let the battle begin...begonnen

Plaats reactie
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

23-04-2011 11:28

Ik heb vorig jaar met mijn pa een afspraak gemaakt dat we een wedstrijd zouden houden wie er het meest zou vangen dit jaar. Hij op de oldskool manier, en ik gewoon zoals de meeste op dit forum zullen doen. Hij is er heilig van overtuigd dat hij zal winnen, en ik ben er 110% van overtuigd dat ik ga winnen. Tot nu toe gaat het goed, en loop ik aan kop met 6 karpers, de zwaarste was 18,5 pond. En mijn pa heeft.... nog niet gevist. Maar dat doet hij zelf, hij had ook al wel kunnen gaan vissen. Hij heeft inmiddels 2 nieuwe hengels en 2 nieuwe molens aangeschaft. De Fox warrior Z, en de Abu cardinal free runner. We houden nog steeds het blog bij, dus als je wilt kun je ons volgen. Wij zullen zo veel mogelijk foto's plaatsen, en je kunt tevens ook stemmen op mij... uhmm ik bedoel op mij of mijn vader :lol:

Hier de link naar ons blog ;) --> http://www.karperen.blogspot.com/

Cheers! 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-04-2011 17:55

Hou het hier ook even bij.

Leuk topic voor misschien andere ook,aangezien er vorig seizoen ook enkele met hun Pa of andere naasten een competitie hielden.

Leuk om te lezen Jasper! jammer dat mijn Pa niks van vissen moet hebben.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

23-04-2011 22:04

Ik wil niet vervelend doen hoor Jasper, maar je pa heeft een grote kans om te winnen. Oldskool is namelijk uit, dat betekent dat de vissen vrijwel alleen maar gevangen worden op modern materiaal, als er dressuur is kan het nog vervelend voor je aflopen :P

Is die brasem toevallig in schiedam gevangen? Lijkt wel of ik de stek herken
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

24-04-2011 19:41

inderdaad martijn, zo een wil jij er zeker ook wel vangen :p haha. was in de poldervaart.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

24-04-2011 21:27

Haha idd,

Leuk water, zwemmen echt een paar mooie oude vissen in. Met dit weer zie je erzoveel liggen aan de oppervlakte.

Deze was van gister
Afbeelding

Maar veel succes, hoop dat je wint
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

24-04-2011 21:36

zoo das een mooie! was dat achter het ziekenhuis? mag via pb hoor.
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

25-04-2011 22:13

Staan leuke stukjes op hoor :
Tja, ik ben me nu aan het inleven in de 'nieuwe' manier van vissen die daadwerkelijk anders is dan die uit de tijd waarin ik nog aan het vissen was.
Als ik niks had gevangen dan vertelde ik ook gewoon: "Ik heb niks gevangen", tegenwoordig moet je zeggen: "Ik heb geblankt". Is het dan minder erg?
Waarom al die, voor mij toch wel overdreven, termen? Is dat om de karpervisserij op een hoger niveau te tillen of mogen buitenstaanders eigenlijk helemaal niet weten wat we aan het doen zijn? Waarom is 'bait' niet meer gewoon 'aas' dit zou het wel makkelijk maken als er iemand vraagt of je beet hebt gehad? Ja want zonder bait zou ik geen runner hebben kunnen krijgen! Begrijpt U het nog?
En als ik met mijn vismaat Rick en Hans gaat vissen en ik vraag aan Hans, die overigens wel van een geintje houdt, of -ie even een rig aan mijn leader wil knopen omdat mijn handen er bijna zijn afgevroren...................... wat knoopt -ie er op dat moment dan in vredesnaam aan?
Waarom dan toch die Engelse termen? Zijn wij bang voor ons eigen Nederlands? Waarom laten we allochtonen dan nog inburgeren, laat die mensen dan ook hun eigen taal laten spreken.
Om een lang verhaal kort te houden: hier in het blog zal een 'rig' gewoon een 'onderlijn' zijn en 'bait' is bij mij gewoon 'aas'. De boilie is al teveel ingeburgerd om dit nog terug te draaien dus die term zal ik wel gewoon blijven gebruiken, maar de 'flavoured strawberry boilie' wordt bij mij wel de 'boilie met aardbeismaak'.
Zo dit moest ik even kwijt!
Carp spirit!
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

04-05-2011 20:24

staan nu nieuwe stukjes text op en foto's! bekijk ze maar, laat eventueel reacties achter, en volg ons als je wilt! http://www.karperen.blogspot.com
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

22-05-2011 08:00

De eerste karper van me vader is binnen, lees het verhaal op http://www.karperen.blogspot.com

Afbeelding
Plaats reactie