ijsselmeervogels vs spakenburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

16-04-2011 12:30

Zijn er nog karpervissers die naar deze wedstrijd gaan ?




De mooiste derby van Nederland
16 april 2011
tags: Derby, IJsselmeervogels, Spakenburg, Voetbal


Altijd veel publiek bij deze topwedstrijd in het amateurvoetbal

De club van het ‘het volk en de vissers’ tegen de club van ‘boeren en klerken’, de ‘rooien’ tegen de ‘blauwen’, ofwel de IJsselmeervogels tegen SV Spakenburg. Één van de mooiste derby’s die ons land rijk is. Wat zeg ik, het is de allermooiste. Vandaag staat de burenruzie weer op het programma met als inzet de koppositie in de Topklasse.

De kerk en klederdracht
Spakenburg is een rustig vissersdorp gelegen in de provincie Utrecht, aan de voormalige Zuiderzee. Het geloof heeft hier nog een grote invloed; op zondag zijn de winkels gesloten en relatief veel vrouwen lopen in klederdracht over straat. Wanneer de plaatselijke voetbalclubs –uiteraard op zaterdag- het tegen elkaar op moeten nemen, is het echter gedaan met de rust. Het dorp is dan verdeeld tussen de ‘rooien’ en ‘blauwen’, wij tegen zij.
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

16-04-2011 17:27

Het geloof heeft hier nog een grote invloed; op zondag zijn de winkels gesloten en relatief veel vrouwen lopen in klederdracht over straat

dat klopt als ik er kom zie ik altijd wel een aantal mesen in kleden dracht :) ( ze hebben ook een goede viswinkel daar :D )
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

16-04-2011 22:42

Ik had er nog een leuk stuk over gelezen vanochtend, zometeen even op internet kijken wat het geworden is :wink:
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

18-04-2011 05:57

ben zelf in rijnsburg geboren,maar die verpesten het wel voor der zelf.
Plaats reactie