Yuri, waarom?

Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-10-2010 20:32

Pannekoek. Das heel lang geleden zeg. Hoe is het? Fijn dat je terug bent.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-10-2010 22:27

Rick van Sinderen schreef:Je hebt helemaal gelijk Sven, al heb ik toch wat weekend junks meegemaakt, doordeweeks niks aan de hand maar op zaterdag met stappen moest er columbia white zijn anders werden ze zenuwachtig.
En het hangt inderdaad af van je verslavingsafhang, sommige zijn binnen no-time de sigaar, anderen snuiven en zuipen jarenlang en stoppen in een keer als de vaste verkering zich aandient.

Maar wat mij zo tegen de borst stuit is dat je zoveel talent hebt, een lichaam als 2 samengeperste Rambo's, redelijke easy job met veel vrijheid, autootje van de sponsor, bonusje van 250.000 van de sponsor (hoor je ook niks over valt me op) en dan moet alles kapot voor een grammetje lekker voelen.
In jouw reactie staat meer karakter dan in 10 van Gelders, snap je?
En dan zal het wel de druk van het presteren zijn, of mensen om hem heen met onrealistische verwachtingen, en ja, de atletiekbond zitvol met foute enge bobo's maar wat dan nog? Met een beetje pech kom je morgen ook een klootzak tegen op je werk die nog wat te zeggen heeft ook.
Normale mensen dealen ermee, moeten wel, maar in commentaren in de media zoeken ze nu al naar excuses, ik heb er een, het is een grote flapdrol.


Rick,
jou excuses werken echt stoelgang bevorderend.
Waarvoor dank in ieder geval.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

14-10-2010 23:09

Feit blijft dat Yuri ontkent nog coke te hebben gebruikt.. (na zijn eerdere misstap)

Iemand bij voorbaat veroordelen zonder daadwerkelijk de feiten te kennen, volgens mij ben je dan pas echt een grote flapdrol......
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-10-2010 23:12

Weet je wat een feit is

Dat een coke snuiver altijd zal gaan liegen. En dat wordt van kwaad tot erger. Jatten om geld te verdienen om weer een poedersuikertje binnen te krijgen :-?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

14-10-2010 23:15

Ja en?? :roll:

onschuldig tot schuld bewezen is toch??!
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

14-10-2010 23:18

volgens mij ook geen feit trouwens wat jij beweert.. meer jouw mening..

Een Jonathan, Diego of een van Gelder heeft echt niet hoeven jatten om zn kabouterpost bezorgd te krijgen.. :wink:
K. van den Herik

14-10-2010 23:42

liegen is ook bedriegen. Stel hij snuift liegt ie dus heeft ie de sponsorgelden gejat. Als dat op is volgen de auto radio's.

Zelf ben ik ook genetisch bepaald. Ik drink... geen probleem
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

14-10-2010 23:53

Ging me ook juist om het woordje stel... :wink:

Stel hij heeft gesnoven, mag je er w.m.b. iedere conclusie aanhangen die je wil..
Maar stellen dat hij een flapdrol is, zonder dat feitelijk vastgesteld is dat ie de fout in gegaan is.. :roll:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-10-2010 23:58

Even voor jouw duidelijkheid Rick, jij bent immers de ervaringsdeskundige in deze:
Weekendjunks????? Gewoonlijk wordt een junk dagelijks wakker, áls ie al heeft kunnen slapen en moet snel z'n volgende portie dope bij elkaar schrapen met de centjes verdiend met het verpatsen van jouw laptop om te voorkomen dat ie gillend gek wordt van de pijn en/of andere lichamelijke en geestelijke ongemakken om zodoende de dag nog enigzins dragelijk of knetterstoned door te komen gelang de opbrengst van de laptop of de dagprijs van de dope. Ja, ja, ik heb echt medelijden met ze, maar dat had jij allang gezien met jouw heldere kijk op onze hedendaagse samenleving.
Dan zijn er ook nog weekendgebruikers (en dan heb ik het over coke hé!) die op zaterdagavond wél een chickie kunnen versieren omdat ze hun onzekerheid even hebben kunnen wegsnuiven met een lijntje van het een of ander bekostigd van het geld dat ze verdiend hebben op provisiebasis of zoiets.

Ik heb mensen ook weleens genetisch om een wc pot gevouwen zien liggen na een daggie 'het dak' uitgaan.
Trust,

John
K. van den Herik

15-10-2010 06:06

ik geloof yuri op zijn woord
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 08:29

@Lars, ook al heeft hij niks gebruikt, hij laat iedereen vallen rond een groot evenement in eigen land waar de sponsor veel in gestoken heeft, wel of geen coke, toch een flapdrol, of is iedereen en alles laten vallen normaal in jouw wereld? Wel het dikke salaris maar niet de verantwoording? Zwak.....

@John, cynisme past hier niet, de situatie die je beschrijft heb ik bij 10-tallen gezien, rotterdam werd een magneet ooit voor dit soort hopelozen, feit is dat het allemaal begon met een keuze, je gebruikt wel of niet, en sommige hardcore junks stromen door uit de weekendgebruikers, pilletje/lijntje op zaterdag types.
De situatie die je beschrijft is schrijnend, maar het Omaatje met een gebroken heup die op straat ligt, of de winkelier die leeggeroofd kan sluiten vind ik veel erger, die hebben zeker nergens om gevraagd.
Het type junk wat jij beschrijft is hyperegoïstisch en leeft alleen nog maar van fix naar fix, als hij dan even niet kan scoren zal dat pijn doen ja, goed zo, kan mij niet genoeg zijn, da's de prijs voor altijd overal scheit aan hebben.

En nu we jaren verder zijn blijkt gedwongen afkicken ineens wel te kunnen, er is een klein groepje wat altijd heroïne/methadon zal blijven gebruiken, maar een ander groepje heeft het wel gered, het kan dus wel. De eerste soort zal altijd behandeling nodig hebben, zullen wel nooit iets structueels bijdragen en blijven dus geld kosten zonder iets op te brengen, en dat allemaal omdat toen het begon je geen nee kon zeggen, ik snap niet dat ze niet 's in de spiegel kijken als ze hun hand ophouden.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-10-2010 08:49

als ik uitblink in een sport kies ik er voor om een uitblinker in een sport te zijn en niet een voorbeeld figuur voor nederland.

dat maken de nederlanders ervan.

mocht ik prof worden met wat voor sport dan ook, dan zou ik niet eens met die @#%&^ media willen praten....

mijn ding is mn sport en niet zorgen dat kleine kindjes op het rechte pad blijven...

ik vind dat altijd zo iets raars.. alsof je staatseigendom bent of zo...

wat dat betreft mocht ik Davids en Bogarde wel graag,die hadden er ook schijt aan.ze zijn voetballer en geen media figuren,dat wordt van ze gemaakt.

verder als die jongen wil snuiven, dan doet hij dat maar, heb ik verder niks mee te maken. alleen moet hij niet zeuren indien hij gediskwalificeerd wordt dan.

verder is er in mijn optiek wel een verschil tussen een " nieuwmarkt bolletjes roker / spuiter" en iemand die eens in de maand naar de klote wil gaan.

ik heb zelf vroeger zowat alles gedaan (behalve junken gedrag zoals coke / crack roken, chinezen,heroine etc)

wel LSD,pillen, speed, coke ,paddo`s etc. maar had er op een gegeven moment genoeg van.

ook heb ik nergens last van gehad toen ik overal mee stopte... zelfs als ik mn maatjes die wel nog wel eens iets deden het zag gebruiken..is maar net hoe je in je schoenen staat.

ben overigens wel blij dat ik dat allemaal al meer dan 10 jaar niet meer gedaan heb.zal het ook nooit meer doen.

maar blowen vind ik nog steeds heeeeeeeerlijk, zuipen niet..

wat iedereen hier van vindt intresseert me ook niks. zeker niet met al die bekrompen rechtlijnige gedachtes van sommige mensen..

zo. nu ff werken en vanavond een dikke bob marley joint nuttigen.

hoi he!

PS, ik heb al 12 jaar een zeer goeie baan , dus ook toen ik nog wel eens harddrugs gebruikte. :wink:

kam scheren?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 09:03

Sport en commercie gaan hand in hand Michel, je kunt niet het grote salaris verdienen met alleen kaartjesverkoop, Davids is ooit meegegaan in een mijoenen kostend Nikeproject wat helemaal om hem draaide, Bogarde zit bij blanken aan tafel (waar hij een hekel aan heeft) te bedelen voor een trainersbaantje, indrukwekkend hoor.
Als er al een sporter een onafhankelijke zweem om zich heen heeft hangen dan is dat omdat een creative director dat zo bedacht heeft.
Goed zijn in sporten en dat is genoeg, moet je bij FC bal op het dak blijven, maar kies je voor de dikke payday hoort dat er ook bij helaas, en het is niet eens een keuze, je zult wel moeten.
En dan valt het hier nog mee, in Engeland bestaan er geen contracten zonder commercieële belangen voor topsporters, dus de keuze is er helemaal niet, hoe graag we ook zouden willen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-10-2010 09:10

Inmiddels zijn er 2 verhalen, en het verhaal van de gymnastiekbond is op zijn minst wat merkwaardig. Er is uitgegaan van een waarneming van gedragsverandering de afgelopen paar weken en niet van de medische onderzoeken die wel plaats vonden maar negatief aangaven.

Er is dus goede reden voor twijfel. Blijkt maar weer dat sommige lui geneigd zijn wel heel snel met hun oordeel klaar te staan vanuit allerlei niet relevante exptrapolaties. Dat is ook een heel slechte eigenschap.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 09:42

Gezien de arrogantie van de atletiek bobo's zullen ze ongetwijfeld nog wel een kaart in de mouw hebben waar ze mee wachten om uit te spelen, ondertussen gaat het leven door en moet Ahoy vol, kost ook plenty.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-10-2010 10:11

Lijkt me als leek simpel, er lag een duidelijke overeenkomst tussen partijen. Als een van die partijen van mening is dat de overeenkomst op duidelijke gronden geschonden is heeft de overeenkomst geen zin meer. Mondeling toegeven dat je de overeenkomst niet nagekomen bent is voor mij genoeg. Wachten is dat meerdere personen waar onder een medicus die bij de gesprekken waren naar buiten treden.

Zou ik Joeri heten en vinden dat me onrecht is aangedaan begon ik een kortgeding tegen de bond die hem (zwart) maakt. Zijn (goede) naam en eer is immers aangetast. Nu nemen de twee partijen een erg afwachtende houding aan. In wiens belang is dit nu?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 10:53

Vind het ook raar dat hij in Portugal zit, ben je overtuigd van je oprechte bedoelingen en onschuld wat doe je daar dan? En als ik een werkgever had en ik had een geschil zou ik ook wel naar Portugal willen, maar je baan is dan over, niet bij onze vriend, onvoorwaardelijke steun van NOC NSF, het zal geen vetpot zijn maar in ieder geval is er een inkomen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-10-2010 12:29

Nu overwegen ze een aanklacht in te dienen wegens valse beschuldigingen ofzo. Het zal mij wederom benieuwen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 12:38

Mij ook, maar dat krijgt nog steeds Ahoy niet vol en nogmaals, zelfs als hij niet gebruikt heeft laat hij het toch ter elfder ure afweten, en da's zonde.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

15-10-2010 13:41

jaja Rick,no merci..
zelf zijn de sponsers en sportbesturen
natuurlijk door een ringetje te halen met hun wurgcontractjes
zo werkt dat toch.

8)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-10-2010 13:45

Wie neemt een publiek figuur met zo'n "probleem" nog aan, als bedrijf zijnde??.


Och Edje Nijpels heeft toch ook weer allerlei leuke banen? Geen vergelijking ik weet het maar publieke figuren lijken altijd wel weer op hun pootjes terecht te komen, behalve dat dat jong van dat ochtend gymnastiek op de TV. ..... wie zijn naam zonder opzoeken nog weet krijgt een pluim :-)

Mannen, ik onthoud mij even van een mening totdat de slag gestreden is en de rook opgeklaart is.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 14:20

@Koos,

quote van eerder bericht: dan zal het wel de druk van het presteren zijn, of mensen om hem heen met onrealistische verwachtingen, en ja, de atletiekbond zitvol met foute enge bobo's maar wat dan nog? Met een beetje pech kom je morgen ook een klootzak tegen op je werk die nog wat te zeggen heeft ook.


