De vis wordt duur betaald........

Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-08-2010 13:14

Gradus, het is ook zeker veel geld, en ik schrok er ook wel van, maar dat is het risico wat je nu eenmaal loopt, ik zal daar dan ook niks van zeggen, de willekeur waarmee het gebeurt maak ik mij zorgen om, ik heb nu meerdere keren gezien hoe bepaalde groepen overgeslagen worden bij controles, gewoon door veel aggressie of dreigen, dat betekend in mijn bekrompen hersens dat de gewone man die hard werkt voor z'n centen het gat op moet vullen voor diegene die ze niet durven te bekeuren en zo ga je dan van 130,- naar 200,-

En waar ik helemaal woest om ben, boa wordt bedreigd door oosteuropeanen, er gebeurt niks, vervolgens komt hij bij een ventje van 15 en die krijgt alle frustatie van deze man over zich heen, kun je je schouders over ophalen, maar wat als het jouw zoon is.........

Ik ben dat gewoon zat, omdat er niks maar dan ook helemaal niks eerlijk aan is.

Mzzl Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-08-2010 13:21

Rick,

Begrijp je frustatie echt volkomen, worstel hier zelf ook vaak mee.
Als het mijn zoon was dan was die BOA nog niet klaar met mij.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2010 13:53

De opvoeder geeft het voorbeeld.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

06-08-2010 13:59

Het grappige is nog, dat de roemenen niets fout deden behalve rotzooi achterlaten.

En ik vind ook dat het eens op moet houden met zeuren, want een boa wordt igehuurd om zijn werk te doen. Er zijn ook heus wel politiemensen die achter de criminelen aanzitten hoor. Ik snap niet waarom dat altijd als excus wordt gebruikt. Je hebt een fout gemaakt, dus krijg je een boete, so be it.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

06-08-2010 14:00

Als er niets te schrijven valt, dan is er niets te schrijven hoever hij ook gaat.
feit dat hij iets opzoekt in een boekje geeft wel aan dat hij het volgens protocol doet .
Hij wist in ieder geval waar je niet met 3 hengels mocht zitten,

\
ik heb nu meerdere keren gezien hoe bepaalde groepen overgeslagen worden bij controles, gewoon door veel aggressie of dreigen

Laatste tijd het nieuws nog gevolgd over agressie tegen ordehandhavers /EHD medewerkers.

Maar het belangrijkste wat de evt gevolgen zijn van dit soort overtredingen,
ten aanzien van gespreken over toekomstige 3 hengelvergunning ,besluit nachtvissen van je eigen vereniging.
Dat is wat ik bedoel met zie je het verband.
Als die soort overtredingen voortduren kun je straks weer zeuren , dat je er niet meer mag (nacht)vissen.

Wat betreft het optreden van de Boa ,
niets staat je in de weg om een klacht in te dienen bij de klachtencommisie van het district waar hij werkzaam is.
Bij terugkomende klachten gaan ze echt wat mee doen, kwestie van gebruikmaken van de middelen die er zijn.
lees deze site is als je denk ten onrechte bekeurd te zijn

http://www.boatrefpunt.nl/pageID_4718847.html

wat betreft belastingteruggave, ik krijg elke maand netjes mijn rente teruggave van de vrienden van de belastingdienst de hoogte is natuurlijk afhankelijk van het inkomen (en hoe goed de adviseur is :D )
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 06-08-2010 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-08-2010 14:07

Van iemand die zich aangesproken moet voelen als een groep karpervissers zich niet netjes gedraagd,
ben ik nu ook al een slecht vader, zo zo.
Jammer dat mensen hier wat neerzetten wat beroepsmatig is en ik ze derhalve niet serieus kan nemen.


Gradus....
....................
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-08-2010 14:52

Rick, ik begrijp jouw frustratie helemaal, zou ik zelf ook zo voelen als mij dat was overkomen.
Even terzijde: justitie heeft dit boetebedrag vastgesteld en daar heeft verder niemand invloed op.
Maar het is absoluut niet zo (en dat is maar goed ook) dat in heel Nederland buitenlanders worden overgeslagen bij controles.
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

06-08-2010 14:54

Iets wat 100% terecht is kan tegelijkertijd ook nog 100% frustrerend zijn.

