Dutch qualifier (NK karpervissen)

Gebruikersavatar
cor crooymans
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2010 06:23
Locatie: Breda

26-05-2011 22:26

Ze zijn vanmiddag weer begonnen met de wedstrijd.
Hoorde net dat er al vis verspeeld is, en het gebruik van de boten niet toegestaan is door de hevige wind.
Morgen toch eens een kijkje nemen aan de sloterplas.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-05-2011 06:52

de eerste vis is gevangen in de vuilhoek een schub van 15 kilo ik ga ook nog die kant op vandaag
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-05-2011 09:01

Ik ga in de loop van de dag ook even een kijkje nemen.
Ik geloof dat de 1e prijs een plaatsing was voor de carp world classics ???
twv 2500 euro ?
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

28-05-2011 12:24

Er zijn nu twee karpers gevangen een schub van 15 kg en een spiegel van 16,4 kg
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2011 11:17

is er nog wat bij gevangen ?
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

29-05-2011 12:05

http://www.carpconnections.nl/cc/news.php

Meer dan honderd vissen zijn gevangen, brasems vierden hun feestje, slechts 4 karpers werden gewogen. Het resultaat van de wedstrijd was karig. Toch hebben de deelnemers het goed gehad aan de plas.
In de Sectie van sponsor en eventorganisator Carp Connections, zijn drie vissen gevangen. The DIFF leverde 1 vis op. Daarmee moeten wij het doen om de prijzenpot te kunnen legen.

Resultaat:

1. WCC ticket twv. € 2000,- + teamdeelname in het Carp Connections WCC team.
Ference vd Vorstenbosch & Ferry Kruithof Carp Connections 6 16.4 kilo
2. Een vakantie incl. accommodatie op het PURE FISHING RESORT twv. € 1000,-
Coen vh Klooster & Dennis Dorrestein The Diff 3 15.0 kilo
3. Rubert Kasmin & Ricardo Schröder Carp Connections 5 12.5 kilo 4 PENN molens incl. 4 reservespoelen twv. € 500,- +
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2011 12:15

is niet echt wild geweest dus.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

29-05-2011 13:27

Ference gefeliciteerd en je maat ook

gr remon
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-05-2011 15:25

Het zal die van de Vorstenbosch eens niet zijn.. Dacht dat ie alleen brasemwedstrijdjes kon winnen..

Jo F, waren het de flesjes die het hem deden?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-05-2011 21:57

sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-05-2011 22:44

Ik ben toch van mening als je bijna 500 euro betaald per koppel dat het wedstrijd toch wel tot in de nopje,s geregeld mag zijn.
na mijn mening na het lezen van het linnk van mourad, toch een aardige vlop waarbij vals spelen niet uit gesloten was !!! :roll:
zijn in het verre verleden eerder vissen gewogen met het wedstrijd die werden gebracht van ander water.
Zelf nooit mee gedaan om die redenen , en natuurlijk omdat ik toch altijd blank he :wink:

mvg
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-05-2011 23:05

Sander, voor zover bekend (bij mij) is dit in het verleden niet gebeurd, alleen werd het ons (en de buren van mijn sectie ook) heeeeeel makkelijk gemaakt de eerste avond, omdat de toezichthouder die het geheel onder toezicht moet houden, zich 500 meter aan de overkant van het water bevond. Geloof mij dat je dan niet lekker slaapt.. Het is en blijft toch een wedstrijd met veel op het spel!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-05-2011 23:24

MMMMMMM mourad belive me , weet het wel zeker !!! , zal nooit namen noemen maar weet voor honderd % zeker dat het heel gevoelig zal liggen hier (( namen )).
is wel enkele jaren geleden gebeurd , bewijs heb ik niet zoals foto,s filmpje,s etc etc.
heb het uit hun eigen mond gehoord.

Maar is maar beter dat ik er geen woord meer over zal zeggen, gehoord van redelijke altans erge bekende sloter plas vissers die zich enkele jaren geleden hun handen er vuil aan hebben gemaakt, ik zeg bosbaan / sloterplas
nogmaals namen noem ik niet.

MVG sander
Laatst gewijzigd door sander kunst op 30-05-2011 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-05-2011 23:37

Sander, inderdaad. Beter geen namen noemen, zelfs als je bewijs zou hebben. Daar creeer je alleen gezeik mee en dat is iets wat je denk ik niet wilt. Ik noem in mijn blog ook geen namen en hou het ook zo algemeen mogelijk. Tevens probeer ik ook zo min mogelijk gevoelens uit te drukken. Maar dat houdt niet in dat die gevoelens er niet zijn. Sterker nog, ik denk dat de meesten er zo over denken. Maargoed, dat is een speculatie, dat weet ik niet zeker. De dingen die ik in mijn blog heb gezet zijn wel dingen die ik zeker weet en ook zo zijn gebeurd (feiten). Dit kan door meerdere mensen bevestigd worden. Jammer dat het zo is gegaan, het had veel en veel en veel en veel en veel beter gekund. Misschien moet ik zelf maar een keertje een wedstrijd organiseren.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-05-2011 00:16

Meschien dat ik dan wel over weeg om eens mee te deel nemen Mourad als jij hem organiseerd :wink:
Eigenlijk is het ook erg verleidelijk waneer je in een wedstrijd waar je met zijn tween 475 euro voor heb neer geteld , dat waneer je gebeld word dat iemand je ff een hoge 15 kilo vis wil komen brengen.
Ook ik zou dan ff moeten slikken , eerlijk is eerlijk.
Dat je het dan niet doet betuigd van eigen waarden , maar toch gaat het wel door je hoofd , van breng hem maar ff want er staat een fikse tikket op je te wachten van 2000 euro.
Mijn mening is waneer er zulke wedstrijden worden gehouden , dat de wedstrijd met toe zicht houders pot maar dan ook pot dicht moet zijn.
Zoeken naar vrijwilligers lijkt mij geen hele moeilijke zoek tocht, met af wisseling van om de 12 uur afwisseling onder de toe zicht houders.
en het liefst om de bv 150 meter 1 toe zicht houder die om de zo veel tijd even op zijn stukje een rondje maakt om te kijken of alles wel goed en eerlijk verloopt.

MVG
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

30-05-2011 00:46

Ik moet eerlijk zeggen dat dit soort "wedstrijden" weinig meer met echt vissen te maken hebben vind ik persoonlijk!

Je koopt voor een flinke duit geld jezelf in, zit met veel te veel vissers naast elkaar waar je je eigen ding niet eens kan doen.....
Sowieso de titel Nederlands Kampioenschap die er aan hangt, juist ja....
Heel die commercie rond het WCC en lekker op madine hutje mutje aan elkaar. Wat zou zo'n organisatie er op verdienen? Al dat geld wat er mee gemoeid gaat zou ik liever naar een goed doel zien gaan zoals gelukkig ook wel eens gebeurt.

Ik neem het niemand kwalijk voor het meedoen aan deze ''wedstrijden''. Ieder z'n eigen ding hoor. Maar zeker voor dat geld mag je er wel iets voor verwachten qua organisatie. Kan er niets aan doen maar moet gewoon een beetje lachen om heel dit gebeuren.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
nick de groote
Berichten: 149
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00

30-05-2011 09:58

Als ik het zo hoor en lees (van meerdere mensen dingen gehoord) is t gewoon kut geregeld en is er vals gespeeld. Je moet met zo een wedstrijd voldoende en eerlijke marshalls hebben en anders het niet orginaseren.
100m is 100 m en geen 105 schuin of recht klaar. verder vind ik wat Mourad zegt onzin.

Mourad Aviara schreef:Sander, inderdaad. Beter geen namen noemen, zelfs als je bewijs zou hebben. Daar creeer je alleen gezeik mee en dat is iets wat je denk ik niet wilt.


Als ik ergens aan mee doe en ik zou iemand zien die vals speelt dan zou ik en vind ik dat je dat bekend moet maken... 'Bekende' visser of niet lekker belangrijk. Het bewijst gewoon dat je misschien wel niet kan vissen of gewoon heel dom bent als je vals spelen nodig hebt. Het is het zelfde als de koningin een auto steelt... nee daar zeggen we niks van want het is de koningin... dat hoort ook niet

Ik ben het ook eens met Mathieu. Alleen daar kies je wel zelf voor als je eraan mee doet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-05-2011 10:52

Nick, niet iedereen houdt ervan om een klokkenluider te spelen. Dus onzin is het niet. De meesten van ons willen gewoon rustig vissen zonder al die poespas eromheen. Maar je begrijpt het ook verkeerd wat ik zeg of ik zeg het verkeerd. Als ik ergens aan meedoe en er wordt valsgespeeld, ben ik de eerste die aan de bel trekt. Maar als ik van horen zeggen denk dat iemand bijvoorbeeld vis overzet of wat dan ook, dan ga ik niet de klokkenluider spelen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-05-2011 13:11

Ik zal het voor het gemak ook hier plaatsen..

Voordat ik deze blog begin wil ik vooropstellen en duidelijk maken dat deze blog namens mijzelf is en NIET namens (één van) mijn sponsoren.

Je zal het vast gehoord hebben, afgelopen weekend vond het Nederlands Kampioenschap Karpervissen plaats op de Sloterplas in Amsterdam. Van donderdag tot zondag bevonden zich 29 koppels aan de oevers van dit water. Het geheel zal ongetwijfeld overal op diverse media behandeld worden en iedereen zal zeggen dat dit evenement een succes was. Ik ga tegen deze mediakudde van vriendjespolitiek in en zal mijn eigen ervaringen plaatsen. Deze blog zal dus gaan om mijn eigen ervaringen en enkele feiten die gedurende de wedstrijd zijn gebeurd. Ik zal mijn mening over deze wedstrijd niet plaatsen en ik laat aan jullie over om zelf een mening hierover te krijgen. Ik zal hier waarschijnlijk geen vriendjes mee maken, maar de reden waarom ik tegen deze mediakudde in ga is dat ik duidelijk wil maken dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is (zoals het je wordt voorgeschoteld) en mensen eerst alle verhalen aan moeten horen voordat zij een mening over een bepaald evenement willen gaan krijgen.

“Mourad, wees er donderdag maar rond half 9 want aanvang is om 9 uur en de loting zal kort daarna beginnen” werd mij gezegd door Patrick Eversen en Lucas Amptmeijer. Eénmaal aangekomen om half 9 was het een kopje koffie drinken daar bij de kantine van het haventje. Na 2 kopjes weggewerkt te hebben, kwam ik bekenden tegen die ook deel zouden nemen aan deze wedstrijd en wij hebben buiten gezellig met een groepje gezeten en geouwehoerd over de te komen wedstrijd en de bijbehorende stekken. De wind waaide behoorlijk en iedereen raakte moe van al dat wachten. In de tussentijd kregen wij formulieren mee voor het avondeten (wat bij het inschrijfgeld inbegrepen zat) voor de komende dagen. Dit moest voor 16.00 uur bij de marshall (niets meer dan een toezichthouder en aanspreekpunt) van je sectie ingeleverd worden zodat je tijdig je avondeten zou krijgen. Ook werden de boten gekeurd door een marshall. Onze boot kwam prima door de keuring en wij hadden de benodigde accessoires ook laten zien (2 zwemvesten met op ieder zwemvest een fluit, een toeter, een anker en een bakje om water uit je boot te scheppen). Maar wat zien wij nu? Eén koppel heeft een bootje van nog niet eens anderhalve meter, die overduidelijk is gekocht bij de Bart Smit voor 2 tientjes, bij de marshall aangeboden voor de keuring. De marshall keurt dit af en gelijk heeft hij! Je moet je voorstellen dat het flink waaide op de Sloterplas en er golven waren van ongeveer 40/50 cm en zo’n boot levensgevaarlijk is! Na wat gebel van de marshall naar de organisatie keurt de organisatie het wel goed. “Op eigen risico” zeggen ze. Dit gaat er bij mij niet in, ten eerste omdat je je marshall buiten spel zet (en de hele boot-keuring één groot façade zou zijn) en ten tweede vind ik dat als organisatie zijnde je een “Veiligheid voor alles” instelling moet hebben. Deze vissers hebben misschien niet in de gaten hoe gevaarlijk zo’n bootje kan zijn met deze weersomstandigheden, maar de organisatie moet beter weten en deze boot gewoon afkeuren! Ik vertrouw er een kind van 30 kg op een vijver van 20 cm diep nog niet eens mee! Laat staan op zo’n groot en diep water als de Sloterplas tijdens deze barre weersomstandigheden!

Uiteindelijk begon de loting pas om kwart over 1 's middags. Eenmaal geloot werd bekend dat wij op de Carp Connections sectie van het water zaten met als steknummer 2. Dat bevond zich halverwege de Oostoever. De wind stond al enkele dagen daarop te beuken dus besloten wij de stek te houden. Na de loting probeerden wij te achterhalen wie onze marshall was zodat wij de formulieren van het avondeten konden inleveren. Tijdens de verwelkoming werd iedereen gezegd dat er om en nabij 15 marshalls waren (een stuk of 8 van de Carp Connections team en 7 van de Clussius College), maar niemand wist ons te vertellen wie nou onze marshall was. “Achja, dat zien we wel als we op de stek aankomen” dachten wij.

De wind waaide zo hard dat er door de organisatie besloten werd een vaarverbod op te leggen in verband met de veiligheid van de vissers. Alleen tussen 17.00 uur en 18.00 uur mag je met de boot het water op om je stekken te verkennen en om te voeren. Prima beslissing! Maar er werden ook eilanden geloot en deze eilanden kon je alleen met de boot bereiken. De organisatie gaf aan de vissers die op het eiland moeten zitten zelf brengen en op te halen met een eigen boot en ze met al hun spullen zelf naar de eilanden toe te varen. Wel tof van ze toch? Tot ik een telefoontje krijg van Jeroen van de Broek, een teamgenoot die een eilandstek heeft geloot, waarin hij aangaf dat hij ruim een uur heeft staan wachten op de organisatie, maar zij helemaal niet zijn komen opdagen. Dus is hij zelf met zijn eigen boot naar het eiland toe gevaren, waarop hij op het water door de organisatie is aangesproken met de mededeling dat hij niet het water op mag. En dat, terwijl hij ruim een uur heeft staan wachten op ze en ze zijn maar niet gekomen. Ik kan je zeggen dat hij er niet blij mee was..

Eenmaal bij de stek aangekomen hebben wij het geheel opgezet en gewacht tot 17.00 uur zodat wij het water op konden met de boot en onze stekken konden aanvoeren. Nu hebben wij het geluk dat wij deze stek en het bodemverloop al kennen. Om 18.00 uur zagen wij tegenover ons op het surfstrandje een vuurpijl omhoog gaan en na het horen van de klap gooiden wij direct onze hengels in (uitvaren is verboden tijdens deze wedstrijd). Zo, het wachten kon beginnen. Maar wacht even, waar is de marshall van onze sectie gebleven? De formulieren moeten nog ingeleverd worden en ons is beloofd dat er een marshall aanwezig zou zijn op de sectie. De buren wisten ook niet hoe dit zat, dus wij besloten maar nog even te wachten. De wedstrijd was net begonnen en het zou raar staan als wij gelijk op zouden bellen naar de organisatie. Het werd 19.00 uur en wij kregen allemaal een beetje honger en nog nergens een marshall te bekennen. Het werd toch tijd om de organisatie te bellen, want dit schoot niet op. Toen Patrick de organisatie opbelde werd ons gezegd dat wij te laat zijn en wij maar een marshall hadden moeten zoeken. En dit, terwijl ons bij de verwelkoming gezegd werd dat er genoeg marshalls aanwezig waren en iedere sectie een eigen marshall zou hebben. Daar sta je dan, zonder avondeten (en dit terwijl je er wel voor hebt betaald) en de organisatie die iedereen in eerste instantie een marshall belooft heel kortaf tegen ons zegt dat het ons eigen fout is en wij maar eentje hadden moeten zoeken.

Maar nu komt het, wij hadden geluk dat wij met zijn drieën waren (2 vissers + 1 bankrunner), dus wij konden wel eentje missen om de marshall te gaan zoeken (wat al eigenlijk niet de bedoeling is), maar heel veel stekken hadden geen bankrunner. En volgens de reglementen moet er ten alle tijden minimaal één visser aanwezig zijn bij de hengels. Dus als van een stek van 2 vissers ééntje de stek zou verlaten om een marshall te zoeken (die er eigenlijk gewoon hoort te zijn!) en één van die hengels zou afgaan, zou dit betekenen dat de visser niet de boot in mag om de vis te drillen, omdat er ten alle tijden minimaal één visser bij de hengels aanwezig moest zijn. En op een stek als de Oostoever, waar de taluds ontiegelijk steil zijn en de vis na aanbeet altijd de diepte induikt, er een redelijke kans is dat je de vis verspeelt als je het vanaf de kant moet drillen. En bij zo’n wedstrijd, waar het inschrijfgeld 475 euro per koppel is (+ 80 euro voor een bankrunner) en het zich het “Nederlands Kampioenschap Karpervissen” noemt, wil je natuurlijk geen vis verspelen! En al helemaal niet als het gaat om een fout die niet door jou gemaakt is, maar door de organisatie zelf. Dit was iets waar wij ons heel erg druk om maakten die avond. De vissers links van mij hadden hier schoon genoeg van en bestelden zelf bij de cateraar een maaltijd en betaalden dit notabene uit hun eigen zak. Toen de koerier hun eten had afgegeven, besloot ik de koerier aan te spreken. Ik vroeg of ik hem eventueel de formulieren af kon geven. Dat wist hij niet en hij gaf mij het telefoonnummer van zijn baas, dus ik gelijk bellen. Ik heb zelf kortgesloten met zijn baas dat ik hem de formulieren mee kon geven en dat wij ons eten zo snel mogelijk bezorgd zouden krijgen. Pas rond kwart voor 11 ’s avonds kregen wij ons avondeten. Als wij dit geregeld konden hebben, had de organisatie het zeker weten gekund! Maar ze kozen voor de makkelijke weg, jammer is dat.. In de tussentijd werd ik zelfs enkele keren gebeld door diverse vissers die ook deelnamen met de vraag of wij ook geen eten hebben gekregen. Dit incident vond zich dus niet alleen op onze sectie af, maar ook bij andere secties.

“Jammer dat het zo is gegaan, maar wij waren zelf ook afhankelijk van een ander bedrijf” aldus de organisatie tijdens de prijsuitreiking. Ik vraag me dan af wiens taak het is om een marshall op de secties te plaatsen (die deze formulieren in ontvangst neemt), dat van de cateraar of van de organisatie zelf? Hoe ik er tegenaan kijk is dat de cateraar ons een oplossing bood op dat moment, niet de organisatie. Petje af voor de cateraar om de tekortkomingen van de organisatie goed op te kunnen vangen! Kort daarna krijg ik een telefoontje van de organisatie waarin zij aangeven dat HQ de komende tijd onze marshall is. Even voor de duidelijkheid, HQ zat op het surfstrandje, dat is aan de overkant van het water vanuit onze stek bekeken! En aangezien marshalls toezicht moeten houden op de vissers, zat het mij niet goed. Wie zegt dat de vissers naast mij niet één van hun vriendjes bellen voor een karper, gevangen op een ander water, te smokkelen naar hun stek toe? Ik zal heel eerlijk tegen je zijn, mij is dit zelfs aangeboden door iemand die ik ken! Hij had een dikke vis in de bewaarzak liggen en vroeg of ik interesse zou hebben. Ik maakte hem duidelijk dat ik eerlijk mee wil doen aan deze wedstrijd en dat ik geen interesse heb in zijn vis. Maar wie kan mij garanderen dat mijn buren het ook niet doen? Het is en blijft natuurlijk een wedstrijd en het is natuurlijk te gek voor woorden dat degene die toezicht moet houden op deze sectie zich 500 meter, aan de overkant van het water, bevindt!

Enfin, wij gaan na veel pijn en moeite met een volle maag de eerste nacht in. Hier kan ik heel kort en duidelijk over zijn: Geen tikkie gehad gedurende de nacht! Dus gaan we verder met de volgende dag. Na eenmaal wakker geworden te zijn, zetten wij een kopje koffie en gaan ontbijten. Op dat moment kwam er eindelijk een marshall en wij hebben hem geholpen zijn tent op te zetten.

Maarten zei ons dat er inmiddels een schubkarper van 15 kg is gevangen. Dit motiveerde ons om met de boot het water op te gaan, ietwat andere stekken aanvoeren en de hengels opnieuw in te werpen. Om weer zo’n fiasco als de vorige avond te voorkomen leverden wij enkele uren voor de deadline de formulieren van de komende avond in bij Maarten. Maar wat zien wij nu? Wij krijgen er een tweede marshall bij. Het ene moment heb je geen marshall en het andere moment heb je er 2! En dat, terwijl er gedurende de hele wedstrijd geen één marshall bij de middelste eiland aanwezig was, hetzelfde eiland waar eerdergenoemde Jeroen zat te vissen. Hetzelfde geldt ook voor de Opiumstekken (stekken naast restaurant Opium) waar 2 koppels zaten te vissen.

Het was tegen een uur of 5 en wij zagen de visser die helemaal in de bosjes van de Oostoever zat (meest rechterstek van de Oostoever) het steiger oplopen met zijn hengel, helemaal tot het einde van de steiger, daar de trap op gaan, recht onder de trap voeren en zijn lijn droppen en met de hengel in zijn hand teruglopen naar zijn stek. Dat is een afstand van op zijn minst 170 meter (als het niet meer is!). Beide marshalls stonden op dat moment met ons te ouwehoeren, maar toen zij dat zagen ging eentje foto’s nemen en de ander (Maarten) liep naar ze toe. In het reglement staat dat je niet verder dan 100 meter vanaf je stek mag vissen, maar toen de marshall belde met de organisatie over hoe verder te gaan, werd dit toegelaten. “Dat is de privilege van een kopstek hebben” werd toen gezegd. “Dan mag je schuin van je af vissen, want dan ben je niemand tot last.” Prima, maar hoe zit het met de afstand? Iedereen kan beamen dat deze afstand veel en veel meer was dan de toegestane 100 meter, maar de organisatie vond van niet. Voor mij maakte het niet uit, maar ik vond dit geen stijl. Hier en daar belden mensen ons op met geklaag hierover en ik geef ze gelijk. Uiteindelijk belden deze mensen de organisatie op en kregen deze vissers een waarschuwing en moesten zij deze hengel binnendraaien en uitwerpen (niet uitlopen!). Maargoed, dan vraag ik mij het volgende weer af: “Waarom zeg je als organisatie zijnde, na advies van je marshall om deze vissers te waarschuwen, in eerste instantie dat het wel wordt toegelaten en zodra je klachten binnenkrijgt van andere vissers ga je het verbieden?” Ons werd (door Maarten de marshall) verteld dat er een bepaald marge op zat, op de toegelaten 100 meter. Ik vind 70% wel een extra hoge marge (170 meter in plaats van 100 meter). Dit zijn dingen die niet mogen gebeuren tijdens een wedstrijd! En helemaal niet tijdens een Nederlands Kampioenschap Karpervissen, waar het inschrijfgeld 475 euro is per koppel en nog eens 80 euro extra is betaald voor een bankrunner! Ik neem het de vissers niet eens kwalijk, de verleiding was waarschijnlijk te groot. Maar is het professioneel om dit eerst toe te laten als organisatie zijnde, maar na geklaag van vissers het af te keuren?

Enfin, wij gaan de tweede nacht in. Kan ik ook weer kort over zijn: Geen tikkie gehad! Dus belanden wij bij de derde dag (zaterdag). Wij kregen deze dag veel bezoek van vismaten, vrienden en vriendinnen en wij hebben het lekker gezellig gehad. Ook lekker een biertje gedronken met de vissers links van ons en tot in de late avond een gezonde discussie over het karpervissen gehad met onze marshall Maarten. De derde nacht ook geen tikkie gehad! Drama, de wind staat al dagenlang te beuken op onze kant, maar geen vis. Het watertemperatuur was natuurlijk gezakt door deze harde wind.

