
Je knipt het het plaatje uit en houd het +/- 30 a 40 seconden in een beetje lauw water en dan kan je een heel dun vliesje met je opdruk eraf schuiven.
Deze plaats je dan op je hengel waar in ieder geval al een laagje lak op zit zodat je gemakkelijk de lucht eronder weg kan vegen zodat er geen lelijke luchtblaasjes onder zitten.
Laat het een poosje drogen uurtje is vaak al genoeg dan kan de volgende lak laag erover, je hebt verder niks nodig om het te fixeren het hecht vanzelf zonder vlekken enz.
En als het goed gedaan is ga je er niks meer van weer vinden behalve het geprinte.
Let op het is wel een heel teer spulletje, scheurt makkelijk maar eenmaal onder een laklaag zal er nooit meer wat mee gebeuren.

Het klinkt heel bewerkelijk maar het zal ongeveer 1minuut duren om het plaatje te weken en vervolgens recht te plaatsen op de hengel, uurtje drogen en men kan verder met de hengel.

Mvg. Danny
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-08-2011 17:45

Decal is best mooi maar zilver printen is het probleem.
Blad goud of zilver is wel een optie denk ik.
Verder kan iedere bouwer maken wat jij wilt, al denk ik dat Dick Willemsen in deze toch de aangewezen persoon is, hij kan zelfs de tekst spuiten als je dat zou willen.

Vroegah liet ik mijn hengels beschrijven door Kees die bij Wout van Leeuwen werkte.
Als iemand mooi een hengel kon beschrijven was hij het wel!.
Bel Sjaak Ijdo maar eens bij Wout, hij kan je vast verder helpen.

Rest mij te zeggen sterkte aan de familie van de zieke vaders.
Ik weet hoe het is op mij 24e verloor ik mijn vader door een hartstilstand op 47 jarige leeftijd...
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

01-08-2011 18:45

ja inderdaad zilver, goud en helder wit is een probleem met decals.
Maar je kan op deze manier zelfs een foto van je vader op de hengels plaatsen je kunt het zo gek niet bedenken.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-08-2011 18:59

Ben blij om te horen dat het mogelijk is!



leen goudappel schreef: Paar weekjes terug kwam ik op het idee om een foto'tje te laten plaatsen(Uitverkleint) en naam in het zilver boven de reelhouder,waar normaal altijd andere dingen staan (Vlaggetjes of symbolisch wapens/tekens)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-08-2011 23:11

Euhh Dries,
mocht ik uberhaupt voor zo'n keuze staan dan koos ik voor iets duurzaams..wat die ouwe van jou absoluut wel waard is.
Edelsmeden kunnen mooie gegraveerde ringen of kokers maken die precies op dikte om je hengeldeel gemaakt kunnen worden, dan heb je iets echt unieks.
Een soort trouwring..maar dan anders. :o 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

02-08-2011 13:46

Daar zeg je wat Henk om een ring te laten graveren voor op de hengel, vind ik eigenlijks nog mooier dan een sticker. Ik heb morgen een afspraak met Dick Willemsen en we gaan samen even kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn. Iedereen bedankt voor de input en tips. Qau kleur stelling (zwart, zilver wikkelingen, en bordeaux rood wikkelingen of mooie een blauwe kleur wikkelingen) van de hengel en materialen ben ik al uit. Gaat mij erom om iets van die ouwe erop te hebben en om even sentimenteel te worden, het is net dat hij een beetje bij je is.

Vond het heel erg moeilijk om iets te kopen wat ook echt waarde voor mij heeft. Sieraden geef ik niet en om het zomaar uit te geven, daar heb ik absoluut geen goed gevoel bij. Vond dit dan ook een correcte keuze aangezien hij ook een echte visser is en ik veel van hem heb geleerd.

Morgen maar eens met D. Willemsen praten wat de mogelijkheden zijn.

En voor mooie tips, alles is welkom, meer mensen weten vaak meer dan 1 ;)
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 02-08-2011 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

02-08-2011 14:08

Dries suc6 en doe Dick de groeten van mij.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

02-08-2011 18:38

Bij CJW rod design in Amsterdam kun je ook wel voor zoiets terecht
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-08-2011 18:52

Dries,

Laat je vader kiezen.

All the best,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

02-08-2011 19:04

Ik zit nog even na te denken, Henk hoe zie jij dat met een hengelkoker?

Bladzilver is ook een mooie optie.

Ik moet er nog wel mee aan de waterkant durven zitten :D
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

02-08-2011 19:46

Dries, Ik denk dat Henk de bussen op de hengeldelen bedoelt...

houd ons op de hoogte voor wat betreft je keuze Dries (als je wilt natuurlijk) , persoonlijk vind ik zo'n tribute voor je vader een prachtig iets...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl