Eigen karperboek van en voor forumlezers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24-02-2011 22:24

Iedereen leest regelmatig de magazines en de boeken die er op markt zijn. Deze staan vol met mooie verhalen van de “bekende” vissers met hun belevenissen. Ik lees deze magazines graag, maar ook de belevenissen en verslagen van mensen hier op het forum. Deze zijn soms ook wat realistischer…

Nu had ik een idee! Is het misschien leuk een mooi hardgebonden boek te maken van verslagen en foto’s van lezers / vissers van dit forum? Daarbij moet je vooral denken aan binnenlandse of buitenlandse trips, tips, etc.

Ik werk in de grafische branche en wij produceren dagelijks boeken. Heb tevens bij een uitgeverij gewerkt. Ik kan voor een relatief lage prijs deze boeken laten maken op mijn werk. Je moet denken aan een boek met ongeveer 60 tot 80 pagina's. Het idee is een beetje zoals het boek "Woord van zwijgen", maar dan met verschillende schrijvers. En voor de duidelijkheid, het lijkt mij leuk om dit te doen/maken, niet om er rijk van te worden! Een hobby naast het vissen zelf zeg maar.

Uiteraard zal er bij veel animo wel een selectie gedaan moeten. Ook dienen het leuk leesbare verhalen te zijn en geen “ik ging toe dit, ik ging toe dat” verhalen. Tevens zijn mooie duidelijke foto’s erg belangrijk.

Maar goed, geef eerst maar eens jullie mening / idee hierover.

Het lijkt in ieder geval super leuk dit op mij te nemen.

Groet,
Raymond
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-02-2011 22:48

Nou ken ik 'toevallig' iemand die wel een heel fijn gehaktballen recept heeft.
Soms neemt ie een gerookte makreel van de Albert Cuyp Markt mee, lekker met verse harde broodjes en een wit wijntje..
Groet'n Henk..

still growing Old.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-02-2011 00:05

Henk ter Maat schreef:Nou ken ik 'toevallig' iemand die wel een heel fijn gehaktballen recept heeft.
Soms neemt ie een gerookte makreel van de Albert Cuyp Markt mee, lekker met verse harde broodjes en een wit wijntje..


Henk ik snap je punt niet , zou je die eens willen uit leggen. :roll:

Met goed bedoelde groeten.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

25-02-2011 06:28

viewtopic.php?f=18&t=60640

Had een beetje een deja vu toen ik dit topic las, ;-).
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-02-2011 11:00

Haha, ik zie het. Wist niet dat er al een keer eerder zoiets was voorgesteld. Qua boek wel een beetje hetzelfde idee, maar een duidelijk verschil is dat bij dit voorstel door jullie kosten gemaakt diende te worden en ik het niet echt haalbaar acht 2000 aandelen bij elkaar te krijgen. Nogmaals, ik vind het leuk dit te maken en kan dit via mijn werk produceren. Het boek komt niet in de winkels, maar is gewoon via een nog te maken website te bestellen (deze is er uiteraard nog niet, aangezien ik eerst wil pijlen of mensen het een leuk vinden). Denk aan het boekje Karpervissen in frankrijk, deze is ook gewoon via hun website te bestellen en dat zal bij deze dus ook zo gebeuren. De kosten kunnen hierdoor laag worden gehouden. Uiteraard worden de kosten nog minder als er veel animo is en ik bijvoorbeeld 50 boek in een keer kan laten maken als dat ik er 3 maak. Maar dit is ook gewoon mogelijk. Denk per boek aan ongeveer een bedrag van +- 30 tot 40euro.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

25-02-2011 12:20

Beste Raymond,

Dat je dicht bij het vuur zit en een spontaan 'leuk idee hebt' is natuurlijk mooi meegenomen.
Maar; Niets is wat het lijkt te zijn... was het toch? Maw; Kwint en ik kunnen alleen al van het maken van WVZ een -dik- boek schrijven. :wink:

Maar waarom ik eigenlijk reageer is dat m.i. je vraagprijs totaal niet in verhouding ligt in vergelijking met de bladen en andere boeken.
40,-- euri voor 60-80 pagina's, ik zou bijna zeggen 'hoe durf je'...

