Vismaat Praat!

Plaats reactie
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-05-2011 21:59

Vismaat Praat!
De naam zegt het al, dump hier alles over je vismaten.
Dit kunnen leuke, stomme, rare of grappige verhalen of acties zijn die jij gezien hebt bij je vismaat of hij jouw verteld heeft.

Ik kwam op dit idee doordat mijn vismaten me altijd laten staan. Het zijn dan ook geen echte vismaten maar meer vrienden die je met een korreltje zout moet nemen. Zo ook net; Ik bel een maat om te vragen of hij alles klaar heeft en of hij nog wat te roken mee neemt voor morgenvroeg. Krijg je als antwoord: Ohwja we zouden gaan vissen, ja sorry jong ik ga niet mee lekker uitslapen.
Heb de telefoon maar direct opgehangen anders ben ik snel vriendloos Grrrrr
Dit is niet de eerste keer, en dit keer ga ik me houden aan mijn vorige afspraak.
Bel ze Nooit meer om te vissen en ga lekker alleen, geen gezeur over de stek of manier van vissen. En geen gebroken humeur door een niet nagekomen afspraak. Als ze willen vissen zijn ze welkom maar dan moet het van hun kan uit komen.

Zo nu graag een positief verhaal ;)
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-05-2011 22:10

Ik heb zelf ook nog wel een leuke, lag in ieder geval helemaal dubbel.

Was vissen met 3 vrienden, een vriend lag op zijn stretcher net als ik. 2 stonden bij de hengels wat te praten tot we opeens een molen horen ratelen. De gast naast me roept: SLA AAN!! SLA AAN! Waarop 1 jongen een hengel beet pakt en een zwieper geeft, helaas lijn slap niks daar. De jongen daarnaast pakt een andere hengel en geeft ook een zwieper maar Weer niks daar. Ondertussen was die gast uit de stretcher opgestaan en sloeg de goeie hengel aan, je zag spanning op de lijn en na 2 flinke klappen schoot het haakje los.

Ik heb krom gelegen van het lachen. !! Maargoed het was nog vroeg ;) en we waren net klaar met opbouwen. Volgende keer alleen even de piepers aanzetten ;)
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-05-2011 12:34

Ik kan hem nu wel helemaal de grond in stampen maar moet vanavond weer met hem vissen, en hij leest dit forum ook dus ik hou me mond :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

13-05-2011 12:35

Avond van te voren spreek je af om te gaan vissen. 's Morgen vroeg voor zon opkomst eruit. Alles prima en geregeld. Nog even wat voer koken en dan naar bed voor een lange dag pennen. Vriendin was er al niet blij mee dat ik zo vroeg op zou staan, maar goed die neemt het maar voor lief.

Lig je lekker te slapen gaat om 3 uur 's nachts de deurbel! Ik denk zal wel een grapjas zijn die loopt belletje te lellen bij onze flat. Gaat die deurbel nog 4x..... Over de intercom hoor je een stem "KOM WE GAAN VISSEN!".... zo lam als een toeter. Enige reactie die ik gaf "ROT OP DWAAS".... Uur wakker gelegen en gewoon op tijd opgestaan.

Dan kan je 2 dingen doen 's ochtends of gaan vissen of je maat wakker bellen bij zijn huis. Ben maar gaan vissen. Uurtje of 9 kwam hij langs bij het water om het ook maar te proberen. Had alles erin liggen kwam bij me staan en nog geen minuut later zien we beet op zijn pen. Hij loopt rustig terug hoor een hoop gevloek en zie zijn hengel voorbij komen over het water.

Mijn reactie "Veel plezier met zwemmen zal je kater goed doen! Misschien volgende keer maar je slip open zetten."
Kreeg als antwoord: "ROT OP DWAAS"
Jum jum vissie!
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

13-05-2011 13:25

Veel sessies met Aaron F gevist. Ontzettend gelachen en veel beleefd en geleerd.
Ook heel wat met Fred H gevist, wereldgozer met het vishart op de juiste plaats.
Na een veel te lange pauze weer eens begonnen. :oops:
Een maat hoeft van mij niet maar het is altijd wel leuk om af en toe eens samen te vissen.

