Huisdieren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-09-2011 19:22

Ha ha... ja waarschijnlijk wel :D .

Ik moet ook niet gaan voeren waar hij bij is en al helemaal niet met de werppijp.
Ik moet hem dan eerst even in de auto(kennel) doen, anders wordt ie echt gek.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 07:23

http://www.wielco.nl/topcroc.html

Dit en C1000 meuk was voor Dino het enige waar hij zich goed bij voelde.

MVG

klaas
It's okay 2 pay
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-09-2011 08:02

@Sven. Hier ook, kilootje 2b was ook ineens verdwenen. Zit je daar langs de kant zonder voer en een gesloopte emmer...... Ik ben blij dat ie een hekel aan water heeft anders dook hij waarschijnlijk achter de bollen aan met het voeren.

Wat kost dat spul van de wielco Klaas? Zit nu op € 2,5 p/kg en dat eet ie per dag, maar ik wil eigenlijk alleen wisselen als het goed spul is. Heb je er ervaring mee of is het op aanraden? Moet zeggen dat huidproblemen niet echt een issue zijn bij dit ras, maar te veel vers voer i.c.m. Met de huidige brok (bosch) heeft nogal wat negatieve effecten op zijn spijsvertering.
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

22-09-2011 08:21

Mannen

geef mijn honden alleen vlees.

http://www.lotgering.nl/Default.aspx?ta ... uage=en-US

kijk hier maar eens.
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

22-09-2011 08:54

Ik voer mijn Rhodesian Ridgeback ook vlees;

http://www.ducknatuurvoeding.com/

Wel eens stuk duurder als een brok, maar hij doet het er een heel stuk beter op. Ik vind het een aanrader.

gr
Martijn
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-09-2011 10:05

Martijn, wissel je dat af, voor je in combi of alleen maar. Vanaf welke leeftijd? Toen ik hem als pup ophield kreeg hij het in combi, maar ben toen overgegaan op alleen brok en dat verdraagt hij een stuk beter. Duck zit alleen niet hier in de buurt :(

Ray, bedankt voor de tip, die zit wel lekker in de buurt en bezorgen! :D
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

22-09-2011 10:34

Ruben,

Mijn hond krijgt alleen Duck natuurvoeding. Ik ben het gaan voeren, ook na een tip, want mijn hond kreeg een doffe vettige vacht. Ik ben er heel tevreden over, heb er zelfs een tweede vriezer voor aangeschaft. Ik koop het in kennelverpakkingen want mijn hond weegt ruim 35 kg en lust wel wat. Ja en het is een stuk duurder maar een gezonde goed in zijn vel zittende hond is ook wat waard dacht ik zo. En als ik een nachtje met mijnheer ga vissen neem ik het ingevroren mee en dan is het de volgende ochtend ontdooid!

gr
Martijn
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 10:40

15 kilo voor net onder de eur 30 meen ik Ruben.

Onze Guss heeft geen bodem, als die begint stopt ie tussendoor hooguit om te boeren. Ik vermoed dat de 18 kilo zak in een keer leeg is.

Bollen vreten heb ik hem afgeleerd... hardhandig. Wel met liefde overigens.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-09-2011 11:28

Ray, heb je weleens bij Lotgering je vlees opgehaald? Ik gok van niet want als je daar de situatie hebt gezien haal je er geen kilootje meer vandaan. Veel vlees ligt buiten de koeling, strontvliegen overal op en super onhygienisch. Hij is niet voor niets goedkoop. Tot voorheen had hij ook geen specificaties van wat er allemaal in zat.

Voor degene die in de buurt moeilijk vlees kunnen verkrijgen, google eens op Lupa en op richard versvoeding. Allebei bezorgen ze.

Hierbij ook nog even een stukje leesvoer over brokken.

De waarheid over brokken


Waarschijnlijk voert u uw hond, net als de meeste mensen in Nederland, commerciële hondenbrokken. Deze brokken zijn u misschien aangeprezen door de dierenspeciaalzaak omdat het een complete voeding is of misschien sprak de reclame van een bepaald merk u aan. Maar weet u eigenlijk wel wat er precies in deze brokken zit? Wat voor ingrediënten u uw hond dagelijks voorzet?

Nee?

Ik hoor u bijna denken: ja maar, het is toch compleet? Op de zak staat Lam-rijst dus dat zal er wel inzitten, toch?
Als u op de ingrediëntenlijst van de zak hondenbrokken kijkt dan ziet u dingen staan als: vlees en dierlijke bijprodukten, granen en plantaardige bijprodukten, dierlijke vetten, bietenpulp, door de EG toegestane anti-oxydanten.....etc...


Ik stel voor dat we deze ingrediënten eens doorlopen waarbij ik u precies uit zal leggen wat ze nou echt betekenen.

Vlees :
Als u dit ingrediënt bekijkt dan denkt u waarschijnlijk aan mooie stukken vlees van een rund of lam, die u zelf ook nog wel in de pan zou willen leggen voor het avond eten. Ik moet u toch teleurstellen. Het vlees dat in bijna alle soorten hondenvoer verwerkt wordt is beslist niet geschikt voor menselijke consumptie. Voordat je vlees kunt verwerken tot een hondenbrok moet het vlees zelf bewerkt worden. Tijdens dit proces wordt al het vocht uit het vlees onttrokken, totdat er een substantie overblijft die men vleesmeel noemt. Op zich is er niets mis met vleesmeel, mits het als basis produkten heeft die geschikt zouden zijn voor menselijke consumptie. Maar zoals ik u al eerder heb vertelt vind je dit in de meeste hondenvoeders niet terug.

Maar wat voor vlees zit er dan wel in hondenbrokken?

Gaat u maar even stevig in uw stoel zitten...... In hondenbrokken zit al het vlees dat niet geschikt is voor menselijke consumptie. Dit betreffen dode dieren (runderen, varkens, schapen, kippen) die sterven voordat ze bij het slachthuis aan komen en zieke dieren die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Verder bestaat het uit uit stukken karkas die sporen van ziekte vertonen (tumoren etc.) en uit diverse vleessoorten uit de detailhandel die over de datum zijn. Daarnaast zit er in merken hondenvoeding die vanuit Amerika geïmporteerd worden ook nog eens de lichamen van honden en katten die een spuitje hebben gekregen in asiels.


Volgt u me nog?......in diverse merken die op de Nederlandse markt te krijgen zijn zitten dode honden en katten verwerkt....Als er op de verpakking dus ´vlees´ staat weet u eigenlijk nog niets.....vlees kan van alles zijn en meestal is het ook van alles.....een mengsel van zieke en dode dieren, afval produkten uit de detailhandel en in het ergste geval ook nog eens dode honden en katten. Dit ´vlees´ moet verwerkt worden.....dit gebeurt in een destructie bedrijf. Van dit ´vlees´ moet immers vleesmeel gemaakt worden. Al deze dode dieren en stukken ziek vlees worden in 1 hele grote bak samengebracht. Let wel: deze dieren of voorverpakt vlees worden dus niet ontdaan van haren, hoeven, hoorns, plastic bakken of zakken of zelfs vlooienbanden. Alles gaat samen in 1 grote bak waar het eerste vermalen wordt en vervolgens aan de kook gebracht wordt. Tijdens dit kookproces vormt zich bovenop deze brij een laag dierlijk vet. Dit dierlijk vet wordt van de brij gescheiden en vaak later weer gebruikt in de hondenvoeding maar hier kom ik nog op terug. Vervolgens wordt de brij door enorme persen gehaald die het vocht eruit perst en dan heb je vleesmeel. Dit product wordt dus ook aangeduidt als beendermeel omdat hierin ook beenderen verwerkt worden.


Stel u voert uw hond een Lam-rijst voer. U gaat ervanuit dat daar enkel lamsvlees in zit maar dit is dus in de meeste gevallen niet zo. Vaak staat er op de verpakking groot ´Lam-rijst´ en als u dan bij de ingrediënten kijkt staat er: vlees (minimaal 4% lam) en dierlijke bijprodukten. Er zit dus 4% lamsvlees in....... maar waar bestaat de rest van het vlees dan uit? De rest bestaat uit datgene wat ik hierboven voor u beschreven heb.... en mengsel van dierlijke produkten die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn.