Het leven is kut en zit vol met klojo's, helemaal mee eens, de kans is groot dat ook jij vandaag dat soort mensen tegenkomt, kun jij dan ook in Portugal verstoppertje spelen?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-10-2010 15:05

Rick,

Ik weet ook wel waar 'Abraham de mosterd ooit haalde' Feit is dat je op een of meerdere momenten een keuze maakt om een 'tikkie' van het e.o.a. te nemen. Dat doe je op zo'n moment niet omdat je het op dat moment zo moeilijk met je leven hebt. Er zijn tal van andere redenen waarom je die keuze maakt. Of je er daarna mee doorgaat totdat je er geestelijk en lichamelijk afhankelijk van wordt en waarom is een tweede.
Schijt hebben aan de hele wereld om alles in het werk te stellen om je volgende shot te kunnen bemachtigen komt omdat je op een gegeven moment totaal geen emoties meer kent en zo ziek en kapot bent dat je in staat bent je eigen familie te pijnigen. Je bent dan inmiddels al in een zo vergevorderd stadium dat je het gebruiken allang niet meer doet omdat het zo lekker is maar puur om te overleven.
Wat zou het nog uithalen om in de spiegel te kijken als je het begrip waarden en normen allang niet meer kent en als je gevoel dood is?

Het enige waar ik me aan erger is dat menigeen(!) hier weer zo nodig van de daken moet schreeuwen wat er allemaal niet zou moeten gebeuren terwijl ze er zelf geen klote van snappen. Ik wordt dan zekers cynisch als je roept dat je het niet snapt dat iemand met zoveel materialistisch bezit en een mooi lichaam aan de dope gaat. Daar heeft het immers geen fuck mee te maken, al bezit je tien Ferrari's.
Overigens is het deel gebruikers dat wel káns van slagen heeft op een drugsvrij bestaan wel afhankelijk van het besef van diezelfde waard en normen waar ik zojuist over sprak, anders hoef je er niet eens aan te beginnen.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-10-2010 15:54

John,

Hele mooie reactie, ik ben een beetje bang dat ik nu als een 'ikweetalles beter' schreeuwerd overkom, ik zal eerlijk zijn en proberen uit te leggen waar mijn visie vandaan komt.
Ik heb serieus moeilijke perioden gekend in mijn leven, mijn eerste vrouw overleed aan kanker op haar 26ste, nadat ik 2 jaar voor haar gezorgd had zoveel mogelijk thuis, 7 maanden na haar overlijden werd mijn broertje doodgereden door een dronken automobilist.
Ondertussen probeerde ik een bedrijf in gang te houden, buiten het normale verdriet vloog het geld ook mijn zakken uit, alleen al 2 begravenissen (beide hadden geen polis) voor mijn broertje liep de halve stad uit, heel sympathiek maar kost ook een beetje.
Mijn zakenpartner destijds moest er iets harder aan trekken en kon dat blijkbaar alleen met speed, hij maakte er zo'n zooitje van dat ik hem uit moest kopen, ook dat nog.

Ondertussen had ik zat meegemaakt om troost in drank/dope of wat dan ook te zoeken, maar dat heb ik nooit gedaan, ik koos om de pijn te voelen, het verdriet te hebben, m'n ogen uit mijn kop te janken en uiteindelijk ging het beter.
Nooit heeft iemand tegen mij gezegd dat dit bijzonder was, het is normaal, leven gaat verder, enz enz
Later ben ik voor een baas gaan werken en kreeg oa te maken met junks van perron 0, gemotiveerd als ik toen was hoorde ik de verhalen aan en vaak vond ik de reden om te beginnen met dope nogal meevallen, aan de andere kant, verdriet is niet te meten, er is geen kilootje verdriet, of een onsje pijn, de een overleeft alles, de ander word maf als zijn hondje sterft.
Maar beroepshalve kreeg ik te maken met de slachtofferkant, vele junks uit europa hadden de weg naar 010 gevonden, 800 hardcore gebruikers hadden een verschrikkelijk effect op ondernemers en bewoners in de buurt. Dit waren mensen die ervoor gekozen hadden gewoon te werken, op tijd hun nest uit te komen enz. Er was destijds een bejaardentehuis in de Statenbuurt waar vele keren per dag ingebroken werd, die mensen leefden uiteindelijk in een gevangenis voor hun eigen veiligheid, maar het bleef een gevangenis.
Veel geweld ook, zeker tegen ouderen voor een niet in verhouding staande buit, en daar is mijn afkeer begonnen, mensen die heel hun leven gewerkt hadden werden nu gestraft door mensen die totaal geen berouw hadden en alles deden om hun levensstijl intact te houden, ze leverden vooralsnog dus niks in.
Je hebt aardig wat inzicht in de materie, ik neem maar even aan dat je weet hoe het uiteindelijk is opgelost, maar bovenal hoop ik dat je een beetje begrijpt waar mijn afkeer vandaan komt, geen rechts dom gebral in ieder geval.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.