CarpevenTT 2011! komt er weer aan

Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

30-10-2011 21:23

Carp event tt -----> grootste pisbeurs aller tijden

Of beter ; kleinste pisbeurs .

Toch elk jaar gegaan met de hoop dat het verbeterd is .
Helaas !
Ik ging voor een onthaakmat en freedom clips en kwam met geen van beide thuis !

Er is maar 1 beurs en die is nog iets minder dan 90 dagen slapen !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

30-10-2011 21:26

Laat ik dan die consument zijn die 2 uur heeft gereden om op deze beurs te kunnen komen.

Mijn bevindingen ten opzichten van zwolle en utrecht, wij waren er op zaterdagochtend en ik had op sommige momenten het id dat er meer standhouders als bezoekers rondliepen.
Je had alle tijd om links en rechts uitgebreid bij te praten en info te verkrijgen, catering was hier van een veel hoger niveau dan de overige beurzen (vooral utrecht is een drama).

Voor de toegangsprijs vond ik het aantal standhouders te weinig, vooraan en in het midden zag het er goed uit, maar de standhouders aan de zijkanten (verder naar achteren) stonden ook echt achteraf.

Vond de presentaties die ik gehoord en gezien heb zwak.

Of deze beurs potentie heeft weet ik niet, dat moet de tijd leren, voor een standhouder die achteraan staat moet ook een duidelijke looproute bedacht worden en in de omgeving moet het aantrekkelijk zijn. Lege ruimte opvullen met goede doelen en/of inrichten voor clinics van "iets".
wiebrand dragt
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-12-2009 10:13

30-10-2011 21:27

Rollen Bollen

Als iemand een uitspraak als deze doet mag hij verwachten dat er commentaar komt zeker als deze niet is geweest.
Makkelijk commentaar geven van de zijlijn.
Carpzwolle een leuke beurs maar het Carpeventt helemaal niks mis mee.
Hans van de Brink mijn complimenten voor weer een toppie beurs :wink:
www.karperclubnederland.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-10-2011 21:46

Bart van den Hurk schreef:Met alle respect, maar er is maar een echte karperbeurs... 8) Nog iets meer dan 90 nachtjes slapen :wink:


Nog wel Bart, nog wel..
Ben alweer 40 jaar werkzaam bij verschillende bedrijven en weet uit ervaring dat een revolutie altijd in het klein en ergens in een hoekje begint.
Hoogmoed is relatief en daar kan geen schoorsteen lang van roken, zeker geen 90 nachtjes.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-10-2011 21:53

Hahaha, daar in het noorden zijn wat teentjes te lang geloof ik...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-10-2011 22:08

Ik geloof het ook. :lol:

Zonder meningen geen CarpBoard.

Heb je een andere mening. Ook prima. Vertel maar wat de toegevoegde waarde is. Mag een winkelier hier ook doen.

Klein beginnen? Carp Zwolle was ooit een kleine beurs.

Verder prima hoor. Komt alweer een winter aan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-10-2011 22:24

Meneer Kwint u bent de voorstelhoek vergeten ! :lol:
Tja en verder wordt mijn persoonlijke mening over proline(tikje arrogant)hier bevestigd.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

30-10-2011 22:56

Ik ben vandaag positief verrast iig, zaterdag was idd een trieste dag kwa opkomst. Eigenlijk ook heel verklaarbaar door het zeer zachte weer denk ik.
Iedereen wilde graag nog gaan vissen( ik ook), voetballen familie ed.
Zondag was een compleet ander verhaal, de zaal liep tegen 11u gewoon vol met gasten en er stond zelfs een rij te wachten om binnen te komen.
Ondanks de enigzins ongelukkige positie van onze stand waar ik zelf voor gekozen heb!, kregen we een behoorlijke aanloop.
Voor TTBBaits was dit de eerste keer dat we op een beurs hebben gestaan, we wisten niet waar we op moesten rekenen en hadden dan ook maar één ding voor ogen en dat was zeker geen verkoop.
Promotie, daar gaat het om, het tonen van je producten en mensen informatie verschaffen. Natuurlijk hoop je de kosten terug te verdienen bij een beurs maar dat hoeft niet in één weekeind.
De mensen die ons bezocht hebben hebben onze producten kunnen bekijken en beoordelen, dit gaf veel posieve reacties en dat maakt deze beurs meer dan geslaagd voor mij.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-10-2011 23:23

@BvdH : meer dan jammer!

Afzeiken : lekker makkelijk en typisch iets nederlands!

Lange tenen : verre van dat.

Carp Zwolle ; klein begonnen . Onzin . De 'eerste' echt groter opgezette karperbeurs startte in Hoogeveen! Daarna in Meppel -->Houten --> Zwolle. Dus!


Zaterdag rustig maar redelijk en vandaag mooie opkomst en zoals Jacco stelt : goede aanloop op de stand ook bij MTCBaits en goed verkocht en met Carpventt kan je als (aas)bedrijf je producten alvast prachtig promoten om op Carp Zwolle de mensen je producten te verkopen.

Gratis parkeren voor de mensen op het TT-terrein en gisteravond (ik was bij Motorhead) € 8,- parkeergeld betaald op Ijsselhalterrein..weer een zakje haken voor niets :wink:

Wij van MTCBaits hebben een fantastisch weekend gehad ook al was het voor MTC de eerste keer ...volgend jaar weer!

Alle bezoekers op onze stand : Bedankt.

gr Harnold
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

30-10-2011 23:45

Op een heel klein beursje met wel 500 bezoekers ontplooide de toen nog jonge meneer van de Hurk zich tot wat hij nu geworden is.

met alle respect een oud topic

viewtopic.php?f=33&t=27685&start=0

maar met alle respect

wat heb ik een drukke leuke dag gehad.

Er was voldoende te beleven. Het enige wat ik van proline heb is een weegzak en das ook niet meer wat het is...Ben wel toe aan een nieuwe


Appels met peren vergelijke kan ik ook. Kan je ook beter niet meer naar Ajax kijkken, want Barcelona is met alle respect de aller aller beste

toedels en wees is lief voor elkaar.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-10-2011 23:51

Harold,

Houten - Hilversum - Zwolle ken ik. De rest mag je zelf toelichten. Geen idee. Zo groot waren die beurzen toen niet. Maar ja, groot is ook niet alles.

Voor de rest. Is inderdaad een discussie die al eerder gelopen is en waar ieder zo zijn voorkeuren heeft.

Daarnaast zullen we het wel zien...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-10-2011 06:21

Ik heb me prima vermaakt. Jammer dat het een pokke end weg is.

Aantal leuke gesprekken gevoerd. De leukste van met Edje.

Wat een vent joh. Lachen man.

Misschien krijg ik fotografie les van hem.

1 min punt. Soms leek het de grote carperconnectie show. 2e nog: Van de lezingen vond ik die van Gerwin goed. Waarschijnlijk iets te technisch. Dat meervalvissen is leuk, maar tja...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

31-10-2011 06:29

Wat de meeste mensen vergeten is het feit dat de organisatie tot twee keer toe (en twee van de drie keer is veel) heel veel pech heeft gehad met het weer. De keuze om het nu nog vroeger te doen is dan snel gemaakt. Je hebt maar twee kansen, vroeger of later. De gratis parkeerplaatsen, goed en betaalbaar eten, huisvesting, ongedwongen sfeer, en veel nadruk op de jeugd maakt het voor mij als bezoeker een leuke beurs. Het is geen Zwolle, en dat is ook totaal niet de bedoeling volgens mij. Ik heb nu 5 jaar achtereen Zwolle gedaan, dat is gewoon te druk. Ik was hier nu als bezoeker en ik heb mooi de tijd gehad om de dingen te bekijken waarvan ik (soms) het bestaan niet eens wist.
Dat de grote bedrijven wegblijven heeft zo wel zijn redenen denk ik, stel je voor dat.....
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-10-2011 06:35

Mooiste vond ik de mannen van de wedstrijd. Die hebben schik gehad zeg. 1tje vertelde bijna met tranen in zijn ogen dat hij wel vis had gevangen, maar pas na de wedstrijd. Gaaf die beleving.

