Roker / Niet roker

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-07-2010 23:09

Kolere 13 jaar is zeker wel jong zeg. Niet dat 16 jaar oud is om te beginnen met roken maar.....nah laat maar 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-07-2010 23:11

Michiel Van Sande schreef:Jawadde harald , een aansteker voor 5 euro , dan heb je er wel heel veel voor over. :lol:
En een pakje shags per 24u , rook je al lang? :p

En , merk jij er al enige nadelen van? :)

Ik namelijk nog niet en ik rook nu een 2-3 jaar. :pTijd om nog te kunnen stoppen,enne Harald is even wat jaartjes ouder dan jou Michiel.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

08-07-2010 23:26

Ach komop , een mens mag toch nog iets hebben? ^^

Ja , het is ongezond , maar ik ben toch aan het minderen. ;)
Ik kom terug een week toe met een pakje nu , een tijdje terug 2 pakjes per week dus. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-07-2010 00:32

Rokers zijn losers.
©
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-07-2010 14:19

mensen die zich bemoeien met andermans levensstijl zijn irritant!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

09-07-2010 14:23

Idd , je opent een topic om te kijken of er veel mensen roken en er begint ineens een hele discussie dat iemand van 15 jaar te jong is om te roken. -_-'
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-07-2010 14:26

Lesley van Dinter schreef:Rokers zijn losers.

Afbeelding
Ja man!
Mensen die generaliseren vind ik irritante losers.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2010 21:07

Haha,

"Alles wat de mens tot zich toeneemt is slecht, of het nou zout is, suiker of roken. Je moet als mens toch dingen kunnen doen waar je zin in hebt. Anders ga je geestelijk kapot."

Dat moet voor de problemen met zijn hart geweest zijn. :wink:

Had je wat anders verwacht Michiel?

Overigens beweer ik niet dat je te jong ergens voor bent, maar dat je gezien wat er nu aan voorlichting over roken is van een generatie bent die beter zou moeten weten. Ik was niet veel ouder, maar dat is meer dan 40 jaar terug. Iedereen rookte en niemand keek je daarop aan. Nu zijn er heel wat wijsneuzen die je er voortdurend mee lastig vallen. Die zijn met ongeveer 12 miljoen medestanders.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

09-07-2010 21:23

Kees , tuurlyk zijn er genoeg waarschuwingen en tuurlijk ben ik er van bewust , maar dat zijn nu eenmaal mijn zaken en ik vind gewoon dat een ander zich iet te moeien heeft met hoe ik leef. ;)
Oké , zoals jullie doen , een waarschuwen , maakt me niets uit , maar sommigen gaan toch wel over de streep. ;)

Ik had gewoon een topic geopend om te kijken wie er rookt en je krijgt een hele discussie? :s
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 13:24

Wat is er mis met een discussie.
Dat mensen iemand proberen te wijs te maken dat je beter niet kunt gaan roken is toch juist goed.

Het werk alleen bijna nooit en meestal gaan pubers dan juist roken.
Omdat het besef er gewoonweg niet is waar je aan begind op die leeftijd.
Ik ben zelf een diehard roker maar toch vind ik dat er meer aan gedaan kan worden om de jeugd van nu het moeilijker te maken om te gaan roken.

B.v verbod opleggen tot bepaalde leeftijd. (18..?)
En dan ook echt bekeuringen uitdelen 3x bekeurd is verplichte taakstraf bij b.v longkanker patienten. En daarna nog eigenwijs zorgverzekering weigeren of extreem hoog maken.

Wil je hierna nog roken dan ben je geslaagt en betaal je waarschijnlijk zelf de rekening voor het roken.

Zo zouden er waarschijnlijk veel meer dingen gedaan kunnen worden door de overheid.
Dan een paar reclame,s of texten verzinnen op pakjes tabak dat werk echt niet hoor.

Ik ben trouwens gefaald met stoppen.
stoppen met hulp van experts is de volgende stap.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

10-07-2010 14:51

Michel , spijtig van je stoppoging. ;)

Ik ben ook aan het overwegen om te stoppen.
Maar 1 ding zit me dwars , wat doe ik ipv. roken ?
Als ik me verveel of ik ben gezellig aan het praten met vrienden en er is even geen onderwerp meer , steek ik een sigaret op.
Als ik aan het zonnen ben en ben het even beu , ga ik even zitten en steek ik een sigaret op.

Dus ja , ze moeten eigenlijk een gezonde sigaret uitvinden , gewoon een sigaret waar geen kankerverwekkende stoffen inzitten etc.
Je gaat een andere smaak krijgen , maar misschien is die wel beter. :)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

10-07-2010 15:10

Hey michel V.

Ik neem aan dat je zelf ook bereid ben een hoge zorgverzekeringspremie te betalen omdat je rookt? Zo niet zou ik het een beetje hypocriet vinden.

Ik vind het ook een slechte zaak dat je als jongere gaat roken. Mij is het door mijn ouders ook altijd verboden totdat ze op 16jarige leeftijd niet echt meer anders konden. Heb er vele uren voor op mijn kamertje gezeten en vind dit ook meer als terecht. Ik vind dan ook (ondanks het bij mij niet hielp) dat de verantwoordelijkheid hiervoor bij de ouders ligt.

Waar ik slecht tegen kan is het feit dat (oudere)rokers andere (jongere) rokers de les gaan lezen onder het motto: Jij bent nog niet verslaafd dus jij kan nog stoppen. Vinden deze personen het zlef zo belangrijk laat ze dan eens het goede voorbeeld geven. (no offense by the way)

Terugkomend op zorgverzekeringpremie, wil je deze omhoog brengen voor rokers. Doe het dan ook voor mensen die overmatig alcohol gebruiken, mensen met overgewicht en andere die bewust hun lichaam aantasten.

Michiel:
neem een stokje zoethout of een lolly(niet te vaak natuurlijk anders word je weer dik ;-) ) Roken is los van de verslavende stoffen een gewenning, dit moet je dus "ontwennen".
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2010 17:04

Waar ik slecht tegen kan zijn lui die roepen dat de zorgverzekering voor bepaalde groepen maar duurder moet. En dan met name voor rokers. Andere risicogroepen worden maar even vergeten.

De EHBO zit zondag vol met lui die bij een sport een blessure oplopen. Premie dan maar omhoog voor sporters?

Behandeling van een sportvisser met een haak door zijn vinger wordt maar niet vergoed?

Met een verzekering betaal je gezamenlijk een premie om kosten van risico's gezamelijk te dekken.

Rokers dragen genoeg bij aan de belasting via de accijns op rookwaar. Premie omhoog, dan de extra belasting omlaag.

Geestelijk element is bij alle verslavingen sterker dan het lichamelijke. Raak maar niet verslaafd aan je zoethoutje (gadver). En pas op voor mond of keelkanker met dat spul.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 17:06

matthias franssen schreef:Hey michel V.

Ik neem aan dat je zelf ook bereid ben een hoge zorgverzekeringspremie te betalen omdat je rookt? Zo niet zou ik het een beetje hypocriet vinden.


Als je goed leest waar ik naar doelde stel je deze vraag niet.
Maargoed als ik meer premie moet betalen omdat ik nu rook zou ik daar totaal vrede mee hebben.
Maar ik denk dat als de zorgverzekeraars hier nu mee komen er nooit mee weg komen.

Als er toen de tijd dat ik begon met roken deze regel er geweest zou zijn zou ik geen hogere premie betaald hebben omdat ik dan waarschijnlijk nooit gerookt zou hebben.
Waarom .. dan zouden me ouders hier echt wel anders op ingesprongen zijn want die betalen die premie tenslotte als je zo jong bent en en een pak shag of cigaretten zit er echt niet niet meer bij hoor als mams boodschappen doet. :wink: .


Dat er nu nog geen hogere premie betaald word voor rokers is opzich al vreemd in deze tijd.
En de verleiding tot roken was natuurlijk in mijn jeugd veele mate grooter dan nu er werd toen zelfs nog reclame op tv gemaakt op straat reclame borden ect ect. niet dat je juist daar door zou gaan roken maar het werkt er wel aan mee.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 17:25

Waar ik slecht tegen kan is lui die Apels met peren vergelijken kees.

Sport is goed voor je en bevorderd je gezondheid in meeste gevallen.
En roken niet nooit gezond daarom gaan deze 2 ook niet goed samen :wink: .