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

13-05-2011 14:15

Mijn oude vismaat, wat een keerl.. Moest zelfs nog helpen van het haakaas eraan doen tot ze tent opzetten.

Nu overigens ook geen vismaat meer.

Nu een nieuwe vismaat, en heb nog nooit zoveel geleerd in zo'n korte tijd. Van hakaas tot tentopzetten
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-05-2011 14:49

mijn "vaste" vismaat vindt altijd vis spullen elke keer weer.elke sessie

heeft al 5x werkende pieper (ultimate / arca ) gevonden

zeker 10x boilienaald.

heel veel onderlijnen

banksticks

etc. :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-05-2011 16:20

Martin Nijboer schreef:Mijn oude vismaat, wat een keerl.. Moest zelfs nog helpen van het haakaas eraan doen tot ze tent opzetten.

Nu overigens ook geen vismaat meer.

Nu een nieuwe vismaat, en heb nog nooit zoveel geleerd in zo'n korte tijd. Van hakaas tot tentopzetten



dus al die jaren heb je zitten klote met de rommel van een ander hahaha doe je goed ;)

maar het is een bekend verhaal in mijn oren, die persoon heb ik na 5x lekker alles laten doen.. we waren al snel uit gevist ;)
Oja joh!!!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-05-2011 17:03

Mooiste wat ik me kan heugen is dat mn maat iets probeert te bestellen bij een Franse mc Donalds.
Meneer spreekt geen woord Frans en kwam er zelfs bij de mac al niet uit…
Had wel te doen met dat grietje achter de kassa :o . Spreek zelf wel redelijk Frans, maar kon gewoon geen woord meer uitbrengen van het lachen.. De tranen liepen over mn wangen :lol:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

13-05-2011 17:58

Ja, mooi is dat Sjoerd.

Zo zaten ik en 'een Groninger met rood haar' weleens aan een riviertje in het oosten van het land, lekker in een ouderwets goed lekkend tentje te blanken en we werden al melig. Alles was zeiknat en overal zaten beesten. Er lag een zak chips open in het gras, mijn maat besluit zonder te kijken een hap te nemen. De naaktslak die in de zak gekropen was ging mee naar binnen. Hij kauwde er op, ik hoorde het zelfs. Die bek van hem toen hij het diertje proefde...

Aan datzelfde riviertje zaten we in een net zo slecht tentje ook een keer in de stromende regen te vissen, het was al donker en we hadden er beide heel stoer drie i.p.v. twee in liggen. Plotseling onderbreekt een duidelijke stem het onafgebroken gekletter van de regen op een tentje. We keken elkaar aan met van die enorme ogen. "KUT!!! We zijn de lul!!!". Twee heren in lichtblauwe overhemden en van die dingen op hun schouders. In de zeikende regen, doorweekt dus. Eén van de twee controleurs was duidelijk dronken, de ander deed echt net alsof hij het niet zag. Het was hun wel prima allemaal, het boeide ze geen reet. Ik vroeg nog enigszins hatelijk of ze geen geld moesten verdienen. Ze liepen weg. Alsof je inbreekt op het politiebureau!

Ik en diezelfde vismaat besluiten ondanks dat we er elke keer aan het water op af zaten te geven en het verafschuwden, dat we nu maar eens een keer mee moesten doen aan een karperviswedstrijd, zodat we echt zouden weten waarover we dan praten. We wonnen hem direct, ook nog met de grootste vis. Je had die koppen van die grote mannen toen moeten zien, toen twee pikkies naar voren geroepen werden voor de eerste prijs.

We zitten aan een knap kanaal in Friesland en er vindt een legeroefening plaats. Mannen in oorlogspakken en met verf op hun gezicht peddelen in grote opblaasboten door het kanaal. Het is extreem relaxed zomeravondweer, terwijl een bootje vol hard werkende soldaten langs peddelt ploppen we allebei duidelijk hoorbaar een Grolsch beugelfles open. Die koppen... Genieten!