Dierlijke bijprodukten :
Vond u het verhaal over vlees al verschrikkelijk?
Dan moet ik u toch even voorbereiden op wat komen gaat, want het wordt er niet beter op. Dierlijke bijprodukten kun je eigenlijk maar met 1 woord omschrijven: Afval! Alles wat niet geschikt is om te verwerken tot een of ander vleesprodukt valt onder de noemer dierlijke bijprodukten. Denk hierbij aan: hoeven, hoorns, hersenen, poten van kippen, koppen van kippen, uiers en zelfs uitwerpselen van diverse soorten dieren. Dit afval wordt op dezelfde manier verwerkt als het ´vlees´. Het wordt gemalen, gekookt en uitgeperst totdat je ook hiervan een soort meel overhoudt wat men kan verwerken tot hondenbrok. Als er op de ingrediëntelijst ´dierlijke bijprodukten´ staat kun je er dus vanuit gaan dat het voer voor een groot gedeelte uit afval bestaat!

Granen:
Wat kan er nou mis zijn met granen...? Nou, van alles! Ten eerste vormen granen vaak het hoofdbestandeel of 1 van de hoofdbestandelen van de hondenbrok. Waarom?
Omdat het een goedkope grondstof is die bovendien zorgt voor eiwitten en koolhydraten. Maar honden zijn helemaal niet geschikt om grote hoeveelheden granen te verteren. Dat resulteert dan ook in grote hoeveelheden ontlasting omdat de granen niet opgenomen worden maar zo weer uitgepoept worden. Granen kan van alles betekenen: mais of tarwe....of iets anders... Als u denk aan mais dan denkt u aan die mooie gele korreltjes die op zich heel gezond zijn. Als er echter mais of tarwe toegevoegd wordt aan hondenbrokken dan betreft het in bijna alle gevallen de overblijfselen van mais of granen nadat ze eerst verwerkt zijn tot een of ander product voor menselijke consumptie. De meeste voedinswaarde die de granen oorspronkelijk bij zich droegen zitten dus niet meer in de produkten die gebruikt worden voor hondenbrokken. Vaak staat er in de ingrediëntenlijst ´rijst´ vermeld. Op zich is rijst een gezonde bron van vele voedingsstoffen. Maar ook dat gaat weer niet op voor de rijst die in hondenbrokken verwerkt wordt. In de meeste gevallen gaat het om witte rijst of om breukrijst. In witte rijst zitten heel weinig voedingsstoffen en breukrijst is het afval van witte rijst! Ook weer een ingrediënt waar de hond weinig mee kan. Het is in Nederland verplicht dat de ingrediënten zo genoemd worden dat hetgene wat er het meeste inzit als eerste genoemd moet worden. Als u dus een hondenbrok hebt waar ´Granen´ als eerste genoemd worden heeft u een brok die hoofdzakelijk uit granen bestaat. En granen zijn helemaal niet geschikt om in grote hoeveelheden aan honden te voeren. Vaak onstaat door granen een voedselintoleratie of allergie. Sommige fabrikanten proberen deze regelgeving te omzeilen door de ingrediënten apart te vermelden:´Vlees, maismeel, maisgluten en plantaardige bijprodukten´Op het eerste gezicht lijkt het alsof dit voedsel als hoofdbestandeel ´vlees´ heeft, maar als u even verder kijkt ziet u dat dit voedsel dus eigenlijk voor het merendeel uit granen en plantaardige bijprodukten bestaat. Wederom dus helemaal niet geschikt als hondenvoer!

Plantaardige bijprodukten :
Ook voor plantaardige bijprodukten geldt:
Afval! Het kan uit van alles bestaan, van stengels en bladeren tot verkruimelde pindaschillen en zelfs zaagsel..... Een brok met plantaardige bijprodukten bestaat dus o.a. uit plantaardige afval!

Dierlijke vetten:
Herinnert u zich het produktie proces van vlees- en beendermeel nog? De dierlijke vetten die boven kwamen drijven tijdens het kookproces? Deze dierlijke vetten worden in veel hondenbrokken gebruikt. Als alle ingrediënten gemengt zijn, in vormpjes zijn geperst, gebakken en gedroogd zijn worden ze besproeid met dierlijk vet om ze aantrekkelijk te maken voor de hond. Vaak bestaat dit dierlijk vet niet alleen uit het vet afkomstig van het produktieproces van vlees- en beendermeel maar ook uit afgewerkte frituurvetten. Dit geldt overigens ook voor de vermelding van ´plantaardige vetten of olieën´. In de meeste gevallen betreft het afgewerkte vetten en olieën uit restaurants e.d. Deze afvalprodukten worden dus in grote getalen gebruikt om de brok meer smaak te geven voor de hond.