(mijn stelling gaat naar startende rokers)

Voor een man van 55 sport met rokers vergelijken :-?


Kees Ouwehand schreef:Waar ik slecht tegen kan zijn lui die roepen dat de zorgverzekering voor bepaalde groepen maar duurder moet. En dan met name voor rokers. Andere risicogroepen worden maar even vergeten.

Met een verzekering betaal je gezamenlijk een premie om kosten van risico's te dekken.

De EHBO zit zondag vol met lui die bij een sport een blessure oplopen. Premie dan maar omhoog voor sporters?

Groet, Kees
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2010 17:37

Beweging bevordert je gezondheid. Sport is beweging, maar niet perse gezond. Ik zei al, op zondag zit de EHBO vol met sporters. Dus zeker een verhoogd risico en dan een hogere premie. Dat je dat niet snapt komt door de algemeen aanvaarde perceptie dat sporten gezond is. Net zoals de algemeen aanvaarde perceptie dat alleen roken ongezond is.

Gaan we nu op de leeftijd spelen?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 17:47

Michiel Van Sande schreef:Michel , spijtig van je stoppoging. ;)

Ik ben ook aan het overwegen om te stoppen.
Maar 1 ding zit me dwars , wat doe ik ipv. roken ?
Als ik me verveel of ik ben gezellig aan het praten met vrienden en er is even geen onderwerp meer , steek ik een sigaret op.
Als ik aan het zonnen ben en ben het even beu , ga ik even zitten en steek ik een sigaret op.

Dus ja , ze moeten eigenlijk een gezonde sigaret uitvinden , gewoon een sigaret waar geen kankerverwekkende stoffen inzitten etc.
Je gaat een andere smaak krijgen , maar misschien is die wel beter. :)



Ja hier heb ik ook moeite mee de gewenning doorbreken.

5 min kill een moment voor je zelf sigaretje.
vooral op me werk erg moeilijk te doorbreken.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 18:12

Als je roken met sport vergelijkt vind ik dat erg rare redenering ja van een man van 55 jaar.

elke zondag EHBO vol met sport blesures.
zullen we daar even tegenover zetten hoeveel mensen er niet meer in het zieken huis komen door sport ?

ook nog tegenover zetten hoeveel er sterven van roken en van sport.

roken zit niks positiefs aan.
Sport wel .


Nog steeds apels met peren vergelijking hoor.
En je draaid ook de stelling in mijn post om iets te gaan vergelijken wat totaal niet aan de orde is.

Beginnende rokers ging het om :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2010 18:20

Erg slim vind ik je niet voor 34.

Roken heeft ook positieve effecten, anders zou sowieso niemand roken. En zelfs verborgen positieve effecten op de gezondheid. Dus ongezond zeker, maar alleen maar negatief is beslist onjuist. Blijft een slechte gewoonte, maar niet meer dan dat en niet de enige slechte gewoonte.

Doet er verder niet toe, punt is dat er meer is dan alleen roken dat een verhoging geeft van bepaalde risico's. Als je dat in de verzekering wilt inbrengen stopt het niet bij rokers.

Men doet al jaren zijn best om de jeugd van het roken af te houden. Met wisselend succes. Ouders hebben daar in de pubertijd geen oneindige controle over. Het begint doorgaans met stiekem roken. Zo ben ik ook begonnen hoor, ondanks een tijd waarin roken wel geaccepteerd was. Maar het was zeker niet zo dat mijn moeder op mijn dertiende een pak shag voor me meenam.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

10-07-2010 18:36

Ik ben ook stiekem begonnen hoor , nog altijd stiekem bezig zelfs. :lol:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

10-07-2010 18:53

Dat u sport vergelijkt met roken zegt al genoeg over u eigen slimheid.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2010 21:00

Als je nu eens probeert verder te kijken dan je neus lang is...

Je kunt het oneens zijn, maar op de persoon spelen is nergens voor nodig. Als je dat blijft volhouden, ondanks mijn hint, hoef je wat mij betreft niet voor de vorm overbeleefd te zijn. Zo dom ben ik echt niet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

11-07-2010 00:43

Mijn bericht ging hier over beginnende startende rokers niet over sport of risico groepen die dan ook aan gepakt zouden moeten worden.

