CarpCity TV

boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

24-06-2011 22:52

was leuk om te zien , wel veel comercielle blahblah maar ja dat hoort erbij
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

24-06-2011 23:18

Het is allemaal goed bedoelt met de nodige moeite ,dat snap ik zelfs!!

Waar ik me aan erger buiten het geluid om(let even niet op accent) is dat meer dan 80% over producten-aanprijzing gaat:(

Natuurlijk kan zoiets niet zonder sponser,en gratis lukt dit ook niet.

Wel kan het gehalte reclame met 50% vermindert worden,daar zit niemand op te wachten lijkt me en ook steekt de startende karpervisser er niks van op.

Een reclame dvd is ook gratis in elke hengelsportzaak verkrijgbaar..

Wat is nu dan de boodschap mourad?

Met critische groet,

Caroline de mooij
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-06-2011 11:44

De boodschap is...........

Dat deze jongens bezig zijn iets op te zetten, waar karpervissers iets aan hebben.

En dat gebeurt altijd met vallen en opstaan (Lees ervaring).

En dat het beter kan weten die jongens zelf ook wel, maar je moet ergens beginnen. Jou eerste onderlijn was ook niet de perfecte onderlijn waar je nu mee vist.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
John Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 29-07-2008 10:52
Locatie: Meeuwen

25-06-2011 12:35

Zo ook carpcity TV gekeken.
Leuk promofilmpje voor bedrijven!!!
Piet vertelt niets nieuws, maar wel rigsolution.
De onthaakmat van jrc niets nieuws hebben andere bedrijven ook.
Onderlijn knopen kan ook met PB of spro maar nu ligt jrc er dik boven op.
Ook over andere betaalwateren kun je zo filmpje maken.
Weinig nieuws gezien alleen maar reclame.

Nieuw in de volgende aflevering boilies van Proline!
Ik kijk in iedergeval geen tweede keer waarom zou ik.

Gr JOHN
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-06-2011 12:43

:D Voor de zei....ds, vissen zeker ook merkloos? Hengels/ haken/ onderlijnmateriaal/ hoofdlijn/ etc. Alles merkloos???

Hmm, moet dan heel wat labels weg knippen!!!

mvg.
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

25-06-2011 15:06

John Berg schreef:
Nieuw in de volgende aflevering boilies van Proline!
Ik kijk in iedergeval geen tweede keer waarom zou ik.

Gr JOHN


dat hoeft niemand te weten hoor dat jij niet meer gaat kijken. ik vond het top om te zien en ga zeker vaker kijken.
de kwalitiet van het beeld is echt heel goed daar kunnen ze bij korda nog een puntje aan zuigen.

ze promoten mischien de producten maar laten vooral ook zien hoe je zo'n rig knoopt en hoe zo'n onthaakmat werkt
hele nuttige info, voor jou mischien niet John omdat je waarschijnlijk alles al weet.

ga zo door! voor mij is CarpcityTV in ieder geval de uitkomst
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

25-06-2011 19:05

Jan Witter schreef:De boodschap is...........

Dat deze jongens bezig zijn iets op te zetten, waar karpervissers iets aan hebben.

En dat gebeurt altijd met vallen en opstaan (Lees ervaring).

En dat het beter kan weten die jongens zelf ook wel, maar je moet ergens beginnen. Jou eerste onderlijn was ook niet de perfecte onderlijn waar je nu mee vist.


Helemaal mee eens dat mijn onderlijn nu anders is dan me eertse en ze vangen allebij karper :wink:

Wat heb ik aan alle reclame die gemaakt word PUUR voor de centjes,daar zit de jeugt ook niet op te wachten.

Iets uitleggen zonder dat er merknamen genoemt worden en er extra ingezoomt word op merk X,A of Y is ook mogelijk.

Dan een vraag voor jou jan: Worden er meer karpers getoont in de aflevering of meer materialen?

Het heet toch CARP-city? Dan verwacht ik wat meer karpers,drils,natuur,techniek,etc...

Gr.Caroline
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

25-06-2011 20:39

Caroline, het is niet zo dat wij jou verplichten te kijken. Als antwoord op je vraag, de boodschap van dit alles: Een uur lang karper-entertainment, niets meer en niets minder. En de reden dat het CarpCity TV heet, is omdat het vanuit de website CarpCity komt, thats it. Wij willen niet, net zoals alle engelse dvd's, vijftigers en zestigers naar voren brengen, dit wordt vaak genoeg op youtube geplaatst. Ik verwijs jou hiervoor door naar de Filmpjeshoek, veel kijkplezier! Kijk anders ook even op http://www.carpcity.nl, daar staat een leuke film van een dril en een zestiger, namelijk het filmpje van Bas Stevens. Wij willen een soort sfeer creeeren zoals in de interview met Piet. Drils en vissen kan je genoeg vinden op youtube, gebruik daar de zoekfunctie maar. Succes. Commercie zit er ook in, als jij er niets in ziet zou ik zeggen klik het weg. Zoals ik zeg, dit is geen feedback wat jij geeft, maar lukraak dingen roepen zonder erover na te denken. Ik ga hier verder ook niet meer op in, als jij meer verwacht zou ik zeggen dat jij je verwachtingen maar aan moet passen. Je betaalt er tenslotte niets voor.