Welcome to the Netherlands!

Het dagelijks leven van de eerlijke hardwerkende belastingbetaler met af en toe een visovertredinkje staat tegenwoordig bol van frustraties.

Voorbeelden genoeg, lees het "wat gaan wij stemmen topic" nog maar eens door...
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
K. van den Herik

06-08-2010 15:12

tuurlijk is het kut Rick. Tuurlijk slaat de hoogte van de boete nergens op. Misschien eens tijd om een proefproces te doen. Dacht gelezen te hebben dat daad en strafmaat ergens om moest gaan en in verhouding moest zijn. Maar een gewaarschuwd mens kan klaverjassen.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-08-2010 16:45

Henk Janssen, misschien niet helemaal duidelijk geweest en je bent uiteraard hier misschien niet bekend, maar het Lisje waar ik het over had is dus niet waar ik vis, het is een vijver met een eigen vergunning en daar ben ik lid van, maar ik vis er nooit, ik vis vaak verderop in het kanaal waar je legaal mag nachtvissen, en waar het nog relatief rustig is.
Onderweg daarnaartoe passeer je de achterzijde van het Lisje, ga ik 's nachts wat eerder weg passeer ik het weer en staan er Poolse auto's terwijl er geen Polen lid zijn en er niet mag worden gevist 's nachts.
Ik woon hier nog niet zo lang, en het bestuur van het Lisje ziet het liever meer als een witvisvijver, dat is hun goed recht maar dat betekent wel dat er meer anti karpervissers regels zijn, geen boten enz.
Dus kom ik er ook niet, ik respecteer ieder recht om hun vijver te beheren zoals hun denken dat goed is.
En nogmaals voor de derde keer, hij stond in zijn recht, en ik klaag niet over de boete, die is terecht alhoewel ik het bedrag van God los vind, de suggestie dat ik KSN pogingen om 3 hengels legaal te maken zou ondermijnen vind ik niet terecht en een beetje kort door de bocht.
Aggressie tegen boa's en andere mensen is niet leuk maar rechtvaardigd niet dat ik wel een boete krijg en een ander niet, daar gaat het mij om, verder ben ik 4 jaar Marinier geweest, zou leuk zijn als ik destijds geconfronteerd met geweld maar de andere kant had opgekeken, je accepteert het salaris? Doe dan het werk wat erbij hoort, nu ruim ik andermans rotzooi op, die zitten te vissen zonder vispas en ik ben degene die een boete krijgt, het is zoeken en ik denk dat je echt wel weet wat ik bedoel.

Het gaat om rechtsgevoel denk ik, en tuurlijk kun je klagen, voor laten komen enz maar waarom, het rechtssysteem in Holland staat bol van de fouten, arrogante in Wassenaar wonende wereldvreemde rechters die zich in een volkswijk nog geen 5 minuten staande zouden houden, 2 vossen en een kip die stemmen over het avondeten, en wij zijn de kip.

Waar het mij om ging was of dit ook zo door anderen beleefd werd, praat wat je wilt maar dit klopt gewoon niet.

Prettig weekend allemaal Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2010 16:55

Lijkt mij nog altijd zo dat je met 2 hengels vissend die boete niet had gekregen. Het boetebedrag is abnormaal hoog en de regel niet van deze tijd. Wat mij betreft allemaal prima.

Daarnaast is er inderdaad een andere problematiek die om aandacht vraagt. Maar ik vind niet dat het één het ander rechtvaardigd.