En u argumenten vergelijkingen des te minder meer belachelijk zelfs.

Roken heeft ook positieve effecten, anders zou sowieso niemand roken.
Zoals?

En zelfs verborgen positieve effecten op de gezondheid.
Zoals?


Meneer ouwehand als u vind dat ik u op de man hebt gespeeld dan spijt mij dat voor u het interesseert me niet echt.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-07-2010 08:39

Niets is alleen positief of negatief. De wereld is niet zwart/wit. Afgezien van de negatieve effecten door inhaleren van teer, ervaar ik roken als prettig. Mijn productiefste tijd had ik toen ik nog op mijn werkkamer mocht roken (verbeterde informatieverwerking/concentratie). Bovendien, waarom zou ik, die nooit naar een dokter gaat, meer premie betalen dan bijvoorbeeld een voetballer die in therapie is vanwege een kapot getrapte knie? Nogmaals, tegen deze onzalige suggestie van Matthias, die jij na mijn protest mede onderschreef, reageerde ik. Niet tegen het feit dat roken ongezond is en je er beter niet aan kunt beginnen. Dit had ik eerder zelf al opgemerkt. Dat jij niet kan zien dat ik bewust iets dat aangenomen negatief is afzet tegen iets dat aangenomen positief is, is je eigen beperkte denkraam en niet mijn leeftijd.

Maar goed, buiten de stelling die ik aanhaalde van Cruijf, die in feite zo gek nog niet is (anti-stress), het volgende voorbeeld van: http://www.kidon.com/smoke/nl/index.html. Ik pleit niet voor roken, maar wel tegen een eenzijdig door anti-rokers gecreëerd beeld dat alleen roken slecht is, en je vraagt erom. Je manier van discussiëren vind ik verder weinig stijlvol, dus hier laat ik het bij.

De Positieve effecten van roken en nicotine
De verborgen voordelen van roken

De risico's van roken worden veel gepubliceerd. De medische voordelen van roken worden echter nauwelijks gemeld. Het grootste risico van roken kom door de teer die vrijkomt bij de verbranding van tabak, en die teer kan leiden tot longkanker en andere ademhalingsmoeilijkheden.
Volgens vele studies komt het belangrijkste medische voordeel van roken door de nicotine, die van nature voorkomt in tabak en in veel kleinere hoeveelheden in sommige andere vruchten zoals tomaten, aardappelen en rode pepers. Interessant is dat al deze vruchten hun oorsprong hebben op het Amerikaanse continent. Indianen waren bekend met de helende werking van tabak en gebruikten het zowel voor medicinale als ceremoniele doeleinden.

De Anti-Rook organisaties weten dat roken en nicotine ook positieve effecten hebben:

"Recenter verschenen er berichten over het gunstige effect van roken op enkele specifieke ouderdomsziekten zoals de ziekte van Alzheimer en de ziekte van Parkinson. Waarschijnlijk heeft de nicotine inderdaad een gunstige invloed op het op het uitstel van deze ouderdomsziekten. Maar één zo'n positief effect in een verhaal isoleren en uitvergroten, gaat voorbij aan alle negatieve gevolgen die nicotine en andere stoffen uit tabaksrook op het lichmaam hebben."
(Bron: Rokersmoes 2)

Waarom is het wel redelijk om te zeggen dat rokers meer kans op rokersziekten hebben, maar onredelijk om te zeggen dat niet-rokers tot vijf maal zoveel kans op Alzheimer's en twee keer zoveel kans op Parkinson hebben dan rokers?

En vervolgens probeert Stivoro de boodschapper de schuld te geven:

"Berichten die het gezondheidsrisico ontkennen of positief over roken zijn, komen vrijwel altijd uit de hoek van de tabaksindustrie. En soms lukt het journalisten of artsen op een verkeerd been te zetten"
(Bron: Rokersmoes 2)

Onderstaande berichten en citaten komen duidelijk niet van de tabaksindustrie, tenzij natuurlijk elke wetenschapper of epidemioloog die positieve berichten over roken publiceert een onderdeel van de tabaksindustrie vormt :-).

(Omdat ik geen professionele vertaler ben heb ik de citaten in het Engels gelaten)

Om te beginnen enkele citaten uit The Times van 19 juli 1994. Ik ben van plan aan de hand hiervan nog verder te zoeken.
(de ziekten zijn door mij vet gemaakt)

"In February, the Australian Bureau of Statistics published national health survey taken in 1989-90. To much surprise, it revealed that, generally, the health of smokers is better than that of many former or non-smokers. Unsurprisingly, the worst sufferers from hypertension caused by stress were the ex-smokers (16.1 per cent) and the "never smoked" (13.4 per cent); the steady smokers registered 7.4 per cent.

It is well known that smoking, particularly at work, relieves stress, and to outlaw it increases demands on hospital beds. Even the US Surgeon General, in 1964, recognised that Parkinson's disease (a degenerative disorder ofthe nervous system) occurred at around half the rate among smokers. In the International Journal of Epidemiology, in 1991, a review of 11 studies showed that non-smokers suffered 50 per cent more Alzheimer's disease than smokers. And researchers at Erasmus University Medical School, Rotterdam, found that more non-smokers had early-onset dementia than smokers.

In The Times last September, Dr. James Le Fanu wrote: "Smokers have a 50 per cent reduced risk of developing Alzheimer's and the more smoked, the greater the protection." The New England Journal of Medicine.in 1985, reported that endometrial cancer of the womb occurs at around 50 per cent the rate among smokers as non-smokers. Colon cancer and ulcerative colitis also seem to be about 30 and 50 per cent respectively less frequent among smokers according to articles in the Journal of the American Medical Association and in the New England Journal of Medicine, in 1981 and 1983. The American government's first Health and Nutrition Examination Survey has found that osteoarthntis is five times less likely to occur among heavy smokers than non-smokers."

Alzheimer's

"A statistically significant inverse relation between smoking and Alzheimer's disease was observed at all levels of analysis, with a trend towards decreasing risk with increasing consumption (p=0.0003). A propensity towards a stronger inverse relation was observed among patients with a positive family history of dementia."

Graves AB, van Duijn CM et al., for the EURODEM Risk Factors Research Group. "Alcohol and tobacco consumption as risk factors for Alzheimer's disease: A collaborative reanalysis of case-control studies." International Journal of Epidemiology 1991;20(2 Suppl 2):S48-S57.

"A negative trend for smoking was observed when comparing patients with Alzheimer's disease and controls: the risk of Alzheimer's disease decreased as the number of cigarettes smoked daily increased. After exclusion of patients and controls with a history of atherosclerotic cardiovascular disease, the relative risks of Alzheimer's disease for smoking 1-10, 11-20, and more than 20 cigarettes daily were 0.81 (0.44 to 1.49), 0.67 (0.34 to 1.32), and 0.26 (0.11 to 0.61), respectively. A similar trend was observed when comparing patients and controls for the number of pack years they had smoked. The relative risk of Alzheimer's disease was 0.38 (0.13 to 1.10) for those who had smoked for 1-10 pack years, 0.29 (0.08 to 0.98) for 11-30 pack years, and 0.22 (0.06 to 0.77) for more than 30 pack years.

Cornelia M van Duijn, Albert Hofman, "Relation between nicotine intake and Alzheimer's disease", British Medical Journal, June 1991, Volume 302:1491-4.

Ulceratieve colitis

"Twelve of 31 patients treated and 3 of the 33 patients given placebo showed improvement ( in stool frequency, rectal bleeding, etc.) which indicates that smoking does appear to help reduce symptoms in some of the patients with ulcerative Colitis."

Annals Of Internal Medicine, March 1, 1997

Tevens:

The relative risk of ulcerative colitis among current cigarette smokers as compared with nonsmokers was 0.6 (95 percent confidence interval, 0.4 to 1.0); however, among former cigarette smokers it was 2.0 (95 percent confidence interval, 1.1 to 3.7). These values remained after adjustment for socioeconomic factors and for coffee and alcohol consumption.

New England Journal of Medicine. 1987 Mar 19. 316(12). P 707-10.

Informatieverwerking

* Smoking improves human information precessing.
* Higher nicotine cigarettes produce greater improvements [in information processing] than low-nicotine cigarettes.
* Nicotine tablets produce similar effects.
* Nicotine can reverse the detrimental effects of scopolamine on performance
* Smoking effects are accompanied by increases in EEG arousal and decreases in the latency of the late positive component of the evoked potential."

University of Reading, Department of Psychology (England). Warburton., D.M.; Wesnes, K. "The Effects of Cigarette Smoking on Human Information Processing and the role of Nicotine in These Effects"

Motoriek

"In general, motor performance in all groups improved after smoking."

London University, Institute of Psychiatry. O'Connor, K.P "Individual Differences in Psychophysiology of Smoking and Smoking Behaviour"

Lichaamsgewicht

"Smokers in general are thinner than nonsmokers, even when they ingest more calories."

Kentucky State University. Lee. C.J.: Panemangalore. M. "Obesity Among Selected Elderly Females In Central Kentucky." FUNDING: USDA 0942. University of Louisville. Belknap Campus School of Medicine. Satmford, B.A.;
Matter, S.; Fell, R.D., et al. "Cigarette Smoking, Exercise and High Density Lipoprotein Cholesterol" FUNDING: American Heart Association.

Tandheelkunde

"...all smokers had less plaque, gingival inflammation and tooth mobility than nonsmokers and similar periodontal pocket depth."

Veterans Administration, Outpatient Clinic (Boston). Chauncey. H.H,; Kapur, K.K.; Feldmar, R S. "The Longitudinal and Cross-Sectional Study of Oral Health: in Healthy Veterans (Dental Longitudinal Study)

Post-operatieve aderthrombose

"Smokers have lower incidence of postoperative deep vein thrombosis than nonsmokers."

Guy's Hospital Medical School (England). Jones, R.M. "Influence of Smoking on Peri-Operative Morbidity."

Hoge bloeddruk

Hypertension (High blood pressure) is less common among smokers. "Hypertension prevalence rate among smokers was 3.94 percent; among nonsmokers the rate was 4.90 percent."

Shanghai Institute of Cardiovascular Diseases. Chen, H.Z.; Pan, X.W.; Guo, G. et al. "Relation Between Cigarette Smoking and Epidemiology of Hypertension.

Zwangerschap

"Hypertension and postpartum hemorrhage were lower in smokers."

University of Tasmania (Australia). Correy, J.; Newman, N. Curran, J. "An Assessment of Smoking in Pregnancy."
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

11-07-2010 09:29

veenstra michel schreef:Wat is er mis met een discussie.
Dat mensen iemand proberen te wijs te maken dat je beter niet kunt gaan roken is toch juist goed.

Het werk alleen bijna nooit en meestal gaan pubers dan juist roken.
Omdat het besef er gewoonweg niet is waar je aan begind op die leeftijd.
Ik ben zelf een diehard roker maar toch vind ik dat er meer aan gedaan kan worden om de jeugd van nu het moeilijker te maken om te gaan roken.

B.v verbod opleggen tot bepaalde leeftijd. (18..?)
En dan ook echt bekeuringen uitdelen 3x bekeurd is verplichte taakstraf bij b.v longkanker patienten. En daarna nog eigenwijs zorgverzekering weigeren of extreem hoog maken.

Wil je hierna nog roken dan ben je geslaagt en betaal je waarschijnlijk zelf de rekening voor het roken.

Zo zouden er waarschijnlijk veel meer dingen gedaan kunnen worden door de overheid.
Dan een paar reclame,s of texten verzinnen op pakjes tabak dat werk echt niet hoor.

Ik ben trouwens gefaald met stoppen.
stoppen met hulp van experts is de volgende stap.



Ik neem aan dat dit een geintje is?
Dan kunnen we wel meer mensen uitsluiten van zorg, bv alcohollisten, mensen die veel vet en dus ongezond eten, ook mensen die dagelijks in stress leven zouden dan niet meer in aanmerking mogen komen voor de zorg.
En natuurlijk mensen die niet aan sport doen ook maar uitsluiten.
Zo hebben we 90% van de sameleving gehad blijft nog 10% over die die premie niet alleen kunnen ophoesten.
Misschien moeten we het uit de markt halen, ben je in een keer van het gezeik af.


Gradus....
....................