bij1 komst groot rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

22-01-2011 20:08

In Den Haag hebben ze het goed voor elkaar, actief clubje vissers die ook graag iets voor de vereniging doen.
Ik was gister bij de SKP avond en vond het zeer leuk om te zien wat ze hebben bereikt, ze hebben vanaf 2005 spiegels lopen uitzetten en daar zie je nu resultaten van. Was echt mooi om te zien, ik ga zeker ook naar hun volgende avond wanneer Kees komt om over zijn riviervisserij wat te vertellen.

Wat jammer is dat ze hier in Delft nog geen skp's hebben gestart aangezien ze die in Den Haag wel hebben.
Maarja, wat heb ik te klagen ik heb er voorlopig geen enkele moeite in gestoken om hier een SKP te krijgen wat de mannen uit Den Haag wel hebben gedaan op hun boezem met resultaat.

Groeten,

Taco :wink:
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 20:13

ja taco mooi om te horen dat het daar allemaal goed verloopt bednkt voor je info groeten leon
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

22-01-2011 21:54

Sorry, moet weer ff wat kwijt...

Jammer, dat men Raymond niet begrijpt..
Lees de hoofdlijnen/hij ziet het echt goed!

Je zal bereid moeten zijn om veel"rond de tafel"te zitten, te luisteren, te beargumenteren, geduld te hebben, etc.

En vergeet niet dat t bestuur van GR louter bestaat uit VRIJWILLIGERS.
Val ze niet zo hard aan, ze doen mi echt hun best/zijn ook afhankelijk van de samenwerking met de andere instantie's.
Hierbij zitten organisatie's met mensen in loondienst....

En vwb die zgn"schatkist", jammer dat men de gang naar de reguliere ALV's niet wist (weet)..
Hier krijg je nl. n komplete en vrije inkijk in t financiële plaatje/incl de balans!
Je zou dan tot t inzicht kunnen komen dat t knap is dat n clubje vrijwilligers dit voor mekaar krijgt!
En het is financieel allemaal niet zo makkelijk en rooskleurig als men hier voordoet..

Deze mensen zijn stuk voor stuk ook, net als jij en ik, nogeens sportvisser/wel is waar op andere "soorten"/ maar zij hebben wel plaats genomen in het bestuur.

Wij "karpervissers" zien ze niet of nauwelijks/horen ze eigenlijk alleen maar...

En dan lees ik nu weer"dat ze t maar moeten gaan regelen"...
Zo werkt t dus niet!

Men zal georganiseerd en eensluidend naar voren moeten treden
En realiseer je dat er mensen bereid moeten zijn om hier tijd aan op te offeren!

Leon/Rick, de aanzet is goed maar probeer de hoofdlijnen te blijven zien
Verlies je niet in de kleinigheden/accepteer bepaalde zaken

Als ik door rood rij, te hard rij, bumperkleef kan ik hiervoor een bekeuring krijgen, toch?
kortom als ik me niet aan de regeltjes hou..

Wat ik wil zeggen is dat je de regelgeving ter discussie moet stellen (bij de juiste personen/instantie's/overheden)

Begrijp me ajb niet verkeerd/ik zie t als n positief iets dat er zaken aangekaart gaan worden maar t zou zo zonde zijn als dit weer n vroege dood sterft..
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 22:25

Patrick, de bedoeling is toch dat er eindelijk wat gaat veranderen in onze Hsv. neem aan dat er op de komende LV. ook gekeken word wie er tijd in wil steken en wie niet. Er word nu bij voorbaat van uit gegaan dat er helemaal niemand tijd in wil steken! Ik ben zelf ook een persoon die meer met mijzelf bezig is dan anderen. Maar ik kan/wil mijn koppigheid wel aan de kant gooien voor een beter beleid, binnen deze federatie en onze HSV. En moet eerlijk zijn, ben ook nog nooit naar alv s geweest! Maar dat er wat moet gebeuren zijn we het toch allemaal over eens of niet? En terugkijken op het voorafgaande, of proberen wat rond te krijgen! En dat het gras voor dit moment groener is in GHV. lekker boeiend, maak me op dit moment drukker om onze thuiswateren.

MVG. Tino!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

22-01-2011 23:01

En trouwens Pat, als je tijd hebt moet je maar ff een bakkie krijg je van mij inzage in wat documenten van een andere federatie, hebben hun zaken wel op orde in samenwerking met vele hsv s binnen binnen die federatie, en de controlerende organen binnen de diverse Gemeenten daarboven. Maar zie je toch nog als vriend, hoor Patrick!!! :D :D :D

mvg. Tino.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

23-01-2011 00:02

Jongens wees gerust er zullen 2 jongens bij zitten die bij de karper afdeling van groot rotterdam gezeten hebben die hebben een plan opgestelt met alles erop en eraan hebben ze aardig wat tijd in gestoken in het verleden. Rick ik heb begrepen dat jij er tijd voor heb een begin wil hebben voor iets zal ik je het plan vragen? dan en aan jouw overhandigen dan kan je het zien en hoef je zelf geen plan meer op te stellen zodat het niet zonde is van de tijd die de vorige comissie erin gestoken heeft Er zal dan alleen weer opnieuw om de tafel gezeten moeten worden als he zo ver komt laten we eerst maar is de 31e afwachten ik ga er alles aan doen omzoveel mogelijk informatie te winnen waar je wat mee kan ricardo groeten
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-01-2011 00:23

ja ik wel er inderdaad tijd en energie in steken.alle informatie is welkom hoor,want ik beschik momenteel niet over heel veel :oops:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

23-01-2011 00:43

Succes ermee Leon,

Gr

Taco
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-01-2011 01:25

Beste Leon, keek vanavond op site GR., zou misschien handig zijn als de aanstaande LV. ook daar verkondigt werd! Verder heb ik nog de vraag, hoe het er voor staat met de aanmeldingen bij jou ivm. de te verwachten opkomst?????

mvg. Robert.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

23-01-2011 10:25

Robertino,VRIEND!,

Je weet toch dat ik altijd open sta voor een goed gesprek.
Zelfs om 6.00h 's ochtends..
Bakkie d'r bij, fotootje nemen en dan kan je lekker me emmer"gebruiken"..... ;-)

Bel je wel ff later vandaag..
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-01-2011 10:58

HA HA HA, ik had het echt niet meer gered naar de auto, om thuis te komen!!! :roll: :roll: :roll:
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

23-01-2011 11:45

jha opkomst is moeilijk te zeggen denk dat we nu al ruim aan een kleine 30 man zitten als het niet meer is maar dit kan veel meer natuurlijk.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-01-2011 12:15

Rik koster schreef:ja ik wel er inderdaad tijd en energie in steken.alle informatie is welkom hoor,want ik beschik momenteel niet over heel veel :oops:



Rik, over achterstallig onderhoud heb ik niks voor je, ook wij hebben ""een verschil van mening" met de verantwoordelijke instanties.
Dat blijft altijd eenhekel punt.
Echter wij hebben wel een nachtviskaart met bijbehorende schriftelijke toestemming, wellicht een specimen exemplaar als leidraad.
Hoe wij het nachtvissen hebben geregeld op de oude rijn voor het hele jaar. Hier mag je met een onderkomen vissen. Let op er is een APV van de gemeente voor nodig.
Je kan als G3 lid ook één aanschaffen voor €7.50, wellicht treffen we elkaar daar aan de waterkant.
(Letop alleen leden van delftse, rotterdam en ghv kunnen deze aanvragen)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-01-2011 12:45

Weinig info?

Kan je niet gewoon afspreken elders met elkaar? Voor echte vragen etc ect op te stellen moet je dat niet doen via een board
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

23-01-2011 13:14

He Ray,

Die vergunning geld toch alleen voor het gedeelte van de gemeente bodegraven?
Wat ik zo vlug op maps kon zien was dat dat stuk volgebouwt met huizen stond.
In iedergeval ik hoor 't wel van je..

Wat trouwens mooi is aan de oude rijn is dat je er skp'tjes terug kan vangen 8)

Groeten,

Taco
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-01-2011 13:15

leen,ik heb het over weinig informatie omtrend een karpercommisie,niet wat de leden van groot rotterdam dwars zit,want daar zitten we wel mee op 1 lijn denk ik zelf.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-01-2011 13:31

Het gras is wederom groener bij de ghv! Rik geef jij je favoriete water maar op voor de Oude Rijn. G3 mijn mening, hier lokaal moeten we al een tijd genoegen nemen met afgekloven bot sinds de G3! Zou idd. mooi zijn als wij hier in R DAM ook een aantal algemeen plaatselijke verordeningen van grond kregen! Daar gaan wij nu hopelijk met bestuursleden en hopelijk een nieuwe KARPERAFDELING!

@ Dhr. Renirie, je zou ook persoonlijk contact op kunnen en hem vertellen welke wegen hij moet bewandelen, op welke deuren die kan kloppen!
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

23-01-2011 13:53

Geachte leden van dit forum,

hierbij wil ik een aantal serieuze leden en oud leden van de karpercommisie groot Rotterdam vragen om een vooroverleg te organiseren.
Dit is naar mijn mening de enige mogelijkheid om op de vergadering iets voor elkaar te krijgen.
We moeten zoveel mogelijk de neuzen de zelfde richting op hebben.
Als er mensen zijn die mijn voorstel zien zitten, ik zoek naar ongeveer 7 mensen die de bereidheid hebben om werkzaamheden te gaan verrichten, zitting te nemen in een nieuwe karper commissie groot rotterdam .
Ik besef dat dit heel kort dag is maar ik hoop op enthousiasten mensen , ik stel mijn huis beschikbaar als locatie van vooroverleg.
De datum zou zijn 27 januari om 19.30.
Nogmaals roepen op het forum heeft geen enkele zin met zun alle roepen op de vergadering evenmin, dus wie wil zich hier voor inzetten ?
Groot Rotterdam is een democratische vereniging als wij met zijn alle een gefundeerd voorstel doen moet het bestuur dit accepteren de leden stemmen hierover en de meerderheid telt !!
Op dit moment zijn inderdaad de roof en vliegvissers in de meerderheid in het bestuur als wij iets willen bereiken moeten we met zijn alleen er achterstaan en komen.
Karpervissers verenig u alleen dan kunnen we iets bereiken.

Reacties voor het aanwezig zijn bij een eventueel vooroverleg gaarne via een PB. ( je moet dan wel iets willen doen nu en in de toekomst anders heeft het geen zin .)

Als jullie dit voorstel steunen kan je dit op het forum kenbaar maken.
Met vriendelijke groet eric verhiest.
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-01-2011 14:28

Eric,

Alle succes gewenst. Is de juiste stap die tot iets moois kan leiden.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

23-01-2011 15:33

Eric,

Hulde!!
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit stokje oppikken..

Heb mezelf destijds, bij eerdere pogingen om de commissie van de grond te krijgen, al afgevraagd of ik hiervoor tijd heb.
In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik deelname in het bestuur, met alle bijkomende verplichtingen, niet zie zitten..

Maar indien eea ingevuld wordt kun je op mijn steun en hulp rekenen!!!

Ben dan bereid om bij komende vergaderingen (en evt evenementen/of loop ik nu te hard van stapel.. ;-) ) hand- en spandiensten te leveren.

Iig succes de 27e, ik hoop echt dat het je gaat lukken!!
Zie je dan de 31e...
live the life you love and
love the life you live ..
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

23-01-2011 15:48

patrick dat wat jij heb heb ik ook alle vrplichtingen die erbij komen heb ik ook geen tijd voor ivm werk dochtertje je kent het wel dat van die hand en span diensten ben ik ook altijd te bereiken controles uitzettingen enz enz als we dit met een aantal man hebben dan zijn er mensen nodig denk ik met minder tijd die in de commissie gaat steken wan hoe meer wij hun helpen met zaken des te meer de tijd ene beetje verdeeld kan worden als we met veel man zijn dus daarommoet ook iedereen die maar ook iets van betekenis kan zijn zich gewoon melden en dan begint het al met simplen dingen en dat is controleren in je eigen omgeving en of viswateren dat is al een begin van iets
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-01-2011 15:49

ik ben voor maar dat weet eric al,dus nog 6 man nodig.iedereen wilt verbetering ? neem dus ook aan dat er dan genoeg belangstelling voor kan zijn dan ? kom op mensen,wil je er echt wat van maken doe het dan nu !
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

23-01-2011 16:03

Hallo Eric,
mischien is het een goed idee om het bestuur van Groot Rotterdam op deze voorvergadering uit te nodigen om je wensen kenbaar te maken.
Meestal is het op een ALV te druk en is er te weing tijd op echt diep in de materie te duiken.