Dus inderdaad, dit laatste probleem moet aangepakt worden en niet maar getolereerd omdat jij ook de regels overtreedt. :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-08-2010 17:08

Ik vraag niet om tolerantie en al helemaal niet om clementie, ik heb al vaker gezegd, ik was fout en ze kunnen 200,- krijgen, geen punt, maar dan ook tattoo henkie met opgeblazen armen controleren die verderop zit te vissen en niet je frustaties botvieren op een ventje van 15, te zielig voor woorden allemaal.
Op deze manier controleren en boetes uitdelen werkt juist aggressie in de hand, meer mensen hebben deze ervaringen en daardoor wordt het een stuk moeilijker om nog normaal te blijven doen tegen dit soort mensen, niets rechtvaardigd geweld natuurlijk, maar je broek zakt er wel van af.

Mzzl Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gerrit Hees

06-08-2010 17:12

Als je het zelf zo goed weet kan je je ook aanmelden als controleur..

Zo had ik ook altijd commentaar op scheidsrechters met het voetbal, toen ben ik er zelf 1 geworden om te laten zien hoe het wel moest..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-08-2010 17:24

Rick, je was toch maar met 2 hengels aan het vissen? Die derde lag toch opgetuigd op de steunen? Wel een overtreding, maar dan 1 van 90 euro. Je was er namelijk niet mee aan het vissen, maar had hem "voor onmiddellijk gebruik voorhanden". Die controleur heeft dus het verkeerde feitnummer gebruikt. Ik zou niet betalen en de zaak laten voorkomen.

Nu zullen er wel azijnpissers zijn die mij dit bericht kwalijk nemen, maar onterechte bekeuringen kan ik slecht tegen....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-08-2010 17:36

In mijn oude regio was ik controleur van mijn HSV, en ik denk het beter te kunnen inderdaad, veel beter.
Het antwoord is dan mijn baan opzeggen en laten zien hoe het wel moet?
Nogmaals, dit is geen vrijwilligerswerk maar een betaalde baan, met ditto verplichtingen.

@ Kees, top dat je dit zegt en inderdaad, de hengel lag niet in het water maar ik heb het wel toegegeven dat ik er al mee gevist had, zo ben ik dan ook wel weer, bon is dus echt terecht, maar het is de willekeur die mij tegenstaat.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2010 17:41

Lijkt mij een goede hoor. Van dat aanvechten.

Als je nauwkeurig leest, zie je dat ik het omdraai Rick. Maar ja, was niet helemaal serieus.

Mijn eigen idee is dat er gewoon rechtlijnig opgetreden moet worden. Overtredingen bekeuren en geen uitzonderingen maken. Maar ik heb enig mededogen met kinderen van 15 jaar en dat zou ik nu net wel eens door de vingers kunnen zien. Voorwaar dat ik ook een oprecht verhaal krijg.

Maar ja, ik ben geen controleur, BOA of agent.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-08-2010 17:57

Discussies op een forum moeten het altijd doen zonder de expressies van mensen, soms kan iets wat leuk bedoelt is totaal zijn doel voorbij schieten, helaas.
Met jouw opmerking over rechtlijnigheid ben je in mijn straatje, het is namelijk precies wat ik bedoel, ik een bon, dan iedereen, wat de plaatselijke boa hier doet is bewust keuzes maken, die wel, die niet, en dat klopt niet.

De jongen van 15 was een andere boa maar ook wel een beetje kenmerkend, de jongen had een vispas maar door de opgefokte houding van de gefrusteerde kom hij die niet gelijk vinden, hij raakte in paniek, dat kan toch nooit de bedoeling zijn, dat moet je doen bij wie dat gevoel bij je veroorzaakt.
als volwassene heb je je in te houden als je met kinderen te maken hebt, hoe gefrusteerd je ook bent, als een paar dagen later zo'n boa de vader van deze jongen tegenkomt dan heb je misschien de poppen aan het dansen, aggressie is nooit het antwoord maar je roept het zo wel een beetje over jezelf af.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

06-08-2010 18:39

De Boa die jij bedoelt heeft dus maar 1 fout gemaakt, en dat is dat hij niet de politie heeft gebeld of in ieder geval om steun heeft gevraagd toen hij tegenover de Roemenen stond. En voor de rest deed hij niets fout. Correct me if im wrong.