Daarna zijn ze gezamenlijk alle stands af.... informatie opsnuiven. Jammer dat ik geen camera bij had maar zo ging dat er aan toe.

Afbeelding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

31-10-2011 08:10

er is wel 1 ding wat er op een volgende editie eventueel veranderd/verbeterd zou kunnen worden.

zet in die hal een mobiel pin automaat van een of andere bank neer. (eigenaar TT hal) ?
ik spreek hier alleen voor mezelf maar had wel wat dingen in mijn hoofd die ik wilde aanschaffen, helaas kon je bijna nergens pinnen, en ook niet even snel geld ergens tanken.
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 09:16

Met alle respect......


Het is niet mijn stijl om mijn mening te verkondigen op het board en nee ik zou het niet doen en ja toch gaan we één keer een beetje los;


BVDH; in jouw positie als 'grote naam' in het wereldje, (goede) lezingen geven in alle uithoeken van het land (ja ook bij ons!), betrokken karpervisser, meewerkend aan jeugdkampen, schrijvend in tal van bladen etc, etc en als klap op de vuurpijl; manager met een best stel HBO brains van de grootste ballentoko van het westelijk halfrond laat je je eigen redelijk in de kaart kijken door een dergelijke misplaatste opmerking te maken...

Wellicht niet over nagedacht...

Maar als BVDH zegt;

Met alle respect, maar er is maar een echte karperbeurs... Nog iets meer dan 90 nachtjes slapen


dan....komt dat anders over dan een consument die maar wat roept; jij zou dat moeten weten... Immers in postieve zin gebruik je dit effect al jaren met succes!

Wellicht weerhoud het mensen die twijfelen om als nog in die auto te stappen...

Ben je er dan geweest en heb je met eigen ogen het aanschouwd dan was het ook zeker niet slim... Maar zomaar het de ether in slingeren (ongefundeerd) zonder dat je er geweest bent.....

Maar om deze beurs neer te zetten, hebben enkele mensen naast een fulltime baan ( ik zeg het beestje dan maar bij zijn naam; Hans van de Brink) met ziel en zaligheid gewerkt om de derde editie van CarpEvenTT tot een succes te maken. Kan het beter? Ja, waarom? Niks is perfect, alles kan beter. Was het goed? Beter dan Zwolle? Heeft een vergelijking maken met Zwolle zin?

Nee denk ik. Op Zwolle kom ik a.s editie 10 jaar op rij! CarpEvenTT is de derde keer! Dat Hans e.a de pech hebben gehad heet eerste jaar ingesneuwd te zijn; ik stond met de trailer met boten half in de sloot bij Oosterwolde geparkeerd... het tweede jaar erg koud was... en nu weer te mooi weer.... tja zoals die andere Bart ( v. B) al zei... het kan verkeren! De beeldvorming hierdoor is jammer maar niet representatief.

Als eigenaar van Sunrise Baitservice en De Karperbootshop, 'winkelier' en motor achter Vortex Karperboten kan ik zeggen dat ik een topbeurs heb gehad;


Waarom? 800 kilo karperaas in twee dagen er doorgejast tegen een kleine introductieprijs! 5 boten verkocht op de beurs, een paar op de mail en gewoon een gaaf een goed georganiseerd weekend gehad waar Hans van de Brink met een zeer goed gevoel op terug mag kijken. Dus aannames dat het niet zoveel zin heeft.....

Hoeveel mensen? zaterdag viel wat tegen maar werd op zondag ruimschoots goed gemaakt!
Lange teentjes? Nee heb het allemaal niks mee te maken!

Oja;


Kritiek leveren en zeiken? kan en mag is wat mij betreft prima doe het dan wel even waar je je shit dropt binnen de circkel van invloed zodat er op CarpEvenTT 2012 weer een kwaliteitsslag gemaakt kan zijn!

Contactgegevens ;

http://www.carpeventt.nl/index.php?id=52

En als laatste;

Zou die man, Patrick Steffens uit Steenwijk die de hoofdprijs van de verloting van CarpEvenTT gewonnen heeft ( Vortex 310 Deluxe) in de rolstoel zitten omdat hij zo lui is om te lopen......? Zou hij niet liever daar rondlopen en zijn spullen zelf sjouwen dan door zijn ouders geduwd te worden?

Als kind van twee ouders die beide knap moeilijk lopen; moeder 100 meter per dag van de reuma en pa 0 door de polio.....weet ik beter....

Als toegift;

Mocht CarpEvenTT over 5 jaar ( of eerder) een volwaardige plaats in het hedendaagse karpergebeuren in den lande hebben verworven en de jeugd (karper)wedstrijd waar je met je broodje frikandel van de Teubencateringvreetschuur naar toe kan lopen om te zien hoe de jeugd een stel mooie 'kooscarpfarmvissen' op hun onthaakmatje leren onthaken en op de plaat zetten nadat de auto gratis geparkeerd is en men zonder files naar de beurs heeft kunnen komen omdat het in een beetje een uithoek ligt er naast een hoop spullen kopen ook genoeg 'doe' dingen zijn te beleven en men thuis eens googled op CarpEvenTT en dan deze topic leest;

viewtopic.php?f=33&t=64319



De beeldvorming is allang bijgesteld maar....Dan zal nog altijd gelden; 'wie schrijft die blijft'

Met werkelijk alle respect; Hans, well done! Na alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden was daar op het moment dat er gevlamd en gas gegeven moest worden één iemand die van begin tot einde positief is en nimmer bij de pakken neergezeten heeft!

Zo bakje koffie nummer 2 is op en we gaan aan het werk!
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

31-10-2011 09:23

Jammer dat er toch weer negatieve woorden vuil gemaakt moeten worden. Van een afstand zeiken is zo gemakkelijk.

Ik vond het een leuk en gezellig gebeuren. Jammer dat ik zaterdag al vroeg weg moest, maar de voorpret met de mannen in het huisje maakte een hoop goed. Jacco, Joery, Jan en natuurlijk roomy Klaas: gezellig. En Klaas, wat kun jij snurken ouwe bromsnor. Al heb ik daar zelf niet zoveel last van gehad op de één of andere manier. Even een kleine impressie van de preparty:

Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal op de beurs kwam Tinuzz er ook bij. Zo om me heen kijkend zag ik een stel prima kerels die met beide benen op de grond staan en die het leuk vinden om klanten van goed advies en goed voer te voorzien. Ik kon me even losrukken om met Kwint en Hak over hun nieuwe baby te praten. Bloed zweet en tranen, maar ze mag er zijn. Ik heb haar de hele weg terug op schoot gehad, 2 keer in de berm, 1 keer bijna de vangrail en 10 keer bijna een andere weggebruiker geramd. Dit is een boek dat moet je gewoon gelezen hebben. Niet voor de vele dikke vissen, maar om de verhalen er achter.

Gelukkig heb ik tijdens de paar uren dat ik er stond nog een vis kunnen vangen. Op de indoor vijver naast de betaalwatergigant kon ik stiekem de nieuwe TTB boilies voeren. Voor langdurige voercampagnes zijn ze zeker geschikt, maar ook voor instant sessies, zo bleek wel. Tja, de vissen op zo’n vijver kun je vergelijken met een stel siliconentieten: plastic fantastic. Maar ik was er blij mee. Op mijn eigen, stiekeme manier kon ik er nog één uitpiepen. Uiteraard niet teruggezet in het zwarte water waar ze eerst zwom, maar in de nieuwe put van Karperverbindingen.

Altijd lastig zo’n wilde schub, hij sprong bijna uit mijn hand.

Afbeelding

Bijna goed. Jammer dat proline er niet stond op deze beurs, anders had ik zeker een onthaakmat van ze geleend.

Afbeelding

Een voorbij lopend meisje wilde er ook mee op de foto

Afbeelding

Overgezet naar een ander water

Afbeelding


TTB!!!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

31-10-2011 09:27

Frans Randolfi schreef:er is wel 1 ding wat er op een volgende editie eventueel veranderd/verbeterd zou kunnen worden.

zet in die hal een mobiel pin automaat van een of andere bank neer. (eigenaar TT hal) ?
ik spreek hier alleen voor mezelf maar had wel wat dingen in mijn hoofd die ik wilde aanschaffen, helaas kon je bijna nergens pinnen, en ook niet even snel geld ergens tanken.


Dit kon zeker wel, bij de balie voor die rommelmarkt vlooienmarkt, stond een manneke waarbij je gewoon geld kon opnemen.
Daarnaast ben ik en waarschijnlijk ook anderen het ook wel eens met jou reactie, er had idd wel even ergens een gewoon pinautomaatje kunnen staan in plaats van een loslopend projectiel............!

De beurs zelf viel mij tegen omdat het er erg rustig was qua met spullen verkopen, daarnaast vond ik het op zich wel gezellig en waren we ook al met mijn eerste stukje vanuit gegaan en er dus met een groepje gezellig naar toe gegaan om ook de lezingen en dergelijke bij te wonen. wij zijn zelf de zondag gegaan, ook leuk om te zien hoe de jeugd daar aan de slag ging.
daarnaast kon je ook een aantal leuke dingen nog winnen en meedoen aan gezelligheids spelletjes haha, KGB CARPCONNECTIONS............

daarnaast kom je ook weer veel bekenden tegen maar ook het maken van nieuwe contacten en connecties was de moeite weer waard, is altijd goed!

hopelijk is er voor volgend jaar in ieder geval wat meer veranderingen toegepast en is de ruimte wat gevulder,

mvg; jan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 09:30

Arjan ik weet dat je je mening op het board liever voor je houdt.
Of ik het inhoudelijk met je eens ben maakt niet uit.
Respect kerel.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gerwin Gerlach
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-06-2004 15:16

31-10-2011 11:01

Ik heb dit weekend namens Sportvisserij Nederland op de beurs gestaan, in een gezamenlijke stand met de Hengelsportfederatie Groningen Drenthe. Voor mij was het echt een topweekend! Goed georganiseerd en aan onze stand vrij veel belangstelling en goede vragen. Ik heb op beide dagen een lezing mogen geven en tussendoor ook nog een rondje over de beurs kunnen maken. Schitterende stands, mooie producten en goedgemutste standhouders.

Ik heb verschillende bezoekers gevraagd wat zij van de beurs vonden en ze waren zonder uitzondering enthousiast. Juist het feit dat het niet zo achterlijk druk was werd gewaardeerd, zo kon iedereen de producten goed bekijken en bevoelen, waarbij ruimte was voor uitleg en demonstraties. Ik heb zelf weer een aantal hele mooie nieuwe producten aangeschaft en nog mooiere producten gezien waarvoor ik nog even ga doorsparen!

Het enige nadeel is dat ik vandaag m'n stem een beetje kwijt ben, van al dat gezellige gelul op de beurs en tijdens de 'afterparty'. Van mij had de beurs nog wel wel een dag langer mogen duren, ik zie al weer uit naar volgend jaar!

Groeten,
Gerwin
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2011 11:18

Arjan,

Goed dat je zo een genuanceerd beeld schets. We kennen Bart terecht als een gezellige kerel die nooit te beroerd is andere te helpen. Zijn toetsenbord zal wat rare keuren gehad hebben want aan de drank kan het bij Bart niet liggen. Als genoegdoening volgend jaar toch maar een keer richting Assen afreizen Bart?

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-10-2011 12:28

Zo, wat mijn persoonlijke mening al niet los maakt in het Noorden des lands... Laten we even duidelijk zijn, ik zeg niet en nergens dat mensen niet naar Assen moesten heen gaan. Ik heb ook niks tegen de beurs, de organisatie of Hans persoonlijk (ken hem niet eens op persoonlijk vlak). Ik hoop voor de organisatie dat er zoveel mogelijk bezoekers naar de beurs komen, want dit rechtvaardigt het bestaansrecht van de beurs. Immers, hoe groter het bereik van een beurs, des te meer mogelijkheden hij biedt aan zijn deelnemers. Persoonlijk twijfel ik echter of er naast Carp er nog ruimte is voor een tweede specialistische karperbeurs (zie motivatie in 2e reactie). Ook zie ik een andere beurs de rol van Carp binnen de karperwereld in de Benelux ook niet zomaar overnemen, of ze moeten er in Zwolle een potje van maken.

