Azijnzeikers

Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

02-09-2010 14:36

Ik ben hier pas net lid en er viel me een ding op:

Er zijn hier veel mensen die alleen maar op anderen lopen te zeiken en opmerkingen maken die totaal niet op het onderwerp slaan of wat absoluut niet relevant is.

Of ben ik de enige die dit op valt?

Kunnen we gewoon niet elkaar vriendelijk helpen? En als je geen nuttige aanvulling hebt op een topic gewoon je mond houden?

Mvg Robert
K. van den Herik

02-09-2010 14:42

ctr-alt-delete a ja
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-09-2010 14:51

Robert,

De oplossing dergelijke figuren in je vijanden lijst te plaatsen. Ben je van een hoop gezeik af, werkt prima is mijn eigen ervaring.

groet,
Peter
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

02-09-2010 16:12

K. van den Herik schreef:ctr-alt-delete a ja


Ik bedoel maar, totaal nutteloze reactie. Snap niet dat admins hier niets aan doen.

@pjotte: bedankt voor de tip, zal het eens uit proberen.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-09-2010 17:11

pj otte schreef:Robert,

De oplossing dergelijke figuren in je vijanden lijst te plaatsen. Ben je van een hoop gezeik af, werkt prima is mijn eigen ervaring.

groet,
Peter


Mijn vraag is zie je dan hun reactie's niet in de topics of is dat alleen maar voor de show.?? Als dat zo is, nou Klaas dan weet jij wel op welke lijst jij bij mij komt te staan. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

02-09-2010 18:11

Als 't de bedoeling is dat iedereen naar je bek lult moet je vooral alles tot vijand benoemen. Hoef je ook niet te discussieren, kun je gewoon je MONOLOOG afsteken...
Hele volksstammen stellen liever NOGMAALS "de vraag" waarvan het antwoord 99 van de 100 gevallen terug te vinden is onder ZOEKEN..
En Klaas is niet enige die zich daar mateloos aan irriteert.
Dat zijn "hogeschool" humor onder de "van Duin" fans niet begrepen word, zal 'm worst zijn... Als je er doorheen leest, dan steek je nog eens iets op wellicht...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

02-09-2010 18:34

Het is wel kut ja dat bepaalde mensen vaak spijkers met koppen slaan op dit board.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

02-09-2010 18:39

K. van den Herik schreef:ctr-alt-delete a ja


Dit dus...........


Topicstarter heeft helemaal gelijk. Deze zuigende gasten als K van den Herik, wordt je toch doodziek van? Misselijke kinderachtige gast.

Maar ja, je mag hier nu eenmaal zuigen. Daar wordt niks aan gedaan.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-09-2010 18:55

Josef, misschien is Klaas zijn humor nog niet doorgedrongen aan jouw kant van de Moerdijk. :oops: :o :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

02-09-2010 19:13

Ik kan heel goed tegen humor, maar wel op een leuke manier.

Ik start een serieus topic over de Oranje Plassen, omdat IK daar niets over kan vinden op dit forum (haast helemaal niets op het internet zelfs) en het eerste waar K van den Herik mee komt is dat vissen daar toch niet gaat lukken ivm de vergunning etc, terwijl hij helemaal geen inzicht heeft in of ik al een vergunning heb, deze al in aanvraag is etc.

Ik vraag gewoon om wat bruikbare tips, het is voor mij de eerste keer op dat water. En nee ik vroeg echt niet om stekken tot op de centimeter nauwkeurig uit te tekenen en de beste boillies prijs te geven. Ik vroeg een helpende hand in de goed richting.

Ik snap niet dat er dan gelijk zo gereageerd moet worden...

Een forum is toch om te helpen? Er is niemand die geboren werd met hersenen zo goed dat diegene gelijk alles wist over karpervissen en de een heeft het sneller door dan de ander. Ik zelf vis al 15 jaar en leer toch echt nog steeds bij als ik met andere vissers praat, een beetje zit te googlen of op fora zoals deze.

Maar tegenwoordig lijkt het wel of vissers elkaar niet meer willen helpen...

En natuurlijk, ik ben ook die "scooterjeugd" schijtzat omdat ze stekken verzieken, vissen mishandelen en de vissport in slecht daglicht stellen... Maar die zijn er nou eenmaal en als ik een vervuilde stek zie ruim ik het gewoon op en als ik zulke lui zie en ze veroorzaken overlast zeg ik er ook wat van...

Maar goede vissers moeten elkaar toch gewoon helpen?
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

02-09-2010 19:42

Als je de opmerkingen van klaas niet begrijpt moet je maar een paar andere berichten bekijken van hem.
zijn niveau is hoger dan het gemiddelde hiero. en ik weet zeker dat er wel iets tussen zit waar je wat van kunt leren.

en als je net nieuw bent, snap je misschien de gang van zaken nog niet.
na een paar jaar ( en van agressie een nieuw toetsenbord) verder lees je er overheen en pak je alleen datgene mee waar je wat aan heb voor je eigen visserij.

groeten matthijs
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

02-09-2010 20:07

Dit topic was ook niet bedoeld om K van den Herik af te zeiken, maar het viel me op dat in heel veel topics die ik las eigenlijk niet serieus op de vraag ingegaan werd, maar alleen iemand werd afgezeken of niet serieus werd genomen.

Ik geloof best dat K van den Herik een goede visser is en waar genoeg van geleerd kan worden.

Ik snap alleen niet dat je in iemands topic moet reageren om iemand te zieken of belachelijk te maken of om niet te helpen...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-09-2010 20:33

veel karpervissers zijn net goudzoekers....

ze willen allemaal die ene grote klomp goud vinden ,maar gunnen de buren nog niet het licht in de ogen.

en zodra er iemand op goud stuit kan je verwachten dat er een goudkoorts uitbreekt.

op dit forum moet je alles anders zien, als jij vraagt naar een water en mensen gaan onbeleefd of opgefokt reageren kan je met deze wetenschap je eigen conclusies trekken :wink:

zijn ze open over een water,zal er geen goud te vinden zijn 8)


zorg alleen wel dat er geen goudkoorts uitbreekt,daar heb je alleen jezelf en je mede goudzoekers mee.dus gedraag je dan ook als een echte goudzoeker en gun je buren niet het licht in de ogen,dan kom je er wel

waarschijnlijk komt er nu een prijs op mn hoofd te staan :lol: :lol:

(wel in goud uitbetalen he!)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

02-09-2010 20:58

Rene Schouten schreef:Als 't de bedoeling is dat iedereen naar je bek lult moet je vooral alles tot vijand benoemen. Hoef je ook niet te discussieren, kun je gewoon je MONOLOOG afsteken...
Hele volksstammen stellen liever NOGMAALS "de vraag" waarvan het antwoord 99 van de 100 gevallen terug te vinden is onder ZOEKEN..
En Klaas is niet enige die zich daar mateloos aan irriteert.
Dat zijn "hogeschool" humor onder de "van Duin" fans niet begrepen word, zal 'm worst zijn... Als je er doorheen leest, dan steek je nog eens iets op wellicht...



Sluit ik mij volledig bij aan, irriteer mij ook mateloos aan die vragen, hoelang moet ik bollen koken, is deze mix goed? enzzzzzzzzzzzzz het erge is, dat je erg moet waken, om niet in dat niveau mee naar beneden te gaan.

Ik begrijp dat sommige oud leden niet meer op het forum willen komen (vanwege het niveau van dit board) om iets toe te voegen. Wat ik dan niet begrijp is dat ze dan wel weer een onzin topic openen omdat een telefoonmaatschappij hun zogenaamd onrecht aandoen.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-09-2010 22:00

Eén oorzaak van de vele oorzaken, maar wel een belangrijke als het gaat om internet fora: generatiekloof.

De drempel om in te stappen in het karpervissen is door een heel aantal factoren gedurende de afgelopen 15 jaar zo ontzettend laag komen te liggen dat werkelijk iedereen met karpervissen begint. Zonder basiskennis, maar wel met starterssetje en 20 kg diepvriesboilies (waar ik niemand van deze firma's wil met de vinger wijzen) wordt er deze weg ingeslaan. Met als gevolg een reeks vragen waar veel mensen hun wenkbrauwen fronsen. Dit is gewoon een situatie waar we mee moeten leven en waar we op een volwassen manier moeten trachten mee om te gaan. En dat trachten, zeker met deze generatiekloof, is moeilijk.

Het zonder scrupules naar waters en waterinfo vragen is een zeer gevoelig punt in mijn beleving. Daar kom ik grif voor uit. Dat past niet in mijn beeld / beleving van het karpervissen. Maar anderzijds: daar moet ik ook maar mee zien te leven. Als ik kan en wil helpen op een forum, zal ik dat doen. Kan of wil ik dat niet, dan doe ik dat niet. Simple as a cupcake.

Grts
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

02-09-2010 22:06

Hoedemakers Mark schreef: Kan of wil ik dat niet, dan doe ik dat niet. Simple as a cupcake.


Kijk dit is wat ik bedoel. As je niet wil reageren, doe het dan niet. Maar ga geen onzin zitten roepen of iemand voor lul zetten. Ik ben het hier volledig met je eens Mark!

Als je zo denkt, ontstaat er ook geen ergernis bij de vraagsteller.

Wil je niks prijsgeven over een water waar naar gevraagd wordt, reageer dan niet...

Wil je wel wat kwijt, doe het dan.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2010 22:15

Dries Jacke schreef:Ik begrijp dat sommige oud leden niet meer op het forum willen komen (vanwege het niveau van dit board) om iets toe te voegen.


Ik heb wel eens meegemaakt dat wat cracks de discussie met elkaar aangingen. De forumleden hielden hun adem in en niemand waagde het de opgebouwde spanning te doorbreken met een onzin reactie. Het kan dus heel goed. Als ik hoor dat iemand zich niet tot "het niveau" wil verlagen zegt dat mij dat het niveau van dat persoon niet al te hoog is. Zou wat worden als de leraren van deze wereld zich niet tot het niveau van de leerlingen willen verlagen. Jouw niveau trekt de anderen omhoog.

Wat admin's betreft. Er wordt zeker ingegrepen als het echt de spuigaten uitloopt. Afstemmen op de verschillen in gevoeligheid van forumleden wordt echter lastig. Maar een PB-tje om ons attent te maken op een specifieke gevoeligheid helpt wel eens. Persoonlijke geschillen echter persoonlijk houden en zelf oplossen.

Ik vind het voorbeeld niet zo dramatisch en krijg eerder het idee van een misverstand. Er wordt aan elkaar echter weinig ruimte gegeven om daar achter te komen. Dat mankeert er wel eens aan. Het is internet en dat maakt communiceren soms lastiger dan dat je elkaar spreekt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-09-2010 22:20

Rene Schouten schreef:...
Hele volksstammen stellen liever NOGMAALS "de vraag" waarvan het antwoord 99 van de 100 gevallen terug te vinden is onder ZOEKEN..


sorry maar wat een gelul, in dat geval kan je het forum net zo goed sluiten 80% van de onderwerpen is al eens besproken en uitgekauwd. 15% bestaat uit onderwerpen als: een foto van je setup, het 3 woordne verhaal etc etc de overige 5% is echt vernieuwend.
Een forum is om op te auwehoeren op onderwerpen die je aanstaan. Als het je niet bevalt reageer je gewoon niet en kijk je verder, das nu eenmaal de kracht van een forum. Er word mijns inziens wel iets te snel geroepen: gebruik de zoek funktie, word in ieder gaval op andre fora niet zo snel gedaan.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-09-2010 22:44

Robert Steiger schreef:Ik ben hier pas net lid en er viel me een ding op:

Er zijn hier veel mensen die alleen maar op anderen lopen te zeiken en opmerkingen maken die totaal niet op het onderwerp slaan of wat absoluut niet relevant is.