Bietenpulp :
Bietenpulp bestaat uit de overblijfselen van suikerbieten nadat ze verwerkt zijn voor menselijke consumptie. Allerlei waardevolle voedingsstoffen zijn er inmiddels uit verdwenen en wat overblijft is een brei van vezels. Waarom wordt bietenpulp dan toegevoegd aan hondenvoer? Deze vezels zorgen ervoor dat het voer langer in de darmen blijft waardoor er meer vocht uit ontrokken kan worden en er minder ontlasting overblijft. Dat is de enige reden dat het gebruikt wordt. Het grote nadeel van bietenpulp is dat het, doordat het lang in het lichaam blijft, veel gifstoffen vasthoudt. Over deze gifstoffen leest u meer in het volgende stuk.


Door de EG toegestane anti-oxydanten :
Nu komen we pas bij de echte boosdoeners als je het over brokken hebt. Anti-oxydanten zijn stoffen die o.a. het ranzig worden van vetten tegengaat. Er bestaan diverse natuurlijke anti-oxydanten zoals vitamine E en vitamine C. Maar er bestaan ook diverse chemische anti-oxydanten zoals Ethoxiquine, BHA en BHT. Ethoxiquine is een chemische stof die als pesticide wordt gebruikt. Deze stof is voor menselijke consumptie verboden maar helaas mag het in hondenvoeding gebruikt worden. Bijna alle hondenvoedingsfabrikanten gebruiken Ethoxiquie als anti-oxydant in hun hondenvoeders. Het is goedkoop! En in de hondenvoeding draait nu eenmaal alles om geld.... Bij onderzoeken naar Ethoxiquine is aangetoond dat het kankerverwekkend is. Het beïnvloed tevens de vruchtbaarheid en kans zelfs tot onvruchtbaarheid leiden. Ook wordt aangenomen dat Ethoxiquine epileptische aanvallen kan veroorzaken. BHA en BHT zijn chemische stoffen die het zenuwstelstel aantasten. Ook deze stoffen worden veelvuldig in hondenbrokken verwerkt om het ranzig worden van vetten tegen te gaan. Hondenbrokken met Ethoxiquine, BHA en BHT bevatten dus letterlijk vergif! Nu zijn de hondenvoederfabrikanten heel slim en ook voor wat betreft deze stoffen proberen ze de regelgeving te omzeilen. Veel fabrikanten voegen het namelijk zelf niet toe en kunnen dan op de verpakking zetten: ´Geen chemische anti-oxydanten toegevoegd´. Als consument denk je daarmee een voer gevonden te hebben wat vrij is van deze giftige stoffen maar helaas is dat niet altijd waar. Als Ethoxiquine, BHT of BHA aan de grondstoffen is toegevoegd (de karkassen en stukken ziek vlees bij de slachterijen en destructor) dan hoeft de fabrikant dit niet op de verpakking te vermelden.....

En nu?
U zult waarschijnlijk behoorlijk geschrokken zijn van deze informatie....
U dacht immers uw hond het beste te geven door hem brokken van een bekend merk te voeren. Maar dat is dus helaas niet waar. De meeste grote merken zijn eigendom van grote Multi-Nationals: Eukanuba is van Proctor & Gamble, Hill´s is van Colgate-Palmolive en Pedrigree is van Mars. Deze Multi-Nationals gebruiken het afval wat ze overhouden bij de produktie van humane voedingsmiddelen als ingrediënten voor hun hondenvoeders. Ze voeren grote reclamecampagnes om de consument er maar zo goed mogelijk van te overtuigen dat hun hondenvoeder de gezondheid van uw hond waarborgt maar de praktijk bewijst dat dit niet het geval is. Steeds meer honden hebben voedselintolerantie´s of allergiën. Steeds meer honden krijgen maag-, lever of andere vormen van kanker. Steeds meer honden krijgen epileptische aanvallen.......deze toename loopt gelijk met de toename van commerciële hondenbrokken als hoofdvoedsel voor de meeste honden.

