Karpervissen,vrouw en kinderen, hoe doen jullie dat?

Richard Moog

18-08-2010 22:37

Hallo,
Ik weet dat er een heleboel jeugd aan het karpervissen is, maar toch ook een heleboel mannen met een gezin.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie het gezinsleven, werk en ook nog eens nachten vissen combineren.
Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even makkelijk is, en dat de vrouw niet altijd even blij zal zijn of misschien wel.
Ben heel benieuwd hoe jullie dit doen zonder scheve gezichten te krijgen :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2010 23:04

Haha, achter de rug. Maar ik weet nog wel hoe dat verliep. Kinderen in de kleuterleeftijd, niet vissen. :roll: Veel te druk met werk en er te zijn voor de kinderen. Het is een heel speciale tijd die ik niet graag overgeslagen zou hebben. Zodra ze tieners werden, vissen weer oppakken. Nachten maken kwam het best uit. Tegen de avond aan het water en dan een dag later tegen de lunch weer thuis. Reken daarbij wel dat ik altijd meer dan 40 uur per week werk en in die tijd veel op reis was. Een 4-daagse werkweek met een rustig baantje is meer relaxt, schat ik zo in.

Eén ding blijft staan. Besteedt vooral aandacht vooral aan de kleintjes. Daar heb je later veel aan.

Je vrouw? Bedenk vooral dat je het samen doet. Dat is wederzijds, maar je moet wel op elkaar kunnen rekenen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Ed Rosman
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-08-2010 16:01
Locatie: Schiedam
Contacteer:

19-08-2010 00:02

Verstandige woorden, Kees
http://www.ed-rosman.nl (fotosite + forum) - http://karperen.blogspot.com (Let the battle begin)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-08-2010 03:40

Net wat Kees al zegt, veel minder vissen dan dat je gewent bent.
In de avond aankomen aan het water en s,morgens weer thuis zijn.
Het is wel te doen, ik zelf was altijd gewent om het hele weekend aan de waterkant door te brengen dat gaat niet meer sinds de komst van mijn zoon.
Min zoon is inmiddels al 10, dus af en toe neem ik hem mee tijdens een sessie.
Maar hij heeft ADHD waardoor het wat moeilijker wordt natuurlijk, maar hij vind het gelukkig wel erg leuk om mee te gaan.
Hierdoor wordt mijn tijd wat ik aan het vissen kan besteden natuurlijk wel wat ruimer.
Maar goed het is dus wel te doen met wat passen en meten.

Gradus....
....................
K. van den Herik

19-08-2010 07:31

Richard,

Probleem is dat er veel " ineens" karpervisser zijn geworden en toen ineens allemaal gingen vissen. Ineens waren de mannen nachten onderweg. Ken er ook die in die nachten andere dingen gingen doen dan vissen. Je snapt dat het in die categorie niet uit tel leggen is.

Zelf heb ik altijd gevist, dus dat was allemaal niet zo nieuw. Moest ik in de verkeringtijd de keuze maken tussen de vrouw en vissen, deed ik een warme trui aan en zou ik op pad gaan.

Toe de kindjes kwamen is de vrouw gestopt met werken. Scheelt een stuk dat ze niet en een baan en een huishouden heeft. Vervolgens gunde de vrouw ook dat ik na het werk een ontspanning had, een ontspanning waar geen misbruik van werd gemaakt.

Nu de belangrijkste: als de vrouw iets wilt moet je daar ook achter staan. Zo ken ik een kapot huwelijk waar jaloezie een rol speelde toen moeders een weekje naar Spanje wou... De eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik ook een kapot huwelijk ken waarvan de madam in contact kwam met een jonge adonis en die nu met boerka en al in een souvenir winkeltje werkt.

Ken er ook waar de man alle dagen stipt om 16.15 thuis is. Behalve donderdag. Die dag is hem biljarten... Helaas heeft hem een kwaaie dronk en loopt mamma steeds tegen de deur. Hetgras is overal groener...

AKA vertrouwen, gunnen zijn de sleutel woorden.

Zodra je: "Ja, maar jij..."hoort, moet je benen maken. Dit win je nooit meer.

Moraal: die vent die het vlees sneed op zondag was ik. :lol:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-08-2010 08:38

Enige advies die ik aan kan bieden is ..... zorg ddat wat je doet telt!

Ben je aan het werk, leg dan daar de focus.
Ben je aan het vissen, dan daar.