Vanochtend, zondag, de laatste dag van de wedstrijd. Om half 8 gingen wij er al uit en na een stevig ontbijt en een lekker bakje koffie, ruimden wij alle spullen op. De wedstrijd zou duren tot 9 uur en daarna was het verzamelen bij restaurant “Het Oostoever” voor een kopje koffie en gezellig ouwehoeren met je collega karpervissers. Prijsuitreiking zou om 12 uur zijn. Wij stonden om half 10 voor de deur van het restaurant en gingen even een sigaretje roken met enkele vissers die deelnamen. Na flink wat zweten van het heen en weer sjouwen van de spullen naar de auto’s zijn wij wel toe aan een sigaret. Na deze opgerookt te hebben gingen wij naar boven om in het restaurant het beloofde kopje koffie te gaan nuttigen. Maar de organisatie vond dat wij er nog niet in mochten, omdat zij niet klaar waren met de laatste puntjes op de i te zetten. Wij mochten er pas om 12 uur in, werd gezegd. Dan moet je je voorstellen dat je in je bezwete shirt bovenaan staat, helemaal open gebied om je heen en met een straffe wind die recht op je waait. Word je niet vrolijk van. Niemand niet. Na ongeveer een uur gewacht te hebben, mochten wij eindelijk naar binnen. Zo, een warm kopje koffie gaat er wel even in! Even buiten op het terras zitten daarna met een groepje die je kent, een biertje nuttigen en bijpraten over de wedstrijd. Was wel gezellig onderling.

Inmiddels werd aangekondigd dat de prijsuitreiking niet meer om 12 uur zou zijn, maar om 1 uur. Goed geregeld! Zowel bij de loting op donderdag als de prijsuitreiking vandaag liep het uit qua tijd. Wat ik ook wel weer een minpunt vond was dat eerdergenoemde Jeroen ook niet opgehaald is van het eiland door de organisatie, want de organisatie had hun boot de dag daarvoor getrailerd en weggezet. Gelukkig zijn er nog wel sympathieke karpervissers op deze wereld want Ton van der Vaart had zijn boot, die hij had liggen in de haven, opgehaald en heeft deze vissers (Jeroen van de Broek en Michael Smith) van het eiland af gehaald en naar de haven waar zijn boot ligt gevaren en Siep van de Ploeg heeft Jeroen en Michael naar hun auto’s gereden. Ton en Siep, jullie verdienen een applaus! Echt waar..

Het ergste van alles vond ik toch wel de prijzentafel. De hoofdprijs werd gedisplayd door uitgeknipte stukjes tekst, geschroefd op een houten plaat (de schroeven waren zelfs nog zichtbaar), de tweede prijs was een ticket naar een betaalwater en de derde prijs waren 2 (gesponsorde) Penn molens per persoon (alleen al je inleggeld zou meer waard zijn dan die twee molens) en de rest van de prijzen waren kortingsbonnen voor betaalwateren. Hiermee verplichten ze je om te boeken voor deze wateren, anders heb je helemaal niets aan je prijs. En op deze kortingsbonnen staat dat verkopen ook niet mag.. Hoe ik het zie zou de organisatie beter een klosje nylon weg kunnen geven dan een kortingsbon. En shirtjes van Afishionado waren ook weggegeven. Hier heb je eigenlijk ook niets aan als je een groter maat heb dan XL, want grotere maten hadden zij niet op meegenomen. Nu kun je dit wel omruilen bij hun, maar dan moet je naar Huizen toe rijden. En ik denk niet dat iemand uit bijvoorbeeld Rotterdam naar Huizen toe rijdt om een shirtje om te ruilen. En toch stug zeggen dat het een prijzentafel is die aansluit bij het niveau van de NK. De loting werd teruggebracht van restaurant Opium (waar het vorig jaar gehouden werd) naar een klein clubhuisje en een terras, de prijsuitreiking werd gehouden in een kleine kroeg waar hooguit 20 man in passen (en er waren 58 deelnemers) en de prijzentafel was in mijn (en vele andere) ogen dramatisch. Zelfs ik zou betere prijzen gesponsord kunnen laten krijgen voor zo'n evenement! Misschien een leuk idee voor later..

Na de prijsuitreiking zijn wij, Michael Smith, Jeroen van de Broek, Lucas Amptmeijer, Patrick Eversen en ik, nog even iets gaan eten bij Du Maroc, een marokkaans eettentje die zich bevindt op 5 minuten vanaf de Sloterplas. Heren, het was gezellig!

Al met al vond ik het een hartstikke gezellige wedstrijd, maar alleen omdat wij het onderling zelf gezellig hebben gemaakt. En ik moet je eerlijk zeggen, gezelligheid werd ons niet makkelijk gemaakt..

Tot de volgende blog!

Mourad


Plaatjes en andere reacties kan je hier lezen: http://www.carpcity.nl/index.php/blog/3 ... og-nk-2011
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

30-05-2011 13:24

Mourad,

Ik heb je blog gelezen, maar ik kan nergens uit opmaken wie de organisator van dit evenement is. En dan heb ik nog een vraag, mag/kun je zomaar een wedstrijd organiseren met het etiket NK, of zijn daar nog regels aan verbonden ? Ik vind het al met al maar een vreemde zaak.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-05-2011 13:27

Jan, ik noem liever geen namen qua organisatie. Degenen die mee hebben gedaan of zich een beetje hierin hebben verdiept weten het wel. En een wedstrijd organiseren met het etiket NK is ook een dubieus geval. Bij aanvang werd ook gezegd dat er veel eisen aan gesteld worden en dat hij het maar zo noemt. Of het mag of niet weet ik niet, ik weet of niet of hij aan al deze eisen voldoet. Maar dat is wel het minst wat me boeit..

De organisatie denkt dat wij op ons achterhoofd gevallen zijn.. :roll: Bovenstaande tekst is alleen mijn ervaring en feiten die op mijn sectie gebeurd zijn. Ik neem aan dat andere secties ook weer andere verhalen te vertellen hebben.. :roll: En als je mij niet gelooft: Pak de telefoon, bel een willekeurig iemand op die hieraan heeft deelgenomen en vraag het hem zelf. Ik mag natuurlijk niet zeggen dat je niet mee moet doen met het "NK" van volgend jaar, maar ik weet van mijzelf al dat ik zeker weten NIET meedoe! Mijn advies: Ga lekker een weekje naar Frankrijk met dat geld, heb je nog veel meer plezier ook! En kunnen de juiste mensen hun zakken vullen.

Wat ik vergeten ben te vermelden: Ik kan zowieso 1 geval noemen die 22,50 extra moest betalen voor het avondeten aan de organisatie terwijl het bij de prijs inbegrepen was. Man man man..
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

30-05-2011 14:34

Integendeel ik geloof jouw absoluut, dat is niet eens aan de orde, ik vind alleen de organisator erg dubieus, vandaar mijn vraag of het überhaupt geoorloofd is om zomaar een wedstrijd tot NK uit te roepen, of dat daar nog regels aan verbonden zijn. Nee, ik ben geen volger van je maar ik lees wel eens reacties van jouw hand, en daarin kom je in mijn ogen gewoon geloofwaardig over.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
nick de groote
Berichten: 149
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00

30-05-2011 14:52

Mourad Aviara schreef:Nick, niet iedereen houdt ervan om een klokkenluider te spelen. Dus onzin is het niet. De meesten van ons willen gewoon rustig vissen zonder al die poespas eromheen. Maar je begrijpt het ook verkeerd wat ik zeg of ik zeg het verkeerd. Als ik ergens aan meedoe en er wordt valsgespeeld, ben ik de eerste die aan de bel trekt. Maar als ik van horen zeggen denk dat iemand bijvoorbeeld vis overzet of wat dan ook, dan ga ik niet de klokkenluider spelen.


Ik doelde ook niet specifiek op jou :).
En dat mensen rustig willen vissen zonder poespas snap ik wel. (die doen gok ik ook niet aan deze wedstrijden mee).
Zonder dat je een bewijs of iets dergelijks hebt moet je ook niks roepen. Ik bedoelde alleen als je het wel hebt vind ik niet dat je 'bang' moet zijn om er wat van te zeggen.

Ik denk verder dat wij zo een beetje de zelfde mening delen.
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

30-05-2011 16:57

mourad,waarom heb je nog mee gedaan als je al wist dat het je ging tegenvallen.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-05-2011 17:39

ik neem aan omdat hij niet het idee had dat het zoooo erg ging tegen vallen , of beter gezegt dat er zo geblunderd werd.

CHECK live opgenomen veyenoord :wink:

mvg