bij1 komst groot rotterdam

Plaats reactie
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 12:05

jongens ik heb gebeld met hsv groot rotterdam over onze zorgen en ongenoegen er is daarom in overleg besloten om op 31 januari om 19:30 een vergadering te organiseren lacatie boven de hengelsport zaak van koos in rotterdam.Ik hoop dat ik die datum niet in me eentje staat en iedereen die ideen en of vragen heb met bertekking tot activiteiten zijn uitgenodigd laat even weten of je komt en als je kritiek en of vragen heb kom dan en ga niet op dit forum lopen gillen en vervolgens niks doen ik hoop dat we hier met een aardige groep aanwezig zullen zijn zodat er meer duidelijkheid komt ook kunnen we hier hun kant van het verhaal aanhoren vriendelijke groeten leon
Laatst gewijzigd door Leon Van Kooten op 24-01-2011 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-01-2011 15:22

ik ben present uiteraard !!! en als deze datum 100 procent zeker is neem ik nog wel een paar man mee.
dave staal

21-01-2011 16:12

Zal er ook zijn.

,tevens effe rondgebeld ,man of 8 komen sowieso mee.

tot volgende week dan maar!!!!!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-01-2011 16:32

goed bezig dave,laten we wel proberen om de boel netjes te houden en onze naam meer eer aan te doen dan die al heeft.ook ik neem een man of 4 mee.
dave staal

21-01-2011 16:48

Effe voor de goede orde Rik zijn bijna allemaal oudere gasten die zijn het stadium van dom gedrag allang ontgroeid.

Zitten ook een aantal bootvissers bij(incl mezelf) die geen last hebben van verbod op tent etc en hebben nog nooit last gehad van de 'lange arm van de wet', hebben besloten solidair te zijn met het initiatief.

Gr Dave
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-01-2011 16:57

dave,het was ook niet specifiek op jouw of je vismaten gericht.daar hoef ik niet eens over na te denken dat julie volwassen mannen zijn die zich normaal gedragen.bedoelde het meer in het kader van algemeen,want dat zou funest zijn als er zich mensen bevinden tijdens de vergadering die zich niet normaal kunnen gedragen.

grtzz.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 17:15

ben blij met deze berichten dank jullie wel jongens voor de medwerking ik vis zelf ook graag op karper in de riveren stuk van krimpen aan de lek tot en met schoonhoven zit haast geen karper van de brienernoord brug hollandse ijssel tot en met gouda ook vrij weinig misschien idee om hier wat voor elkaar te krijgen overvolle viswateren met een zeer groot bestand aan kline karpertjes enz enz uitzetten waar een laag bestand is of eventueel in deze rivieren oh wat heb ik veel vragen zal aan 1 avondje niet geneog hebben denk majaben bij dat er een hoop mensen aanwezig zullen zijn vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

21-01-2011 18:00

Mannen,

Wordt net lastig gevallen door dhr. Staal, oke zal er ook zijn....

Maarre.........., ben al weleens op de reguliere ALV's van groot rotterdam geweest en daar is de opkomst van onze mede hobbyisten toch heel erg treurig.

Tis mi niet verkeerd om nu t gesprek te willen aangaan, ben ook verrast dat er ad hoc zo'n extra lv is ingelast!, maar besef dat er met t alleen opperen van ideeën niets bereikt zal worden.

Als er nu mensen zijn die zaken geregeld willen zien zullen zij bereid moeten zijn om tijd op te offeren!

Ben heel benieuwd naar de opkomst de 31e..
Peter, zorg jij weer voor de kippenpoten? ;)
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

21-01-2011 18:18

He Patrick, heeft dat dak van je de sneeuw nog overleeft! Tijd niks van je gehoord of gelezen!! :evil: :D :D :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-01-2011 18:31

wat vinden julie van een aparte vergunning puur om te nachten ? wat voor prijsklasse mag die wezen ? hou je zo de recreatie vissers meer op afstand door het geld wat neergeteld moet worden ? er moeten ideen zijn uiteraard,en we hebben nog even de tijd om dat te bespreken met zijn allen.lijk me wijs om alvast te beginnen met ideen hier op het board.

Brand maar los..
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 18:47

onze ideeenmoeten niet ten kosten gaan van andere visserij vormen want dan kan je al gelijk verwachten dat het niks word ik verwacht veel van de opkomst krijg aardig wat mails dat er al zoon 10 tallen mensen komen als die ook allemaal komen zal het een goede zaak zijn hou zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zodat er zoveel mogelijk mensen zullen zijn
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-01-2011 19:37

Voordeel is ook dat er een stuk in de Spits stond over de karper sterfte in de gemeende Rotterdam!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 10:44

Rik koster schreef:wat vinden julie van een aparte vergunning puur om te nachten ? wat voor prijsklasse mag die wezen ? hou je zo de recreatie vissers meer op afstand door het geld wat neergeteld moet worden ? er moeten ideen zijn uiteraard,en we hebben nog even de tijd om dat te bespreken met zijn allen.lijk me wijs om alvast te beginnen met ideen hier op het board.

Brand maar los..



Beste Rik, die vergunning is/was er, vraag aan arend T. tot er weer idioten komen het verpesten.
een vergunning duurder maken heeft geen zin, je benadeeld alleen de lagere inkomens. De raddraaier die op zijn scooter/gold gti komt , betaald ook gelijk een hogere prijs om vervolgens de regels aan zijn laars te lappen
En dit zal volgens mij nooit veranderen. Alleen een keer ventileren op een ingelaste vergadering zal echt niet helpen , danwel zoden aan de dijk zetten.
Ik denk dat jullie meer moeten zoeken, in ... wie van ons gaat die kar trekken", en offerd veel van zijn vrije tijd (lees vistijd).
Een groep normaal nadenkende mensen die plannen maakt, want gefrustreerde heb je niks aan , en er goed tegen kunnen dat een plan pas na 2 á 3 jaar word uitgevoerd danwel tot leven komt
Instanties hebben geen prioriteit bij vissen, een aanvraag van de vereniging, word op dezelfde hoop gegooid als de aanvraag van de breiclub.
Tenzij.... je er vol op zit ( en garantie heb je dan nog steeds niet)
Ik heb het vissen op de ouderijn op het water van de GHV gedaan, met tent dus een APV , ontheffing LNV en ben blij dat ik zelfstandig ondernemer was, zodat ik ook smiddags (want dan werken die mensen ook, niet sávonds in je vrije tijd) veel kon bellen, vragen stellen ect.ect.
Iemand in loondienst kan dus niet de hele dag aan de telefoon zitten (op paar bofkonten na)
Nu mag ik zelf de 28'ste ook wederom mee praten voor het nieuwe jaar. Nu maar weer eens aanhoren wat de idioten dit afgelopen jaar hebben aangericht. ( nachtvissen z-h)

Ik geef dit dus aan , omdat het geen in heeft als er daar 20 verschillende personen met een papiertje aankomen, zo wil ik het.
Zorg dat 1 persoon alle wensen op papier heeft en schrap de niet haalbare.

verder is het initiatief goed , en hoop dat de avond niet voor niks is. (lees succes word)

Raymond
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 12:17

mijn grootste ergernis 1.
is de klootzak die het verziekt voor de rest ! die gasten moeten afhankelijk/los van de goede gestraft worden.dat is nog het grootste probleem,groot rotterdam/gzh zit niet bij de bron maar scheert over 1 kam.neem de zevenhuizerplas,die put is geschrapt van de nachtvis wateren.nu kan je mij echt niet wijs maken dat daar pipo en peppie karpervissers zitten,een beetje pipo die rent al gillend weg van het water oppervlak,en is dat het niet dan stopt het wel als die een paar dagen/weken blankt.uit een betrouwbare bron heb ik gehoord dat de lijst helemaal niet geschrapt werd door gedonder met vissers,maar dat de financien niet toereikend genoeg waren om al die wateren te controleren.
vandaar dat ze toen gezegd hebben dat de vissers het verziekt hebben.wel toevallig dat dan precies die regio rondom de wateren geschrapt worden.precies die regio's waar de gzh van bleiswijk controleert.de overige wateren waar je nog wel mag nachtvissen word door anderen gecontroleerd.

ergernis 2.

de paraplu,waarom deze regel er ooit is gekomen kan ik daadwerkelijk niet begrijpen.het is echt een zwaar klote ding bij bepaalde weers omstandigheden en zelfs neigt het wat naar onmenselijk toe ook.vanaf een windkracht 4/5 moet je al goed op gaan letten of de wind niet draait,of onder je paraplu terecht komt.zodra het regent met wat wind moet je heel dat klote ding weer om draaien,alle kostbare spullen die niet nat mogen worden worden staan nooit 100 procent safe,de ruimte is minimaal en de stang die je regelmatig tegen je knar aan stoot is ook niet om naar huis te schrijven.dan nog de spullen die je liever niet in het zicht heb voor andere mensen ( dieven ),staan open en bloot,voerbootje van 1500 euro als voorbeeld.die moet je dan maar een beetje onder je stretcher zien te proppen met slapen,tot je pootje niet goed staat van je stretcher en je gaat liggen.

ergernis 3.

De manier van controleren is ook zo iets,veel mensen die hebben dit probleem met de gzh,ze zoeken echt van alles om je een boete te kunnen geven.ik ben aan het vissen met mijn maat,Controlle.ik kom tot de ontdekking bij het overhandigen van : de vispas,aanvul lijst van viswateren,de waterkaart van nederland,de originele envelop van groot rotterdam,de nachtviskaart van 2009,en de legitimatie dat ik mijn blauwe boekje bij de computer thuis vergeten ben.JA zegt die met overdreven stem,dat word 90 euro.ik kijk hem aan en zeg waarom dan meneer ? je blauwe boekje zit er niet in. agh zegt mijn maat,ik heb er hier drie,hier heb je er 1 van mij.en hij geeft het boekje aan mij wat ik vervolgens doorschuif aan de gzh.Die is niet van jouw zegt die ! ik vertel hem dat er geen namen op zulke boekjes staan en dat je zelfs met 1 blauwe boekje met 3 man naast elkaar zou mogen vissen.de wet schrijft dat IK aan moet kunnen tonen waar ik wel en niet mag vissen.Bij deze kan ik dus aantonen dat ik hier vissen mag.wel in discussie gaan had geen nut en ondanks dat ik wel netjes bleef kan ik me voorstellen dat een ander wel het 1 en ander naar zijn oren geslingerd had.wat een kinderachtig gedoe zeg ! dit vond de rechter ook een na halfjaar met exact de woorden kinderachtig.ik ben dus vrij gesproken voor deze onnozele bekeuring,maar het koste me uiteindelijk wel een litertje of 3 benzine en een dagje vrij van het werk.ik kan meer voorbeelden van anderen die ook zo belachelijk worden behandeld door controleurs van gzh.en vind dit soort dingen gewoon niet kunnen.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 12:42

Zijn ook ergenissen die ik ook heb,

mis ik alleen in het verhaal , waar komt dan groot rotterdam erbij kijken in dit antwoord.
ik hoor BOA's en de GZH, maar nergens dat rotterdam het niet goed doet.
Uiteraard vallen er steekjes , ook hier in den haag, bij mij, want tsja tijd tekort is niet zomaar op te lossen.
Daarom probeerde ik ook te zeggen,
kom met een kant en klaar ergenis rapport naar die leden vergadering, maar zorg dan ook dat daar mensen tussen zitten die wat voor de vereniging kunnen betekenen.

De rotterdamse heeft geen schuld in overijverige controleurs/boa's die jouw kinderachtig behandelen.
Geen schuld in het verkorten/schrappen wateren van het nachtvissen
Geen schuld aan het niet krijgen van een APV (als anderen niet mogen kamperen, waarom die visser wel - optiek van een instantie)
Geen schuld aan dode vissen in LBB (onderhoud GZH)
Geen schuld aan KRW, dat er niet zomaar karpers mogen worden uitgezet

Ze kunnen wel meer betekenen voor dit alles........ MITS er mensen zijn die hun vistijd willen opofferen voor peppies die het in 1 jaar weer verzieken
( en Arend T. weer als voorbeeld, die man stak er een hoop tijd in)

mvg,

Raymond
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 12:58

Raymond,ik ben een lid van groot rotterdam,dus ik vis in de wateren die groot rotterdam goed keurt in de boekjes,ik betaal geld aan groot rotterdam om te mogen vissen.zijn wij vissers dan diegene die dit soort problemen moeten oplossen,of is dat de groot rotterdam ?
groot rotterdam zegt : hier in dit water mag je vissen,daar betaal ik overigens ook voor aan groot rotterdam,nu is dat water verwaarloosd,zit er veel te veel vis op,en is er al JAREN niets aan onderhoud gedaan.moeten wij dan als karpervissers gaan regelen dat er wat gebeuren moet,of is dat de zaak aan diegene waar wij al die jaren de vergunningen halen ? het mooie is dat altijd alles afgeschoven word naar een ander,maar ik haal mijn vergunning bij groot rotterdam,daar ligt mijn geld elk jaar weer.dan verwacht ik ook dat er wat mee gedaan word,en in al die jaren tijd heb ik daar weinig van gemerkt.de regelgeving omtrend de paraplu word gezamenlijk besloten,dus dat heeft ook impulse van groot rotterdam.nu er helemaal geen karpercommisie meer is zal die witvisser het aan zijn reet roesten dat wij karpervissers mar vertiefd onder die paraplu liggen te rotten.

nogmaals,ik vind dat de vereniging wat meer moet doen,daar betaal ik toch ook voor ?
word er dit jaar niks aan gedaan stap ik over op delft,zelfde wateren in de lijst maar daar word tenminste wat gedaan bij de vereniging.wie gaat er mee volgend jaar bij totaal geen verandering ? willen ze alleen maar witvissers en roofvissers ? zullen ze toch 1 en ander moeten gaan veranderen :roll:
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 13:10

rik voor witvissers word ook niks gedaan er is al bijna geen witvis meer in de wateren ik ben zelf wedstrijdvisser en het is dramatisch gesteld met de visstadn wedstrijden waar er vakken zijn waar niet 1 voorntje gevangen word maar wel 15000 kilo vis laten verdwijnen en verkopen uit de kralingseplas maar niet uitzetten waar dit nodig is pure wanbeleid.Het enigste waarwel wat aangedaan word is het promoten van vliegvissen en jullie mogen zelf gaan raden hoe dat komt ojha en er word nog wat redelijk gedaan voor snoekvissers geloof ik kijk even op de site van groot rotterdam en druk op witvissen krijg je de home pagina weer te zien er staat niet eens een kopje karpervissen zeevissen vliegvissen en snoeken heeft wel de aandacht tot nu toe gehad dus ook geen witvissen rik
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-01-2011 13:14

Leon, weet je ook wie daar voor verantwoordelijk is als dit verhaal klopt?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 13:18

Tuurlijk mag je verwachten dat er wat voor je gedaan word , ik zeg ook niet dat jij dat moet gaan doen,
het gaat er gewoon om , het zijn vrijwilligers, en ze kunnen er nog wel wat meer gebruiken.

De laatste zin vind ik erg ondoordacht.

De reden dat je dezelfde wateren mag bevissen is omdat er een uitwisseling samenwerking is.
Dit kan omdat de verenigingen bijna net zo groot zijn en evenveel leden hebben, alsmede uitwisselbaar water (gepacht / gehuurd)
Dit maakt de G3 sterk met zeer veel viswater, dus steun je HSV waar je in de buurt woont.
Dus de intentie om leden over te halen naar een andere HSV, lijkt nu een mooie optie, maar is rampzalig op langere termijn.
Je moet op lange termijn denken en niet op korte, ook als je nu niet eens bent met je HSV , over een tijdje kan je gewoon naar een ALV, en je kanidaat stellen voor een bestuursfunctie.


