Ongelukken op, om, tijdens de reis van en naar je stek..

Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-11-2010 21:41

Ongetwijfeld zijn er wel eens mensen geweest die een ongelukje aan de waterkant hebben gehad. Of op de weg ernaartoe. Sommigen zijn dan ook gebeurd uit eigen stommiteit, anderen kun je niets aan doen. Noem er eens een paar en wat je daarna deed. Misschien een tip om het te kunnen voorkomen?

Ikzelf kan er ook wel wat opnoemen:

- Haak in je vinger/hand/lichaamsdeel

Ikzelf heb het drie keer mogen meemaken, drie keer zelf op mogen lossen. Zat op een eiland en gooide mijn foudraal aan de kant. Zat nog een onderlijn in. WHAM. Een halve dag in het water gezeten en bij gebrek aan een mes een sinasblikje stukgescheurd en daarmee de haak uitgesneden. Laat nooit een onderlijn aan mijn hengel meer zitten.

Een onderlijntje knopen en een run krijgen. Van schrik de haak in je jatten trekken. Gelukkig kunnen doorduwen en af kunnen knippen. Niet te voorkomen, gewoon op blijven letten

Een Fang X tot voorbij de weerhaak erin trekken. Meteen eruit getrokken zonder nadenken, die eerste paar seconden lijkt het wel verdoofd dus gaan. Onderlijntje hing aan een plankje. Doe ik ook nooit meer.

- Pees doormidden meppen tijdens het paaltje slaan waar de boot aan vast moest.

Mijn vismaat wilde een paaltje het gras inslaan om de boot aan af te meren. Helaas mepte hij mis en tsjakte hij zo zijn duimpees doormidden. Strak afgebonden en meteen de boot ingestapt om naar het ziekenhuis te gaan. Een paar uur later was hij alweer terug op het eiland, met een hele onderarm in het verband. Uitkijken wat je doet dus, geldt eigenlijk altijd. Geen slechte houten paaltjes gebruiken.

- Met de brommer onderuit glijden

Bepakt met fietstas en foudraal een bochtje wat te hard nemen en knalhard glijden over een hoop pasgelegd grind. Dat werd velletjes terugleggen en pleisters plakken bij de eerste de beste boerderij die ik tegenkwam. Mijn maatje verderop vroeg zich af waar ik bleef. Wijze les van geleerd, heb nog een bocht-met-grind-trauma als ik fiets.

- Vinger tussen voeteneind bedchair

Heel eigenwijs even - al zittend op je bedchair - je voeteneind optillen om er iets onder vandaan te halen. Vervolgens om een duistere tot nu toe nog onbekende oorzaak laten schieten en precies tussen steunblokje en buis komen terwijl je met je 95kg op dat ding zit. Zware kneuzing als gevolg. In het vervolg maar eventjes afstappen

- Hengel tussen de spaken van het voorwiel

En een knappe salto mortale er achter aan. Hengel stuk, hersenschudding en dat voor een ochtende korstvissen..



Ongetwijfeld heb ik nog veel meer maar dat schiet me zo niet één-twee-drie te binnen..

Brand los!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

19-11-2010 21:52

leuk topic sven... :lol:

in de vroege ochtent, fiets ik met me volgeladen fietskar naar me stek toe. halverwege, gaat het gruwlijk mis. me stieken die waren losgeschoten en dus valt midden op straat me hele bepakking er af.. de hele straat lag toen ook vol met karperspullen. het probleem was ook nog dat er een auto aan kwam en haast over me visspullen heen reed. na enige tijd had ik me spullen weer bij elkaar en op de fietskar geladen.. bij mijn stek aangekomen, (veel later als geplant was :roll: ) ging ik toch eventjes te schade bekijken... foudraal kapot, stoel helemaal beschadicht, rodpot tas helemaal beschadicht.

tja toch wel eventjes klote moment gehad..

grts 8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

19-11-2010 21:59

Vaak gooi ik even 1 of 2x voor. Zo toen ook. Hengel naar achteren en bijna vol uithalen, onderlijn blijft in de tent haken. Draad door mijn vingertop heen, gelukkig de top niet kwijt. Wat je zegt, eerst verdoofd het even nou daarna auwts. Dat was een hele beste snee.
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

19-11-2010 22:30

Ik hoor er ook bij :lol:

Afbeelding
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

19-11-2010 22:58

Je bent van een brug afvallen vergeten :lol:.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-11-2010 23:14

Persoonlijk letsel nog nooit gehad.

