Hoe leg jij het uit?

Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

28-02-2011 15:08

Heb het niet zo op kijkers en al helemaal niet als ze ook nog eens beginnen te zagen. Ik ga zelf ook nooit bij iemand kijken, tenzij ik diegene ken ofzo.
Gewoon negeren, zijn ze het snelst weer weg.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

28-02-2011 15:09

Bert,

Na talloze kansloze discussies gaat bij mij het serieuze er echt wel af. De meeste vragenstellers zijn vooringenomen en hypocriet.

Klaas,

Weet ik veel.

Jo,
Willem
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

28-02-2011 15:19

Willem,

Je spreekt namens velen, denk ik. Maar kom je nou nooit iemand tegen die oprecht benieuwd is naar wat ons drijft? Ze bestaan wel, zoals Marc H. en Michel Tja beschrijven. Met Sjoerd B. ben ik het overigens eens dat ze er niet mee moeten komen als ik op mijn hurken zit te pennen met mijn hart in mijn keel.

Ik zie zelf nog steeds een verjaardag voor me en doe - ook als ze vooringenomen en hypocriet zijn - net of ik het graag uitleg...

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

28-02-2011 15:37

Bert,

Natuurlijk kom ik die ook weleens tegen (als ik in normaal bereikbaar gebied vis althans), maar ik nam aan dat het hier om de 'opdringerige variant van de dierenliefhebber' ging.

Mensen die zich afvragen wat mij drijft, dus uit pure oprechte interesse, die krijgen van mij een normaal eerlijk antwoord vol drift en plezier.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2011 16:02

voorbeeld:

vissen in een aquarium,vogels thuis houden in een kooi.

persoonlijk heb ik er helemaal niks mee (al kijk is soms vol bewondering naar een aquarium)

toch zal ik er zelf nooit 1 aanschaffen, ergens vind ik het zielig en vind ik dat vogels moeten kunnen vliegen en vissen moeten kunnen zwemmen.

als ik ergens kom ,heb ik natuurlijk een mening daarover ,maar wie ben ik om iemand daarop te veroordelen ?
om iemand zn plezier te vergallen ? soms toon ik zelfs intresse in die arme parkiet die de hele dag van stokje naar stokje springt.zijn ze weer blij om over hun hobby/huisdier te praten...het zij zo.

ik heb zelf een hekel aan wielrenners,wat mij betreft mogen die alleen op een daarvoor bestemde wielerbaan hun hobby uitoefenen,vooral in groepjes vind ik die mensen over het algemeen zwaar irritant.en dan heb ik het niet eens over het asociale rijgdrag etc.

toch ga ik niet elke wielrenner die ik langs zie fietsen uitschelden of mijn mening willen opleggen.

als je zo dingen gaat bekijken kan je op alles wel commentaar leveren :-?

zelf zeg ik meestal dit:

vissen is voor mij ontspanning en spannig tegelijk.lekker tot rust komen in de natuur,weg uit de dagelijkse drukke stress maatschappij,weg van de tv,weg van alle luxe dingen die wij mensen voor lief nemen.back to basics.

heerlijk genieten van het buitenleven,turen over het water,hopen op die ene aanbeet.en de spanning tijdens de drill.leuke gesprekken voeren met je vismaat.takctieken uitproberen..soms lekker wegdromen over eerdere sessies, of andere dingen.

en ineens is het paniek :D
je hebt iets aan de lijn, je weet alleen niet wat.zal het weer zo een mooie schub/spiegel zijn? of is het een vangst waar ik de komende 2 maanden over aan het vertellen zal zijn?
na een spannende drill zie je net een glimp van wat er boven komt en begint al te fantaseren wat het zal zijn.

zodra hij in het net ligt ,snel onthaken,fototje en weer terug.

5 minuten geleden was ik nog aan het dromen ,en nu zwemt die vis alweer heerlijk in zn element.
ik heb hem lekker voer gegeven en die spannende 5 minuten waren het dubbel en dwars waard. 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-02-2011 16:27

Uiteraard zijn wij hengelaars niet hypocriet! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

28-02-2011 16:38

Hallo Kees,

Ik voel me een beetje aangesproken, ondanks de knipoog. Mag dat?

Uiteraard zijn wij ook hypocriet, maar daar heb ik al eens een heel verhaal over geschreven in De Karper van de KSN en ik heb niet zo'n zin om dat te gaan herhalen, als je het niet erg vindt.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2011 16:49

ja michel dat zeg je wel mooi een vis moet kunnen zwemmen maar die houd er ook niet van om een haak in ze lip te krijgen en in een aqaurium gebeurt dat niet, hooguit dat ie ze neus stoot tegen het glas.
maar goed mijn mening:
hoe je het ook wend of keert we vissen voor ons ego en je kan wel zeggen nee ik vind de vissen zo mooi(en dat zijn ze ook) of ik hou van de natuur(doe ik ook) maar daar hoef je ze niet voor te vangen.
nee het is de kick de adrenaline die door je heen schiet als inneens je dobber wegschiet of je uit het niets een volle fluiter krijgt.
en dan als laatst met je prijs op de foto.
ego :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2011 16:50

@WPJ Barnas,hij zal mij wel weer moeten hebben :P 8)

@Ben,

zoals ik zei de ontspanning (rust,natuur) en spanning (aanbeet,drill,en evt. foto)

PS, na die 5 minuten kan die vis gewoon weer zn eigen weg.