Over de paraplu regeling,
alle die ook in het overleg aanwezig waren van de HSV, wilden een APV met Tent, ook rotterdam was daar voor, de eigenaar van de wateren zegt in simpele woorden : Er gelden al regels over kamperen, we kunnen en mogen geen onderscheid maken, waar ligt dan de grens, mensen die wel willen kamperen kopen een vergunning onder het mom van ...we vissen.


Nee Rik ook dat is zeker niet de schuld van GR.

Raymond
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 13:26

wat bedoel je pj otte over die brasem of over dat vliegvissen enz over dat vliegvissen enz ga ik voor de rest geen uitspraken hier lopen doen dat die brasem weg is zal niet alleen aan groot rotterdam liggen maar ook aan de gzh en zuidwest nederland enz en weet ik het wat voor instanties hier nog meer over gegaan zijn. zoals er al eerder verteld is zal er een keer een vuist met zijn alle gemaakt moeten worden misschien dat er dan iets voor elkaar gedaan krijgt
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 13:30

als ik de oude karpercommisie geloven moet,werd er van alles gedaan voor het karpervissen.maar kon en mocht niks bij groot rotterdam,omdat er nauwelijks geluisterd werd naar de commisie,vraag arend anders maar waarom die weg gegaan is ? ik betaal aan een hsv mijn contributie,en ga er dus ook vanuit dat die problemen oplossen met of zonder hulp van de sportvisser zelf.dat er alleen maar vrijwilligers zijn bij groot rotterdam is onzin.er zijn er ook die gewoon betaald krijgen.tevens die 11.000 leden x 40 euro aan vergunning mogen ze dan ook wel eens uitleggen waar dat heen gaat en wat ermee gedaan word.een hoop geld voor weinig merkbaars vinden julie niet dan ?
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 13:36

rik er schijnt een schatkist van een kluis te zijn bij groot rotterdam er schijnt een bedrag in te zitten die aardig wat cijfers betreft dan hebben we het niet over 100den of over tonnen deze cijfers zijn ze verplicht te geven als wij hier om vragen dus een vraag hoeveel geld zit er in de schatkist? op de vergadering
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 13:43

rik ik heb ook iemand gesproken die in die commisie gezten heb ze kregen inderdaag weinig steun maar het is niet alleen groot rotterdam he ook de gzh en federatie zwn die een hoop tegenhouden is mij verteld.Jongens ze zullen waarschijnlijk zeggen treed toe tot de karpercommisie trap er niet in zo is de oude commisie er ook ingeluisd ze zijn jaren keihard bezig geweest van plannen tot jeugddagen tot uitzetprojecten plannen enz nachtvissen vissen met vistent enz enz .Ze zijn er niet voor niets uitgestapt omdat ze niks voor elkaar kregen dus waarom zal het ons wel lukken we krijgen alleen iets voor elkaar als we met zovel mogelijk man op de b1komst zulle zijn en laten horen da t niet verder kan zo en zuid west nederland moet erbij zijn de gzh en iedereen die hier bij bertokken is
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 14:26

ja maar zijn gzh en zwn die er ook bij is de vraag ?
is het niet verstandig om met zijn allen naar 1 email adres de klachten te sturen i.p.v allemaal over het 1 en ander te vergaderen.
ik hoe me aanbevolen om mijn email te gebruiken en een vragenlijst te maken van alle klachten die er zijn ?
dan zal ik hieruit een vragenlijst bewerkstelligen zodat het tot een nette vragenlijst en vergadering komt.
ik maak hier wel even een subforum voor aan met een link.of lijkt het julie niet verstandig om zoiets te doen ?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 14:39

voor vragenlijst te maken zie viewtopic.php?f=33&t=60668
Plaats reactie