Gelukkig kan ik u geruststellen.
U kunt er namelijk ook voor kiezen om de maaltijden van uw hond zelf klaar te maken of je kan je hond of kat versvleesvoeding geven.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-09-2011 12:02

@ Martijn; Thanx, ik moet echter zeggen dat hij nog geen problemen met de vacht heeft. Maar ik zal eens in de buurt gaan kijken wat hier voorhanden is. Nachtvissen is er nog niet bij vooralsnog, ik ben nog druk bezig met de opvoeding en ik wil hem 's nachts niet vastleggen. Hoe heb jij dit aangepakt?

@ klaas; afleren zal niet gaan ben ik bang, vreten jatten is zijn primaire levensdoel lijkt het wel.

@ james; thanx! Moet je trouwens dat verhaal eens doortrekken naar wat de gemiddelde consument dagelijks naar binnen harkt. En dan schrikken van wat er in hondenvoer zit!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 12:51

Ruben,

Ik ben de roedel leider en ik bepaal wie wat en wanneer eet.

Tot voor kort pakte Dino van niemand maar iets aan. Nu alleen als ik niet kijk. Moet weer een beetje trainen.

James,

Ik had ook al eens bij de barfjes gekeken...


Staat tegenover dat je bijvoorbeeld in amerika beter iemand kan doodrijden, dan dat er een kat doodgaat door verkeerd voer :lol:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-09-2011 13:01

Puur Barfen is wel grappig en gezond. En als je een beetje goed zoekt kun je zelfs een stukje goedkoper uit zijn dan KVV voeren. Het is alleen een stuk omslachtiger omdat je moet gaan hakken/afmeten/wegen en berekenen qua eiwitten etc. Nou neemt kvv best wel wat ruimte in beslag in de vriezer, maar barfproducten nog meer. Ben wel benieuwd hoeveel vriezer jij straks hebt staan :P De boilies moeten ook nog de ruimte hebben natuurlijk.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

22-09-2011 13:28

James

heb nu van Lotgering een jaar of 3 vlees, gebruik samen met diverse mensen 10 kratten ( 18 kilo) in de 3 weken.

heb nog nooit mijn honden ziek gehad, en ook de andere mensen hebben geen klachten.

denk dat er veel te veel mensen, te veel er over nadenken wat we onze honden te eten geven.
een hond die zijn hele leven brokken eet heeft veel minder weerstand, Kan minder hebben als er in de buurt een bacterie rondhuppelt, dit heb ik gemerkt met diverse mensen die nu de honden vlees laten eten.

Kijk wat wilde honden/ wolven in de natuur eten.

dan is het van lotgering nog niet zo slecht.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

22-09-2011 14:32

Zo, stelletje rauwvoerders 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dol op vissies :D
Afbeelding
Afbeelding

Je gaat er alleen vreselijk van uit je muil stinken :oops:
Afbeelding

Tegenwoordig stel ik het zelf niet meer samen, maar kopen we Carnibest afgewisselt met verse pens uit het slachthuis. 2 dagen CB gevolgd door 2 dagen pens. Glanzende tanden en de dierenarts vraagt zich altijd af hoe het kan dat onze honden zulke schone tanden hebben? Als ik dan zeg dat we rauw voeren, dan zegt ze het het slecht is. Tja, daar verdienen ze natuurlijk niks op :lol:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-09-2011 14:40

Leuke foto's Martin. Verser dan dat kan niet haha. Het geeft alleen zo'n rommel :D
Maar vers is inderdaad heel goed voor de tanden. Een hondenbrok vergelijk ik in een discussie weleens met een liga eten. Eet maar eens een liga en voel dan wat voor zooi er aan je tanden plakt. Stukkie rauw vlees geeft een ander resultaat.

Dierenartsen krijgen ook maar enkele uren les in voeding tijdens hun opleiding. Info overvoeding wordt ze wel toegestopt door royal canin, eukenuba en hills etc. Gelijk een factuurtje erbij wat de dierenarts ermee kan verdienen en dan is het gelijk het beste voer wat er maar bestaat.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-09-2011 14:43

Vrijdag visdag :D

Afbeelding

Afbeelding
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-09-2011 16:11

vette foto`s Martin :D

de restanten gaan zo je mix in ? :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22-09-2011 16:24

Mooi en leerzaam verhaal James.