Maak een duidelijke lijst met wensen die ook uitvoerbaar is ,

wat ook mischien kan helpen bel eens met de Hengelaarsbond van Leiden en omstreken of ga er eens langs(dinsdag avond) of met HSV de Leede Warmond
Zij hebben namelijk ook deze problemen gehad met instanties ondermeer over de klinkenberger plas, en weten welke contacten je nodig hebt .

Maar bovenal geef aan wat je zelf of andere voor rol willen spelen in deze kwestie.

Ik heb al meerdere keren gelezen`` ik betaal dus de vereniging moet het maar voor ons regelen .``
uit ervaring kan ik je vertellen dat gaat niet werken.

Ook bij ons is een karpercommisie ontstaan uit noodzaak ivm het voornemen indertijd om een karperwedstrijd(de eerste in Nederland :lol: ) te organiseren.

Wij hadden ook te maken met een bestuur wat bestond uit wit en roofvissers , ikzelf ben toen toegetreden als commisie en bestuurslid.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

23-01-2011 17:40

Henk,

bedankt voor je tip, als oud bestuurslid van HSV Groot rotterdam weet ik ongeveer hoe het er aan toegaat .
wat ik eerst wil en dat is het belangrijkste is mensen die zich hiervoor willen inzetten als die bereidheid er niet is is het al gedoemd te mislukken en moet iedereen voortaan gewoon zijn mond houden .
maar zover is het nog lang niet we hebben op dit moment 3 mensen die er positief tegenoverstaan dus die andere 4 zullen zich toch nog wel melden ( hoop ik )
als we eenmaal een kant en klare commissie hebben kunnen we een motie indienen op de vergadering daar wordt over gestemd en als iedereen die zegt er te zijn dan ook is en ons wil steunen kunnen we echt verder.

nogmaals bedankt voor je tips .

mvg eric verhiest


Henk Janssen schreef:Hallo Eric,
mischien is het een goed idee om het bestuur van Groot Rotterdam op deze voorvergadering uit te nodigen om je wensen kenbaar te maken.
Meestal is het op een ALV te druk en is er te weing tijd op echt diep in de materie te duiken.

Maak een duidelijke lijst met wensen die ook uitvoerbaar is ,

wat ook mischien kan helpen bel eens met de Hengelaarsbond van Leiden en omstreken of ga er eens langs(dinsdag avond) of met HSV de Leede Warmond
Zij hebben namelijk ook deze problemen gehad met instanties ondermeer over de klinkenberger plas, en weten welke contacten je nodig hebt .

Maar bovenal geef aan wat je zelf of andere voor rol willen spelen in deze kwestie.

Ik heb al meerdere keren gelezen`` ik betaal dus de vereniging moet het maar voor ons regelen .``
uit ervaring kan ik je vertellen dat gaat niet werken.

Ook bij ons is een karpercommisie ontstaan uit noodzaak ivm het voornemen indertijd om een karperwedstrijd(de eerste in Nederland :lol: ) te organiseren.

Wij hadden ook te maken met een bestuur wat bestond uit wit en roofvissers , ikzelf ben toen toegetreden als commisie en bestuurslid.
groet Henk
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-01-2011 19:05

Titel van dit topic is verkeerd en zorgt voor misverstanden.

Maandag de 31 januari is er een overleg tussen het bestuur van Groot Rotterdam en een groep verontruste karpervissers gepland.

De Ledenvergadering ( ALV ) zal pas ergens in mei zijn. Die datum moet nog vastgesteld worden.

Terzake :

De 31e kan je inderdaad veel beter met een kleine groep gemotiveerde en terzake kundige personen het gesprek met het bestuur aangaan. Dat groepje personen kan je samenstellen in het vooroverleg bij Eric.

Die 100 man die naar eigen zeggen de 31e verwacht worden kunnen veel beter op de ALV in mei verschijnen, alleen op dat moment kan je daadwerkelijk spijkers met koppen slaan en het bestuur dwingen tot het nemen van bepaalde maatregelen en het niet alleen bij vage belofte's te laten.

Succes en m.vr.gr.