Ben benieuwd of dit zoveelste spontane en leuke idee van het uitbrengen van een boek het levenslicht zal gaan zien!
Nou succes dan maar. :wink:

Vr gr een naamgenoot
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-02-2011 12:59

Hak,

Kijk maar uit... straks word de markt nog overspoeld met boeken. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-02-2011 15:23

Raymond,

Leuk dat je even reageert. Ik begrijp heel goed dat ik niet "even" een boek maak en dat hier erg veel tijd in gaat zitten. De kosten voor de productie zijn uiteraard afhankelijk van het aantal geïnteresseerde en gaf dit meer als indicatie. Het boek welke jullie hebben uitgegeven is natuurlijk in een veel grotere oplage gemaakt en dit druk de prijs flink. In wilde eerst eens peilen of überhaupt mensen geintereseerd zijn in het idee, dan kan ik ook beter bepalen om hoeveelheid boeken het in eerste instantie zou gaan. We kunnen natuurlijk ook altijd nog voor een pocketboek gaan, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Groet,
Raymond
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

25-02-2011 17:44

Ik vind het een super idee!
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

25-02-2011 18:53

De opener van dat andere topic laat het ook afweten volgens mij. Nog niks van gehoord in ieder geval verder.

Maar zoals ik daar ook aangaf, vind ik het wel leuke ideeen. Moet het alleen in werking worden gesteld.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-02-2011 22:28

Raymond,
wanneer je nu eerst eens de schrijvers van allerlei forum stukjes en artikeltjes via pb benaderd had was het ergens nog geloofwaardig over gekomen ook.

Nu gaat het al snel over een relatief lage prijs,
De kosten kunnen hierdoor laag worden gehouden,
Ik kan voor een relatief lage prijs deze boeken laten maken,
het lijkt mij leuk om dit te doen/maken, niet om er rijk van te worden!
Uiteraard worden de kosten nog minder als er veel animo is en ik bijvoorbeeld 50 boek in een keer kan laten maken als dat ik er 3 maak,
Denk per boek aan ongeveer een bedrag van +- 30 tot 40euro,
De kosten voor de productie zijn uiteraard afhankelijk van het aantal geïnteresseerde.

Zoals je zelf hopelijk ziet Raymond,
gaat het enkel over de kosten/ baten en nu al nergens meer over waar jij als fervent sfeerverhalen liefhebber in eerste misleidende instantie over begon..Ook dienen het leuk leesbare verhalen te zijn is en was het enige..nx meer van over, jammer hè..je lult me veel teveel over geld en ik zou er daarom sowieso nooit aan mee doen.

Doe mij maar een lekker balletje van Mitsz, zorg ik weer voor de broodjes en het wijntje.
Misschien komt Douwe die zondagmorgen nog met een krentenbrood ook..daar houd ie namelijk ook wel van. 8) :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-02-2011 22:54

Henk, Jammer dat je er zo over denkt. Het is zeker niet de bedoeling om een misleidend verhaal op te hangen en ik ben zeker weten een liefhebber van de visserij en de bijbehorende verhalen etc. En als ik er geld aan had willen verdienen, dan had ik wel vooraf geld gevraagd, of niet? Nu zal ik et boek maken en is het aan jullie de keus of jullie dit willen aanschaffen. Zie hier geen misleiding in. Maar het moet ook realistisch zijn om het te boek maken en dat wilde ik eerst duidelijk maken. Kan wel vragen iedereen zijn verhalen in te sturen om uiteindelijk met een prijs van 120 euro te komen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Mijn laatste reactie was een reactie op de vraag van Raymond Hakkart en hij vond de prijs erg hoog, daar heb ik mijn uitleg over gegeven, meer niet.

Nu over het boek zelf, ik zal van het weekend aan een site werken waar de nodige info op staat. Hoe je alles het beste kunt aanleveren, het aantal pagina's etc.

Nogmaals, wordt het iets dan lijkt het mij erg leuk om te doen! Wordt het niets, dan is het jammer maar helaas.

Groet,
Raymond
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-02-2011 11:37

Ik zou zeggen: "denk er nog eens goed over na"
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

27-02-2011 10:59

aan welke oplage zit je te denken?

Groeten Mark
http://www.houseofcarp.nl voor Gadgets, camouflage en kleding
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-02-2011 19:56

Raymond van der Voord,

Ik wil als beroepsfotograaf, desnoods mijn medewerking wel verlenen aan je boek.

Ik denk, als je dit wilt, dat je niet met ingestuurde verhalen moet werken, maar met door je zelf afgenomen interviews van zowel bekende als onbekende Karpervissers.

Je kunt me bij interesse mailen op:

info@bennyvandewerfhorst-fotografie.nl

Benny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-02-2011 21:46

Benny van de Werfhorst schreef:
Ik wil , desnoods


Daar gaat het in mijn ogen al fout...

Een boek maken doe je niet "desnoods" en ook niet zomaar eventjes. :roll:
Daarmee wil ik mensen overigens niet ontmoedigen, maar alleen bewust maken van het feit dat er aardig wat bij komt kijken als je het goed wilt doen. Al kan ik nog niet van wijsheid spreken aangezien ik pas net begonnen ben aan een lange reis met als eindbestemming een boek.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-02-2011 22:17

Kevin,

Het woordje "desnoods" moet je niet al te letterlijk lezen. :wink: Ik had hem beter misschien weg kunnen laten.

Ik weet, dat er heel wat bij komt kijken om een boek te maken. Ik heb een kennis, die om de zoveel jaar een boek (niets met hengelsport te maken!) uitbrengt en wat ik zie wat daar bij komt kijken, dan is dat geen katte pis.

Wat je sowieso moet doen, als iemand dit wil, is alle planningen goed op papier zetten en goed doornemen of het wel haalbaar is.

Benny
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02-03-2011 13:43

Benny; Bedankt voor je aanbod, maar dat is nu juist net niet de bedoeling. Het moet een boek worden van de forumlezer/hobbyvisser, met hun kijk en belevenissen op het karpervissen. En we moeten er ook niet te zwaar aan gaan trekken (dat betekent overigens niet dat ik niet serieus ben), het moet gewoon een leuk en interessant boek worden, en het hoeft geen meesterwerk ala Alijn Danau te worden. Daar hebben we er al genoeg van... ;-)

Wel besef ik me inmiddels dat een hardgebonden boek voor het soort uitgave te hoog gegrepen is en ben nu bezig met een softcover/pocketboek. Deze kan ik voor een voor iedereen haalbare prijs laten maken en ook het aantal pagina's is hierin al een stuk hoger. Het gaat desnoods om de inhoud en een voor iedereen te betalen prijs. Ik ben nog met de website bezig en zal de link binnenkort hier op het forum plaatsen.

Mark; Ik zal in eerste instantie een oplage van 100 ex. laten maken. Maar mocht er meer interesse zijn, dan kan ik dit zonder extra kosten bij laten maken, dus dat heeft verder dan geen consequenties voor de prijs.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

09-03-2011 22:05

lijkt mij wel lache :D beetje rig's die mensen van het forum gebruiken enzo, als het lukt zou ik het zeker bestellen, mits het niet te duur is :)
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-03-2011 08:48

Mocht het echt zover komen wil ik best een bijdrage leveren, vind schrijven heel erg leuk maar eerst maar eens zien. Aanbod staat iig.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Plaats reactie