Of ben ik de enige die dit op valt?

Kunnen we gewoon niet elkaar vriendelijk helpen? En als je geen nuttige aanvulling hebt op een topic gewoon je mond houden?

Mvg Robert


Ik ben net lid en sleep dan ook een berg aan toegevoegde waarde mee naar binnen..verder is me niet echt iets opgevallen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

02-09-2010 23:12

@Kees ben ik ook wel gedeeltelijk met je eens, niemand staat boven iemand. Maar kan ook wel begrijpen dat ze het board links laten liggen omdat ze er geen uitdaging in zien (een betere formulering van mij mijn kant). Neemt niet weg dat dat best wel een gemis is voor dit board. Zelf mag ik graag elke dag even een bezoekje aan dit forum. Maar moet wel toegeven dat weinig topics mij kunnen boeien, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Uiteraard moet er ook ruimte om een beetje te ouwehoeren, daar heb je de koffietafelpraat dan weer voor.

@Martijn een zoekfunctie is niet voor niks ingebouwd. Als ik met een vraag zit, kan ik vaak het antwoord vinden via de zoekfunctie. Mocht ik echt niks kunnen vinden via dit forum of google dan maak ik een topic aan. Ik heb het gevoel dat men vaak niet meer eens zoekt en zomaar een topic openen. En als het antwoord 9 van de 10 keer gewoon simpel te vinden is, dan zakt mijn broek daar wel vanaf. Ik ben zelf soms zo gek om voor die persoon te gaan zoeken, het moet toch niet gekker worden.

Neemt niet weg, dat ik dit forum toch elke dag graag een bezoekje breng.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 03-09-2010 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-09-2010 01:48

Goed bedoeld, mogelijk verkeerd begrepen en daarom verwijderd.

H.
Laatst gewijzigd door Hilco Meijer op 04-09-2010 02:47, 2 keer totaal gewijzigd.
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

03-09-2010 02:51

Jan Witter schreef:Josef, misschien is Klaas zijn humor nog niet doorgedrongen aan jouw kant van de Moerdijk. :oops: :o :wink:


Voor de humor van Klaas moet je eerst op cursus :D
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

03-09-2010 07:22

[quote="Josef Stalscu
Topicstarter heeft helemaal gelijk. Deze zuigende gasten als K van den Herik, wordt je toch doodziek van? Misselijke kinderachtige gast.

Maar ja, je mag hier nu eenmaal zuigen. Daar wordt niks aan gedaan.[/quote]

Sorry Josef ,

Dit is mijn meest zinnige opmerking in tijden. Ik heb de tip meegekregen van mijn ouders en later is er een liedje van gemaakt. Doe Maar: er zit een knop op je tv en verdomd: ook op je pc.
De uitknop.
Gebruik hem ook.

En Peter O: nog ff en je kan klaverjassen... :lol: <--- betekent grapje, heb je immers 4 man voor nodig. Alleen kom je niet verder dan patiencen.


BTW van vissen heb ik geen verstand, dat leer ik op het bord wel. Ik gebruik hier voor een andere knop: zoeken.<-- dit is een verborgen tip, van de sluier zeg maar.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

03-09-2010 07:28

Shit zeg...wat loop je te zeiken! Je zit hier net op het forum en begint gelijk te mauwen.
Uiteindelijk bepaal je zelf wat je leest en waar je op reageert...
en ja er word idd wel eens flink uitgehaald naar iemand anders maar daar kun je 2 dingen mee doen of je heel erg aantrekken en in een hoekje gaan zitten janken of er iets van leren..
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-09-2010 07:28

:lol: Sorry kan het niet laten... :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...