Dat vind ik leuke dingen. Wat hebben wij gelachen, zo hard dat je bijna in je broek zeikt. Machtig.

Groeten,
Willem
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-05-2011 19:02

leuk topic dit haha,

Ja ik heb ook het verhaal met goederen mee slepen en dan ook nog eens dat van een ander, dan nog eens de ander zijn tent omhoog moeten zetten omdat meneer niet wist hoe dit moest wat natuurlijk flauwekul was of 2 linker klauwen had. Veel verstand ervan ook nog niet eens hebben, niet kunnen inwerpen etc etc. Heeft dus ook niet lang geduurd.
En hij begreep er niks van zelfs niet met uitleg nou hoe dom kun je dan zijn.......of het gewoon niet willen snappen...

Inmiddels is mijn beste vriend ook gaan karpervissen. Misschien dat meerdere dit ook wel kennen. Omdat ik veel weg ben en hij wat vaker samen iets wil doen ook maar karper materiaal aan gaan schaffen. Ik denk als beginnend doet hij wel even rustig opbouwen van materiaal. Niet veel later nieuwste fox melders, hengels van rond de bij 200 euro het stuk, nieuwe 2,5 mans bivvy, grote bigpit molens, etc etc jah ik zag dat jij ook dit soort materiaal had dacht schaf ik ook maar zoiets aan moet het gelijk goed zijn toch als antwoord geven op de vraag kon je niet rustig aan wat beginnen....... Nee voerboot etc alles maar in een keer. Duurste van het duurste en niet weten hoe het werkt laat staan hoe knoop je een eigen onderlijn zeg maar of hoe bevestig ik een boilie. Inmiddels nu wat jaren voorbij en is hij al aardig gegroeid in deze visserij.

Alleen een echte visser zal het niet worden, schijtend benauwd om alleen ergens te zitten dus hem ergens alleen vinden zul je hem dus niet vinden. In de avond moet je echt in zijn buurt blijven anders komt het niet goed en vissen heb ik het idee doet hij meer om er bij te horen en deze persoon anders niks anders heeft. Maar heb hier alle respect wel voor want daar in tegen staat hij wel altijd dag en nacht voor mij en anderen klaar en andersom natuurlijk hetzelfde maar even makkelijk nee zeker niet haha.

Dezelfde persoon hengel moeten ingooien 1ste x ik zeg nog dit mag je zelf doen je weet hoe het werkt jah tuurlijk. spul naar achteren zwiep en hij krijgt me toch een rot schok beugel niet open. 2de poging beugel open met vinger achter de lijn spul naar achteren zwiep. Je raad het al niet af remmen dus ergens hoog in de bomen 100 x om een dikke tak gedraaid spul kwijt......Ik natuurlijk krom van het lachen. Hij opnieuw alles er aan moeten zetten met raad en hulp van me. Ik hem nu uitleggen als je denkt dat je te hard gooit gewoon af remmen. Hij weer beugel open vinger achter de lijn spul naar achteren zwiep, hmmm iets wat je dan niet alle dagen zult mee maken, hij gooit komt een zeevogel bam 140 gram lood vol tegen het vogeltje aan natuurlijk vogeltje hartstikke dood beneden en pas bij de 4de poging lag dan het spul eindelijk op de spot alleen mocht ie weer binnendraaien omdat de gehele onderlijn om het lood was gedraaid. Hoeveel pech in een paar worpen wil je hebben. Heb het hierna dus even meerdere malen voor gedaan. Het werpen momenteel is al verbeterd maar geweldig is het nog steeds niet. Laten hem dus maar niet met ZIGRIG mikken.. haha.....

in Frankrijk naar BTW water Etang de Briguieil zoals in het filmpje ongeveer te zien hoe zijn niveau wat is haha, ( beste vriend heeft een leeftijds achterstand echt waar ) ondanks dat wel 1 van mijn beste vrienden en ik accepteer hem zoals die is maar zijn veel mensen bij die hem niet mogen vanwege zijn gedrag wat logisch kan zijn. Zie filmpje etang de briguieil in het topic van mij. Ook diezelfde trip op 1 april een nep slang opgehangen in zijn JRC quad continental tent aan het haakje gehangen en zelf video camera in opening op recording gezet en daarna terug gaan en dan schreeuwend de tent uit sprinten met whaaaaa pas op giftige slang in de tent die recht met wakker worden boven zijn kop hing. Dat hij het zo wild zou doen had ik niet verwacht wel dat er een nieuwe tent kon worden gekocht want meneer sprong dwars door de achterkant tent eruit......wat je natuurlijk wel kan raden hoe dat afgelopen was.....

En zo maak ik elke keer met hem wel weer dingen mee, vooral zijn opmerkingen en uitspraken doen echt alles en zijn soms zo humoristisch dat je niet meer bijkomt......
zoals met een waadpak te water gaan hem vertellen dat hij om het gat moet denken en dat hij maar zover het water in kan. Na zover lopen schreeuwen naar hem dat hij niet verder kan maar het waarschijnlijk niet horen of willen horen en dan verdwijnen en ik met een nat pak er achter aan moeten anders was meneer verzopen met dat volgelopen waadpak......Mensen zullen wel weten hoe gevaarlijk zo,n ding kan zijn..... als je kopje onder verdwijnt van 1,5 tot 1,7 diep naar 4,3 meter........



mvg; jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-05-2011 19:13

Geen praat, maar t plaatje zegt genoeg...

Afbeelding
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

13-05-2011 22:47

Bij ons zeggen ze altijd; Van vismaten krijg je pijn in je reet. :D :D
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

13-05-2011 23:52

jens breugelmans schreef:Bij ons zeggen ze altijd; Van vismaten krijg je pijn in je reet. :D :D

dat zijn fistmaten, we hebben het hier over wat anders jens!

Om dan nog verder off topic te gaan, bij mij zijn m'n fustmaten de beste.
M.v.g Stef Jansens
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

14-05-2011 10:24

Sjors Keij schreef:Avond van te voren spreek je af om te gaan vissen. 's Morgen vroeg voor zon opkomst eruit. Alles prima en geregeld. Nog even wat voer koken en dan naar bed voor een lange dag pennen. Vriendin was er al niet blij mee dat ik zo vroeg op zou staan, maar goed die neemt het maar voor lief.

Lig je lekker te slapen gaat om 3 uur 's nachts de deurbel! Ik denk zal wel een grapjas zijn die loopt belletje te lellen bij onze flat. Gaat die deurbel nog 4x..... Over de intercom hoor je een stem "KOM WE GAAN VISSEN!".... zo lam als een toeter. Enige reactie die ik gaf "ROT OP DWAAS".... Uur wakker gelegen en gewoon op tijd opgestaan.

Dan kan je 2 dingen doen 's ochtends of gaan vissen of je maat wakker bellen bij zijn huis. Ben maar gaan vissen. Uurtje of 9 kwam hij langs bij het water om het ook maar te proberen. Had alles erin liggen kwam bij me staan en nog geen minuut later zien we beet op zijn pen. Hij loopt rustig terug hoor een hoop gevloek en zie zijn hengel voorbij komen over het water.

Mijn reactie "Veel plezier met zwemmen zal je kater goed doen! Misschien volgende keer maar je slip open zetten."
Kreeg als antwoord: "ROT OP DWAAS"



hahahah en terecht ;)

Ik heb dit jammer genoeg nog nooit mogen zien. Weet zeker dat ik in mijn broek zeik als ik mijn maat z'n hengel langs zie zwemmen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-05-2011 12:54

:lol: :lol: :lol: zwemmende hengels het moet niet gekker worden :lol: :lol: :lol:
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

14-05-2011 20:13

Stef Jansens schreef:dat zijn fistmaten, we hebben het hier over wat anders jens!

Om dan nog verder off topic te gaan, bij mij zijn m'n fustmaten de beste.



:lol: :lol:
Plaats reactie