Ben je thuis, BEN dan ook thuis en er voor het gezin. Heb zelf zaken teveel laten vertroebelen door het werk meer en meer mee naar huis te nemen m.a.w. bellen / emailen / rapporten schrijven en geen aandacht voor thuis ...... daar ga je op de een of andere manier de prijs voor betalen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

19-08-2010 08:45

Ik maak mijn vrouw wakker om 1 uur 's nachts, dan zeg ik, vissen of sex? Meestal zegt ze dan dat ik wel iets warms aan moet trekken.......

Maar ff serieus, ik was al visser voordat ik aan vrouwen begon, dat scheelt, maar ik denk dat als het echt belangrijk voor je is het je gewoon gegund moet worden, ik heb verteld waarom ik vis, waarom ik niet zonder kan, en tegenwoordig vis ik niet te ver van huis, vrouw brengt me weg, en 's morgens komt ze met de hond en vers ontbijt en genieten we samen van de omgeving.

Ga ik naar Frankrijk dan boek ik iets waar in de omgeving ook iets voor haar te doen is, maar het belangrijkste is dat je enthousiasme op kunt brengen voor elkaars hobby, als je dat niet kunt is het een wedstrijdje aan het worden en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

21-08-2010 19:51

Ik heb een vrouw die lekker weer nog steeds associeert met vissen :lol:
Dus met 1 oog op pagina 703 krijg ik al de boodschap: "'t word lekker weer, waarom ga je niet vissen, als je zondag met eten/BBQ maar terug bent". Zelfs met vakantie (naar Spanje in dit geval) word er door haar eerst gekeken of er op aanvaardbare afstand niet wat te vissen valt. (idg Caspe/Mequenenza)
Afgelopen vrijdag kwamen we terug uit Spanje, waarbij m'n vrouw reeds besloten had dat ik 't laatste weekend van de vakantie "er nog maar even van moest profiteren".
Zij zou dan wel de vakantiezooi opruimen, was doen en zaterdagavond naar oma (met onze 3 meiden).
Afijn, moeders draait nog even een 3-gangen menu in elkaar zaterdagochtend en toedeledoki....
Aan de waterkant had ik besloten de Rib op te blazen, dus de hele inhoud van de bus stond in het gras toen de telefoon ging...
De oudste aan de lijn met de mededeling of ik naar het ziekenhuis wilde komen want "mama was gevallen van de trap"......
Gelijktijdig kwamen we aan bij het UMC. Na een middag van onzekerheid, foto's, scans, MRI's , hartfilmpjes en weet ik wat, blijkt ze haar rug gebroken te hebben.
Gelukkig geen zenuwletsel dus de kans op 100% herstel is aanwezig.
Inmiddels hebben we een 1ste week achter de rug met moeders in het ziekenhuis, kinderen van/naar school, huishouden, eten maken, familie ophalen, ziekenhuisbezoek, familie wegbrengen...
De bus heb ik inmiddels leeggeruimd want de vooruitzichten zijn minstens een half jaar in een metalenkorstet, therapie etc etc en wellicht kan ze tegen die tijd zelf haar sokkken aandoen...
Nu is 't tijd om 1000% met haar bezig te zijn. Wellicht komt 't vissen over een jaar weer tersprake, wellicht nooit meer. De tijd zal 't leren.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-08-2010 20:04

God Rene wat een verhaal! Ik hoop voor jullie dat alles goed komt. Denk eraan niets is belangrijker dan je gezin! Daar ben ik gelukkig inmiddels ook achter na de komst van onze kleine. Nogmaals veel sterkte en beterschap.
Gr Piet Vogel
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

21-08-2010 20:06

Sterkte Rene, ineens besef je dan weer hoe belangrijk wij een hobby kunnen maken, top dat je met hetzelfde gemak als waarmee je vrouw jouw vissen gunt je het aan de kant zet voor haar.

Succes, Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

21-08-2010 21:45

Rene,

Van harte beterschap met je vrouw gewenst!
Nu heeft zij de volle aandacht nodig en komen er extra taken bij jou te liggen. Hoop dat het van korte duur is!
Sterkte met de situatie.
Rinus
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-08-2010 08:46

Rene,

Hoop voor jullie dat het inderdaad mee valt en dat e snel weer boven Jan is. Niet voor jouw hobby, alhoewel ik je die van harte gun, maar voor je vrouw! Het zal je verdorie gebeuren dat je door een ongelukkige val je rug dusdanig breekt dat je misschien ...... bah ik moet er niet aan denken.

Mijn vrouw is behoorlijk gelijk aan de jouwe ..... als ik zin heb en het kan qua andere verplichtingen mag ik net zo vaak en lang als ik wil vissen. Ook vakanties worden er op geselecteerd, iedereen moet het naar zijn zin kunnen hebben en tsja ik ben nu eenmaal een karpervisser. Dus er wordt wel degelijk gekeken naar plekken waar zoals bij Rene op aanvaardbare afstand (2 uur rijden) ook voor mijde kans bestaat een vis aan de haak te slaan. Weekendjes naar La Deuce? Is meer afhankelijk van de andere verplichtingen dan van het niet gegund worden door mijn gezin.

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-08-2010 10:08

Piet/Rick/Rinus & Marc,

Jullie reactie word bijzonder gewaardeerd door mij!!!

Nogmaals bedankt. Wellicht tot later....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

22-08-2010 14:14

Heel veel sterkte.

MVG

klaas

snap je zure reacties ook een beetje nu...
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-08-2010 17:52

Het belangrijkste is het vinden van de juiste balans tussen werk en gezin en vissen.
En zo gaat de balans op en neer,soms meer werken of tijd met het gezin en uiteraard soms ook het hele weekend vissen.

gaat prima....

gr

viktor
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

23-08-2010 21:15

Rene veel sterkte gewenst aan je vrouw en de kids maar ook wel een beetje aan jou :wink:

Het zal je maar gebeuren...
Gebruikersavatar
jeroen van oenen
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-03-2008 15:33
Locatie: Dalfsen

23-08-2010 21:31

rene,

wat een verhaal man
heel veel sterkte kerel!
hopen dat alles weer goed komt.
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-08-2010 23:29

Zo hey Rene, heftig zeg! Heel veel sterkte toegewenst!!!

Om even antwoord te geven op de openingspost: Afgelopen week in Frankrijk erachter gekomen hoe intens gelukkig ik en m'n mannetje zijn. Beiden helemaal dwaas van karpervissen en dat geheel toevallig. We kenden elkaar van het uitgaan en technofeestjes (onze andere gezamelijke hobby) en toen we in januari 2009 wat met elkaar kregen wisten we nog niet eens van elkaar dat we beiden karpervissers zijn. Volgens mij kwamen we erachter toen hij bij mij thuis op visite was en er een stapeltje Beet!'s op m'n salontafel lag. Ik had daar een gratis abonnement op gekregen bij m'n vispas geloof ik. We hebben toen beiden onze hobby weer opgepakt want hij viste al een paar jaartjes niet meer intensief en ik was een seizoensvisser omdat ik geen vismaatjes had en dus alleen viste als ik bij m'n ouders op de boot was. Had zelf nooit durven dromen nog eens een (leuke) kerel tegen te komen die ook van vissen hield.

Voor m'n vader kwam overigens een wens uit. Hij zei altijd tegen mij: Die vriendjes van jou, die zijn wel leuk en aardig maar zoek er nou eens eentje uit die ook graag vist! Hij heeft Werner 1 keer ontmoet maar helaas is hij in april 2009 plotseling overleden. Wel heeft hij nog net meegekregen dat ik nu toch eindelijk een vissende kerel heb gevonden en daar ben ik erg blij om.

Anyway, wij hebben dus niet echt issues als het om vissen gaat alleen is er wel een ander probleempje: Ik ben nu bijna 28 en mijn eierstokken beginnen behoorlijk te ratelen! Ik wil graag op een gezonde leeftijd kinderen krijgen maar aan de andere kant geniet ik nu ook intens van het karpervissen en wil ik zeker nog een paar keer met z'n tweeën naar Frankrijk. Wellicht is dit te combineren maar het zal er uiteindelijk op neer komen dat ik vaker bij de kinderen zal zijn en hij vaker aan het vissen is.

Wat me wel helemaal te gek lijkt: In de zomer, vissen in het park.... Tent/kleedje/wiegje/rodpodje :lol: :lol: Al heb ik geen idee of dit in de praktijk ook zal werken :roll:
Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

24-08-2010 00:39

Beste karpervissers,

Allereerst wens ik Rene en zijn vrouw en iedereen die daar dichtbij in de buurt staat heel veel sterkte en geluk voor de toekomst.

Terugkomend op het topic.
Ik ben zelf 27 jr en heb een vriendin die een kleine heeft, dus denk dat ik aan het profiel voldoe van de vraagstelling.
Ik heb haar (5jr) laatst meegenomen naar de waterkant en mijn vriendin dacht :kom over een uurtje terug neem ik haar weer mee. Nou dat was dus niet nodig. Ze was met eikels bezig, beestjes en aan het spelen.
Ik had alleen mijn karperstokken bij me en verder niks. Ze heeft het uiteindelijk volgehouden totdat ze mee naar huis moest om naar bed te gaan.
Ik blankte helaas die dag (wat mij nog steeds te vaak gebeurt, door de weinige tijd die ik er momenteel kan insteken) maar ik neem voor haar de volgende keer die kleine vaste stok mee, waar het waarschijnlijk bij ons allen mee begonnen is.
Mijn vriendin vond het heerlijk. Rust!
Nu begrijp ik dat jullie allen zullen zeggen, wacht maar totdat je serieus je hobby oppakt (hopelijk vanaf a.s. vrijdag weer, dan ben ik afgestudeerd) Maar vanaf dan ga ik ze gewoon beide visgek maken...

