écht mooie muziek

Plaats reactie
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

08-07-2012 01:14

oja blaudzun is ook heel goed http://www.youtube.com/watch?v=Gj7OYgsqgMM
Heerlijke muziek maakt die vent
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

08-07-2012 09:50

Fred Hazenbroek schreef:@Jan Kasteelen

leuke klip..in het echt is de sfeer bij deze muziek super..
in de clip op 2.00min is de gouden tempel te zien in Amritsar noord India
Ik ben hier geweest in 2010 toen ik vrijwilligerswerk deed.
Het heet de gouden tempel, maar eigenlijk is het koper.
Ooh ja....het watercomplex rond de tempel zwommen.........karpers!!
gr,Fred


Dat moet een onvergetelijke reis geweest zijn Fred.
En op de karpers mocht je alleen vissen met gouden haakjes?

Zelf ben ik nooit in India geweest, wel in Indonesië.
De popmuziek daar heet DANGDUT en is soms ondeugend van aard.
Dit nummer gaat over een krolse poes! (kuching = poes)
Dit kan daar allemaal, maar het optreden van Lady Gaga in Jakarta werd onlangs afgelast vanwege het onzedige karakter van de zangeres.
Kijk naar deze ondeugende stoeipoes; ze laat zich reeds op het podium betalen door haar aanbidders!

Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-07-2012 14:03

dangdut yaa.. ben ik ook bekend mee.
Moet zeggen dat ik dit uitdagende nog niet vaak ben tegen gekomen in Indonesie.
Ben nu 7 keer geweest(in 2002 in Jakarta getrouwd met een Indonesische) en ben eigenlijk te weinig
van dit soort bandjes tegen gekomen.

Op Sumatra zullen ze dit niet gauw showen, daar gaan winkels zelfs sluiten voor een
trip naar de moskee.

Wanneer en waar ben jij geweest jan?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

08-07-2012 14:32

Leuk, ik heb met een kenner te maken.
Tussen 1997 en 2011 ben ik ieder jaar in Indonesië geweest (12 x)
De plekken zijn teveel om op te noemen, maar oa op Sumatra, Java, Bali, Sulawesi, Lombok, Ambon, Seram, Saparua, Halmahera, Ternate, Tidur, Bacan, Morotai, Batam en …
Dangdut in Indonesië is vooral populair bij de orang kampungan, zoals het levenslied hier bij jan met de pet populair is.
Kuching Garong is zo langzamerhand het tweede volkslied van het land geworden; iedereen kent het.
Tik maar eens in bij youtube en google: sexy dangdut. Ongelofelijk hoe dit leeft in zo’n preuts land.
Ja, ik ben een soort Indofiel. Heb ook een website:
http://www.dangdude.eu/
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-07-2012 15:12

Ha,ha een kenner? Nou, kan je nu al vertellen dat jij veeeeeeel meer gezien hebt dan mij :wink:
OOIT wil ik ook eens naar de Molukken, maar zal de komende jaren niet gebeuren.
Ben veel tijd kwijt aan familie bezoek , maar vind het altijd weer prettig om geweest te zijn.
Mijn laatste trip was Sumatra in 2009, alwaar mijn schoonzusje ging trouwen.
Is leuk om van een andere Belanda te horen welke muziek populair is in Indonesia.

Terima kasih dan selamat malam :wink: (sedikit sekali :oops: )


zal je website eens bezoeken :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

08-07-2012 15:36

Fred Hazenbroek schreef:Ha,ha een kenner?


Als je getrouwd bent met een inlandse heb je een streepje voor Fred :wink:

Terima kasih sama sama dan selamat tinggal disana.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-08-2012 23:50

Een van de mooiste dub songs. Mirror Dub van Vibronics. Enjoy, fijn weekend.

Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

12-10-2012 14:58

Geen dub ditmaal, maar van een genre waar ik vroeger niet zo’n liefhebber van was.
Tijdens mijn reizen in Indonesië was het mij opgevallen dat de muzikale voorkeur van mijn gidsen en de plaatselijke bevolking vaak lag in de country and western sfeer. Zeker als daarbij de zoete klanken van een pedal steel gitaar te horen was. En als ik hen naar hun favoriete artiest vroeg werd vaak de naam van ‘gentleman’ Jim Reeves genoemd. Ik heb me voortdurend afgevraagd wat hen zo aantrok in deze vertolker van smartlapachtige liedjes.

Onlangs sprak ik iemand – ook afkomstig uit het land – die beweerde dat de melodieën die Reeves voor zijn songs gebruikte, origineel hele oude songs zijn die bekend zijn onder diverse indianen stammen en natuurvolkeren. Gentleman Jim zou ze dus even van hen ‘geleend’ hebben. Of dit waar is weet ik niet, maar het zou het een en ander kunnen verklaren.

Eigenlijk was die Reeves wel een hele gladde jongen, de favoriete schoonzoon van vele moeders uit de jaren 1950. Voor de nóg bravere luisteraars heeft hij ook nog een aantal LP’s opgenomen waarin hij zijn gevoelens omtrent de Holy Lord bezong.
Jim Reeves' vliegtuig kwam op weg naar huis in Nashville op 31 juli 1964 in een zware storm terecht. Beide inzittenden, Reeves als piloot en een vriend, Dean Manuell, kwamen om.

Deze song vind ik nu wel de mooiste van hem en dateert uit 1959. He’ll have to go.
Hou de zakdoeken maar vast in de aanslag:

Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

12-10-2012 20:05

Van de aller eerste LP die ik ooit kocht.
Mn eerste liefde op muziek gebied.
In de jaren 70 en 80 een absoluut geweldige live band..

Nummer duurt eigenlijk dik 19 minuten maar deel 2 kan ik niet vinden op youtube.. :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=eemT_gKD9K8
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

12-10-2012 22:11

Mijn top 3,

3.


2.


Best of all 1.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

15-10-2012 20:00

Weet niet of ie al is geweest, maar ook geen zin om negentien pagina's door te spitten...

Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

15-10-2012 23:27

Ik kan het niet laten, excuses.

Ik wou het deze keer niet zozeer over een band of zanger(es) hebben, maar over een melodie. Een deuntje dat misschien iedereen wel eens heeft gehoord. Deze melodie kende ik al toen ik nog op voorntjes viste met een bamboehengel in de tijd dat er nog geen dreunende beats uit de bakelieten radio klonken. Meestal waren dat zoete Hollywood klanken die me in hogere sferen brachten en die – zoals ik het ervoer - al eeuwen leken te bestaan.

Het lied heet ‘Perfidia’ en is Spaans voor zoiets als ontrouw of bedriegen. Geschreven door Albert Dominguez in 1939 en het werd een hit voor Xavier Cugat in 1940, waarna er nog honderden uitvoeringen van zouden volgen:



De uitvoering van Nat King Cole is van enkele jaren later. Oorspronkelijk kwam deze Amerikaanse zanger uit de jazz hoek en was eerst een verdienstelijk pianist. Maar de meeste bekendheid zou hij krijgen door zijn zachte bariton stem. Hij was een roker van Kool menthol sigaretten, in de overtuiging dat het roken van drie pakjes per dag zijn warme stem zou bevorderen. Hij moest dit bekopen met longkanker, waar hij in 1965 aan zou overlijden.



Op deze manier ben ik terug bij een genre waar ik de laatste tijd zeer van gecharmeerd ben.
King Tubby is een meester in het weglaten en als hij achter de mengtafel van de opnamestudio kruipt gaan er opmerkelijke dingen gebeuren. Hier maakt hij wel een minimal uitvoering van een reggae bewerking, maar als je goed luistert hoor je in de verte het mooie melodietje weer:

Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

29-11-2012 21:12

Mijn Favo Music !! Hardstyle !!

Niet iedereen kan het waarderen en meestal wordt het afgescheept als: ordinaire rambam.. :lol: :lol: :lol: ....
Voor mij al een dikke 8 jaar een uitlaatklep !!! Daarnaast is mijn collega Hardstyle DJ, sommige zullen hem misschien kennen onder de naam : Dj Tiber..draaide op Radio nova (chicago), FearFM en Real Hardstyle Radio (RHR)... bij deze laaste trokken zijn mixen veel al de meeste luisteraars..

Een momteel erg favo nummer, welke al een tijdje uit is:

Wildstylez Feat. Niels Geusebroek

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... rCtus&NR=1

Enjoy !!!!

edit (typevaudje weg gehaald :wink: )
Vissende vader, die koi's houdt
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-11-2012 09:46



Lekker knallen!!!
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

30-11-2012 12:23

deze is ook lekker.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8sUYdjVUCg
groeten uit kampen.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

01-12-2012 00:20

Ik heb niet echt een best nummer...ligt helemaal aan m'n stemming maar deze staat wel erg hoog.

Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

01-12-2012 11:31

Millie Small uit Jamaica zong in 1964 ‘My Boy Lolipop.’
Het werd een wereldhit en was een van de vroegste ska nummers, de roots van de huidige reggae muziek.

Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-12-2012 10:26

Veel luistergenot mannen!!!

Daar stond ik gisteravond in Eindhoven naar te kijken :

http://www.youtube.com/watch?v=bXMU0qxYR3s
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

02-01-2013 23:56

Drie toppers voor het nieuwe jaar. Beste wensen!






En een voor de (vrouwelijke) partners onder ons die weer vele tijd alleen moeten doorbrengen terwijl wij gaan vissen, is hier een troostsong om te bewijzen dat ze echt niet alleen zijn. Vertaal "makin' a living" op de 32 seconden en "workin" op 1,42 minuten door het woordje fishing voor de lol:
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2013 08:30

Jan Kasteelen schreef:Een van de mooiste dub songs. Mirror Dub van Vibronics. Enjoy, fijn weekend.




lekker nummertje man ! 8)

thanks! :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Neeltje man
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-02-2012 17:27

23-01-2013 12:51

Dit is toch wel een topper!! Vatje bier

http://www.youtube.com/watch?v=zptj-QlmvVs
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-01-2013 14:59

Remko,

Shinedown, goeie band!

2x live gezien als voorprogramma van Disturbed. Live ook zeker goed te pruimen. En als voorprogramma kregen ze het publiek erg enthousiast! En dat zie je niet altijd bij een voorprogramma.

Tegen mijn eigen verwachting in vind ik het album Sacrament van Lamb of God best vet, vooral opener 'Walk with me in hell'. Nooit gedacht dat ik LOG zou luisteren... :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-01-2013 15:15

Rick Boerboom schreef:Tegen mijn eigen verwachting in vind ik het album Sacrament van Lamb of God best vet, vooral opener 'Walk with me in hell'. Nooit gedacht dat ik LOG zou luisteren... :D


LOL tegen mijn eigen verwachting begin ik steeds meer machine head te luisteren,vooral van het nieuwe album unto the locust vind ik vooral deze intro en die drums die erin komen echt vet



slanderous vind ik ook een topper!

PS, van Walk with me in hell, moet je die dvd eens zien om dat geluid uit zn mond te krijgen moest de zanger 3 peuken roken, 2 blokjes om het gebouw heen rennen en dan in de mic bleren :lol:

zowiezo zou ik de walk with me in hell en killadelphia dvd`s kijken, heb me goed vermaakt ermee 8)

zeer open allemaal hoe het er bij hun aan toe gaat
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
paul huizing
Berichten: 51
Lid geworden op: 08-05-2008 17:43
Locatie: Aqua mkII

23-01-2013 15:58

speciaal voor de knappe mannen onder ons :evil: