Roker / Niet roker

Plaats reactie
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

29-06-2010 17:14

en een sigaar doe je langer mee toch,

maar even on-topic

ik rook niet, en ben van plan dat ook zo te houden
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-06-2010 17:24

Met een écht goede sigaar doe je wel een uur :D

Sigaar(tje) op z'n tijd ?, Ja !
De hele dag met een dr.l in m'n b.k ?, nee !
CarpeR Diem
Rolf van Litsenburg
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-06-2010 14:58

29-06-2010 18:21

veenstra michel schreef:Ja ik rook ook en al ruim 20 jaar :-?
5 x 7 euro per week.

Zit nu wel steeds vaker te denken om ermee te kappen.
Stoppen met roken ok... daar ben je volgensmij de rest van je leven mee bezig.

eigelijk zou ik het gewoon moeten doen stoppen met die zooi :oops:



wooh... even snel berekend en je hebt in die 20 jaar 36.400 euro's eraan uitgegeven :o
K. van den Herik

30-06-2010 06:57

Denk niet dat het goed is dat mensen beginnen te stoppen met roken.

Minder accijns
langer leven
ok beetje extra kosten om den hoed te betalen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-06-2010 12:08

ik heb altijd een dikke cubaan in mn vistas zitten in het begin van het jaar...

en bij de eerste vis van het jaar steek ik em altijd op en ga met die sigaar en de vis op de foto.

dit is al ongv. 8 jaar traditie bij mij.

(trouwens ,die vis is over het algemeen een snoek)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-06-2010 15:37

en dan gaat die bij je pb als blunt door het leven?:P
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

02-07-2010 10:08

Michel, ook als je deze om 06.00 in de ochtend vangt? :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-07-2010 11:21

eehm ja, in pricipe wel.

inhaleren doe je toch niet met een sigaar en eerlijk gezegd ga ik in januarie niet om 6 uur in de ochtend snoeken. :D

meestal doe ik dat in de middag / schemering op een zonnige winterse dag.

lekker met de fiets erop uit.

maar ach, een lekkere haring of broodje doner gaat er bij mij ook wel in op een nuchtere maag :lol:

dus waarom niet een dikke sigaar :D

gaat meer om het idee. ik rook persoonlijk liever een joint :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

02-07-2010 12:34

michel Tja schreef:ik heb altijd een dikke cubaan in mn vistas zitten in het begin van het jaar...

en bij de eerste vis van het jaar steek ik em altijd op en ga met die sigaar en de vis op de foto.

dit is al ongv. 8 jaar traditie bij mij.

(trouwens ,die vis is over het algemeen een snoek)


post eens een fotowtje ;t vind het wel een leuke traditie
Every one got a dream but there not always the same !!
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

04-07-2010 13:58

Rolf van Litsenburg schreef:[

wooh... even snel berekend en je hebt in die 20 jaar 36.400 euro's eraan uitgegeven :o



vroeger was het niet zo duur ;)
er is in onze ouwe werkplaats een pakje shag gevonden toen we gingen verhuizen.
was een pakje zwarte van nelle voor 1,25 gulden....

nu is het 6,05 euro. en elke keer lijkt er minder in te zitten ;)
ik rook ook. ik zie wel wanneer ik stop.
ik ken nog hard genoeg lopen en heb een goeie conditie.
als je het maar goed bij houdt,
en ja.. tijdens het vissen rook je wat meer.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

04-07-2010 22:01

ja ik vind het zelf ook geen probleem ik snap ook niet dat mensen je meteen een stempel geven als je zit te blowen langs de water kant! laat ze lekker in hun waarde!! ik drink ook een paar pilsjes en rook ook wat weg maar dat maakt niet iemand meteen tot een mooi vissers!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-07-2010 19:07

[quote="leen goudappel"]Of gewoon doorroken!

Bewijs is even of roken slecht is? Tuurlijk word het als slecht beschouwd,maar er zijn zat mensen die roken die zijn 90 geworden (Mijn Oma bijvoorbeeld,die is 90 en rookt stug door)

Vreemde eraan is,zoveel % die stopt met roken kampt plots na een aantal maanden niet roken met longkanker! Mensen die nooit gerookt hebbenen dat is een flink percentage die krijgt te maken met longkanker.

Dit is regelrechte bullshit. Ik ben zelf werkzaam als radiotherapeutisch laborant (ik bestraal mensen met kanker). Van alle patienten met longkanker is ongeveer 90% aan roken gerelateerd, ook de tumoren in het hoofdhalsgebied zijn grotendeels het gevolg van roken(soms gecombineerd met drinken). Het jammere is juist dat deze 2 types van kanker slecht tot zeer slecht te behandelen is, en vooral longkanker vaak in een laat stadium ontdekt word. OF ik een anti roker ben? Nee zeker niet, heb zelf ook gerookt, en op feesten en partijen rook ik nog steeds wel eens, maar ik maak mezelf niks wijs roken is slecht.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-07-2010 22:28

Dit is regelrechte bullshit. Ik ben zelf werkzaam als radiotherapeutisch laborant (ik bestraal mensen met kanker). Van alle patienten met longkanker is ongeveer 90% aan roken gerelateerd, ook de tumoren in het hoofdhalsgebied zijn grotendeels het gevolg van roken(soms gecombineerd met drinken). Het jammere is juist dat deze 2 types van kanker slecht tot zeer slecht te behandelen is, en vooral longkanker vaak in een laat stadium ontdekt word.

Dus als die mensen niet hadden gerookt hadden ze geen kanker gekregen??
Ik geloof er helaas niks van, sorry.
Is gewoon een manier om het aantal patienten van deze verschrikelijke ziekte te verklaren.
Volgens mij is stres oorzaak nummer 1 van deze ziekte, maar hier komen ze over 10 jaar pas mee naar buiten.
Want dat scheeld miljarden aan euro,s.
Ben trouwens een roker.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

06-07-2010 00:43

Marc Schrikkema schreef:Iedereen kan stoppen, het gaat om het moment waarop je er aan toe bent.
Ken verschillende mensen die van de ene op de ndere dag besloten het is genoeg geweest en die hebben nooit meer terug gekeken.

Dat je NIET verslaafd zou zijn, is klinklare onzin! Rokers zijn wel degelijk verslaafd, het aantal receptoren die "gestild" moeten worden door stoffen als nicotine zijn door het roken overgevoelig waardoor je sneller weer een hijs wilt. Stoppen is ook niet moeilijk overigens, gewoon doen je bent maximaal 1 a 2 dagen wat minder en daarna is je verslaving weg ...... de gewoonte om te gaan roken is de boosdoener, die zorgt ervoor dat jij het peukie na het eten, tijdens de koffie, bij het opstaan "nodig" hebt.

Ik ben weer begonnen want (vul erge gebeurtenis in), laat alleen maar zien dat roken een beloning is! Als ik een peukie opsteek, dan ben ik rustiger / vrolijker la bla bla.

Onzin, je wist je gewoon even geen raad, niet erg overigens.

Oh ten overvloede, ik rook ook ....... :evil:


Volgens mij is dit klinklare onzin, en ik zal het toelichten ook.
Toen ik 17 was rookte heel ons gezin, vader, moeder, dochter, en ik dus! Dochterlief opperde het idee om met zijn allen van de één op andere dag te stoppen met roken. En iedereen moest meedoen.
Zo geschiedde het ook. iedereen is 3 maanden gestopt geweest totdat mijn moeder zwakte toonde en iedereen eigelijk weer naar de peuken greep met als excuus, JIJ begon! heel zwak ik weet het.
Maar wat bij mij dus het vreemde was is: ik werd echt extreem chagrijnig en ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat die ''deppressiviteit'' wel weg zou ebben naar mate ik langer gestopt zou zijn. Niets was minder waar ik bleef chagrijnig. Tot op de dag dat ik daar dan die witte met nicotine doordrenkte staaf tussen mijn lippen klemde. Mijn humeur vervloog met de rook die ik uitblies.. en dat vond ik dan wel weer vaag..

Overigens ben ik het wel eens met de mensen die zeggen, waar een wil is, is een weg!

Zelf ben ik dan ook nog van plan om te gaan stoppen met roken, niet uit gezondheidsoverweging. Maar gewoon puur omdat een hollander een echte hollander hoort te zijn. ik vindt het gewoon veel te duur!
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2010 06:39

Roker. Vorig jaar nog een pakkie zware shag per dag. Nu nog maar een stuk of 5. En een zooitje wiet natuurlijk. :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-07-2010 07:27

Stef,

Jij moet mij even helpen ..... welk gedeelte van mijn post is klinkklare onzin? Volgens mij versterkt jouw verhaal mijn posting alleen maar namelijk.
Dat jullie er allemaal weer aan begonnen omdat mams weer begon, is een excuus zoals ik aanhaalde om maar weer te beginnen.
Chagrijn doordat je niet meer rookt is slechts een geestestoestand en heeft na een paar dagen NIETS meer te maken met lichamelijke verslaving. Jouw Chagrijn kwam waarschijnlijk omdat jij eigenlijk niet wilde stoppen maar mee bent gaan doen ...... dus ben jij down omdat jij iets niet krijgt wat jij WILT en niet omdat jij iets niet krijgt wat jij nodig hebt. Ergo kinderachtig gedrag dus ..... ik wil maar krijg niet dus chagrijn.

Overigens geen waardeoordeel over jou of jouw familie :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

06-07-2010 12:21

Marc Schrikkema schreef:Stef,

Jij moet mij even helpen ..... welk gedeelte van mijn post is klinkklare onzin? Volgens mij versterkt jouw verhaal mijn posting alleen maar namelijk.
Dat jullie er allemaal weer aan begonnen omdat mams weer begon, is een excuus zoals ik aanhaalde om maar weer te beginnen.
Chagrijn doordat je niet meer rookt is slechts een geestestoestand en heeft na een paar dagen NIETS meer te maken met lichamelijke verslaving. Jouw Chagrijn kwam waarschijnlijk omdat jij eigenlijk niet wilde stoppen maar mee bent gaan doen ...... dus ben jij down omdat jij iets niet krijgt wat jij WILT en niet omdat jij iets niet krijgt wat jij nodig hebt. Ergo kinderachtig gedrag dus ..... ik wil maar krijg niet dus chagrijn.

Overigens geen waardeoordeel over jou of jouw familie :-)


Haha ik kan wel wat hebben hoor;)

Dit is trouwens hetgeen wat in mijn ogen onzin is. ''Stoppen is ook niet moeilijk overigens, gewoon doen je bent maximaal 1 a 2 dagen wat minder en daarna is je verslaving weg''.
Dit was bij mij dus niet het geval
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

06-07-2010 13:35

Waarom beginnen trouwens mensen al te roken op hun 12-13? :roll:
Gr Ian.
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

06-07-2010 13:37

Tja, vaak is het stoerdoenerij, meedoen met vriendjes of ouders die het niks interesseerd!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-07-2010 13:48

Als mensen in een atmosfeer zitten waar altijd gerookt word (Gezin/Thuis) Zal het voor de gene moeilijker zijn die wil gaan stoppen. En dat is absoluut geen onzin.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-07-2010 14:24

gradus scholtens schreef:Dit is regelrechte bullshit. Ik ben zelf werkzaam als radiotherapeutisch laborant (ik bestraal mensen met kanker). Van alle patienten met longkanker is ongeveer 90% aan roken gerelateerd, ook de tumoren in het hoofdhalsgebied zijn grotendeels het gevolg van roken(soms gecombineerd met drinken). Het jammere is juist dat deze 2 types van kanker slecht tot zeer slecht te behandelen is, en vooral longkanker vaak in een laat stadium ontdekt word.

Dus als die mensen niet hadden gerookt hadden ze geen kanker gekregen??
Ik geloof er helaas niks van, sorry.
Is gewoon een manier om het aantal patienten van deze verschrikelijke ziekte te verklaren.
Volgens mij is stres oorzaak nummer 1 van deze ziekte, maar hier komen ze over 10 jaar pas mee naar buiten.
Want dat scheeld miljarden aan euro,s.
Ben trouwens een roker.


Gradus....



Gradus geloof wat je wil.Maar het is duidelijk dat je totaal geen verstand hebt van het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Men neme 2 groepen van 1000personen ene groep rookt, de ander niet, voor de rest zijn de groepen statistisch gelijkb dan zie je in de groep met rokers veel meer kanker voorkomen dan in de andere groep. zo simpel is het!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-07-2010 15:29

Hier ook een stevige roker. Stoppen? ik sta er niet 100% achter dus doe ik het niet, nooit een stoppoging gedaan in de 22 jaar tijd dat ik rook.

Mijn vriendin is van de 1 op andere dag gestopt en rookt al 7 maand niet meer en heeft daar totaal geen behoefte meer aan. Uiteraard rook ik dan ook niet meer binnen maar gewoon in het hok, mede ook omdat we net een kleine hebben gekregen.

Mocht ik om gezondheids redenen echt moeten stoppen dan is er geen twijfel mogelijk, dan stop ik gewoon. Nu denk ik daar nog anders over.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-07-2010 16:33

Mocht ik om gezondheids redenen echt moeten stoppen dan is er geen twijfel mogelijk, dan stop ik gewoon. Nu denk ik daar nog anders over.[/quote]


Nu wil ik niet de anti roker uithangen (dat ben ik dus zeer zeker niet) maar je stopt juist om gezondheids redenen. Als je pas stopt op het moment dat je klachten krijgt ben je te laat...
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

06-07-2010 17:24

Zo is het hier toch ook hoor , ik weet wel dat roken ongezond is , maar ik sta er geen 100% achter om te stoppen.
Dus , waarom dan proberen?
Als je er niet volledig achterstaat moet je ook niet proberen om te stoppen want dan lukt het toch niet. !
Ook trek ik met een groep op waarin iedereen rookt , geen 1e persoon rookt niet.
En het zijn dan nog eens kettingen van 2 pakjes per dag dus het gaat echt niet lukken.

Ook stop ik pas zodra mijn fitheid of uithoudingsvermogen vermindert , of wanneer ik gewoon lichaamsproblemen krijg , dus eigenlijk pas zodra ik merk dat ik er echt last van heb.

Met een beetje geluk kan je rustig roken en toch nog , zoals Martijn al vermelde , 90 worden.

Dus waarom een verslaving afleren zonder klachten te hebben?
Oké , om de klachten te vermijden , maar je moet nu eens voorstellen , je stopt met roken dus om niet weer te beginnen met roken moet je altijd de rokers vermijden , als je dan juist , zoals ik , met een groep rokers optrekt moet je er altijd van weg blijven ?
Dan mis je ook al het plezier.
Je word dan wel 90 maar je hebt wel je leven verkloot door iedereen te vermijden dat rookt.

Kan je beter gewoon roken en toch met je vrienden blijven optrekken , wieweet krijg je wel niets en heb je nog een fun leven gehad ook. 8)

Gewoon mijn mening. :wink:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-07-2010 17:35

Gradus geloof wat je wil.Maar het is duidelijk dat je totaal geen verstand hebt van het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Men neme 2 groepen van 1000personen ene groep rookt, de ander niet, voor de rest zijn de groepen statistisch gelijkb dan zie je in de groep met rokers veel meer kanker voorkomen dan in de andere groep. zo simpel is het![/quote]

Martijn,

Misschien heb ik er wel verstand van, maar geloof ik er niet in!!!
Wetenschapelijk onderzoek wordt vaak gemanipuleerd naar hetgeen ze willen.
Niet alleen wetenschapelijk onderzoek hoor, dat doen ze met alles.



Gradus...
....................