Toch krijgt/kregen mijn honden 'gewoon' Royal Canin (deze krijgt R.C. High Energy). Doet ie het prima op, mooie gezonde vacht en een hoge weerstand. Veel mensen die proffesioneel bezig zijn met honden en/of die doen aan hondensport, daarvan ken ik er heel veel, geven ook Royal Canin. Dat lijkt me ook niet voor niets.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-09-2011 18:07

Het is ook absoluut niet zo dat je je hond aan het vermoorden bent als je brokken voert. De vleesproducten enzo bevatten ook eiwitten die je hond voeden, alleen in wat mindere mate (er blijven minder aminozuren intact bij de bereiding/verhitting van de brok) dan vers vlees. Wel is het zo dat veel huidproblemen ontstaan door de graanproducten die door elke brok zitten. Ook bepaalde ouderdomskwaaltjes komen sneller tevoorschijn door graanproducten te blijven voeren. Het is nou eenmaal het hoofdbestandsdeel van een brok.

Wel zie ik bij het ras dat ik heb (staffordshire bullterrier) dat de hondjes die op vlees staan toch net minder vaak huidproblemen hebben en er qua bespiering mooier en voller bij staan. Hierdoor zijn het toch vaak de vleeshondjes die de shows winnen en hoger scoren op sportevenementen.

Nog een voorbeeld is de kat van mijn tante. 10 jaar en kreeg steeds toevallen en bleef maar kale plekken krijgen. Peperduur speciaal voer van de dierenart bracht geen resultaat, tot ik haar op versvlees wees. De kater staat nu al een jaar op vlees en heeft geen toeval meer gehad en de kale plekken zijn verdwenen. Een carnivoor kan soms gewoon absoluut geen graanproducten verdragen met de gevolgen van dien.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

22-09-2011 19:23

mooie fotos martin, honden zijn ook in een prachtige conditie.dat is een gekastte paarden voorvoet die je je honden voert,zelf voerde ik mijn bull terrier met rauw mager vlees, wel met een paar koekjes er doorheen anders lustte meneer het niet, echter vlees met been durfde ik niet aan, al weet ik det ze het kunnen hebben.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-09-2011 08:04

haha martin, zo werkt dat.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

23-09-2011 09:15

Martin, Geweldige beesten man :P
Ik heb het kleine broerje zoals je wel weet, ik zal ook eens een stukkie vlees regelen voor mijnheer :wink:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

23-09-2011 09:57

Trouwens, bij veel supermarkt ketens kun je bij de diepvriesafdeling vers vlees voeding voor honden kopen van het merk Smuldier. Het is goedkoop en zeker een lekkere aanvulling voor een viervoeter.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-09-2011 11:14

is het zelfde vlees als welke in "jouw"brokken verhaal. Ik pas...

Verse pens is hier helaas lastig verkrijgbaar.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-09-2011 12:02

Ray v/d Bos schreef:heb nog nooit mijn honden ziek gehad, en ook de andere mensen hebben geen klachten.
denk dat er veel te veel mensen, te veel er over nadenken wat we onze honden te eten geven.
een hond die zijn hele leven brokken eet heeft veel minder weerstand, Kan minder hebben als er in de buurt een bacterie rondhuppelt, dit heb ik gemerkt met diverse mensen die nu de honden vlees laten eten.

Kijk wat wilde honden/ wolven in de natuur eten.


Sorry Ray wat een kul verhaal, omdat jij jou ervaring heb met rauw wil nog niet zeggen, dat rauw goed is en brok slecht, mijn 25 jarige ervaring met brokken zegt mij, dat ik niets anders hoef te voeren, om mijn hond gezond te houden. Mijn ervaring heeft mij geleerd, dat jaarlijks enten veel gevaarlijker is, dan brok voeding. Ieder jaar mijn honden vol spuiten met een zeer kleine hoeveelheid gif om er voor te zorgen dat ze antistoffen gaan aanmaken, nee dat is lekker, daar zouden mensen eens meer over na moeten gaan denken i.p.v. klakkeloos die dierenarts laten beslissen om jou dier te vergiftigen.

En welke voeding iemand geeft is zijn/haar persoonlijke keus dat heeft niks te maken met goed of slecht.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...