Als het stormt, bij het uitladen van je spullen nooit je hengels tegen de auto aanzetten.
Gooide ooit eens het portier dicht en op hetzelfde moment waaide één van mijn Alan Brown fast hookers tussen de autodeur.
Wat restte waren slechts splinters.

Heb die avond niet lekker gevist!
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

20-11-2010 00:02

ik heb 2 keer s.o.s. in moeten schakelen om mijn auto van frankrijk naar nederland te krijgen. 1ste keer ging dat goed ongeveer 700 km van huis, toen kreeg ik vervangend vervoer. de andere keer raakte mijn geduld op en heb ik het zelf moeten regelen zon 350 km van huis.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-11-2010 00:11

Haak in me wijsvinger

Had de hengel tegen mijn tent aangezet,om vervolgens in mijn tent het aas te verversen. Tja de hengel stnd niet vast en ja hij gleed om en trok het lood mee en de haak schiet langs me hand en vol me wijsvinger is.

3 uur totaal bezig geweest ermee,van stek naar een ziekenhuis zoeken in Belgie. (2 jaar terug)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot 3 maal toe een hengel tussen de velg van de scooter (5 jaar terug)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Net iets te ver op het hoofdeinde van de stretcher gaan zitten ,en dan achterover flikkeren en je rug verdraaien.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tijdens het uitvaren en voeren op een franse rivier gaat me telefoon. Ik neem op en door een reactie van weet niet wat pleurt me nieuwe telefoon 7 meter de diepte in. Nokia N97
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paar jaar geleden had ik me Nash tent gekregen,en de volgende dag gingen we ermee vissen. Me maat wil uitgooien maar stond te dicht bij de tent. Haak er vol in en 10 cm uitgescheurt :lol:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
In de nacht je tent uit en dan vol op je bek gaan over een haring,en daarbij je pols kneuzen.



Kneus hey :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

20-11-2010 08:21

laat ik alle ongeluk(jes) van het verleden maar even niet meer oprakelen zou er zo maar weer narrig van kunnen worden. De ergste is wel dat ik met de auto (vierweken oud) in de buurt van Montereau op zoek ben naar de stek waar we een mooie week op de seine zouden gaan zitten. Hebben die ... fransen een groot stuk betonijzer uit de weg laten groeien en rij ik daar met m'n nieuwe peugeot natuurlijk flink tegen aan flinke kras op de bumper en over een week natuurlijk een hoop gezeik thuis. :evil:
Een jaartje later rij ik weer op zoek naar de stek een redelijk naar beneden lopend bospad af, je kent het wel bomen links en rechts zo dicht bij dat je nog net je spiegels niet hoeft in te klappen en je hoor vast!! Mooi een uurtje of wat later alles onder de blubber en de gehele auto uitgepakt alles 10 met naar boven gedragen en weer ingepakt, en op zoek naar een andere manier om bij het water te komen. :roll:
Dit jaar op het kanaal nachtje zitten midden in de nacht slaapdronken naar de hangels nadat de pieper heeft aangegeven dat er een vis er met mijn boilie vandoor is gegaan. Op de steile kant uitgleiden en stuiteren gelukkig net niet op de hengels maar op de rodpot, naar de klote dat ding dus einde van de sessie nadat ik gelukkig nog wel even een mooie schub van 21 pond op de mat wist te krijgen. Thuis dus maar weer in de reparatiemodus om de rodpod weer inzetbaar te krijgen, gelukkig gelukt!! :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-11-2010 10:50

Hm,

Ik ben denk ik erg gelukkig omdat ik eigenlijk nog niets ernstigs heb meegemaakt.

Een keer echter had ik mijn auto ingepakt thuis en mijn lieftallig vrouwtje vond dat ik de BBQ nog ff op de plank moest zetten in de schuur. Hoe dan ook, ik pak dat domme ding op en zwiep hem naar de plank en het rooster schuift zo tussen de knoei uit en valt loodrecht op mijn teentjes. Ik ging bijna door mijn hoeven van de pijn, maar zoals altijd gewoon weggevloekt en ben gaan vissen met Marijn. Die dag ging het nog wel, de spullen naar de stek gebracht en opgezet de volgende ochtend echter na een nachtje pijn lijden ging het niet meer ik kon gewoon niet meer op mijn voet staan. Mijn vrouw kwam langs en die heeft samen met Marijn mijn spullen nar de auto moeten brengen omdat ik niets kon tillen en al hinkelend een paar honder mtr naar de auto moest. Toch maar even naar de EHBO gegaan en na een 2 uurtjes eindelijk de intake conclusie waarschijnlijk gebroken maar als ik behandeld wilde worden moest ik minimaal nog een uur of 6 wachten OF de volgende dag terug via de huisarts dan was het maandag en meer volk aanwezig.