om nu toch even een serieus besluit te hebben. Ik denk idd dat evenwicht het belangrijkste is, indien jij meegaat met de vrouw naar de stad, haar de aandacht geeft op de momenten dat je thuis bent, ze je nooit de liefde voor het karpervissen zal onthouden of misgunnen.

Veel mooie nachten en uren aan de waterkant toegewenst.

Michiel
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-08-2010 14:09

Tjemig Rene, wat een verhaal, sterkte hoor en beterschap met je vrouw.

Tja, het is altijd geven en nemen, maar een nachtje per week kan ik wel pakken en vaak gaan er 1 of 2 kids mee. Wel ga ik vaak 's avonds wat later weg en kom ook weer wat vroeger thuis dan eerst gebruikelijk was. Ooit eens, toen ik nog vlakbij de Lek woonde, met de babyfoon zitten karperen daar terwijl vrouwlief aan het werk was. Bereik van 200 meter werd net gehaald, maar dan moest ik niet op de krib zelf gaan zitten! 8) Met voerstekken houd ik er ook al rekening mee, want ik moet niet iedere avond anderhalf uur of langer weg zijn om te voeren.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

24-08-2010 18:25

Kees en verder alle mensen hierboven wil ik vanaf deze plek hartelijk bedanken voor hun (soms hartverwarmende) reactie. Ook de mensen die per PB gereageerd hebben.
Verder wil ik de heer Daniel Jawadnya mijn excuus aanbieden voor het op de VERZEND knop drukken zonder eerst eens tot rustig tot 10 te tellen....
Mijn huidige "state of mind" is daar debet aan geweest.... Nogmaals excuus Daniel.

gr Rene
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

24-08-2010 18:44

zijn meestal bijzondere mensen die hun tekortkomming durven toegeven.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-08-2010 20:33

Ik vind het in ieder geval knap, en bepaald geen teken van zwakte. Hulde dus Rene!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

25-08-2010 01:05

Allereerst heel veel sterkte voor jou en je vrouw Rene.

Hier is het met vissen eigenlijk nooit een probleem.Ik loop onregelmatige diensten en kan eigenlijk veel weg.Maar het gaat wel altijd in goede harmonie dit is wel eens anders geweest omdat ik zelf op een gegeven moment helemaal doorsloeg.Ik ga vaak met de oudste opstap en als het goed weer is gaat er een extra strecher mee dat mijn meissie ook lekker van zon kan genieten.Pak dan meestal een stek hier aan het kanaal dat voor haar aan te lopen is (Het geluk is dat we 10 minuten van het kanaal wonen).Haal ik een lekker roseetje voor haar en maken we er een leuke middag en avond van.Sávonds gaat ze weer naar huis en blijven wij aan het kanaal.Maar met 4 kinderen schiet het vissen er regelmatig in omdat je ook met je kids mee moet naar de sportclub .
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-08-2010 23:43

Die is lastig man.
Blijft een stribbeling. Eigenlijk is het nooit genoeg, maar wat kan ik.
Soms heb ik wel eens woorden met het vrouwtje waarbij ik het zat ben en mijn visspullen pak. Hilarische situaties krijg je hierdoor natuurlijk. Soms lok ik het wel eens uit.. Geef ik toe.
Andere keren heb ik mijn verplichtingen met de kleine waarbij ik niet de deur uit kan. Dat is niet anders.
Hij vind het gewoon niet altijd leuk. Dan ga ik hem ook niet dwingen. dat deed mijn vader vroeger bij mij en ik heb mij voorgenomen dat nooit bij mijn kind te doen.
Dan heb ik nog de situatie waarbij ik chagerijnig ben. Vaak komt het vrouwtje dan. Moet je niet even lekker gaan vissen schat. De magische woorden...!
Tegenwoordig verdien ik een beetje geld met mijn karpervisserij. Perfect excuus natuurlijk waar ik gretig gebruik van maak.

Afgelopen jaar had ik voluit kunnen gaan. Toch vind ik het ook erg leuk om tijd met mijn zoontje door te brengen. Puur voorkeur.
Deze uitspraak kunnen jullie me overigens niet aan vasthouden gezien het najaar voor de deur staat...

We blijven tobben...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#