Commentaar geven is gratis, zoals ik al eerder zei als je je er echt aan ergert, betaal alles en wij maken afleveringen zonder commercie. Tot die tijd, druk dan ook niet op play.

Caroline, ik zal het even samenvatten: Dit is zoals het is, als het je boeit klik dan gerust op Play. Als het je niet boeit, kijk het gewoon niet. Met alle respect.

Wij hebben niks aan jouw commentaar, om redenen die ik in eerdere reacties aangegeven heb. Verder begrijp ik je standpunt wel, echter heb ik het gevoel dat je die van ons niet wilt begrijpen. Het geld moet ergens vandaan komen, en aangezien wij jullie niet willen laten betalen, zal het van commercie af moeten komen. Maar commercie is per definitie niet iets slechts, vraag me af waarom het als taboe wordt beschouwd. Op ieder website heb je banners staan, is hetzelfde. En er komen artikelen in voor die naar produkten refereren. En bij ons is het allemaal te zien op videobeelden, komt op hetzelfde neer. Zonder commercie zouden heel veel van deze grotere websites trouwens ook niet bestaan.

Verder wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de positieve reacties. Het filmpje is meer dan 5500 keer bekeken en gelukkig zijn er maar enkelen die andere ideeen erover hebben.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

25-06-2011 21:48

Heb mijn vorige reactie even aangepast trouwens..
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

25-06-2011 23:05

Ik vond het zeer vermakelijk. Leuk en leerzaam, heb hem ook doorgestuurd naar een me maatjes.

Zoals ik al naar Mourad had gestuurd. Keep up the good work!
Jum jum vissie!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-06-2011 11:05

Mannen van CarpCity; goed gedaan! Er zit duidelijk te zien veel werk in.
Zie uit naar de volgende 'TV'.

Groet Raymond
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

26-06-2011 18:52

Heb de film gekeken en me best vermaakt. Hopelijk in de volgende aflevering een andere sponsor zodat er andere producten te zien zijn. Of 2 verschillende sponsors zodat je een tent van merk X kan vergelijk met die van merk Y. Succes ermee.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

26-06-2011 21:25

Gijs, laat het even duidelijk wezen dat er geen hoofdsponsor voor een aflevering bestaat bij CarpCity TV. Deze vraag krijg ik namelijk vaak gesteld. Wij bieden bedrijven "items" aan en twee van de items die JRC heeft gedaan (alleen in deze aflevering) was de onthaakmat en tent bij de item Nieuw Op De Markt. Ik vroeg JRC als eerst voor deze items, omdat JRC namelijk de fotoverkiezing sponsort op CarpCity.nl (het is wel zo netjes om de eerste keus dan bij hun neer te leggen). Wat betreft de Hermanator (Herman Sentrop bedoel ik), hij is een persoonlijke bekende van ons en hij staat in dit wereldje bekend om het knopen van mooie onderlijnen. En aangezien er ook iets qua onderlijnen in moest komen, hadden wij voor Herman Sentrop gekozen voor deze aflevering (mede om het feit dat zowat ieder firma eerst de kat uit de boom wilde kijken en omdat Herman kwaliteit aflevert en dat willen de kijkers volgens mij wel zien). Herman zit bij JRC, dus vandaar de JRC pet en onderlijnmateriaal. Dus even een korte samenvatting: Wij proberen zo divers mogelijk te zijn wat betreft inhoud en commercie, dus de volgende aflevering zit JRC er niet in.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-06-2011 22:43

Mourad,

Om een oordeel te kunnen vellen heb ik alles uitgekeken, welliswaar met horten en stoten en in een paar delen want het deed mij erg denken aan een aantal artikelen van een paar jaren terug.

In de trant van : Ik heb die vis gevangen met voerboot X waarin Y boiles met een onderlijn van Z enzovoort enzovoort. Tenenkrommend en na 4 regels sla je als lezer snel de pagina om Get my drift ? Ik heb dan ook tijdens de eerste kijkpoging meer dan de helft doorgespoeld tot een volgend item., om als snel weer door te spoelen of wat anders te gaan doen.

Enige wat voor mij een meerwaarde had was Piet Vogel, die gaf tenminste een boodschap mee over visveiligheid en hoe te vissen in die omstandigheden.

De rest van de items is net een soort van Tell Sell, nog net de telefoonnummers niet in beeld waar je al dat moois kan kopen voor een Feentteeestische Prijs maar dan moet je wel NU bellen.

Bijvoorbeeld : Hoe een tent opgezet moet worden is een item wat op de website van de tentenleverancier thuis zou moeten horen.

Je hebt die sponsoren nodig om je kosten te dekken, helemaal waar, echter er zijn meer wegen naar Rome. In plaats van Tell Sell achtige advertising filmpjes had je ook een thema kunnen kiezen, daar een verhaal ombouwen en dat in een setting aan de waterkant laten afspelen en filmen maar.

Tijdens dat themaverhaal kan je zowel een boodschap meegeven aan de kijkers als je sponsoren plezieren door hun produkten live in aktie te laten zijn. Zal best wat fout gaan maar SO what ? Vertel dan hoe het wel zou moeten en draai het om in een positief ding.

Geef mensen iets mee om over na te denken. Reclame maken kunnen die groothandels, aasfabrikanten en importeurs zelf ook wel.

Succes met deel 2.

Ben benieuwd.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

27-06-2011 18:43

Ik vond het "aardig" , maar petje af voor de mannnen die er veel tijd en energie in hebben gestoken.
Hoop mensen (en ik soms ook) zullen misschien ook wel met die ideeën hebben gelopen, maar jullie doen het gewoon !

Vond Piet leuk en dankzij Herman hoef ik nu na 22 jaar geen kant en klare onderlijnen meer te kopen 8)

Watersense kon ik al, even weer eens op de website gekeken voor die spicy toevoeging maar die kon ik 1-2-3- niet vinden.

Het "quick-fire" stukje (beter goed gejat dan slecht bedacht) had wel wat korter gekund.

Wist niet dat Ali Hamidi CarpCity TV presenteerde :D

Ennuh Mourad, hier ben je gewoon op DVD te bewonderen hoor . . . .

succes met de volgende aflevering(en)
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
ron swager
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-05-2010 18:01

05-07-2011 16:19

Hoe lang duurt het ongeveer voor er een nieuwe aflevering van CarpCityTV is? Ik kan me voorstellen dat dit per keer verschillend is, en dat het aardig wat tijd kost voor je een nieuwe aflevering van 1 uur hebt. Maar ik kan niet wachten.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

05-07-2011 17:14

Mourad Aviara schreef:Het streven is eind Augustus, begin September..
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-07-2011 17:34

Inderdaad, eind Augustus/begin September is het streven. Het is inderdaad veel werk om een aflevering van een uur vol en online te krijgen, al het geregel, emails en bellen vooraf, het draaien op de draaidagen en het bewerken en renderen achteraf. En dit, buiten onze dagelijkse bezigheden om. Maar ik denk wel dat deze deadline te realiseren is.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

05-07-2011 18:28

Kom je nog snapshotjes maken van de enige echte KIKAtukkercup 2/3/4 september??? Dat leverd 100% leuk beeldmateriaal op. Ook is hier karperhistorie aan het Twentekanaal. :wink:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-07-2011 20:18

Martijn, ik zal het in de groep gooien. Maar als we komen komen we wel de laatste dag, kunnen we mee-eten met de BBQ hahahahah :lol:
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

05-07-2011 22:26

welk stukje bil moet ik op de grill leggen, linker of mijn rechter
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-07-2011 23:32

Wat goed van je dat je jezelf nu indirect een varken noemt, generaal! :D haha
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

08-07-2011 17:13

Vond het erg leuk om naar te kijken maar het is wel echt exact hetzelfde als CarpTV.
Precies dezelfde opbouw, kijkersvangsten, aas, vragenuurtje etc.!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

08-07-2011 19:15

Heel leuk om te kijken, ook in België wordt het al druk bekeken :wink:
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

08-07-2011 20:52

best leuk in elkaar gezet, petje af, zit een hoop werk in.
ben het wel eens over dat tellsell gehalte. dat stukje met piet was leuk en leerzaam(voor mij dan, ) om te kijken.
denk dat als de andere reclame stukjes ook op die manier waren gemaakt dat het wel een stuk leuker kijken is.

zoals bij piet z,n stukje zou ik niet gelijk geneigt zijn om alles rigsolution te kopen maar juist naar het systeem(hoe het werkt/in elkaar zit) te kijken en de manier van vissen.

aan de andere kant zou je van een tent moeilijk een verhaal kunnen maken.

mischien dan toch meer filmpjes en dan korte reclame flashes tussendoor van een paar seconden?

verder dat met die rig maken en die vragen aan het eind leuk gedaan.