Grrrrr gebroken teentje.

Voordeel is wel dat ook deze grote teen kleiner is geworden waardoor hij weer past bij mijn andere grote teen die ik jaaaaaaaaren geleden eens gebroken heb omdat ik een poets lap weg wilde schoppen wat later een blok beton bleek :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

20-11-2010 11:32

Maat van mij wilde ff mijn helichod rig van dichtbij zien.
Toen hij hem had gezien draaide hij zich om en liep recht door mijn hoofdlijn heen.
Auw , haak in mijn fikke...dankjewel
Zelf met een tangetje beetje bij beetje doorgeduwd ( jezus wat is je huid taai zeg , kreeg hem met heel veel kracht en moeite en pijn er doorheen)en daarna oogje afgeknipt en de haak eruit getrokken.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-11-2010 11:53

Ivan man

Ik herinner me mijn tweede keer weer als de eerste. Je maatje de foto's laten maken? Dit lukt niet met statief :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

20-11-2010 12:04

Je auto total loss rijden op de terugweg vanuit frankrijk... met een 160km per uur een klapband (achter) krijgen.. Details zal ik je besparen... Maar we kwamen uiteindelijk terecht op de andere snelweg richting frankrijk/luxemburg (dus over 2 vangrails heen gegaan. Dat we het overleefd hebben snap ik nog steeds niet, maar ben daar wel blij mee :-). Was een geintje van 15.000 euro :cry:

Afbeelding
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-11-2010 12:10

Nou

Hier is hij weer

Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

20-11-2010 12:44

noouu

al zo,n 5 keer mijn viskar met alle inhoud inde kant gegaan waardoor er,
een 1 keer mijn foudraal onderkwam resultaat hengel kapot .
mijn maat al 2 keer een haak in zijn vinger hebben gegooid :oops:
(wel zelf er weer uit gehaald en dat is ook geen pretje)
een keer bijna mijn vingertopje geamputeerd doordat ik tussen het schanier van mijn stoel kwam :-?
een flinke snee in mijn hand door een kappote paraplu (scherp zo'n ding)
mvg justin
----------------------------------------------------------
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

20-11-2010 12:57

afgelopen zomer in frankrijk
wou ik een bij wegslaan maar
ik raakte die bij niet maar raggte wel me solar boilienaald in me dijbeen :o
eerst kon ik erom lachen totdat ik hem niet eruit kreeg :-?
me neefje van 2m ging haast neer toen ik mezelf aan het opereren was

sven is de men
leuke topic er zijn genoeg lompe mensen hier :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-11-2010 13:09

Oei Martin,

Soms heeft een mens engeltjes op zijn schouder zitten, de jouwe of die van je maat?

Ben zelf eens op weg naar Frankrijk bijna verongelukt, mijn maat wilde ook wel ff een stukkie rijden dus ik slapen op de achterbank. Werd ik wakker van een irritant getik dit was dus de aanhanger die aan het slingeren was. Om en om kwamen de wielen los van de weg. Mijn maat wist niet wat te doen dus reed maar door ..... andere vismaten in deauto achter ons hadden ons al opgegeven we konden ieder moment over de kop slaan. Gelukkig wist ik hem nog net weer met wat adviezen in het gareel te krijgen. Was wel ff peentjes zweten ....
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

20-11-2010 16:02

Martin hoe was het met de hengel?

was ik met mijn popper aan het vissen, toen trok ik naar mij toe omdat ik anders in de lelie zat. dus ik trok hem naar mij toe en ik voelde nog niks, totdat ik verder ging ophalen en toen volgede ik het nylon met mn ogen en toen zag ik dat ik een dreg in mn elleboog had, precies op het botje zegmaar. wel kut was dat. maar nadat hij er uit was gehaald door de zuster ging ik weer verder met popperen.

in de winter ging ik nachtvissen en mn vingers waren zo koud dat ik ze bijna niet meer voelde, dus ik met mn boilieprikker door de boilie heen, en 3x raden, recht in mn duim. gelijk bloedden maar toch verder vissen, en de volgende ochtend wakkerworden met een duim die 2x zo dik was.

leuk topic sven
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

21-11-2010 05:41

Afbeelding

Mijn knie de dag na operatie.