De commotie dat ik mensen weerhoud om naar Assen te rijden snap ik dan ook niet, immers oordeel ik ook helemaal niet over de invulling van de beurs zelf. Dit kan ook niet, simpelweg omdat ik niet in de TT hallen ben geweest. Het zal er best gezellig en ongedwongen zijn geweest met een goede sfeer, dat geloof ik meteen. Daarbij heeft mijn mening over de Nederlandse beurzen in het algemeen, zou het wel verkeerd geïnterpreteerd worden, weinig effect gehad gezien de positieve reacties op het bezoekersaantal van zondag. De toegedichte invloed door Arjan trek ik hierbij dan ook meteen weer in twijfel, of heeft de rest het wel goed gelezen ;-). Met mijn beargumenteerde opmerking dat er binnen de karperwereld een beurs is waar je je als bedrijf iig wel moet presenteren, zeg ik dus ook niet dat bedrijven niet aan Assen moeten deelnemen (Goed lezen Mourad…)

Van de zomer ben ook ik benadert door de organisatie om met het bedrijf waar ik werk deel te nemen, maar hiervoor hebben we na overweging bedankt. De reden hiervoor is in mijn tweede motivatie te lezen, waarin ik mijn inziens toch duidelijk onderbouw waarom die keuze is gemaakt. De keuze om niet deel te nemen is mede gebaseerd op mijn persoonlijke mening, welke is ontstaan door de jaren heen dat ik rondhuppel binnen de karperwereld. In de loop van de jaren zijn er al veel beurzen georganiseerd, met meer en minder succes, maar uiteindelijk blijken er maar zeer weinig beurzen rendabel voor de deelnemers. Of er nog plaats is voor een extra beurs in de toch al drukke kalender zal moeten blijken, maar de reacties van de bezoekers en standhouders over de tweede dag zijn in ieder geval voornamelijk positief. Dit zal de organisatie denk ik goed doen!

Ik hoop voor de organisatie van harte dat ze er een succes van weten te maken, maar ik heb persoonlijk mijn grote twijfels of een tweede karperbeurs in Nederland bestaansrecht heeft. Dit heb ik trouwens ook aangegeven toen de organisatie van de TT beurs me benaderde om deel te nemen. Zo groot is Nederland immers niet en je ziet ook in andere landen dat daar eigenlijk maar een grote (jaarlijkse) beurs is. Toch is iedereen het vrij om het te proberen, waarbij het in mijn ogen een minimale vereiste is dat de beurs goed georganiseerd is en een eigen insteek heeft, om een dergelijk evenement een succes te maken. Zo te lezen is dit zeker het geval!

Maar hoe goed de beurs dan ook georganiseerd is, zo lang men in Zwolle geen steekjes laat vallen, verwacht ik persoonlijk dat het grote publiek zal wachten tot deze beurs. Dit is mijn mening, ik sta persoonlijk wat kritischer tegenover het aantal verschillende beurzen wat wordt georganiseerd. Dit mag toch ook hoop ik?

Gelukkig is dit maar mijn bescheiden mening en het zal de organisatie van de TT er ook zeker niet van weerhouden om mijn ongelijk te bewijzen. Degenen die afgelopen weekend zijn geweest hebben zich zo te lezen goed vermaakt. Ik zelf zat lekker buiten mijn spullen in orde te maken voor nog een weekje Frankrijk, wat dit weekend ook geen straf was met het mooie weer :D

Waar ik nog wel even op in wil gaan is een aantal reacties die het persoonlijk op de man spelen dan wel het bedrijf waar ik werk erbij trekken. Zo verzorgt Proline op Carp Zwolle de verkoop voor “Hengelsport De Stek uit Eindhoven” Mourad, omdat hij ons 10 jaar geleden voor het eerst meegenomen heeft naar deze beurs en dit er mede voor gezorgd heeft waar we nu staan. Dit zijn we nog altijd niet vergeten! Dat ik daar dan mee sta te helpen Mourad wil nog niet zeggen dat we onze winkelieren voorbij gaan, dit kan je als bedrijf wat juist ervoor kiest om met de detailhandel samen te werken niet maken! Let dus even op wat je zegt, voordat je dingen de wereld in slingert waar je zelf niks vanaf weet. Om op jouw vraag in te gaan trouwens, naast de presentatie van nieuwe producten is een beurs bij uitstek geschikt voor het onderhoud van relaties en het directe contact met karpervissers. Daarnaast is het natuurlijk ook fijn als er wat wordt verkocht, om de hoge kosten van een beurs enigszins te dekken.

Raymond en Herwin, ik hoop dat de presentatie van jullie nieuwe boek een succes was en het goed is ontvangen door het publiek! Ik kom tijdens de landelijke KSN zeker even langs om zelf een exemplaar te bemachtigen, want het eerste deel heb ik ook met veel plezier gelezen. Op jullie opmerkingen wil ik nog wel even ingaan. Dat ik persoonlijk Carp de specialistische beurs bij uitstek te vind (gebaseerd op 15 jaar bezoek daar en ruim 10 jaar deelname) en ik mijn twijfels heb of er ruimte is voor een tweede specialistische beurs, moet ik daarvoor deze beurs bezocht hebben? Geef ik daarbij ook een oordeel over de invulling van de TT beurs? Een oordeel vellen over de invulling TT beurs en de beurs zelf kan ik ook niet, want ik ben er niet geweest afgelopen weekend. De reacties voor/tijdens en na Carp, de bezoekersaantallen, de aantallen standhouders en de grootte van Carp bevestigen voor mij echter dat dit de karperbeurs van de Benelux is op dit moment. Of de TT beurs een vaste waarde kan worden in het beurzenbestel zal de toekomst uit moeten wijzen.

Ik hoop dat degenen die hierboven richting mij reageerden dit verhaal goed lezen voordat er weer een reactie komt, dat ze daarmee ook mijn opmerking begrijpen en mijn standpunt ten aanzien van de Nederlandse (karper)beurzen. Deze reactie is dan ook geen verantwoording, gelukkig niet, want het delen van je mening is in NL nog altijd een groot goed. Verder is het mijn bescheiden mening, wat je hier mee doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar gezien het aantal reacties voelde ik me wel verplicht om me verder te verduidelijken.

Maar het is weer maandag, ik hoop dat iedereen een leuk weekend heeft gehad (in Assen of ergens anders). Nu is het weer tijd om te gaan werken en in gedachten alvast toe te leven naar de Frankrijktrip aankomende zaterdag ;-)
mvg

Bart van den Hurk
H.R Kwint
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-10-2011 17:53

31-10-2011 17:36

Oké Bart, zand erover en klaar.

Groeten,

Herwin
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

31-10-2011 17:57

Ik heb genoten van de Beurs veel mensen gesproken en misschien dat ik wat nieuwe klanten mag bedienen volgend jaar. Missie geslaagd dus voor mijn bedrijf. Als Aasbedrijf kun je wel aan voelen dat je de kosten niet zal dekken in het najaar, Nu vindt ik dat ook totaal niet belangerijk ik heb mijn bedrijf aan 3500 man laten zien fantastische toch
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

31-10-2011 18:36

[quote

En als laatste;

Zou die man, Patrick Steffens uit Steenwijk die de hoofdprijs van de verloting van CarpEvenTT gewonnen heeft ( Vortex 310 Deluxe) in de rolstoel zitten omdat hij zo lui is om te lopen......? Zou hij niet liever daar rondlopen en zijn spullen zelf sjouwen dan door zijn ouders geduwd te worden?

Als kind van twee ouders die beide knap moeilijk lopen; moeder 100 meter per dag van de reuma en pa 0 do[/quote]


Arjan die gedachten zijn bij mijn geen moment naar binnen geschoten niemand zit voor zijn lol in een rolstoel,ging alleen om het moment en ik was niet de enige die verbaast stond te kijken zo snel dat tie uit die stoel schoot niemand zou het verwachten.Verder vind ik het fantasties dat hij die boot heeft gewonnen ! Gun het hem van harte.
En in iedergeval bedankt voor de achtergrond informatie over die jongen dan weten/lezen meer mensen hoe het zit die misschien wel met die gedachten hebben rond gelopen.


mvg martin