(Aquarium.)

ik heb er overigens geen moeite mee (ieder zn hobby :D ), maar echt ervan houden om zelf te hebben,nee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

01-03-2011 11:55

ik heb een eigenschap, dat als iemand boos is als ik aan het vissen ben, dat ik dan ga laggen en zo, dan zie je ze gewoon steeds bozer worden,(zo mooi). maar tegenwoordig gaan ze al dingen roepen zonder dat ze er een beetje verstand van hebben. maar zo gaat het tegenwoordig, ben je lekker aan het snoekeren met een vriend op oud en nieuw, komt er ineens een vrouw helemaal tierend naar je toe, uitleggen waarom je het doet, lukt niet echt, ze begreep niet dat ik wilde vissen en dit het enigste stuk water was wat niet dicht lag, eerst probeerde ik het nog netjes en zo, maar toen begon ik te laggen, kan ik verder niks aan doen, maar ik blijf wel beleefd, toch zie je dat tegenwoordig niet vaak meer.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-03-2011 13:13

Nee hoor Michel, ik zeg wij dus daar bedoel ik mezelf net zo goed mee. Feit is dat we te vaak naar een ander wijzen, maar omdat wij "serieuze" vissers zijn menen dat wij soms wel iets meer mogen, in de trant van "some are more equal than others".

Willem, is bekend en hoef je ook niet te herhalen. 8)

Ik zal 1 voorbeeld noemen dat ons allen wel zal aanspreken, op een ander forum gepost door mij:

Vooral flink voeren met die chemisch geconserveerde spullen, en je vooral niet afvragen wat het voor dierenwelzijn betekent. Wel eens frappant toch? We maken ons druk over dikke onthaakmatten, visveilige systemen, maar over aas is dit alles niet te doen. Niet alleen mensen, maar ook dieren kunnen ongezond eten en vervetten. De voorbeelden daarvan zie je op de overbeviste en bevoerde trutputten, waar die arme, veel te zwaarlijvige lobbessen vaak een vroegtijdige dood sterven door....

Hartfalen, vervette lever... ofzoiets??? Ik weet het niet hoor, maar zou het kunnen? Eieren genoeg in die bollen, zou een vis een halve kilo per dag eten zijn dat er al drie. Voor jezelf niet gezond, voor een vis met een nog veel lager gewicht dan jou wel?

Niet om te zeuren hoor, maar het zou toch kunnen he, je hoort er alleen niemand over en onderzoek doen is in niemands belang dan alleen van de vis. Aan visveilige systemen valt tenslotte wel te verdienen, een "Soja-proof" boilie is niet interessant. Zomaar wat gezwets van iemand die net een lange nachtdienst heeft gehad en nu lekker gaat maffen, trek je er vooral niks van aan hoor! Vang ze, maar kijk uit met overdadig voeren.

Even in de context van "hypocriet".
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-03-2011 14:02

zit zeker wat in,gelukkig vis ik meestal op een rivier en vang ik alleen vissen met down syndroom :o (zie topic,je raarste karper)

met voeren kan het daar ook niet snel mis gaan gelukkig.

maar als je kijkt wat wij mensen naar binnen werken aan conserverings middelen, hulpstoffen ed.is ook niet helemaal fris.

zelfs als je een moestuintje hebt en je onbespoten groente eet zit er nog allemaal uitstoot en weet ik veel wat op / in.

het zou misschien weer het beste zijn indien iedereen weer lekker met aardappel / roggebrood gaat vissen.

aan de andere kant wordt er ook erg veel rotzooi in het water gedumpt door mensen. want wat het oog niet ziet heeft ook niemand last van...

uiteindelijk is het allemaal wel slecht op 1 of andere manier.
beste wat je kan doen is naar jezelf kijken en proberen juist te handelen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-03-2011 14:51

Ja, dat is een raar exemplaar Michel :lol: zelf heb ik ook eens zo'n mopskop op de Lek gevangen. Op de rivier voer je inderdaad niet snel teveel, maar als er een paar gaan "luccen" op een putje dan houd je af en toe je hart vast.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-03-2011 15:17

michel Tja schreef:
vissen is voor mij ontspanning en spannig tegelijk.lekker tot rust komen in de natuur,weg uit de dagelijkse drukke stress maatschappij,weg van de tv,weg van alle luxe dingen die wij mensen voor lief nemen.back to basics.



:lol:

Mwah vissen is geen luxe zeker :lol: hoe we er tegenwoordig bij zitten :lol: :wink: 8) :lol:

Voor de rest wat je tikt,zo denk ik ook.....Ieder zijn hobby en zijn geluk erbij. Als je er vrolijk van wordt is het prima want daar draait het allemaal om.


Soms,maar dan heel soms lijkt er bij sommige in de ogen alleen karpervissen te bestaan en niets anders,dus gaan we mensen maar uitschelden.

terwijl er normale vragen gesteld worden aan ons. beulerij? Tja je kan het zien hoe je het zelf wilt zien.

wat je zegt,parkieten en kanarie's houden in een hokje kan je ook als beulerij zien.....Maar bij mensen die deze hobby hebben zien het als een gezeldschap en zijn er zeer blij mee met een vogeltje.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

01-03-2011 15:53

Als de vissenknuffelaars in deze verzorgingsstaat nou eens een kijkje gingen nemen in een verzorgingshuis hoe wij met onze oudjes omgaan.. In mijn ogen een stuk triester dan een visje tijdelijk van zijn/haar vrijheid beroven. Laten ze zich dáár maar druk om maken, kan ik lekker vissen als ik klaar ben met 'billen wassen'. :wink:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

01-03-2011 16:12

Offtopic:
Hmmmmmm, hoorde gisterenavond in het debat op NL1 dat dat tegenwoordig ook mbv een webcam kan :-? .
Volgens die knakkert van de pvv he, dat dan weer wel..
En ontopic maar weer
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-03-2011 17:54

Zo zijn er nog veel meer dingen belangrijker dan karpervissen. Rotdag op je werk gehad?
Vis is vis