Gleed met al mijn visspullen op mijn rug/schouders en in mijn handen uit. Krak zei mijn quadriceps. Karretjes zijn niet voor niets uitgevonden.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

21-11-2010 11:16

:o Dat ziet er gruwelijk uit!!
Als ik dat zo lees, valt het bij mij allemaal heel erg mee (even afkloppen!)
Het enige wat me ooit is gebeurd is dat mijn fietskar over de kop sloeg met enkel lichte schade aan mijn foudraal/tas, zelf gelukkig niet onderuit gegaan.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-11-2010 11:22

tis dat ik weet dat quadriceps je bovenbeen spieren zijn, anders zou ik denken dat je hier loopt op te scheppen met het resultaat van na je penis verlenging :o
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

21-11-2010 13:26

mijn bijdrage, gelukkig geen horrortaferelen tenminste nog niet.

- tijdens het vissen even vraag ik of ik even of mn maat de boilienaald even aan wil gooien,
die belande in mn ooglid. Met een tang er uit moeten halen aiiiiii :evil: tanden op elkaar hoor!!
eerder had ik de naald al willen vangen en kreeg ik hem vol in mijn handpalm.
( zo vragen we ook altijd bij elkaar of de ander even een schaartje aan kan gooien, moet nog een x fout gaan)
- fietskar breekt bij de stang doormidden tijdens het oversteken op een kruising.
- fietskar is minstens 3 keer gekanteld waarbij een keer ikzelf en de stretcher helemaal aan barrels waren.
dikke krassen en een gebroken poot (de stretch dan hea)
- Tijdens het uitvaren met het bootje krijg ik het idee dat ik deze keer harder moet peddelen om aan de
overkant te komen. zal wel de vermoeidheid zijn dacht ik terwijl ik nog even hard doorpeddel. Eenmaal op de stek aangekomen ga ik centimeter voor centimeter op zoek naar de witte berkenstam waar ik precies een meter voor lag (geen obstakels overigens). Tijdens het laten zakken van het aas en wat boilies voer hoorde ik al een vreemd sissend geluid. Op de terugweg weer ploeteren en verdomme ik krijg de boot wel lastig de goede richting in gestuurd. Ineens merk ik dat er iemand staat te roepen. Ik versta er niks van en het zal me een worst zijn. Dichter bij de kant hoor ik het beter en ik hoor: "Thijs de boot is lek, varen gek!!"
ineens viel het kwartje over het sissende geluid, gelukkig bleek het allemaal wel mee te vallen met het lek en dus was er geen man overboord, gelukkig maar.
Laatst gewijzigd door thijs wijnhoven op 21-11-2010 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

21-11-2010 14:24

hahaha Martijn!!! :P

Mijn pechlijstje:

- 1e karperhengel ooit tussen de spaken van mijn voorwiel.
- boilienaald in mijn wijsvinger.
- haak in mijn duim tot ver voorbij de weerhaak, in het ziekenhuis moeten verwijderen.
- nieuw foudraal tegen een brandende petroleum lamp aangelegd met als resultaat een gat van een kleine 30 cm.
- bij inworp een dichtklappende beugel met als gevolg een afgebroken hengeltop.
- headfirst het water in bij -3 graden na een uitglijdertje.
- Plug dreg (gelukkig platgeknepen weerhaak) in mijn been dat nog aan genezen was van de nieuwe tattoo.
- 2 lekke banden (jaloerse vissers??) op mijn auto.
- opengescheurde fles dipflavour over een 1e druk Rini Groothuisboek in mijn vistas.
- zwemmende GSM.
- de dikste vis van je leven val voor je net verspelen, telt dat ook??

the end
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

21-11-2010 14:28

2 jaar geleden tijdens een nachtsessie met een klein open wondje op mijn voet in wat modder gestaan , niks aan de hand.
volgende dag voelde s morgens niet lekker,maar niet naar werk gegaan paracetamol genomen.
vervolgens tegen het middag uur maar weer eens temperaturen 41,3 ondertussen was mijn voet en onderbeen in volume verviervoudigd dus mijn vrouw toch maar een doktor gebeld.
Hierna ging het snel horizontaal de ambulance in en een dikke 2 weken zware antibiotica uitslag was een bloed vergiftiging met ontwikkeling van een paar absessen.
resultaat na 2 jaar nog steeds onder behandeling, verkleuring van onderbeen die niet meer weggaat.
mooie sport
greetz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

21-11-2010 15:12

nou nou Henk, da's niet zo mooi
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl